[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:44

tis al weer afgelopen

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:46

ik haat voetbal

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:47

ik heb Simmie gespot, ik wil een verslag

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:52

Lielle schreef:
ik heb Simmie gespot, ik wil een verslag

Betrapt!

Heb veel te vertellen dus nog even geduld! En ik moest natuurlijk even "een heel weekend" bijlezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:55

ik zag je op WD bij Nijeberkoop En we zijn reuze benieuwd

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:01

Dat bijlezen doe je straks maar. Ik wil een verslag (alsjeblieft). En weet je ook wat de rest gedaan heeft?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:04

Verslag van mij ook goed

Otje ging met dressuur best aardig. Ik had alleen noodgedwongen mijn leren laarzen aan, omdat die rubberen voor geen meter meer zitten. Die dingen zijn alleen nog niet ingezakt en dat zit dus voor geen meter
Proef ging best aardig. Middendraf wilde niet zo(en drijven ook niet erg ) en eerste keer galop aanspringen ging wat rommelig omdat er iemand van de organisatie vlak langs rende met plastic tasjes met lunchpakketen...Had 156 punten en stond ergens in het midden.

Met springen trapte hij er achter twee af. Hij was gewoon echt heel lam, de verf stond op zijn been Het stond ook wel heel laag, eerste helft van het parcours kon ik hem scherp houden, maar 7 en 9 gingen er heel dom af... Het was wel een heel mooi rondje trouwens

Ik vond hem wat sloom bij en na het keuren, maar toen ik een keer bij de start van de cross kwam en nog een keer om het hoekje een sprongetje maakte had hij ineens het kwartje. Hij bleef na die sprong fijn galloperen(Otje ik wil ook nog terug hoor ) en werd wat heet.
Bij de start was hij ook meteen weg en hij bleef de hele weg fijn te rijden. Hij wilde zelf tempo maken en hij ging zelfs een paar keer op een normale afstand weg(iets groot dus) en bleef eindelijk eens wat naar voren springen. Hij voelde echt super nu! Ondanks de zware stukken in de bodem kon ik mooi ritme houden en bleven we aardig op tijdschema.
Op de boom voor het water kreeg ik nog twee weigeringen, maar daar heeft hij wel van geleerd Eerste keer kwam ik te dicht op de hindernis ervoor en toen paste het gewoon echt niet fijn(en dan rekt hij het niet dicht richting publiek en water). Toen zag hij ineens al dat publiek en was hij even van slag. Reed de tweede keer zelf niet zo slim aan, want moest en door de bagger en richting publiek springen. Daarna nog een keer aangereden vanaf de andere kant en toen sprong hij hem wel braaf. Water liep hij ineens in en laatste stukje ging ook goed. Had ondanks die twee stops maar iets van 20 seconden tijd volgens mij dus heb nu echt eens fijn tempo kunnen rijden.

Ben echt super tevreden! Net nu ik Ot afgeschreven had voor het crossen lijkt het ineens beter. Ga dus toch nog maar wat trainen en het najaar nog drie keer B rijden, dan kijk ik verder hoe of wat
Durf nog niet te enthousiast te worden, want het bos kent hij natuurlijk wel redelijk(al ben ik er sinds de cross vorig jaar niet meer geweest). Ik houd er nog maar even rekening mee dat hij op vreemd terrein dat brutale wel weer kwijt kan zijn, maar het leek nu echt ineens beter. Zou het kwartje dan eindelijk gevallen zijn....

Chantal; Muriel zat er niet bij, was zesde of zevende ofzo. Bijna iedereen was foutloos in de cross geloof ik.
Uitslagen van Simmie heb ik helemaal niet gezien Heb het L-paarden niet zo goed bekeken.

