[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:30

ik heb mijn vriend net naar de brievenbus gestuurd! Neem aan dat mijn coupons er dan morgen ook zijn en anders maandag zeker

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:03

CoriienRN schreef:
Bianca waarom vind je neede geen mooie cross? (hij word nu veranderd en ik moet zeggen heb er nu 2 x gereden en moet zeggen vind het een erg fijne cross veel afwisseling en erg mooi terrein)

Ik vond toen de bodem en het terrein helemaal niks, daarbij vond ik hindernissen niet eerlijk gebouwd, met idd de afstanden. Echt ook van die dingen dat ik dacht....allemachtig wat is dat tot een boom waar een shetlander over heen zou kunnen. Je kwam er ook van het weiland het donkere bos in wat ook allemaal zo raar stond.?? dus ik hoor liever eerst echt positieve verhalen over Neede voordat ik daar zelf heen ga, ditzelfde heb ik ook met Vrouwenpolder.

Mijn coupon voor MB is vandaag ook de deur uitgegaan en WW heb ik ook dan maar gedaan. Is die maand de enige cross die ik kan rijden dus wil niet op een lijst staan.

Etten Leur wachtlijst is ook bijgewerkt zag ik, ik moet nu wel heel vroeg weg (na mijn relaxte tijden in Chaam..), na de dressuur vind ik net wat te krap, ben er nl nog nooit geweest dus iets meer tijd is wel even handig. Maar tis ook een stukkie rijden vanuit Putten en daarvoor van uit huis voor mij...haha.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:38

@ Bianca, wat is er mis met Vrouwenpolder dan? Het enige negatieve bericht wat ik daar tot nu toe over gehoord heb, is dat de bodem hard is.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:44

Snoekiej schreef:
@ Bianca, wat is er mis met Vrouwenpolder dan? Het enige negatieve bericht wat ik daar tot nu toe over gehoord heb, is dat de bodem hard is.

Dat lijkt me dan geen fijne cross ivm een blessure en zo, maar ja....ik ben er eerlijk gezegd ook nog nooit geweest. Omdat het ZO ontzettend ver is voor mij en dan de verhalen die je hoort doen mij besluiten het niet eens te gaan proberen. Dan rijd ik wel een cross minder denk ik dan...... ;) Ik heb nu een mooie verdeling van 1 cross in de maand en dan twee en dat om en om ongeveer dus ach....dan kan je ook wel wat missen toch... :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:22

Ik vind VP persoonlijk ook geen hele fijne cross, naast de harde bodem is het terrein eigenlijk te klein waardoor je veel bochten en kronkels moeten rijden om toch een cross van een normale lengte te krijgen, zo was er ook een heel smal paadje tussen een hoop prikkeldraad. Bovendien staat alles daar behoorlijk laag, ik heb dan toch liever een mooi en een wat hoger/dikker gebouwde cross met ook nog een echt stuk bos erbij.

Maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeuren ;) .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:40

zoals oudkarspel is dan ook niet alles...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:44

Oudkarspel vind ik wel een fijne, lichte, cross, niet de allermooiste door gebrek aan bos en andere natuurlijke uitdagingen. Maar ik vind de bodem daar goed te doen en het parcours is minder slingerig dan bv VP, gewoon twee grote rondjes om de manege.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:49

ja inderdaad, maar verder is alles wel heel netjes geregeld! Ze kunnen er ook niks aan doen dat noord holland niet zo mooi is als drenthe }:)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:54

Die tekening heb ik gezien op de ledenvergadering. Is verder ook nog niet openbaar gemaakt. (van sgw neede)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:54

Nou ik vind Wieringerwerf toch ook een erg mooie cross!

Oudkarspel ook, echt een ideale cross voor bijvoorbeeld een B-debuut.

Maar zo mooi als bijvoorbeeld Bathmen, Etten-leur of Ysselsteyn kan je inderdaad moeilijk vinden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:57

eigenlijk zijn alle crossen wel heel mooi, ben allang blij als er wat is!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:02

Alle crossen hebben inderdaad wel wat moois, maar de een toch echt wel meer dan de ander, een cross zonder bos vind ik toch altijd net iets minder leuk bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is, de een heeft liever een mooie boscross, de ander een open veld, de volgende een mengeling van beide enz.

