[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:08

Ja! Diepenheim hoop ik op de zaterdag, maar omdat de regiokampioenschaprijders voor gaan bestaat de kans dat er geen open starts zijn, dan moet ik op zondag. Bathmen op de zondag. Start Hattem ook nog.

Ik bijt niet hoor ;)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:06

Mistid, leuk Hattem! Voor mij om de hoek kom kijken. Als je weet hoe laat je moet starten laat maar weten ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:28

Ik doe diepenheim ook zaterdags mee en bathmen zondags. Dus dan moet ik je vast een keer tegenkomen.
Ik voel me altijd zo dom als ik hoi zeg en iemand kijkt me zo glazig aan van wie de fock ben jij :') :')

Vriendin had nog foto's gemaakt! (heb even de collage van fb geplukt) :P Ik was zo trots op mn tijd ik zeg maak daar maar even een foto van haha.

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:42

Neesa schreef:
Mistid, leuk Hattem! Voor mij om de hoek kom kijken. Als je weet hoe laat je moet starten laat maar weten ;)

Is goed! Leuk!

Rianne leuke collage! Je hebt daar wel een TOPgroom op staan :D :D :D

Ik heb ook al een paar super brute foto's binnen!
Afbeelding

Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:51

Haha was blij dat ze me even kon helpen idd! Ze baalde al.. werk bij de limburgia(vlaaienwinkel) en had e.llemie.kes horloge geleend dus ik zei als ik binnen de tijd kom krijg je taart (aangezien ik vorige keer mega veel tijdfouten had durfde ik daar wel op te wedden) dus ik dacht dat ik precies de optimale tijd had dus mama zei al tegen r.ia je krijgt taart!! bleek ik toch 2 sec te langzaam :')

Superrgave foto's! Ik heb naast eventingphoto nog geen fotograaf ontdekt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:01

Mooie foto Neesa!

Gaaf dat de oefencross zo goed ging Loesvan. Van Shetan hadden we bij de waterbak geen probleem verwacht maar die vond het toch eng.

Paard zonder hoofdstel is inderdaad niet zo handig nee. [naam] heeft van Jan er ingehamerd gekregen dat ze altijd het hoofdstel vast moet maken aan een vlechtje. Vraag me af of dat bij Free nodig gaat zijn met die enorme oren :P

Mooi resultaat Rianne! Nette punten in de dressuur ook. Horloge is inderdaad best handig :) Leuke foto's.

Heb die filmpjes nog niet bekeken van Loesvan. Ga ik straks even doen.

Mooi dat je een goed gevoel hebt over de cross Mistid! Ben nu ook facebookvriendjes met je pagina.

Als ik veel bij moet lezen weet ik nooit zo goed meer waar ik nu wel en niet op gereageerd heb :o

Ik vind die cursus paardenmassage ook erg duur. Hoop wel dat de kosten er weer uit te krijgen zijn. We zien het wel. In elk geval wel super gezellig om het samen met een goede vriendin te doen. Kunnen we elkaar ook helpen.

Denk dat het inderdaad wel een plan is om Shetan nog even te houden. Hij mag dit jaar in België nog een cross starten bij ons in de Mosten dus daar kent hij de waterbak :D Verder heeft hij veel vakantie omdat hij zo groot is en nog in de groei. Wil niet weten hoe groot die zou gaan worden als we hem nu zouden laten castreren.

[naam] krijgt fijne begeleiding op school met Free en dat helpt wel. Just zit in een bokfase. Sinds [naam] er een keer af is gevallen tijdens een boksessie probeert hij het steeds weer. Vond het blijkbaar erg grappig om zijn ruiter te verliezen. Gelukkig gaat het wel veel beter nu ze hem steeds even longeert van te voren.