Marieke; mooie wagen hoor

Reddytobias; gecondoleerd Ik zie het nu pas...Veel sterkte!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:04

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:06

He top gomir! Fijn dat het eurodubbeltje lijkt te zijn gevallen bij Ot

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:09

Moet toch wel lukken op vreemd terrein Gomir (*denkt even terug aan Chaam 2005......). En in Castenray waren echt belachelijk veel weigeringen op de waterbak, en daar had jij volgens mij ook een foutloze rit?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:15

Net even gekeken wat ik wil Ik denk dat het LIsse wordt de 24ste, Vasse 1 oktober. Dan princenhage of nijeberkoop de 15de en als het weer redelijk blijft nog de open wedstrijd in barchem begin november(misschien dat dat HC moet).
Zal morgen eens rondbellen of ze nog plek hebben in het B

Lisse vind ik waardeloos met al die bochtjes, maar dan weet ik wel meteen een hoop. Ot wilde altijd graag om het hoekje kijken dus dan heb ik maar aan Lisse dan aan een cross met veel open stukken

Foutloos rijden was nooit een probleem Scum Hij wilde alleen niet genoeg galloperen, sprong veel te veel op en wilde overal te veel terug en onder kruipen. En iedere keer dat getuur om het hoekje heen onderweg is ook heel irritant. Eerst kijken dan de bocht om
Had in het begin wel hoop dat dat beter zou worden, maar na 1,5 jaar begon ik daar wel aan te twijfelen. Ik had natuurlijk allang L moeten starten, maar dat zag ik zo echt niet zitten. Maar nu word ik weer iets positiever
(in Chaam was de tijd langzamer gezet )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:18

Online wilde dat in het begin ook altijd. Kijken kijken kijken, aan de kant springen en dan met veel moeite toch er overheen. Maar het is veel beter geworden na de SGW trainingen van vorig jaar.
Gaat je vast wel lukken!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:30

Ik geef niet vlug op, maar zag het met Otje niet meer zo zitten. Trainingen en wedstrijden had hij echt al genoeg gelopen. De hindernissen zijn het probleem niet zo, hij bleef alleen veel te voorzichtig. Echt schrikkerig is hij ook niet, daarom is het ook zo moeilijk op te lossen

Maar het eurodubbeltje lijkt gevallen
Gooi morgen iig de coupons voor Lisse en vasse de deur uit. Princenhage lijkt me eigenlijk wel een keer leuk, Nijeberkoop ben ik al zo vaak geweest ondertussen. En qua tijd scheelt het niet zoveel Nijeberkoop is een kleine 2 uur, breda zal 2,5 zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:33

Princenhage lijkt me een goed idee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:35

Ja, dat was vorig jaar echt heel goed te doen qua cross.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:39

Ik ben daar jaren terug eens wezen groomen, 2000 of 2001 denk ik.

Vond de foto's van jullie wel mooi. Nijeberkoop is best leuk, maar heel veel open stukken en ik heb daar al iets van 5 keer gereden als het niet meer is. Andere cross is ook wel weer eens leuk

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:56

lekker van Muriel chantal!! netjes zon eerste keer

ging dus wel lekker Gomir, ik vond het springparcours niet zo het eerste balkje zou je op iets groot nemen en toen nam die toch nog een pasje. wel jammer, maja de cross ging zo te lezen lekker

kimpdepim: jaja ik moest jou schrijven!
ben benieuwd hoe je het verder heb gedaan
maar je hebt een leuke pony zeg!!

nou ik ben tot 1 uur geweest, daarna tot half 6 in me bed gelegen was helemaal kapot en beetje ziek!
nog lekker gerekend GvdT? en Canter ook nog wat verkocht?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:36

Hier dan mijn verslag van een weekendje Wieringerwerf:

Vrijdagmiddag, precies volgens de planning reden we tegen 14.00 uur weg van de manege. Het was mooi droog weer met een schraal zonnetje achter de wolken.
We waren net een kleine 20 minuten op weg of we zagen de lichten boven de snelweg knipperen. Nee toch, niet nu al file!
Gelukkig was het over een afstand van ongeveer 3 km langzaam rijdend verkeer, dus niet echt stil hoeven staan. (vind Killea ook niet leuk; dan ramt ze de trailer aan gort).

