[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:25

Snoekiej schreef:
Texel lijkt me idd ook leuk. Zit nog te twijfelen of ik daar heen ga of naar Gorssel. Gorssel is wel dichter bij en ook een leuke cross. Moeilijke keuze!

als je al een paar keer Gorssel hebt gestart zou ik Texel doen. Vind je Gorssel toch leuker ga je dat jaar erop weer naar Gorssel :)

ponyparadijs

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:27

Oudkarspel was vorig jaar onze allereerste sgw wedstrijd, op aanraden van Ronald Beukers!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:30

Damelza schreef:
Snoekiej schreef:
Texel lijkt me idd ook leuk. Zit nog te twijfelen of ik daar heen ga of naar Gorssel. Gorssel is wel dichter bij en ook een leuke cross. Moeilijke keuze!

als je al een paar keer Gorssel hebt gestart zou ik Texel doen. Vind je Gorssel toch leuker ga je dat jaar erop weer naar Gorssel :)

Gorssel heb ik pas 1x gestart. In Oudkarspel wil ik eigenlijk nog een keer trainen voor de oefencross!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:35

Oudkarspel vond ik wel een hele mooie cross. Alleen de bodem was te hard. En wat ik ook persoonlijk niet fijn vind is binnen in een donkere ruimte losspringen en dan opeens naar buiten moeten met veel licht om daar parcours in te gaan. Meeste paarden reageerden daar niet zo fijn op. Die van ons ook niet.
Maar de mensen daar waren heel vriendelijk en de cross was mooi aangekleed.

Neede heb ik niks op tegen. Alleen vorig jaar was het gewoon te nat en daar werd niks aan gedaan. Ohja, behalve dat we de weg erheen nooit kunnen vinden :o

Heb nog geen planning verder dan Vlietlanden dus ik moet nog gaan kijken waar we precies naartoe gaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:39

Ik vond Neede afgelopen jaar een simpele cross voor het B, de bodem was alleen slecht. Maar dat kwam vooral in mijn ogen door het weer.
Heb net maar mijn coupon voor WW geschreven, die gaat dus ook morgen op de bus. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:42

Ik ben van plan in Oudkarspel M te starten met de Vos.

Vond Neede wel een leuke cross vorig jaar en aan de natte konden ze niet zoveel doen. Nou heb je in de L pony's ook niet kei veel met afstanden te maken dat scheelt.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:45

Ik ga Oudkarspel zeer waarschijnlijk weer afmelden ivm andere wedstrijden die ik graag wil starten (ik wacht nog even tot de data daarvan echt vast staan). Las loopt toch al zat crossen zoals het er nu naar uit ziet dit jaar.

Wieringerwerf zal ik eens gaan kijken met wie ik dat wil starten.

In Neede had wat mij betreft wel wat aan gedaan kunnen worden door bijv. de hindernis waar de bodem echt slecht was, de zwaan oa, eruit te halen.
Maar ik heb niks tegen Neede, ik ga er dit jaar waarschijnlijk gewoon weer heen :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:50

Ik heb wel wat 'problemen' met Vasse en ga deze dus ook zeer waarschijnlijk niet starten.

Beau gaat in ieder geval mee naar Oenkerk, BB of B dat zien we nog wel ff.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:51

Op de zondag was er menig aanpassing gedaan in Neede vorig jaar!

Daarnaast hebben wij binnen een kwartier rijden hier, zoveel crossen, dat ik die niet over ga slaan. Gorssel, Diepenheim, Neede, Bathmen en Barchem liggen allemaal op 15 min rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:51

Ik ga waarschijnlijk ook naar Oenkerk :j . Ben benieuwd!

Edit: jeetje Tientjeh, wat een luxe. Die crossen liggen voor mij op minimaal 2,5 uur!! :oo

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:53

ben ik nog vergeten dat zowel Markelo als Markelo Snorrewind ook maar 15 min rijden zijn. ahum, we hebben het hier heel goed!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:54

Voor ons ook helaas; echt te ver weg. Maarja, dat is nu eenmaal de regio waar je vaak naartoe moet om te kunnen crossen :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:56

Oenkerk ga ik ook heen, vasse niet 1 slechte ervaring en sinds dien niet meer :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:57

Jeetje Jantine! Jaloers! Als wij bij Raalte zijn (uur rijden) zijn eigenlijk alle crossen die jij noemde in een uur te bereiken. WW 1,5 uur en Oudkarspel 1 uur 3 kwartier. Oenkerk ben ik nog nooit geweest maar zit vlakbij de boot naar Ameland dus zal +- een uur zijn. WB op 3 kwartier en Heino op een uur en 10 minuten. Hattem hadden wij op ongeveer een uur zitten.

