Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:35

Ik wil er ook wel wat voor betalen. :) Ma 't moet ook niet té zijn hé. :) Prolite en styles allebei idd goed, maar dan zal ik de goedkoopste van de 2 pakken dat er ligt. :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:17

Ik ben ook tevreden van mn styles,nze zijn zeker ook al 5-6 jaar oud. Heb nu wel van de achtergetten de velcors laten vernieuwen. Nu kga zien hoelang ze nog meegaan, anders wss weer styles, aangezien ik pony maat heb is de keuze beperkter :+. Das ook wel het voordeel aan style, ze hebben heel veel maten en lengtes.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:33


lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:54

Ik heb ook de styles (eveneens maat pony ;)) en ben daar ook super tevreden wel. Ik heb ze wel tweedehands gekocht via facebook. Meisje had ze gekregen van haar ouders omdat ze één keer gecrost had, maar eigenlijk waren enkel de voorste gebruikt, maar ze wou toch springen ipv crossen en toen moesten de getten maar terug weg. Heb ik er 40 euro voor betaald (voor vier) :p en er was echt zelfs geen vuil op te zien noch een krasje. Waregem kan ik helaas niet meedoen dus voor mij wordt Affligem de volgende :) Goed nieuws van Shuddy Hanne! Veel plezier in Waregem alvast!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:45

maar die styles gaan echt wel heeeel lang mee...dus dan is het de prijs wel waard.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:12

Valt dus zeker te overwegen. :) mn ouders gaan weer beetje boos kijken als ik zoveel centen uitgeef. Ze zullen moeten begrijpen dat je voor de cross andere beschermers nodig hebt. :P maar aan de andere kant, mijn paard wordt 17 eind maart. Tis niet dat ze nog eeuwen moeten meegaan. Geen garantie dat ze passen bij volgend paard...

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:13

die zijn prima te verkopen, 2ehands crossbeschermers zijn erg geliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:50

Ik liet mijn vriend gisteren styles en PE beschermers zien, hij trok beetje bleek weg bij de prijs van de 1e en de 2e vond hij het logo op pepsi lijken :+

Wil ook nog een 5-punts borsttuig met martingaal op de kop tikken. Heb nu zo'n oud exemplaar met alleen riem om de hals en tussen de voorbenen door. Op zich is die nog prima, maar wil toch ietsje meer zekerheid dat mijn zadel ook blijft liggen waar het moet. Ben alleen niet zo voor voortuig met elastiek, altijd bang dat dat snel gaat uitlubberen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:49

Haha :D al beslist welke je gaat kopen? Wat vond jij van beide getten? Of waren het fotootjes dat je toonde?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:52

Borsttuig heb ik (een gewone LJ met rekkers) maar Shuddy vind die niet zo aangenaam. Hij loopt daar niet zo 'vrij' mee. Hij is precies wat belemmerd erdoor. Hij is gevoelig voor druk op de borst dusja :) Jammer want kvind die van antares bvb heeeel mooi! :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:53

Die passier aurigan (denk ik dat het zo noemt. :P ) vindk ook een mooie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:04

Ik heb foto's getoond terwijl hij stond te koken :) Hij is vandaag voor 4 tot 6 weken vertrokken naar Dubai voor zijn werk en ik moest 'm plechtig beloven dat ik Equitana niet leeg zou shoppen O:) Ik had vroeger een zwarte leren jachtmartingaal maar heb die vorig jaar doorverkocht. Hoewel het een gewone full was viel die enorm groot, te groot voor Icaro en ik kon geen gaatjes meer bijprikken omdat er een stukje elastiek in verwerkt zat. Vandaar dat ik nu liever een volledig leren wil. Heb er eentje gezien van Dyon, was €226 :wow: Iets teveel van het goede :))

En per toeval ook een heel leuk, puur basic hoofdstel gezien. Platte hoge neusriem, platte frontriem, gewoon simpel zwart. Exact hoe ik het mooi vind en wat volgens mij mijn paard ook prima staat, maar hij heeft echt een sperriempje nodig om het bit op te laten rusten of een lage neusriem. Anders loopt hij de hele tijd te klooien.

Evelyntje
Berichten: 237
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:55

Mag ik mij hier ook melden?
Eventer is een groot woord :), maar wij hebben vorige week onze eerste oefencross gereden in BN en het plan is van dit jaar wat OCC's te rijden... Planning tot nu toe is Waregem- Gavere- Tielt, en dan zien we wel weer. Las nogal wat negatieve ervaringen over Brugge, dus daar twijfel ik behoorlijk over. Paard is ook nog erg puppy (mss enkel in mijn hoofd), dus misschien niet slecht om dan pauzetje in te lassen, maar de zomer is dan sowieso al wat mager dus twijfel nog.