Na een uur en drie kwartier kwamen we aan in Slootdorp. Dat is een klein plaatsje vlak bij W'werf en daar ging Killea logeren. Vorig jaar hebben we de paarden daar ook naar volle tevredenheid gestald. Killea was gelijk thuis in haar logeerstalletje en zocht gelijk haar voerbak af of er wat lekkers in zat. Toen dat niet het geval was ging ze maar wat drinken. Ik gaf haar een handje biks en toen gingen Hans en ik richting Wieringerwerf ons hotel opzoeken.
Ingecheckt en daarna even relaxen in de lounge met een drankje.
Rond een uur of half 5 zijn we naar het wedstrijdterrein gereden want ik was heel benieuwd hoe het terrein er bij lag.

Het viel me niet tegen, zeker niet na vorig jaar. Toen was de bodem vrijwel overal prut. Op ons gemakje de cross gelopen en ik voorzag niet echt problemen bij de hindernissen. Het stond lekker op L-maat.
Het springterrein was mooi droog en zag er ook al goed uit.
Daarna weer naar stal gereden om Killea nog in te vlechten, want hoe later ik dat doe hoe netter het blijft zitten. (en smorgens heb ik daar echt geen zin in)

Na het vlechten terug naar het hotel en heerlijk uitgebreid gedouched en daarna gegeten in het restaurant van het hotel. (was niet echt heel erg goed, maar ja, als je trek hebt eet je wel)

Na het eten waren Hans en ik allebei brak, dus zijn we maar afgetaaid naar onze kamer en gaan . Om een uur of 2 schrok ik wakker van enorm harde regen . Niet normaal wat een bui! Het eerste wat ik dacht was: "daar gaat de bodem van de cross"!
Toch weer snel in slaap gevallen en om kwart voor 6 ging het wekkertje weer. Allebei lekker gedouched en om kwart over 6 konden we ontbijten. Lekker warme croissantjes, harde broodjes, zachte broodjes, roerei, ragout, diverse yoghurt, verse jus, je kon het zo gek niet bedenken of het stond er. Jammer dat ik smorgens vroeg nooit zo'n trek heb en zeker niet als ik een wedstrijd heb.
Toch maar een croissant en een bolletje genomen want ik had geen zin om een appelflauwte te krijgen terwijl ik op mijn paard zat.

Om 00.70 uur Killea opgehaald en nadat ze gegeten had en een poetsbeurt had gehad zijn we naar het Dijkgatsbos vertrokken. Daar aangekomen wilde ik me direct inschrijven, maar het secretariaat was nog niet open. Pas na 20 minuten wachten konden we onze rugnummers halen. Snel terug naar de trailer en Killea en mezelf klaarmaken voor de dressuur.

Het dressuurterrein was behoorlijk drassig, dus ik had Killea eigenlijk niet uitgebreid hoeven wassen, want ze had geen schoon plekje meer op de benen en buik. Maar goed, ze liep verder wel aardig, maar niet bijzonder. Eenmaal in de ring ging ze toch wat meer tonen en dat was goed voor 169 punten. Daarmee stond ik geloof ik gedeeld 7e of 8e.

Na de dressuur hadden we nog zeeën van tijd, dus relaxed even wat gedronken en daarna de cross nog een keer verkend. Gelukkig had de bodem niet erg veel meer te lijden gehad van de dikke bui van die nacht. Hier en daar was er wel een zwaar, nat stuk, maar daar konden we redelijk langs heen sturen.

Ik hoefde pas om 14.44 uur te springen, dus na het crosslopen hebben we op ons gemakje het Z en M bekeken en het springparcours verkend. Ben ook nog even wezen babbelen bij Canter (waaraan je nu echt goed kan zien dat ze mama wordt!!)

Eindelijk was het dan tijd om de boel klaar te maken voor het springen en de cross. Killea was lekker relaxed dus in alle rust kon in nog even de stiften checken en haar opzadelen. Het gras in de berm waar we geparkeerd stonden was erg verleidelijk voor Killea en ze had nergens anders oog voor. Vreetzakje...... Nadat ik haar beloofd had dat ze na de cross lekker een half uurtje mocht grazen was het goed en gingen we naar het losrijterrein voor het springen.

