[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:59

BV, alleen hopen dan dat ze hier niet meelezen

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:59

Wauw Jenga ! Wat een sprong Haha!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:27

Rutger is een fanatieke crossliefhebber en heeft in het verleden wel gecrossed met zijn vorige paard. Hij gaat vaak ook kijken naar internationale crossen in Badminton e.d. Het bouwen van hindernissen vindt ie fantastisch! en ik ook, want ik mag ze altijd als eerste uitproberen!!!!! Haha!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:29

Lielle schreef:
BV, alleen hopen dan dat ze hier niet meelezen

Niemand van mijn vereniging zit op dit forum. Jah, oh ja 1tje wel, maar die weet het al!!
Ik ga ff mijn oma bezoeken. Ze klaagde al dat ik zo weinig kwam!! Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:30

Je boft maar Jenga, ik ben jaloers Ja

@ BV: ik ken je instructrice wel.... vind het een beetje en vreemd mens. Zo'n beetje iedereen in de omgeving kent haar wel; is het niet van naam dan is het wel van voorkomen Haha! Succes er mee iig!

AAh die toets van vanmiddag wordt een hel! T is echt moeilijk Boos!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:33

rowo: Haha... succes met je tentamen vanmiddag!!
Ik zal vanavond ff een verslagje doen van mijn confrontatie Haha!
Doei!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:34

Dank je! Ik ga maar weer ff wat opgaven maken Slim

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:37

Hallo.... Bloos
Hier ben ik ook weer eens na een lange tijd!

Heb tussendoor wel wat gelezen, maar niet veel onthouden... Sorry Bloos ...

Afgelopen weekend ben ik nog op concours geweest in Markelo (volgens mij Tientjuh en Renske ook).
1e puntje in de dressuur gescoord (193 in de L1, was 5e, er waren 4 prijzen.. Huilen )
Springen een balk op de 1e (mijn fout) en verder lekker rond gesprongen.

Paardje was braaf en relaxed!

Nu zondag nog een keer parcour springen in Eibergen (dus waarschijnlijk zie ik Rowo en BV dan ook...)

En dan.... op naar Castenray.... (heb er zin in!)

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:37

Over dat bit nog ff. Ik ken wel meer paarden die wondjes krijgen van watertrensen omdat er een velletje tussen het ringetje en de trens inkomt. Een vriendin van mij rijdt sinds kort met zo één:
Afbeelding
kneveltrens

Het ziet er naar uit, maar eigenlijk zijn ze heel vriendelijk.. hij ligt stil in de mond en ze kunnen er geen wondjes van krijgen. Je kan het bit ook niet door de mond trekken. Goed voor kindertjes die in ponymondjes raggen! Maar een gewone D-trens heeft eigenlijk dezelfde uitwerking...
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:38

@ crosskip: welke dag spring je in Eibergen? Ik ben er op zaterdag en zondag!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:44

@Rowo, ik ben er zondag.

@Jenga, wel super zeg die hindernissen... en zo'n enthousiast iemand!! Wordt je zelf ook gemotiveerd van....

@BV, ik zou het er ook op houden dat je te druk bent. Bij ons wordt er straks ook weer 4-tal gereden, maar het is de bedoeling dat je alle trainingen meedoet en ook alle wedstrijden meerijdt. Tja... dan wordt het voor mij al een stuk minder interessant! Terwijl ik 4-tal best leuk vind...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:54

Doei! goeiemorgen
Nou gister voelde ik me al niet goed, maar vanacht werd het nog erger. Heb weinig geslapen. Het ene moment lag ik te rillen van de kou en het andere moment had ik het vetje warm Nagelbijten / Gniffelen.
En nog steeds buikpijn. Ben maar thuis gebleven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:55

Ik vond 4tal (en 8tal) ook heel leuk. Tot ik altijd het pispaaltje was, als jongste van de 4. En toen ik op mijn lazer kreeg omdat ik te laat was voor het losrijden (was op tijd, maar moest S&T wisselen) en de persoon die 5 minuten NA mij kwam, niets te horen kreeg, ben ik ermee gestopt.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:10

Heb ook eerlijk gezegd niet zoveel zin in gemuts onderling.

't is best leuk 4 of 8 tal, maar 't moet wel gezellig blijven natuurlijk!!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 11:12

4-tal is niks voor mij... bij onze vereniging zitten allemaal dressuurprikkers. Als enige springer bij de paarden durf ik me daar echt niet tussen te bevinden :S

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:12

Ik deed met Chico altijd overal aan mee, dressuur, springen, achttal, bestgaand en dan ook nog de parade. Had er alleen een enorme hekel aan dat je met het achttal altijd een uur moest losrijden, omdat de meesten hun pony's niet onder controle hadden...is lekker als je daarna nog een Z proef moet rijden. Oefenen deden we verder nauwelijks, maar als je een zwarte singel had ipv een witte, dan werd je gesommeerd een witte te gaan kopen, lekker belangrijk!

