[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:06

Ik ga naar Puyenbroeck met de club, het mag van mij zeker droog blijven. Geen zin om een hele zondag in de blubber rond te lopen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:08

Even tussendoor, collega zoekt paard voor 14-jarige dochter, komt van de manege af, braaf, beetje springen, tss de 6-10 ongeveer. Mochten jullie iets weten of horen? Budget kan ik via PB geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:32

Zal bij ons eens horen maar denk het niet...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 12:57

Hier gisteren heftige namiddag gehad met Luxor. Heel erge allergische reactie op god weet wat. In 3 kwartier van niets aan de hand naar bijna afsnijden van luchtwegen door zwelling... Gelukkig was de dierenarts op tijd met een cortisonespuit. En is hij nu grotendeels weer in orde. Echt ooooooveral bulten op zijn lichaam, koker dik, oogleden gezwollen en aan het tranen, mond en neus suuuuperdik. En daar was het gevaar het grootst met neus die dicht zou zwellen. Dus ik was echt in alle staten en was kapotmoe 's avonds door de emoties. Ben nog lang op stal gebleven ter observatie.
De dierenarts heeft het nog nooit zo ernstig gezien en hij zei ook van moest er hier niemand bij geweest zijn, was het wss fataal.
Het is dus het raden naar wat het was. We denken een bij of iets dergelijks per ongeluk in zijn neus/mond. Dus brute pech wss + dat Luxor dus heel allergisch aan is. Ene paard heeft gewoon dikke bult of paar bulten van een beet ofzo, maar bij Luxor reageerde bijna heel zijn lichaam. Volgende week komt dierenarts toch voor vaccinaties en dan es verder bespreken voor moest dit weer voorvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:29

Is er geen bloed afgenomen om te bekijken op allergenen?
Hier zijn de wespen weer actief zag ik vandaag. Dus eentje opgegeten kan wel.
Misschien de weides eens nalopen op vreemde plantjes? Geen wandelaars die dingen in de weide kunnen gooien?

Ik baal. Enorm. Ze zijn dinsdag aan nieuwe wegenwerken begonnen in Aalst die zorgen dat de halve ring rond de stad muurvast zit. Op een stukje van 10min heb ik een uur gedaan. Gewoon sh*t als ik deze zomer ergens heen moet. Ik heb 2 uitvalswegen en die zijn nu allebei "opengehaald".
En dit najaar beginnen ze ook nog eens op het stuk steenweg tussen huis en mijn weide op 15min. Met de auto geen probleem maar met de trailer kan ik nergens door.
En aan de andere kant van die weide zijn ze ook nog hele tijd aant werken.

Mijn vriend heeft al zitten lachen dat ik maar beter kan stoppen met wedstrijd rijden of überhaupt rijden, omdat alle uitvalswegen letterlijk gewoon opgebroken liggen :roll:

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 22:11

Ik was er al half uur bij zonder er iets aan de hand was. Dus van in de wei of stal kan het niet zijn. Was wss gebeurt op poetsplaats of er juist voor. Daarom dat we in de piste van insecten denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:54

Wel geluk gehad dat je daar dan was en dat DA ook rap kon komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:13

Misschien van nut voor iemand hier:
Ik zag op FB langskomen dat je op 4 mei (morgen dus) mag gaan trainen op de cross terreinen in Maarkedal.

Stond op de FB van eventingteam Amicis.

Iemand die morgen Badminton gaat volgen of weet waar het uitgezonden word? Kans is klein dat ik kan kijken maar je weet nooit :o

Hanne, ik zag op FB de foto's van Luxor. Die bobbels heeft de mijne ook, hetzij in mindere mate, als hij wat teveel gestoken wordt door dazen. Dazen zijn er nu nog niet maar ik heb wel al wespen gezien en hommels en ook 1 of andere rare zwarte steekvlieg...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:10

@Florence: Heb je rondje gezien in Waregem. Iskander gaf ook geen cadeautjes. := Maar wel goed gereden!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:39

Niemand ingesneeuwd of weggeblazen dit weekend :P? Benieuwd nr de verslagen!