Oenkerk gaat mijn zusje misschien starten. Anders ga ik denk ik ook met Ul want ik verwacht niet dat hij dan 'al' verkocht is _O-

Damelza

tientjeh schreef:

Daarnaast hebben wij binnen een kwartier rijden hier, zoveel crossen, dat ik die niet over ga slaan. Gorssel, Diepenheim, Neede, Bathmen en Barchem liggen allemaal op 15 min rijden.

jeetje wat een luxe zeg :))

alleen Oudkarspel is voor mij echt dichtbij, en Wieringerwerf is een klein uurtje

Jetske

tientjeh schreef:

Niet voor de M pony's iig.

Jij zit luxe idd. Wij zeggen het ook vaak, als we voor zo;n 'oostelijke' cross ergens in de buurt logeren. Als je daar in de buurt woont, heb je echt onwijs veel crossen heerlijk in de buurt.

Wij hebben er 1 op 10 minuten, maar die start ik niet. 1 op 20 minuten. En daarna moet ik minimaal 1,5 uur rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:02

Wij hebben Maarsbergen dichtbij, 30- 40 minuten gok ik. Dan verder zijn Markelo, Gorssel en de SGW's in die regio meestal uurtje rijden. Ermelo de nieuwe is 15 minuten rijden, dat is dus echt niets.
Wij zijn ook redelijk verwend met waar wij wonen, maar niet zo erg als tientjeh. :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:15

Nou hier moeten we voor oudkarspel 3 kwartier rijden. Voor WW 5 kwartier. Dat is allemaal nog dichtbij.
WB zal vanuit stal bijna 2 en half uur zijn. Maar zit bij een vriendin en dan is het 'nog maar' een uur.
Verder hebben we ingeschreven voor vlietlanden geen idee hoe land dat rijden is.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:20

Tientjeh }:0 , wil je ons niet zo jaloers maken!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:43

tientjeh schreef:

Wat dan? Ik ben zaterdag wezen verkennen en zondag moest ik rijden, maar er was niks aangepast en de bodem nog tig keer zo slecht als de dag er voor. Hindernis 3 hadden ze er gewoon uit moeten halen; paarden sopten daar tot over de kogels in de natte grond.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:20

Ik vond Texel een mooie cross, maar de grond in springparcour was drama, zodanig dat paardlief er geen puf voor had om enigszins uit de grond te komen en pony had er flink veel moeite mee.
Verder eigs balen dat het niet rond Mei is ofzo, want dan is het vaak lekkerder weer, vorige keer zo harde wind, mn gezicht zwart en kon weinig zien _O-
Maar vond verder wel een mooie cross en wie weet ga ik nog eens :j

Voor mij zijn Barchem, Ermelo en Maarsbergen vrij dichtbije crossen. :j naja, voor mij is eigs alles gewoon op fijne afstand, al zijn er natuurlijk ook uitschieters :))

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:29

Ik heb het net zo luxe als Tientjuh. Want woon 15 minuutjes bij Tientjuh vandaan :D
Even over Neede, het is vorig jaar ook al een aantal keer gezegd, je kunt daar niet veel aan de bodem doen omdat het allemaal grond is van staatsbosbeheer. Je mag er geen puin oid neer gooien. Is natuurlijk hartstikke balen maar het is niet anders. Hopelijk is het dit jaar allemaal super omdat het een geheel nieuw terrein is.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:57

Voor mij zijn alleen Chaam, EL en Princehage dichtbij. Las dat een aantal mensen WW al hebben ingeschreven, daar wacht ik mooi nog mee. Duurt nog zo lang!

Tot nu toe heb ik Castenray, Vrouwenpolder, Oudkarspel, Vlietland en Maarsbergen ingeschreven. :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:59

MelanieB schreef:
Ik vond Texel een mooie cross, maar de grond in springparcour was drama, zodanig dat paardlief er geen puf voor had om enigszins uit de grond te komen en pony had er flink veel moeite mee.
Verder eigs balen dat het niet rond Mei is ofzo, want dan is het vaak lekkerder weer, vorige keer zo harde wind, mn gezicht zwart en kon weinig zien _O-
Maar vond verder wel een mooie cross en wie weet ga ik nog eens :j

Voor mij zijn Barchem, Ermelo en Maarsbergen vrij dichtbije crossen. :j naja, voor mij is eigs alles gewoon op fijne afstand, al zijn er natuurlijk ook uitschieters :))

Texel is nu ook eerder dan normaal, en op een nieuwe locatie :)) ook hebben ze nu het regiokampioenschap voor N-H

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:08

Voor mij is Vlietlanden 10 minuutjes rijden, Lisse 40 minuten. Etten-Leur, Chaam en Princehage zijn 1 uur en een kwartier geloof ik. Vrouwenpolder 1.5 uur, Wieringerwerf en Oudkarspel 1.5 uur, en Maarsbergen ook 1.5 uur. Gorssel was geloof ik de verste die ik ooit heb gereden, die is ongeveer 1 uur en drie kwartier. Als ik Hattem/Barchem/Bathmen etc wil gaan rijden, zijn die nog wel wat verder geloof ik.