[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:43

Zo, heb weer heel wat bijgelezen :P

Madelein en Leentje: heel fijne vakantie!
Mette: Veel succes met Sjaak!
Percy: Veel succes met jullie nieuwe aanwinst. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar is het nog wat geworden met de kijkers voor Shetan?
Mirthe: Wat luxe zeg! Wou dat ik een eigen crossterrein had :o Heel veel succes in Neede.
Rianne: Jij ook heel veel succes in Neede. Ik zie jullie beide helaas niet, want ik start op de zaterdag.

Met Fame gaat het heel goed. Met de aanleuning gaat het steeds al een stukje beter.
Inmiddels heb ik d'r ook al geschoren, want ze was al n flinke teddy en ik merkte dat ze ook wat loom werd met het rijden.
En morgen oefencross met d'r in Neede. Heb er onwijs veel zin in :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:53

Percy: Gelukkig is het goed gegaan!

Leentje: Leuk van de cross, en heel veel plezier op Ibiza!

Mistid: haha nou die herken ik vast wel. Ik ben nummer 27, moet je maar even wat zeggen als je mij ziet. En als je iemand hee ofzo hoort zeggen waarvan je denkt wieee is dat? ben ik het denk ik.
Klinkt goed van je crossterrein!!

Neesa: Fijn dat jullie weer veel hebben geleerd!

Loesvan: Super van Fame! Aanleuning komt vanzelf goed. Verstandig om dan vast te scheren inderdaad!
Heel veel succes en plezier in Neede! Ik heb 'm net gelopen, leuke cross!!

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:39

Ik nog niet geschoren, hoeft denk ook niet, ze heeft nog geen haar :)
Ik morgen voor t eerst naar de springles, om 9 uur :z

Succes in Neede _/-\o_

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:10

Succes in Neede dames!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:13

Succes in Neede! En Tia: succes met de springles.

Jammer dat we de foto's niet kunnen zien Neesa. Mistid heeft volgens mij een super gaaf crossterrein tot haar beschikking maar wij hebben ook wat geluk met de Mosten.

Nu al scheren Loesvan? Hier zit nog niemand in de wintervacht en de thuis staanders kunnen dag en nacht buiten. Fijn dat de aanleuning al wat beter gaat.

Er waren wel mensen die interesse in Shetan hadden maar als die op [naam]'s you tube kanaal kwamen zagen ze ook Daimler en dan wilden ze allemaal Daimler. Shetan is inderdaad wel erg groot maar hij is zo lief als hij groot is.

Shetan is inmiddels teruggetrokken uit de verkoop. Zoals hij alles aanpakt (oké niet altijd perfect) is het toch de moeite waard om hem nog niet te verkopen. Vind ik niet erg want ik heb een zwak voor hem en voor onze bijrijdster is het ook haar favoriet. Nog even en mijn man gaat er ook wel op. Die is weer begonnen met rijden op Daimler.

Met Free gaat het ook best goed. [naam] is heel voorzichtig met haar en krijgt goede begeleiding op school. Ze moet van ver komen helaas maar het gaat, heel langzaam, de goede kant op.
We weten nog niet zo goed of ze straks voor de verkoop is of dat we een veulentje met haar gaan fokken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:14

:wave:

Haha Mette volgens mij heeft dat paard van jou een beetje een eigenzinnig karakter :P
Neesa klinkt als een leerzame oefencross!
Loesvan succes in Neede!
Rianne ik moet zo vroeg weg dat ik maar weer blikjes energy ga in slaan :') :')
Wat fijn dat Free al zo goed gaat Percy! Misschien een hele stomme vraag maar Shetan zou toch weg omdat jullie met Free erbij het financieel niet konden trekken? Of was alleen de stalling een probleem?