*zwaaitje* naar Helene, zal volgende keer eens dag zeggen in de clubles ;), ben fan van uw paard!
En Lene, volgens mij ken ik jouw zus en je vriend (en reed je zondag enkele combinaties voor mij...) (we zullen het op professionele connectie houden ;))?

Zag wat over beschermers langskomen, ik heb Kentucky's. Kon 't niet laten, kerstcadeautje van de bomma ;) en mezelf! Tot nu toe tevreden van, enkel dat de voorgetten niet 100% optimaal aansluiten (plaat voor en achter, is idd moeilijk perfect te laten passen), maar ze storen haar zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:01

Ik had een hoop "stille" hints gegeven dat ik voor m'n verjaardag binnenkort blij zou zijn met een zakcentje, omdat ik paar dagen voordien naar Equitana ga waar ik spullen wil scoren. Vriendje is vandaag vertrokken naar Dubai voor 4 weken, dus ik kreeg m'n cadeautje vandaag voor hij vertrok. Heb ik 'n orchidee gehad :')

Dat wordt dus zelf maar sparen _O-

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:47

Welkom Evelyntje! :) Exact dezelfde planning die ik nu heb met de mijne! Foto's van je paard toevallig? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:01

Welkom! We zijn niet nieuwsgierig hoor O:)

Ik heb gisteren mijn ex gecontacteerd of hij me niet aan een stuk boomstam kan helpen dat ik op de weide als hindernis kan gebruiken. Hij vond het een super idee en zou even rondhoren :))

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:43

Ben ook geen overdreven fan van die lj met brede rekkers. Die rekkers zijn wel oke, mr het leer is echt slecht van die borstriem/Martingal. Heb wie nog nooit die elastieken weten uitlubberen eigenlijk.


Hey Evelyne! Leuk dat je ook aan het crossen gaat beginnen :D. Haha ik zal het mr niet zeggen tegen m'n paard dat ze een fan heeft ;). Zie da ze sterallures krijgt... Je puppypaard doet dat erg goed al :J!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:50

Ik krijg alles uitgelubberd :+
Nee, ik vind elastiek gewoon niet optimaal. Zit het te strak dan rekt het uit, zit het te los dan heeft het ook geen nut. En dan stel ik me de vraag, die elastiek is heel rekbaar, houdt die een zadel dat naar achter schuift dan wel écht op z'n plek? Wordt die niet gewoon uitgerokken?

Om nog maar te zwijgen over hoe je dat in hemelsnaam schoon kan houden :+

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:04

Leder rekt ook uit. Heb nu ook nieuwe borstriem riem sinds enkele weken en die istaat nu bijna overal op het kleinste en ruimte vr gaten bij te knippen is er niet. Kga het niet teveel mogen invetten. Er zit ook klein stukje elastiek tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:23

Da's waar. Doet me eraan denken dat ik nieuwe stijgbeugelriemen ook op mijn wishlist moet zetten. Die dat ik nu heb zijn ook al aardig uitgerokken en 1 begint door te scheuren.

Evelyntje
Berichten: 237
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:33

Oei, foto's, moet ik even uitzoeken hoe dat moet dan... Puppypaard wordt 7 dit jaar, maar we zijn wat later beginnen ontwikkelen, laat ons zeggen. Ik ben er zuinig op ;).

Ik ben ook niet zo aan de brede elastieken borsttuigen, maar dan eerder omdat 't gewoon mijn smaak niet echt is :o . Heb sinds kort een Passier Corvus. Pony's kiekenborst moet er wel nog een beetje ingroeien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:35

Beter wat later beginnen of er rustig ingroeien dan gelijk alle hens aan dek en tegen dat je paard 10 is met brokken zitten. Voor ons is het geen topsport of onze beroepsinkomst, dus dat gejaag is nergens voor nodig :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:50

Whoopwhoop! Flink paardje :D, 80 had ik twee balkjes, maar een super gevoel en in 90 foutloos en 6des (van de toch wel 70 deelnemers). Gevoel ook goed al kon ze het toch weer niet laten om op haar achterbenen te staan :s. Gelukkig bleef het daar bij en sprong ze goed :)! Zolang ze het stoppen en lelijk doen in het parcours nu maar achterwege laat zeker :+?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:04

Ziet er een heel aangenaam parcours uit, mooi opgebouwd en uitnodigt. Canch heeft wel een vlot ritme, mag iets meer nog naar het midden van de sprong toe soms (zoals bij de 8 in je parcours van 90) maar verder oogt het heel fijn.

Maar stond bij je 1e hindernis in de 90 die ene ruiter nou vlak achter die ene staander van je hindernis, of lijkt het zo door de positie van diegene die filmt.