Verder ben je natuurlijk afhankelijk van de crossbouwer, maar dat is in de cross over het algemeen altijd wel goed.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:09

Eef_Bam schreef:
Alle crossen hebben inderdaad wel wat moois, maar de een toch echt wel meer dan de ander, een cross zonder bos vind ik toch altijd net iets minder leuk bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is, de een heeft liever een mooie boscross, de ander een open veld, de volgende een mengeling van beide enz. Verder ben je natuurlijk afhankelijk van de crossbouwer, maar dat is in de cross over het algemeen altijd wel goed.

helemaal mee eens ... :) ik vind Hattem bv ook heel erg mooi, maar komt ook omdat ik daar het pad met die afsprong en de waterbak en hoge bult echt een uitdaging vind.
WW vind ik ook heel mooi en Gorssel en Diepenheim.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:16

Ik vind alle crossen leuk maar heb natuurlijk wel voorkeur!
Ik heb liever ook wat bos, geeft altijd leuke sfeer!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:24

Ik vind open veld wel erg fijn, maar een stukje bos is ook leuk, dus liefst gemengd :j
Maar eigs maakt het me ook niet uit, vind het beide leuk :))

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:22

idd het liefst gemengd :D vond nijerbekoop altijd erg mooi!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:32

Ik heb ook helemaal niets tegen Neede. Heb er altijd fijn kunnen rijden. Afstanden die niet kloppen ook weinig last van gehad. En van licht naar donker springen vind ik eigenlijk daar helemaal niet van toepassing. Niet anders dan bij andere crossen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:01

Ik vind neede ook een fijne cross, goede ervaringen ook :D En afstanden ach dat is voor elk paard weer anders Beat liep ze daar in iig super door!

van licht naar donker vind ik meer bij diepenheim van toepassing, die vind ik verraderlijk het bos inspringen en dan de waterbak.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:07

Dat vind ik nog veel erger in Barchem: hoeveel paarden/pony's ik daar niet heb zien stoppen op de boom voor het gat met de waterbak :j .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:10

Ik vind open crossen weer fijner dan in het bos. Vorstin vindt bos toch op een op andere manier best spannend :(:) Ik vind Vrouwenpolder, Oudkarspel en Vlietland daarom wel fijne crossen. Maar Gorssel bijvoorbeeld vond ik ook heel fijn. Etten-Leur vind ik niet zo, vooral dat gekke greppeltje vind ik raar en ik krijg Vorstin daar slecht weg bij de start. Bathmen/Barchem/Hattem en Diepenheim ben ik nog nooit geweest.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:20

Het maakt mij niet veel uit of het bos of open is, als er maar eerlijk gebouwd staat. Het hoeft voor het B niet te moeilijk, de andere klassen mogen wel wat pittiger.
Shanouk, dan zal Texel ook wel wat voor je zijn, dat is ook flink open.

Voor het publiek zijn Vlietland, Texel en Oudkarspel absolute toppers. Oudkarspel mag dan wel om de manege zijn, daar houden ze wel lange lijnen aan. Iets wat ik zelf wel prettig vind en voor het M staat het zeker niet te simpel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:14

Texel lijkt me idd ook leuk. Zit nog te twijfelen of ik daar heen ga of naar Gorssel. Gorssel is wel dichter bij en ook een leuke cross. Moeilijke keuze!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:19

Ik hoor altijd over Vasse slechte dingen maar ik heb er tot nu toe fijn gereden. Hattem vind ik ook erg gaaf qua bult. Barchem vind ik ook top. Dit jaar ga ik niet naar Neede en Gorssel. De 1e omdat ik het vorig jaar geen fijne cross vond terwijl ik er altijd fijn heb gereden. Gorssel ivm de afstanden tussen de onderdelen. Moeders wil graag ook alles zien maar trekt die afstanden echt niet meer. Gelukkig heb ik een paar leuke alternatieven gevonden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:21

ik ken oudkarspel helemaal niet? wat voor cross is dat precies?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:25

Oudkarspel is een cross rondom de manege van Beukers. Ik vond het vorig jaar hele mooie cross!
Ik ga dit jaar naar Gorssel, wou graag naar Texel maar het valt samen met Gorssel en ik heb volgend jaar stage. Hopelijk volgend jaar dan Texel!