Ze voelde, ondanks de inmiddels vertrapte en zware bodem van in inspringterrein, lekker aan. Ik ging dan ook met een fijn gevoel het parcours in. In de ring bleef ze lekker aanvoelen en een foutloos rondje was het resultaat. Maar, zoals we wel een beetje van W'werf gewend zijn, was het parcours wel een beetje ingegraven. Het was niet zo erg als vorig jaar in het B, maar laag was het wel. De bodem in het parcours was, in tegenstelling tot de inspringring, wel heel goed.

Na de keuring richting de start van de cross waar ik nog wat wilde inspringen. Er stond maar 1 heel ienieminie hindernisje, dus echt de moeite vond ik het niet.
Eindelijk mochten we dan van start. Ik was van plan om Killea nou eens echt te laten rennen, want ik had wellicht nog kans op een prijsje.
We gingen dan ook als een speer en Killea pakte lekker aan. Ze keek wel een beetje raar op van die grote witte rioolbuizen (waren voor het M en Z) en kwam daar wat op terug. Vlak voor die buizen moesten wij rechtsaf en toen Killea door had dat ze die niet hoefde nam ze weer een goeie sprint. Op hindernis 13 (of was het nou 14??) ging het helaas een beetje mis. Hoe het nou kwam ik weet het echt niet. De afstand was goed en er gebeurde niets raars.
Killea sprong, landde met haar voorbenen, en toen.............gebeurde er niets meer. We hingen stil op de hindernis. Wat bleek, Killea heeft waarschijnlijk onvoldoen haar achterbenen opgetild en bleef dus hangen. Ik bleef zelf (gelukkig!!!!) heel kalm en doordat ik mijn been er aan bleef houden kon Killea haar achterbenen met wat gewurm en gekreun er weer af krijgen. Pfoei! Dat was even schrikken. Ik moest wel snel bedenken wat ik ging doen, want op drie ruime galopsprongen stond namelijk al de volgende hindernis. In 1 seconde besloot ik toch door te rijden naar de volgende hindernis en die sprong Killea zonder problemen of merkbare schrik. Daarna heb ik even in een heel rustig tempo doorgegalloppeerd om goed te kunnen voelen of Killea niet onregelmatig of zelfs kreupel zou zijn.

Gelukkig was dat niet het geval en hebben we de cross zonder problemen uit kunnen rijden en gelukkig is Killea er erg koel onder gebleven. Voor hetzelfde geld was ze op dat moment het vertrouwen even kwijt geweest ofzo.
Nou, dat alles heeft me dus behoorlijke tijdfouten opgeleverd, zodat ik uiteindelijk als 12e in het eindklassement eindigde. Jammer, maar ik ben godsblij dat Killea na het gebeuren de rest weer vol vertrouwen oppakte. Ze heeft een heel oppervlakkig schaafwondje van een halve cm breed en 10 cm lang net onder haar achterknie en voor de rest helemaal niets! Bij de keuring was ook alles goed.

Ik heb lekker het paard verzorgt en af kunnen spuiten en het beloofde half uurtje grazen en daarna met een hele hoop wortels en hooi weer op de trailer gezet. Zelf zijn we nog een uurtje gebleven om nog even op de einduitslag te wachten en wat te drinken.

We hebben de paarden weer naar het logeeradres gebracht, lekker eten gegeven en nog even een borstelbeurtje en toen was het tijd voor ons om lekker te douchen en daarna gezellig een hapje te eten.
We hebben heerlijk in een wok restaurant gegeten, waar je bij een buffet zelf je verse vlees, vis, groenten ed. kunt uitkiezen, dan breng je het naar de kok en die maakt het voor je klaar. Dan kun je zelf nasi, bami of mihoen er bij scheppen en smullen maar! (en je mag zo vaak als je wilt langs het buffet)

In de lounge van het hotel nog even nagetafeld en toen naar bed, want we waren best moe.