Ik heb woensdag rondje 80 gereden. Een balkje in de barrage. Hij ging wel goed dus kzeg kga er eens voor rijden. Mr Winston had het nie begrepen en op een sprong grabbelen en de balk tussen zijn achterbenen gehad. Was licht gekwetst aan zijn ene achterbeen mr gelukkig mr oppervlakkig en hij krijgt niet snel een dik been. Dus vandaag 85 gereden en ditmaal dubbel nul mr niet gereden voor de barrage :P overal mooi rond gereden. In parcours gaf hij super gevoel mr in het inrijden verschillende keren gestopt. Dat gebeurd wel vaker en dat houdt mij wel tegen voor terug wat hoger te gaan springen in parcours eigenlijk :/.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:26

Fijn dat je toch 2 goede rondjes had PP! Jammer van dat inspringen, wordt hij onzeker van de paarden rond hem, dat hij daarom stopt?

Wij zijn naar de internationale geweest in peelbergen. Als ik het weekend moet samenvatten in 1 woord, dan zeg ik koud. Ijskoud.

Maar het was wel goed, weinig punten gekregen in de dressuur. Was een nette proef met geen grote fouten. Paar punten die beter konden. Foutloos gesprongen, een van de weinige waardoor ze echt 15 plaatsen ofso gestegen zijn en ook foutloos binnen de tijd gecrosst. Een 4de plaats.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:53

pp: mss zelf ook een beetje onzeker tijdens het inrijden? dat hij dat voelt en zo wat profiteert? Goed dat je toch een leuk parcours had :)

proficiat daaph! Was het daar ook zo een leuk weertje als in marchin? :p

Wij zijn naar marchin geweest. Het was ook koud maar opzich viel het wel mee. Ik had eigenlijk verwacht dat het ging zijn zoals de laatste keer dat we er waren. Het waren vooral iedere keer buien van 5 min regen of hagel en dan weer een uurtje zon ofzo. Snachts was het wel echt koud. Gelukkig had ik 10 tal dekens mee om te slapen en hadden we een tent en petroleum vuurtje mee om ons te verwarmen :)
Dressuur was niet slecht beetje braafjes maar zeker niet slecht ( voor ons dan toch). Hij stond ergens in het midden van het pak dus op zich waren we wel te vreden.
Jumping was foutloos waardoor hij op de 13de plaats kwam.
Dan de cross. Tijdens het verkennen hadden we al gezien dat het geen eenvoudige cross was. zeker omdat het veel bergop en af was. De ruiters die voor Stijn binnen kwamen kwamen allemaal minimum een minuut over tijd binnen. Voor ons was het ook nog maar de 2de wedstrijd waardoor hij het rustig heeft aangedaan. Hij had foutloos gecrosst maar had veel tijd.
We waren best tevreden eigenlijk.
Wij hebben altijd het "geluk" om altijd in de regen te moeten rijden. Zowel voor dressuur jumping als cross was het net een bui van regen of hagel die passeerde.
Ook net voor stijn zijn reeks moest starten was er een meisje van PM gevallen waardoor de cross 30 min stil lag :(
pp jij zal ze mss wel kennen. Geen idee of het erg was of niet het heeft wel eventjes geduurd voor de cross terug verder ging.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:56

Pp: ik heb je rondje gezien! Zag er vlot uit. Wel vervelend dat stoppen in het inspringen, zit er een bepaald patroon in?

Hanne: ja amai hij was in form. Hij stond te blazen voor ik moest starten in de piste. Dan weet ik al dat ik hem bij de les moet houden. Als hij zo in form staat dan vindt hij het namelijk grappig om van domme dingen weg te schieten of naar alles te zitten loeren onderweg waardoor we tempo verliezen. Weet jij toevallig hoeveelste we zijn geworden? Ik denk dat ik net wel of net niet bij de prijsuitreiking in de piste mocht maar we zijn niet gebleven.

