[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:47

Ik wou dat ik genoeg geld had dat ik me daar niet druk om zou maken :D

Ik heb trouwens ook Markelo Snorrewind opgegeven en bevestiging gehad!

TeeGee

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:49

Dat is helemaal een mooie Anthea :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:54

Hmm.. Geweldig, ik heb geen bevestiging gehad van Markelo...
Ik heb eerlijk gezegd ook geen oefen mogelijkheden en mogen met trailer het erf niet af. Kan het bos wel ingaan, maar dan is het alleen galoptraining (ook belangrijker voor de mijne).
Nu er ook geen andere wedstrijden zijn, kan ik mooi veel galoptraining doen, zodat ie Markelo gewoon nog overhoudt, in plaats van tekort komt :)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:31

Ik ben een paar weken terug naar Boekelo geweest wat erg fijn ging :j verder had ik ook een mooie voorbereiding die verder wat in duigen valt, maarja dat is niet anders..
Het is allang fijn dat ik al naar Boekelo ben geweest :)
Hopelijk 24 maart lekker wat cross hindernissen springen in Diepenheim als dat door gaat :)

Verder kunnen wij bijna nergens buitenrijden, alles is verboden voor paarden hier :(:) Buitenrijden doe ik dan ook vaak waar de SGW van Markelo Potdijk wordt gehouden, maar daar kom ik nu al een paar maand niet meer voor galoptraining ivm met de SGW en het opbouwen daarvan. Dus dat wordt alleen maar veel galoperen in de bak of wei.. Wel jammer omdat je niet lekker echt wat harder kan galoperen en zo wat conditie op kan bouwen.. De conditie verder zit wel goed :)

Verder heb ik ook Markelo Snorrewind opgegeven :) Ik heb ook bevestiging gehad!
Hoogenweg heb ik ook maar alvast verstuurd.

Haha idd veel geld voor CIC* zeg!

Jammer dat sommigen de eerste SGW's moeten afmelden :(:)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:46

Ik heb me ook opgegeven voor de clinic met hartslagmeter in het Noorden (met paard) :) En de training op 18 maart bij Gieten. Het is in het bos met wat hindernissen en water.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:03

of is het het terrein van "de kuil" waar heel lang geleden ook sgw was?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:10

Dat zou maar zo kunnen!
Ze zei in ieder geval dat het nog wel wordt "aangekleed"

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:23

@ Lotte: hoezo alles verboden voor paarden?? :? Ik heb zondag nog gewoon een buitenritje gemaakt. Ivm de rhino levert dat echt geen gevaar op.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 11:24

De oefencross in Baarle Nassau 11-3 gaat nog gewoon door, twijfel nog wel om er naar toe te gaan....
Laatst bijgewerkt door Kruidenpotje op 06-03-12 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:52

Rowo: denk dat ze bedoeld dat ze nergens mag rijden bij haar in de omgeving. Niet om de rhino maar om de 'verboden voor paarden' bordjes :)
Ik baal nog wel dat ik niet met de trailer naar het bos mag, kon ik lekker vanmiddag 3 uur in de Holterberg rijden ;(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:01

OH ik las het dan verkeerd :+
Gelukkig kan ik vanuit huis wel meerdere kanten op, al is het niet super veel. Maar ja buitenrijden is voor nu ter afwisseling en niet meer voor conditie training.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:09

Haha mandy wat roxxie zij klopte idd, hier is bijna alles van het landgoed en je mag er dus niet komen met het paard ;) en laat ik al een keer gesnapt zijn door de boswachter :P

Misschien dat ik ook nog wel een keer weg ga met de trailer om ergens even te rijden, maar dan gaat het me puur om even een lekker lang stuk te galoperen :)

Anthea de trainingen klinken leuk :j

Kruidenpotje mm is idd lastig, hier is in de buurt een tripalon op de 18e al wel afgelast.. Ik weet niet of ik was gegaan :n Wacht anders de ontwikkeling van rhino af, maar als je blijft twijfelen dan niet doen.. Je weet niet waar de mensen allemaal vandaan komen enzo.. en gezondheid boven alles!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:27

Lotte, kom maar een keer naar de Holterberg! Ben ik je gids wel! Kilometers zandwegen, heeeeerlijk uitwaaien :j

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:38

AntheaV schreef:
Ik heb me ook opgegeven voor de clinic met hartslagmeter in het Noorden (met paard) :) En de training op 18 maart bij Gieten. Het is in het bos met wat hindernissen en water.

hoe heb jij je opgegeven? In de mail staat via de site maar vind het niet duidelijk haha.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:48

Evony: Ik heb gewoon de mail beantwoord :P Neem aan dat het dan ook goed komt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:58

haha oke dan doe ik dat ook!Wil hem ook graag rijden namelijk :D

Anoukss

@ Roxxiej: Mag ik ook mee?! :D Wij wilden daar afgelopen zondag ook gaan rijden, maar hebben het toch maar niet gedaan. Leek ons verstandiger.