Toen Chico onregelmatig was na een parcours en ik hem (zonder vooraf in overleg te treden...foei!!) op de wagen had gezet en dus niet meer de parade mee kon rijden, werd ik geschorst. Dat deden ze om te dwarsbomen dat ik naar de NKB kampioenschappen zou gaan (als enige van die hele club overigens). Helaas voor hen heb ik toen onmiddellijk opgezegd, ben lid geworden bij een andere club en toen werd ik prompt NKB kampioen in de Z1! Dat was nice!!! ben helemaaaal niet wraakzuchtig hoor Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:17

heel herkenbaar marieke Ja

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:20

Heb inderdaad vroeger ook overal aan meegedaan! We hadden een erg gezellige ponyclub, dus dan kan er ook veel... Haha! Totdat er wat minder gezellige mensen bij kwamen en het om de prestaties moest gaan... (toen scoorden we ineens een stuk lager Clown ) en ben ik er gauw mee gekapt.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:22

Ben ook om een soortgelijke reden van rijvereniging veranderd!

We hadden verenigingsles op dinsdag en dat paste niet altijd in mijn cross/trainingsschema.
Ze vonden dat ze daar geen boodschap aan hadden!!

Tja, dan is de keus snel gemaakt!!! Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:25

ik ga naar school Doei! !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:25

Die parades....
In de tijd dat ik zelf niet meer ponyreed,werd hij uitgebracht door een jonger meisje. Die parades duurden soms urenlang (leek het wel). En dan zo'n saaie speech van de burgemeester uit het dorp.... En dan moest je daar al die tijd op die pony zitten.

Op een gegeven moment moest zij dus springen. Het springen zou meteen na de parrade beginnen (dan werd dus onmiddellijk nr. 1 binnen verwacht). Zij was als derde.

Tja, je moet toch ook nog kunnen losrijden met springen en de pony was al 18 jaar toen. Ik vond dat allemaal wat veel en heb gezegd dat wij de parade niet zouden meerijden omdat zij ook nog moest losrijden.
Een gedoe over geweest! Gelukkig worden ze inmiddels bijna nergens meer verreden.

Viertal heb ik alleen bij de paarden gedaan (M). We deden mee aan de Limburgse kampioenschappen en er waren maar 2 M viertallen. En die mochten allebei door naar het NK.
Mijn paard liep als derde in het viertal, maar altijd bij de eerste keer aangalopperen moest hij even een paar keer bokken. Dat deed hij alleen in dat viertal, verder nooit. En als hij dat eenmaal gedaan had was het verder prima.
Dus bij het losrijden zeg ik nog: wel even de galop oefenen voordat we de ring in gaan, anders gaat hij in de proef bokken.
Nee, dat wilde de rest niet, want anders konden ze hun paarden niet goed bij zich houden.

Niet gegaloppeerd, de ring in. Galop! .......
Hij begon te bokken en pakte het bit vast. Ik had 3 keuzes: bovenop mijn voorganger (leek me niet zo slim), over het witte hekje de ring uit (leek me ook niet slim), of aan de binnenkant ernaast (minst slechte optie). En toen reed ik opeens bokkend naast nummer 1 van het viertal Haha!

We zijn wel tweede geworden die dag.... En we zijn niet naar het NK gegaan.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:05

Ik heb ook een paar keer 8tal gereden bij de vereniging. Maar ze gingen naar een andere dag met trainen en dan pas om 10 uur 's avonds!! Nou dat vond ik niet grappig meer en ben er toen mee gestopt. Wij moesten ook heel vroeg van te voren al steeds losrijden als we dan naar wedstrijd gingen, maar dan was Jipje moe als we de ring in moesten. Dus ik kwam altijd een kwartier van te voren pas. Vonden ze niet zo grappig. Dus 1 keer een uur van te voren erop, nou toen wij hij echt niet meer lopen Bloos , dus ik had weer gelijk.

Zit nu op school te werken aan projectplan voor onze bierwokshop, maar dat schiet niet heel erg op.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:18

Crosskip: start je B zondag??? Bij welke vereniging zit je??

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:24

Yep ik start in de B op zondag en ik rij bij de Molenruiters (Rekken) Groene rijjasjes...

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:27

Kijk.. Kunnen we ff gaan Meeten... Ik geef les bij Eibergen.. Vandaar mijn vraag