[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:10

Ik baal ook behoorlijk want ik heb ze ook voor 1 juli besteld. Mijn startkaart afmelden doe ik niet omdat ik graag wil starten maar van de KNHS heb ik wel behoorlijk genoeg.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:18

Morning!
Hier gister aardig uit de band gesprongen op een verjaardag :o Was erg gezellig.

_Sim_ schreef:
Ik hoop maar dat het goed gaat met mijn startpas... Heb me nl afgemeld bij mijn huidige vereniging per 1-12-2011. Dat staat al aangegeven op Mijn KNHS, maar de aanmelding van mijn nieuwe vereniging (waar ik overigens al lid van ben) staat nog niet vermeld.... Maar even in de gaten houden...

Dat komt goed Sim. Had ik een paar jaar terug ook. Op 1 december staat het er dan op.

Ik ga vriendjelief even verblijden met een kopje thee op bed. Vanmiddag lekker met Jer naar het bos. Heb gister nieuwe messen voor de scheermasjien gehaald, maar denk dat ik daar vandaag geen zin in heb ;)

Mootje, geniet ervan!!
Sannnn, succes vanmiddag.
Lau, mmmmzzz meestal draai ik op voor het ontbijt :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:21

Goeiemorgen :wave:

@ Mootje: geniet ervan!! Voor je het weet ben je weer terug.

@ Sann: succes! En hopelijk kun je het seizoen in Barchem en Bathmen goed afsluiten!

@ Noor: veel plezier in het bos. T is iig super weer!

En wat betreft die startpas.... ik moet het ook nog maar zien. K heb toevallig net weer 6 coupons voor Avi besteld, maar vrees dat ik ze niet allemaal nodig heb.

Ik ga zo richting paardjes en moet om half 2 alweer in de stad zijn om gezellig wat met vriendinnetjes te gaan doen. Moet alleen nog zin maken :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:24

Ik denk dat het ook wel goed komt Noor. Zat gister even op Mijn KNHS te kijken en zag dat er bij Mijn gegevens -> mijn lidmaatschappen, de nieuwe vereniging al op staat.

Goedemorgen overigens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:24

Komt ook vast goed Sim. KNHS is niet zo snel :Z

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:31

goedemorgen,

Het ziet er weer koud uit buiten en ik ga alleen een bosrit maken want vriendin kwam er achter geen auto te hebben ;( .
Over de kNHS: wij kunnen met zijn alle wel gaan protesteren maar zij doen toch wat ze willen aangezien ze alleenheerser zijn. Hun motto: dan start je maar geen wedstrijden. Vind het ook belachelijk dat zij pas 3 maanden van te voren dit bekend maken. Vind dat je gewoon de coupons die je besteld heb in 2011 terug mag sturen. Het zijn idd waardepapieren. Misschien eens vragen aan de consumentenbond of zo

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:20

goedemorgen..
helaas niet echt meer geslapen voordat me wekker ging.
kwart voor 9 zat ik op ol en toen kwam meisje er al aan wat ik les geef. dus ol heeft geluk gehad maar zo'n 20 minuten gereden maar hij liep echt super :D (zo ontspannen doet hij nooit thuis)
toen les gegeven een ruim uur en nu richting autocross

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:27

Goeiemorgen!
VWF Dressuur was gisteren onwijs geslaagd! Een mooie brede top met goede kwaliteit paarden, en alles liep prima :)
Wat betreft de coupons, ik heb er ook echt nog 30 liggen ofzo. Zou toch wel leuk zijn als je ze allemaal terug mag sturen, anders maak je wel heel veel verlies.

Mooi schilderij Margriet!
Super gereden dus Eef!
Super Bvw!!
Fijn dat het weer beter ging Joki
Heeel veel plezier Mootje! Alles nog goed gekomen met je paspoort dus!
Wat heb jij weer een lief vriendje Lau
Veel plezier in het bos Noor!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:37

Lau, lief vriendje heb jij!