Loetie84

Roxxiejj schreef:

Markelo Potdijk heb ik ook geen bevestiging gehad, Markelo Snorrewind daarentegen binnen een uur...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:03

Kruidenpotje schreef:
De oefencross in Baarle Nassau 11-3 gaat nog gewoon door, twijfel nog wel om er naar toe te gaan....

Wij zouden daar komende vrijdag een training hebben, maar die is afgelast. Mensen komen natuurlijk wel uit het hele land op een dergelijk evenement af (gold in ons geval ook voor de training). Ik zou persoonlijk niet gaan komend weekend. Het advies van de KNHS geldt immers nog steeds...

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:16

Loetie84 schreef:
Kruidenpotje schreef:

Wij zouden daar komende vrijdag een training hebben, maar die is afgelast. Mensen komen natuurlijk wel uit het hele land op een dergelijk evenement af (gold in ons geval ook voor de training). Ik zou persoonlijk niet gaan komend weekend. Het advies van de KNHS geldt immers nog steeds...

Het advies van de KNHS is natuurlijk met name van toepassing omdat het indoorseizoen nog loopt, dit is natuurlijk buiten. Op de site van de Paardenkliniek van de Universiteit van Utrecht staat over wedstrijden icm het Rhino virus het volgende:

Wedstrijden
De besmettingskans van een paard dat een buitenwedstrijd bezoekt, tussen de activiteiten door op de eigen veewagen of trailer blijft staan en niet in direct contact komt met andere paarden, wordt uiterst gering geacht. Veel paarden dicht bij elkaar bij een binnenwedstrijd verhoogt het risico op infectie omdat het virus zich ook over korte afstand via de lucht kan verspreiden in kleine ruimtes. Het stallen van een paard bij vreemde paarden brengt relatief het grootste risico met zich mee.
Stress (vervoer, wedstrijden etc.) doet bij besmette paarden de kans op neurologische symptomen waarschijnlijk toenemen. Het is daarom aanbevelenswaardig paarden eenmaal daags te temperaturen en bij een koortspiek stress en echte inspanning enkele weken zoveel mogelijk te vermijden.

Tja, wat is dan wijsheid, de kans op besmetting is uiterst gering.....

Het is niet dat ik persé wil gaan maar we moeten het ook niet groter maken dan het is.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:21

Ben het op zich met je eens hoor Kruidenpotje... Voor mij is de keus niet zo moeilijk: wij zijn als stal op slot en mogen ook niet buiten rijden. Het risico van buiten rijden is immers nog geringer dan op een dergelijk evenement. Maar het is een afweging die je zelf moet maken. Eerlijk is eerlijk: als er geen nieuwe uitbraken waren gemeld, was ik afgelopen zaterdag ook gewoon naar de oefencross in Biddinghuizen gegaan.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:49

Loetie84 schreef:
Roxxiejj schreef:

Markelo Potdijk heb ik ook geen bevestiging gehad, Markelo Snorrewind daarentegen binnen een uur...

Same thing! Inderdaad ook binnen het uur! Netjes +:)+

Anoukspitzen schreef:
@ Roxxiej: Mag ik ook mee?! :D Wij wilden daar afgelopen zondag ook gaan rijden, maar hebben het toch maar niet gedaan. Leek ons verstandiger.

Ja deal!
Weet alleen niet in hoeverre het verstandig/toegestaan is, in verband met rhino, bedenk ik me nu.. Heb dit weekend dus echt helemaal niets te doen, maar ik weet niet in hoeverre de staleigenaren het ermee eens zijn dat ik met andere paarden ergens anders buiten kan gaan rijden (niet dat ik jullie verdenk, integendeel ;) )

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:53

Evony schreef:
haha oke dan doe ik dat ook!Wil hem ook graag rijden namelijk :D

Leuk :D
Doe je alleen de training met hartslagmeter?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:57

Wij hebben op stal afgesproken om niet van het terrein af te gaan, dus dit weekend wordt em voor mij sowieso niet, maar lijkt me wel gaaf. Het water loopt me in de mond van ellenlange zandpaden... :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:09

Buitenrijden kan toch gewoon Anouk?