Wat ik trouwens wel gek vind is dat we nu drie bwp-ers hebben gekocht en dat die alle drie niet in orde zijn met hun entingen. De twee hengsten waren nog nooit geënt en Free, die nu 8 of 9 is alleen een keer in 2011 en 2012 terwijl die volop in de sport heeft gelopen. Snap er niets van. De kwpn-er die ook in België is gekocht was wel in orde met zijn entingen. Nou ja, er zat ergens ook een paar dagen tussen en na het verhaal over de hippiade zijn we maar weer met de basis entingen begonnen. Straks knhs kampioenschap. Heb geen zin in ellende over het boekje.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:37

Wat een super leuke dingen doen jullie allemaal! ! Mn paard had vorige week koliek dus niet gereden en ff lekker uit laten zieken. Ik ging dr toen maar commando boos leren, als ik nu met mijm vinger naar dr oor wijs legt ze ze plat in dr nek en duwt ze dr neus richting je gezicht :')

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:40

Wat een leuke foto's beide!!
ik heb morgenochtend weer les van jan arend :)
19 oktober ons B springen debuut bij Tiebot!

zaterdag crossen met epke :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:22

Rianne en Mistid, gave foto's!
Percy, mss zijn de belgen niet zo nauwkeurig dan de hollanders. Wij nederlanders zijn wel er van de regels ;) bokken is niet fijn, hoop dat hij het snel afleerd.
Francieen, niet leuk koliek. Weer goed hersteld?
Mette, stal Tiebot?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:08

Jaa stal tiebot :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:48

leuke foto's Rianne en Mirthe. Goed gedaan !!!

Entingen kloppen vaak niet, ook in Nederland. Gaan vaak hele vrachtwagens weer terug als ze boekje moeten laten zien. Triest hè ;(
Hoop dat alles nu weer goed is Francien
Jonge paarden bedenken elke keer wel wat Percy. Fijn dat Caressa goede hulp heft. Ik heb ook tijdje eerst gelongeerd, ging beter :D
Mette veel succes met beide +:)+

Ik doen nooit touwtje om vlechtje, maar is wel goed idee. Denk ook dat het bij mij we handig is straks :o
Vrijdag weer crosstraining *\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:34

Ik heb een hele blije dochter want ze is opgenomen in het RABO talentenplan *\o/*
Protocollen waren erg positief.

Mama kan in elk geval weer kilometers gaan maken want de eerste dag is in Papendal. Weet niet meer waar dat ligt maar wel dat het ver weg is :D

Wat wel leuk is, is dat ze, als ze de door de knhs georganiseerde rondjes instructie gaat doen ze twee kaartjes kan krijgen en zo dus iemand gratis kan meenemen.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Gelukkig is je paard weer opgeknapt Francien. Daimler hoef ik geen boos te leren, hoef maar iets te doen wat meneer niet zint en ik krijg toch boze blikken :D Vandaag heeft hij me zelfs beslopen. Wist niet dat een paard zo stil achter je kon komen te staan, keek naar mijn appelboompje aan de andere kant van de draad van de paddock en er werd ineens in mijn nek gehijgd, schrok me rot.

Weet niet wie Jan Arend is maar als hij goed les geeft is het helemaal goed Mette :) Gaaf dat je bijna je debuut hebt!

Weet dat entingen vaak niet kloppen en heb er zelf ook nooit zo op gelet. Wij zijn kritisch gaan kijken n.a.v. de hippiade bij Daimler. Daarvoor had ik het niet eens opgemerkt. Maar bij een bijna vierjarige en bijna vijfjarige geen één enting in het paspoort vond ik toch wel extreem. En Free is negen en maar twee keer geënt.

Weet wel dat ze hier daar vaak gemakkelijker in zijn, ook al omdat er nooit wordt gecontroleerd maar ja, die entingen zijn er niet voor niets.

Just is uitgebokt, voor nu dan even, hij is een beetje moe want de chemische castratie raakt uitgewerkt dus hij is weer de hele dag met van alles en nog wat bezig. Iedereen vind het zonde omdat hij nogal mooi is maar in de herfstvakantie gaat hij toch afscheid nemen van zijn ballen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:42

Sjaak wordt onderdag weer ge ent.

Wauwie gefeliciteeerd!!top prestatie

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:20

Percy *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* geweldig nieuws!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:03

Gaaf Percy! Gefeliciteerd :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:57

Leuke foto's Mistid en Rianne!

Percy: Wat gaaf, gefeliciteerd!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:25

Dank jullie wel voor de felicitatie's, echt lief :)

Dit gaat mij als mama ook behoorlijk tijd kosten want ik kan uiteindelijk weer van hor naar her rijden maar dat heb ik graag voor mijn kind over.

Haar school is ook super enthousiast.