Ik heb Chall de jas ook uitgetrokken, doe het elk jaar voor Neede. Scheer vaak in november opnieuw. We vragen -ondanks dat een B/L cross nog niet heel veel voorstelt- toch wel wat van ze, ze moeten wel een inspanning leveren en met een zeiknatte vacht is dat gewoon niet lekker voor de paarden. Ik ben vroeg met een deken begonnen en heb er vanalles aan gedaan om de vacht kort te houden, 3 weken geleden kreeg ik nog complimenten dat hij zo prachtig mooi glad in z'n vacht zat en nu had het zo aangezet. Sommige paarden zitten nu nog echt heel mooi in de vacht en dan is het echt nog niet nodig maar helaas bij mij wel.

Vandaag weer bezig geweest op het crossterrein met 'vlaggen' (als jullie willen volgen voeg ons vooral als vriendje toe :D https://www.facebook.com/crossterrein.bunne ) en daarna rondje met Chall gereden. My oh my was blij dat ik dat nog even heb gedaan want hij was knettergek. Bleef in z'n eigen enthousiasme hangen. Grapjas.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:11

Dank jullie! Ik zal vanavond wel een verslagje plaatsen.

Rianne: Ja ik heb gisteren ook al foto's gezien. Ziet er erg leuk uit!
Tia: Hoe ging je springles?
Percy: Kan me voorstellen dat je dat denkt. Ons andere paard is ook nog spiegelglad. Heb voor de los ff 2 foto's samengevoegd. Dan kan je wel zien dat het echt nodig was :P
Mistid: Idd ik rijd dan nog maar een oefencrossje, maar vond het toch echt wel fijn om d'r voor de tijd geschoren te hebben. Merk dat ze nu ook weer vlotter is tijdens de gewone training. En dan maakt het mij ook niks uit dat ik vaker moet scheren, heb toch een eigen apparaat.
K heb je toegevoegd als vriendje :P Leuk terrein!

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:28

Lekker kaal :)
Springles ging goed. Opstappen moest ze even vastgehouden worden, was allemaal erg spannend, maar tweede keer kwam ik er toch op :D
Springen deed ze braaf, hebben huppeltjes parcours gesprongen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:07

Fijn dat de springles zo goed ging!

Zo, die heeft inderdaad een hele jas uitgetrokken. Pony's beginnen hier wel wat vacht te krijgen maar de paarden totaal niet.

Vier paarden is financieel inderdaad erg veel van het goede. [naam] betaalt de stalling van Free nu dan ook zelf. Uiteindelijk zal er toch echt één weg moeten maar het is interessanter om ze dan wat vaker uit te gaan brengen.
Als ze van het voorjaar de jonge paarden competitie meelopen en dat een beetje goed doen dan komen de geïnteresseerden vanzelf. Shetan en Just dan want dat is voor vier vijf en zesjarigen.

Nu we eindelijk een containerstal hebben, hebben we gelukkig wel vier stallen en kan alles naar huis komen in de vakantie's. Dat scheelt dan weer.

Als ik nu eens werk zou vinden, dan was het ook weer gemakkelijker maar ik ga (helaas pas in juni) een opleiding paardenmassage doen samen met een vriendin. Die wordt gegeven door een paarden fysiotherapeut dus ik denk dat dat wel leerzaam zal zijn. Hopen dat daar meer vraag naar is dan naar een mediator/counsselor :) Genoeg oefenmateriaal thuis :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:30

Percy, denk ook goeie keus dat Shetan het zo braaf allemaal oppakt lief karakter, is het zeker de moeite waard om het aan te kijken hoe hij zich ontwikkeld. Wat tof dat het met Free goed gaat, voor het dier ook mooie ontwikkeling. Paardenmassage, leuk dat je deze opleiding gaat doen, luxe extraatje voor de paarden bij jullie ;)
Mistid, vriendschap verzoek gesccepteerd. Ziet er goed uit!
Loesvan, zo inderdaad een teddy. Emy heeft daar gelukkig nooit last van. Ze blijft goed in haar dunner vacht.
Tia, wat super dat springen zo lekker ging!

Het is me gelukt met de foto:

Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:44

Tia: Fijn dat je springles goed ging!
Percy: Heb je goed om ze dan eerst wat langer aan te houden.
Neesa: Leuke foto!

