[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:18

Nee hij stond niet in de weg gelukkig :D, mr ze durft idd scheef springen ze trekt vaak nr links op de sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:25

Vanuit het standpunt van de filmer zou je denken dat ie gewoon achter de hindernis post vat. Heeft ze dat scheef trekken bij de cross ook?

Heb net telefoon gehad, had bij een kennis gepolst ivm een stuk boomstam van max. 70cm hoog en ongeveer 2m lang, of ze dat konden leveren en wat het zou kosten. Nou, ze hebben er eentje van een omgewaaide boom, maar die moet wel nog verzaagd worden. De stam zal max. 1m50 lang zijn, ongeveer 70cm hoog, massief hout zonder uitstekende takken. En ze komen em nog op de weide afleveren ook :D
Hij vond het idee om zo natuurhindernissen te maken super, en begon al dat ik met een kraan een watergeul moet graven. Ideaal om te oefenen op "coffins", geulen en om mijn overtollig grondwaterprobleem op te lossen :')

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:04

Ziet er heel fijn uit PrietPraat! Mooi vlot tempo ook! Proficiat met je klassering!

Leuk zo'n natuurhindernissen parcours thuis! Hier boomstammen genoeg, hebben er ooit ook één in de wei gehad maar dat waren ze/we al snel beu... Waterbak graven hebben we ook eens aan gedacht, maar daar hebben we nu net te weinig ruimte voor. En onze piste is 90% van de tijd overigens één grote waterbak dus aquatraining genoeg ;).

Ik had vandaag dressuurdag! Ik moet (helaas) verplicht de laagste proef starten omdat ik nog geen eerdere dressuurervaring heb. Ben 2x 2e geworden in een proef van telkens rond de 20 deelnemers, dus was wel heel tevreden! Maar die 6j is echt zo, die loopt ALTIJD in de goede aanleuning, daar hoef je niet veel voor te doen, die staat ook altijd uit zichzelf vierkant stil (zelfs als je gewoon "stopt"). Hij ziet er dan nog eens "tof" en dressuurachtig zijn, en kan af en toe wel gewoon net lopen. Als ik dan zelf geen fouten maak en een beetje recht zit, eindig je al snel makkelijk vooraan op die manier :p ! Heb alleen altijd mindere punten op middendraf en hals strekken gekregen. Middendraf kan ik wel op trainen maar dat hals strekken deed hij in de eventing dressuur met mijn vriend vorig jaar ook al niet. Iemand tips :+ ?

In de eventing krijgt hij trouwens altijd minder goede punten in dressuur (middenmoot), daar zien ze liever een iets frisser en heter paard dat netjes onder controle wordt gehouden heb ik de indruk :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:11

Jij en Canch hebben dat goed gedaan! *\o/*
Was leuk om te komen kijken!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:12

Bij ons op stal hebben we een simpele waterbak, gewoon met in- en uitloop, niets speciaals! :D Maar toch wel leuk om eens erdoor te spetteren, dan kan mijn paard dat alvast tussen in- en uitsprong op cross. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:21

Door een waterbak spetteren is hier geen probleem, zolang hij er maar gewoon in kan stappen. Vanaf het moment dat hij bij wijze van spreken over een randje van 10cm hoog moet om erin te gaan is het drama :+ Dat kan ik thuis wel oefenen als een gek, maar op verplaatsing is het een andere waterbak, dus waarschijnlijk ook weer twijfel van zijn kant. Daar zit maar 1 ding op: kilometers maken op verschillende locaties!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:26

Komt dus helemaal goed! +:)+
Veel voorbereiding voor de cross kunnen we niet echt doen. :P Occ W.aregem zal de voorbereiding zijn haha. :+ Maakt niet superveel uit hoe het gaat, als we er positief goed uit geleerd hebben!
De volgende crossen zullen dan wel spannend zijn, want dan zijn het volledig nieuwe locaties! :D

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:33

Mooi parcours Helene! Fijn ritme heeft ze (vooral inde 90, je ziet ze dan net iets minder 'zoeken' vind ik).

Denk dat hindernissen in de wei snel een beetje 'gewoontjes' worden, maar al is 't maar in 't begin leuk, ze hebben 't maar weer gezien.

Denk dat het 'uit zichzelf in de aanleuning lopen' en niet zo goed haksstrekken beetje samen gaan... Klinkt alsof hij misschien een makkelijke zelfhouding heeft, maar eigenlijk onvoldoende contact neemt en je hand niet echt volgt? Varieer je vaak in houding tijdens je training?

En dit zijn zo ongeveer de stoerste foto's die ik van ons heb ;). Pony en ik, vorig jaar bij Giel in Deurle...
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:36

De initiatie ging toch ook goed en dat was ook volledig onbekend terrein, dus komt wel in orde hoor!

Leuke foto's! Als er weer zo'n stage komt doe ik weer mee, maar dit keer niet meer zo ver van huis.