Vorig weekend met Iskander een heerlijk ontspannen rondje gereden en een 3de plaats, mijn moeder zei nog: och we gaan niet blijven, zo snel was je niet .

Antonius: wanneer zou je nog eens starten met Ny?

Hanne: wat een hevige reactie van Luxor! Kunnen ze het onderzoeken op wat hij zo reageert? Gelukkig was je erbij.

Varekaj: balen van al die wegenwerken. Heb jij nog wedstrijd plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:14

PP, zoals iemand al zei, misschien is W onder de indruk van de andere paarden bij het inspringen? Of kijkt hij daar teveel naar waardoor hij de focus op de sprong verliest?

Daaphh, had de foto gezien. Behalve koud en mooi resultaat, beetje mooie wedstrijd?

Hanne, hoe ist met Luxor intussen? Bekomen van zijn avontuur?

Ja Florence, soms zitten de prijzen bij de meest onverwachte ritjes :D

Ik heb nog geen concrete plannen. Reden: ik kan niks constant houden qua rijden/les. Zou graag 2x/week buitenrit willen doen voor conditietraining en afwisseling, 1x dressuur en 1x springen maar het komt er gewoon niet van. Ofwel gezeur thuis, ofwel werk dat uitloopt, ofwel vanalle sociale verplichtingen. Begint best wel frustratie te geven, want eind deze maand vertrekken we 2 weken op verlof en ligt hij ook weer stil.

Icaro zelf pakt wel goed aan. Springen woensdag ging super in de les en gisteren de demo groepsdressuur in Puyenbroeck liep hij echt hele fijne stukken.
Als club hele toffe dag gehad. En immens veel chance met het weer! Toen ik vertrok was het koud en grijs, onderweg fikse hagelbui gehad in Beervelde en regen tot in Wachtebeke. Dan fiks bewolkt gebleven, rond half 12 nog een vlaag gehad. En vanaf dan is de lucht open getrokken en op paar bewolkte momenten en wat verdwaalde druppen na de rest van de dag volle zon gehad. Was best aangenaam nog, alleen spijtig van de wind.

De demo's hadden wel bekijks maar zeker de hoefsmid trok aardig veel volk en dan de ponyritjes. Iemand die daar de hele dag begeleiding heeft gedaan heeft het getracked en zat op 17km stappen. Veel blije kindjes gezien, vooral ouders die vies waren van het haar :))

Ging deze week de clublessen meerijden en zondag buitenrit maar na gisteren weer zo ziek als een hond, dus vrees er beetje voor.

Edit: en de wegenwerken hier... zwijg me ervan. Die aan de brug die er onlangs bijkwamen duren tot half 2020 minstens. In juni zou een andere werf wel af zijn (eindelijk, na 2 jaar) maar door de nieuwe wordt de capaciteit van de ring gehalveerd. Voor Dendermonde/St. Niklaas ga ik ofwel altijd helemaal rond moeten via de E40 en R4 ofwel de hele ring volledig rond en schuiven in de file. Sowieso bij een beetje verkeer gaat me dat per rit, zeker in spitsmomenten, ruim 15 tot zelfs 30min extra kosten. En als de files zo extreem blijven als vorige week kan dat nog meer uitlopen. Eender waar ik naartoe moet, ik kan die knooppunten niet vermijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:25

Nee Van de andere paarden heeft hij geen schrik. Ik rij er wss niet genoeg aan? En van het minste dat het dan niet perfect komt staat hij stil.

Knap resultaat Daphne! Wat is de volgende?