Zo vandaag oefencross gereden met Fame.
Begon super! Nog wel wat onwenning, maar ze sprong alles netjes.
Er zat alleen een groot watergat tussen 2 sprongen en daar werd ik gelanceerd :o
Even lopen klooien om het hoofdstel weer op te krijgen (mezelf vanaf nu maar aanleren om het hoofdstel met een touwtje vast te maken :P ).
Vervolgens weer opgestapt en verder gereden. Alleen het water was nog even spannend, maar daar achter iemand aan kunnen stappen en verder keurig uitgereden.

T is dus duidelijk waar we voor volgend jaar op kunnen oefenen.
Al met al wel super trots op d'r, want ze was nog nooit op zo'n groot concours geweest en was ook nog maar de 3e keer crossen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:10

loesvsn: braaf paard hoor, dat ze netjes alles spring top! Oeie dat is dan onhandig, paard zonder hoofdstel ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:20

Mirthe volgens mij stond je twee trailers naast ons, maar ik herkende je niet echt met dressuur dus durfde je niet aan te spreken, pas toen ze je naam omriepen dat je de ring in mocht en ik je drukke schimmeltje zag met wijken dacht ik ja dat moet haar zijn. :+ Heb je ook nog voorbij zien komen in de cross, had het te laat door anders had ik je gauw gefilmd haha.
Ik ben ook vriendjes op fb. Leuk terrein!

Loesvan: Dat was idd al een beertje zeg haha!
Mooi van je oefencross. Die val is wat minder! Ik moet dat eigenlijk ook doen met een veter, maar vergeet het iedere keer.

Tia: Fijn dat het zo goed ging!

Percy: Superleuk en interessant dat je die opleiding gaat doen! Mijn paarden fysio/masseur heeft ook wel eens cursussen gegeven om de basis van het masseren te leren, maar vond het nog te duur dus tot dusver nog niet aan meegedaan. Vind dat wel zeer interessant.

Wauw Neesa super mooie foto!!!!

Wat ben ik trots op mijn paardie!! Dressuur ging netjes, 192. Springen twee balkjes (eigen fouten) en cross super foutloos en BIJNA binnen de tijd (2 sec te laat) dus een heele verbetering met gorssel qua tijd. Had voor het eerst met horloge gereden en dat beviel ook goed, krijg er waarschijnlijk een voor m'n verjaardag. :) Hij ging ook zo fijn, nergens twijfel en begon heel fijn zelf te lopen dus ik ben super tevreden!!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:59

Rianne wat een super resultaat. Jammer van die 2 balkjes.

Filmpje is inmiddels geüpload :P

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:02

Rianne wat een super resultaat. Jammer van die 2 balkjes.
Haha en ik vergat het met mn vorige paard ook altijd, maar dit is n goed leermoment. Reken maar dat ik dat touwtje niet mee ga vergeten :P

Filmpje is inmiddels geüpload :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:25

Hahahah sorry ik moest wel even heel hard lachen om die val _O- Had er niet meer aan gedacht dus dacht opeens HUH?! Wat een braaf paard hoe ze blijft staan en wat lenig dat jij er zo weer opklimt haha. Weet je in ieder geval waar jullie leerpunten liggen want wat doet ze het supergoed verder!! Erg leuk om te zien :D
Moest ook wel lachen bij het water, je had nog geen dankjewel gezegd en ze bleef alweer staan midden in de waterbak haha, cool paard! +:)+

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:47

Rianne, goed gedaan mooie resultaten id jammer van die 2 balkjes.
Loesvan, ja sorry hier ook om gelachen. Je ben ff geirriteerd zonder emotie, leuk om te horen. Netjes gereden.