Vanmorgen om 9 uur zaten we weer aan het heerlijke ontbijt en om kwart over tien hadden we de paarden op de trailer staan en konden we aan de terugreis beginnen.

Killea heeft nog de hele middag in de wei gelopen en ik ga zo nog even bij haar kijken en wortels en hooi voeren.

Al met al wel een geslaagd en gezellig weekend gehad!

Oja! Ik heb ook nog voor het eerst met Jiska gesproken (herkende haar haast niet zonder paarse muts! Tis dat ze bij Chantal liep)!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:43

Pfoe Sim, dat is schrikken! Gelukkig dat ze toch fijn doorliep daarna, ze is wel superbraaf! Verder een leuk verslag en het eten klinkt erg goed

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:00

leuk verslag simmie!
Maar het klinkt wel eng..Ik probeerde me er wat bij voor te stellen maar lukt me niet echt..(dat blijven hangen gedeelte)
Op wat voorn hindernis gebeurde dat dan?
wel fijn dat jullie er niks aan hebben overgehouden..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:11

anja15 schreef:
leuk verslag simmie!
Maar het klinkt wel eng..Ik probeerde me er wat bij voor te stellen maar lukt me niet echt..(dat blijven hangen gedeelte)

Het was een gewone steilsprong (breekboom) van 90 cm hoog. Niets bijzonders dus.

Op het moment zelf vond ik het niet eng, achteraf pas ga je er goed over nadenken over wat had kúnnen gebeuren.....

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:33

Simmie schreef:
anja15 schreef:
leuk verslag simmie!

Het was een gewone steilsprong (breekboom) van 90 cm hoog. Niets bijzonders dus.

Op het moment zelf vond ik het niet eng, achteraf pas ga je er goed over nadenken over wat had kúnnen gebeuren.....

Jah zoiets drukt je neus dan wel weer even op de feiten..
Maar denk er dan maar niet te lang over na..Het is goed gegaan en wees daar maar blij mee

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:38

Leuk verslag, Simmie! Dat lijkt me idd wel even erg schrikken. Goed dat je zelf je balans nog had en dat ze los kon komen. Klinkt in totaal als een lekker weekend.

Fijn dat je tevreden bent, Gomir.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:42

Dat was idd geen gekke hindernis Simmie. Je weet het toch nooit met zulke dingen...

Otje trekt altijd aan op die rioolpijpen, die moet ik echt de bocht om zetten.

Klinkt wel als een geslaagd weekend Sim!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:45

reddytobias schreef:

Kimpdepim: jaja ik moest jou schrijven!
ben benieuwd hoe je het verder heb gedaan
maar je hebt een leuke pony zeg!!

whoops ..
ging niet helemaal zoals het moest.. het was egt een kl*te baan) En njah mn pony kan er niet zo goed tegen.. njah mn vader zij dat het er wel ok uitzag maar t voelde niet fijn.. was dus reuse blij dat ik gedeelde 5e stond met 176 punten (moes als eerste om half 9 )
En toen moest ik om 10 over 3 springen.. eerst ging het toppie.. en toen bij hindernis 8 stopte die ineens.. sloeg egt helemaal nergens op.. mjah doorgepakt en vrolijk verder gegaan.. (ik kon hem alleen toen even niet meer zo goed houden.. --> had de cross al in zn bol ) en met de cross ging super.. foutloos..
Alleen ze hadden van die slootjes.. (met water ) en daar moes je overheen.. was geen hindernis.. (geen nummer) en de eerste keer sprong hij of het een hindernis was van 2 meter hoog.. en lande met 4 benen tegelijk op de grond.. (lompo) en later kwamen we nog een slootje tegen en toen kwam ie trug in draf .. toen vond ie m wel wat eng maar deed het wel.. en ik was przies binnen de tijd
Ik weet niet hoe het verder met de uitslag zat.. ik ben net een klein uurtje thuis.. en om half 7 toen we daar weggingen was er nog geen prijsuitrijking en het kon nog wel een half uur duren..
njah we zijn toen maar weggegaan..

rt --> ik heb een logo hoor Voor neede zit ie erop