De hindernissen thuis zijn gewoon als oefening tussendoor en inderdaad voor de lol, het is eens wat anders. Voor echte crossles ga ik op verplaatsing. Wat ik eventueel nog kan doen, is een heel kleine bak zoeken waar ik takken in rechtop kan zetten, of een paar sparretjes in een pot op een rijtje zetten. Hij moet gewoon leren dat hij daar doorheen kan springen en dat ze hem niet gaan opvreten :+ Als ik dat slechts af en toe tegenkom is dat best lastig. Als hij het kent van thuis is de stap op andere plaatsen alweer veel kleiner.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:38

Wat leuk, ik heb ook eventingstage gevolgd van Gi.el! :D
Afbeelding
Afbeelding

Leuk paard trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:42

Op die bovenste bak is de mijne vol op de rem gegaan en met de knie er bovenop beland, met schaafwonde tot gevolg. Denk dat hij zich verkeken heeft op de breedte van de sprong, kan gebeuren. Helaas wou hij nadien niks meer springen, ook geen simpel hegje. Deuk in het vertrouwen? In Baarle tijdens de stage nadien was het in het begin toch weer zoeken, maar uiteindelijk deed hij daar wel alles. Alleen dus dingen met hegjes bleven een struikelblok.

Al de rest zoals tonnen, boomstammen, hekken, waterbak in met uitsprong en dan boomstam, heuvel op en af, een piano omhoog en kleine afsprong, hooiruiven... dat doet ie met zijn ogen dicht.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 22:51

Zooo wat een lange dag zeg! Deze morgend om 8u vertrokken naar die dressuur in Gesves, tegen half 9 was ik pas terug thuis :Z Was wel een leuke dag, eerst casje gereden, inrijden liet hij zich heel goed rijden. Tijdens de proef ookwel, alleen de galop is nog een werkstuk. Hij vond de witte hekjes ook niet zo leuk maar gelukkig konden we wel even van tervoren in de piste, daarna vond hij het wel oke.
Blits was heel erg chill in het inrijden, in de piste werd het opeens een bommetje, liep soms wat weg en in de galop was het ook nog niet 100%. Achteraf hebben we een video gekregen ( helaas enkel van blits, bij cas was er een technisch probleem), maar wat is dat intressant zeg!! Je hoort hem alles zeggen terwijl je aan het rijden bent. ( als iemand het eens wilt kijken, voor als je intressent hebt om volgend jaar te gaan, zal ik hem doorsturen.)

Leuk Parcorus gesprongen! Proficiat met je plaats!

Ik heb het probleem ook dat in bij de lrv (gewone tornooi) altijd in de B moet starten omadt ik nooit daar ben en dus geen punten haal :p wel goed van je plaatsen!!

Leuk foto's komen er ook voorbij!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:30

Das echt het 'stomme' vind ik aan LRV dat je moet punten verzamelen alvorens je hoger kan.

Leuk van de dressuur in gesves! Chique dat ze dat zo filmen ezo :j. Erg nuttig :j.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:07

moeten wij ook bij de KNHS in Nederland, vind het nog niet zo stom...denk dat het ook met een stukje veiligheid heeft te maken.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:28

Denk ook dat het systeem er is om bepaalde ruiters tegen zichzelf te beschermen... Leuke foto's trouwens en mooie parcours op video!

Dat is wel leerrijk als er achteraf een video gegeven wordt. Beeld is soms anders als gevoel ;).

Hier gisteren goede crossdag voor mijn man met mijn 'oud' paard. Eerste crossje voor hem sinds 3 jaar en ze hadden er plezier in! Foutloze cross en jumping en goede dressuurproef, uitslag hebben we niet op gewacht want we waren nu al bevroren. Mijn ander paard was ook mee, maar enkel om wat los te rijden, die heeft de wedstrijd niet gelopen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:15

@Varekaj: De bovenste bak van Evelyntje of van mij?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:49

Zijn uitschuiver was op jouw bovenste bak hanne. Die van Evelyne hadden wij denken ik op het einde, en toen weigerde hij gewoon alles. Ook de simpele boomstam bij het treintje op weg naar de inrijpiste. Het enige waar hij nog in stap doorheen te krijgen was, was de waterbak.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:49

Da kan ik nu nie zeggen he Hanne,tis nog twee weken ;). Hangt er van af wat het weer doet :).

Zo, heb net ingeschreven. En nu al mr mailtje sturen met de vraag of ik in de voormiddag kan rijden :P. Er wil een vriendin graag komen kijken, mr ze kan alleen in de vm.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:47

Hehe. :P Ik zie hoe het uitkomt eigenlijk!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:49

En lukt dat altijd zo als je mailtje stuurt? (dat ik het dan kan weten voor de toekomst. :P )

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:51

Geen idee, heb het nog nooit eerder gevraagd. Mr denk nie dat da altijd lukt hoor. Nu ga da omdat alles na elkaar gereden wordt.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:32

ik ga in de paasvakantie van 7-10 april naar waregem op eventing kamp, iemand dat nog gaat?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:53

Uhu tis dat en ook maar 1 klasse. (Is er geen 60 voor de club?)

Ik ben vorig jaar op eventingkamp geweest, vond ik erg leuk! Maar geen tweede keer meer voor mij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:01

Beetje ver voor mij en ik heb die week ook stage + week nadien al dagje vrij geregeld zodat ik m'n brevetten kan afleggen.