Proficiat Florence!!
Ik ben nog nooit naar M.archin geweest maar schijnt idd wel zwaar genoeg te zijn. Gaat hij nog M starten dit jaar?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:20

nee. Paard is ook 15 jaar en ik denk ook dat het met zijn werk niet te combineren valt. Hij werk minimum 12 u per dag in de bouw en dan heeft hij s avonds geen zin meer om nog een galoptraining of zo er nog eens bij te doen. Want voor M moeten ze toch wel meer getraind worden dan voor een L. Het verschil is groot hebben we ondervonden. Als amateur is het voor ons te veel werk en voorbereiding om deftig een M cross te kunnen lopen denk ik. Hij had heel graag 1* in anzegem eens meegelopen maar dat zal er niet meer inzitten. Is ook beetje zot om voor 1 keer zoveel te betalen voor uw licentie te verhogen + ook nog het inschrijvingsgeld...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 12:31

1* is nu tegenwoordig toch L niveau? Maar idd duur ;)

Van Luxor zijn allergie niets meer te merken! :) Heeft een weekje erg rustig aan gedaan, 1x aan longe om te kijken hoe hij liep en 1x stapmolen 20 min. Gisteren hem aan de longe genomen en amaaaaai, hij was weer blij om te lopen. :+ En hij liep ook supergoed. Show geven. :+ En beetje baldadig doen haha. :P Maar we doen het nog steeds rustig aan. Heeft met dik been gestaan, bijna niets meer te zien. Juist nog beetje vocht op spronggewricht. Mankt niet, maar ik wil niet forceren voor moest het toch iets zijn. Morgen of donderdag komt dierenarts voor vaccinaties. En laat ik die spronggewricht checken. Voor de rest staat hij zoveel als hij kan gewoon op de wei.

Hier had ik het omgekeerde probleem bij Luxor, inspringen áltijd goed. Ook al stonden er dikkere sprongen dan voor zijn niveau (met uitzondering een stopje door mijn fout mss), maar parcours zelf dan bleh. 1 juni die endurance meerijden als dat lukt. Daarna springen stilletjes aan weer opbouwen maar geen jumpings deze zomer (tenzij trainingsrondjes). Mss voor 1 juni wat kleine cavaletti's springen. :) Afhankelijk hoe 't loopt.

Gisteren was er ook koers op de hippodroom in Waregem, ik keek door de gesloten hekken naar de vluchterskoers. Heb ik door die hekkens heen wel 3 loslopende paarden 'gevangen'? :+ 1tje 2 keer. Voor de koers en tijdens de koers. Was een geflipt beestje. Beetje wacko doen als die trainer/eigenaar die weer meepakte.

@Florence: Geen idee, maar er werd wel heel rap gereden. De prijsuitreiking kort gezien maar dacht dat ze al met 8 waren.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:08

Aan de experts :P :

Wat zijn goeie crossen om internationaal te starten? #askingforafriend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:58

Badminton. Maar daar mogen starten is even plausibel als dat wij in een raket naar de maan kunnen stappen :+

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:30

Ik heb mijn eerste 1* gereden in Le pin en dat vond ik een mooie cross om je eerste internationale te rijden. Geen te moeilijke combinaties, veel hindernissen dat je uit je foule kan nemen en ook prachtig van locatie. Beetje N.okere maar dan nog mooier en groter. Ik hoop er zelf ooit nog eens te rijden!

Maar ik denk dat ik al weet voor wie je het vraagt en ze had het ook al aan mij gevraagd als ik juist ben ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 13:36

@Winnie: Klopt, ze zei het. :P Maar geen ideale periode met evt herexamen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:52

Kzou als eerste international (vermoed dan 2 ster?) Toch belgie kiezen. Toch wat minder gedoe voor de paspoorten dacht ik.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:54

Hanne_SP schreef:
Aan de experts :P :

Wat zijn goeie crossen om internationaal te starten? #askingforafriend

Ik start zelf over een klein 3 weken voor het eerst in de lange 2* in Renswoude. Of dat een goeie is voor de eerste keer weet ik u daarna te vertellen :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 14:32

@Anielca: Let me know. ;) Heel veel succes!!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:57

Succes in R.enswoude! Ik ga ook om te groomen en neem Aruba mee voor de veteranenproef op zondag :)