Vandaag buitenrit gedaan, ze liep heerlijk. Ze reageerd steeds sneller op been, aardig constante inpuls van achteren.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:28

Haha jullie mogen ook lachen hoor. Moest ik zelf achteraf ook.
Zal me niet snel meer gebeuren bij zo'n gat haha. En inderdaad dat wordt van t winter veel door plassen rijden. Al moet ik zeggen dat ze het op buitenrit altijd zonder moeite doet. Maar dit is natuurlijk toch anders :P
Vond het wel heel slecht trouwens dat er niemand naar mij toe kwam lopen om evt. te helpen. Nu had ik helemaal nergens last van, maar voor hetzelfde geld was er wel wat aan de hand geweest.

Haha dat water vond ze ook wel spannend ja, maar dat kwam volgens mij ook door al t publiek eromheen. Merkte dat ze daar heel erg terug kwam, maar das natuurlijk ook niet gek voor zo'n puppy.

Neesa: Wat fijn dat je buitenrit zo lekker ging.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:55

Neesa fijn dat je verbetering ziet!

Mirthe wij crossen in hetzelfde dekje! Mama zei: he die heeft hetzelfde dekje als jij...toen had ik alleen nog niet door dat jij het was :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:19

Hoi!

Fijn dat je springles goed ging Tiahastrona!
Percy fijn dat Caressa zelf ook meebetaalt aan de stalling! Ook fijn dat in de vakanties alle paarden thuis kunnen staan.
Mooie foto Neesa!
Loesvan leuk filmpje, hij doet het braaf!
Rianne nu je het zo zegt :+ paar trailers verderop was idd iemand met hetzelfde dekje. Had 'm met dressuur ook op, hij was eigenlijk voor mijn kleine zusje maar met het springzadel komt ze met haar benen niet onder het dekje uit _O- . Heb een nieuw wedstrijdjasje dus heb het herkenbare 'groene ding' :') niet meer aan. Wijken is nog het grootste probleem samen met de galop maar langzaam wordt alles steeds beter. Jij hebt goed gereden! Had je ook niet herkend hoor! Waar had je me gezien in de cross?

Hier gisteren fijn gereden, dressuurdoel gehaald en het gaat stukje bij beetje beter. Springen gekkenhuis, hebben volgens mij het snelste rondje gereden :') . Voorbeenfout op hindernis 2 en in de laatste dubbel liep 'ie er schuin doorheen waardoor ik zelf de staander om schopte :') .

Had besloten de cross op controle te rijden omdat hij in het springen zo heet was. 1, 2, 3 erg fijn en toen kwam de eerste afsprong... zonder problemen! De coffin liep Chall fijn doorheen. Stuk verderop was een bult met een hindernis er bovenop, daar sprong hij met z'n voorbenen op en ging niet door dus heb hem omgedraaid en opnieuw gedaan. Weer fijn verder, nog een afsprong zonder problemen overwonnen en vervolgens reed ik als een natte krant op beide waterinsprongen af. Op allebei een stopje maar daarna wel goed. Ondanks dat ik voor mijn idee zo super rustig had gereden en dus 3 stops onderweg had was ik maar iets meer dan een minuut buiten de tijd. Heb ook een stuk meer controle met m'n nieuwe neusriem.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:32

Haha vandaar dat ik in het begin twijfelde of je het nou wel of niet was. (ook al waren er weinig schimmels) :P
Ik zag je op dat grindpad na de dubbel (11 was dat voor de B) en van een afstand op het water. Jammer van je stops, maar fijn dat je nu meer controle had. Toch fijn om te weten dat iets werkt!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:51

Ooh daar liep je met een groepje van ongeveer 4 mensen? Heb daar iig mensen gezien :+ en een fotograaf in de bosjes in het bochtje.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:32

Ja klopt haha, en daar was ook inderdaad een fotograaf! dat je dat allemaal ziet :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:42

Ik zie alles! Heel verschrikkelijk. De vorige cross mezelf er voor afgesloten omdat daar zo onwijs veel bekenden waren en ik dus alles zie, maar nu had ik zo langzaam gereden voor mijn idee dat ik dus weer alles heb gezien :+

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:55

Haha :') Doe je nog in diepenheim en bathmen mee? misschien dat ik dan wel wat durf te zeggen :+