Met Free gaat het op en af maar wel de goede kant op. Just heeft opeens een dik oog omdat hij tegen de staldeur geknald is dus die heeft even rust. [naam] is heel zuinig op haar paarden gelukkig want anders kreeg ze ruzie met mij :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:55

Mijn knappie in Neede

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:17

:wave:

Wat goed Percy, gefeliciteerd! Wbt de kilometers, misschien vindt ze wel snel iemand uit de buurt, kunnen ze samen rijden en de ouders dus om en om wisselen (als de paarden niet mee hoeven).
Ik lees altijd bij in 2 tabbladen, de ene lees ik dan in bij en bij de andere typ ik de reacties. Dan vergeet je niets en hoef je ook niet zoveel te onthouden :))
Rianne aaaah ze krijgt toch wel een stuk taart ;) ?
Tiahastrona al is er maar chipcontrole komen er zat paarden nieteens van de wagen af. Echt treurig.
Mooie foto Rianne!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:38

Mooie foto Rianne!

Er zijn inderdaad wel mensen met heel veel paarden die dan een ander paard meenemen dan waar de startpas van is.

Tot nu toe hebben wij eigenlijk zelden paspoort controle. Een keer in Limburg hadden ze een aantal startnummers opgeschreven die voor de paspoortcontrole moesten en daar zat Daimler bij en in Lisse controleren ze. Die man in Lisse had nog nooit een BWP-paspoort in handen gehad, die kon de entingen maar niet vinden :)

Zou leuk zijn als we straks iemand zouden hebben om mee te carpoolen. Weet dat een meisje van een dorp verderop ook met haar pony meedeed aan de selectiedag maar ik weet natuurlijk niet of zij door is. Haar broer heeft bij [naam] op school gezeten maar die was niet zo braaf en er daarom weer weggegaan.

Verder verzorgt mijn buurman mede de beloftetrainingen (springen) maar ik weet niet of hij ook iets met het talentenplan doet. Zou wel gemakkelijk zijn :D

Dat extra tabblad is inderdaad wel een idee. Doe ik eigenlijk nooit maar ik heb ook, waarom weet ik niet, een super trage laptop. Zou dat ding eens weg moeten brengen. Ben ook al twee toetsen kwijt omdat ik een vlieg wilde doodslaan, niet zo'n slimme actie.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:55

Rianne, moooooi!
Dat doe ik ook twee tabbladeren.
Dat zou een inefficiente oplossing kunnen zijn, als je het als ouder om en om zou kunnen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:27

Mirthe, ik kan helaas alleen eerste foto zien op FB, heb nl geen FB :o
Percy, Gefeliciteerd *\o/* . Gaaf voor Caressa
Rianne, Leuke foto

Ik doe ook altijd 2 tabbladen, werkt fijn.
Ik helaas morgen niet crossen. Fa heeft een dik been, zat plekje op, leek op ringworm. Ik moest het ook zo behandelen van DA, maar werd niet beter. Dus weer gebeld. Nu was het dikker en dacht ze dat het toch geen ringworm was, mag dus wel weer hydrocortiderm smeren (mocht toen het ringworm was niet, deed ik ervoor al wel). Heb nu voor 7 dagen antibiotica. Met smeren erbij hoop ik dat het snel weg is. Ze loopt gewoon goed, mocht ook gewoon rijden, maar doe even niet springen/crossen. Denk niet dt ze blij is als ze nu been stoot.
Zo blijf ik natuurlijk echt een dressuurmuts ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:45

Balen zeg tia maar wel verstandig! Ik gebruik hydrocotiderm altijd voor mok. Werkt dus voor meerdere dingen?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:51

Bij ringworm moet je het niet gebruiken, hormonen stimuleren schimmel juist (ringworm is ook soort schimmel). Dus mocht het 2 weken geleden niet meer smeren (alleen imaverol), maar plek werd juist erger en been dik. Dus nu wel weer hydrocortiderm. Plek doet haar nu ook meer pijn, dus ben eigenlijk nog niet opgeschoten met DA. Antibiotica zal wel werken, dus hoop dat t snel beter gaat

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:51

Wat een leuke foto in Neede!
Jammer dat je nu even niet mag springen/crossen, misschien over een tijdje eindelijk :D

Ik heb een filmpje weten te uploaden, jammer van de laatste balk haha maar die oxer was ik heel trots op..

View My Video

En gisteren met Epke de tripalon, we zijn 4e geworden! :)

Afbeelding