Opzich vind ik de startkaart wel een vooruitgang, in Belgie wordt het al heel lang zo gedaan! Online inschreven tot een week van te voren en je eventuele prijzengeld wordt op je bankrekening gestort. Prima systeem!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:12

Ik heb 16 dresuurcoupons in een envelop liggen. Heb er nu nog 4 over en 12 springcoupons. In nov en dec maar eens lekker gaan springen.
Ik vind het ook een vooruitgang maar ze hadden het wel eerder door mogen geven want nu zijn veel mensen onnodig op kosten gejaagd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:25

Zal eens kijken wat ik nog aan coupons heb liggen. Heb niet zo lang geleden nog wat besteld.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:30

Ik had in aug/sept nog besteld. Alles zit nog aan elkaar dus retour afzender :D . De coupons van mijn ruin had ik allemaal al weggegooid omdat ik regelmatig een verkeerde coupon opstuurde. Handig 2 schimmels met dezelfde pappa :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:26

Hallo Hallo :)

Alles goed hier?
Ik ben weer terug van een super leerzame week bij Alice, was ook wel nodig voor Beat haha!
Gister avond ruiterfeestje gehad @ NIC was half 5 thuis.
En nu met een kopthee maar eens even gaan bijlezen hier :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:01

Goedemorgen
Eef: goed gereden, top!
Evony: mooi dat je zon leerzame week gehad hebt.

Over die startcoupons, ik ben er ook niet erg blij mee, heb 32 spring coupons die net binnen waren en die kan ik wel weer terugsturen, maar dat betekent dan wel dat ik nauwelijks kan springen tot januari, ik heb nog maar 3 losse coupons.
Wat betreft de kosten, hoop ik dat ze zoiets als de berekening van Bianca aanhouden, ik start toch wel vaker dan 12 keer per jaar dus in dat opzicht zou het voor sommigen voordeliger kunnen zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:57

Leuk zo een leerzame week Evony

Even een vraagje mag je met een crosshelm (eventueel met capcover) springen. Het zit nog in de ideefase maar ik werd gister gestoord van het klepje van mijn cap dat voor mijn ogen schoof en aangezien de cap normaal (bij dressuur en losspringen etc, maar dan gebruikt Ferrose nog geen vol vermogen :=) wel blijft zitten had ik zoiets van dan ga ik wel met een crosshelm het parcours in kan er geen irritant klepje voor mijn ogen schuiven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:00

Geen idee of dat mag, Joki!
Leuke week gehad dus, Sarah.

Bos was niet zo leuk. Was verschrikkelijk druk.. allemaal mensen met kl*ters op het ruiterpad -O-
Net nog een egeltje naar de opvang gebracht.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:12

Joki: als je daar een effen gekleurde capcover overheen doet, denk ik dat niemand daar een probleem van maakt.
Sarah: fijn dat je het weer zo naar je zin hebt gehad bij Alice!
Noor: wij zijn vanochtend naar het bos geweest en het viel eigenlijk reuze mee met de drukte. Nog lekker kunnen galloperen.

Afbeelding

Jammer dat Pancho zijn oren niet naar voren heeft, maar hij is altijd zo op mij gericht.

Nog even verder bijgelezen:
Mendy: fijn dat Ol zo lekker ging met rijden!
Laura: kreeg ontbijt op bed! Luxe hoor!
Mootje: geniet ervan!
Rowo: was het gezellig in de stad met je vriendinnetjes?
Caro: hoe was het bij jou in het bos?
Snoekiej: fijn dat de VWF dressuur geslaagd was!

Wat betreft de startpas. Ik vind het op zich een vooruitgang, maar ik vind wel dat ze de wedstrijdruiters benadelen door alleen maar coupons van na 1 juli terug te nemen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:31

Lekker Susie!

Ik ben weer thuis. Weer even wennen na verwend te worden door vriendje. Gisteren al heerlijk gekookt, vanmorgen vers sap, warme broodjes en een gekookt eitje en vanmiddag nog een zelfgemaakte appelflap. <3 Weet niet wat ik meemaak ;)

Moet nu eigenlijk hard studeren, maar zit stiekem te kijken naar tickets voor Bali en evt. Thailand. Wil graag een vriendin op Bali bezoeken in januari. Lijkt mij helemaal geen straf :Y)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:44

Goedemiddag!

Ik heb geen dressuur coupons meer liggen gelukkig! Maar springen weet ik niet zo zeer uit me hoofd. **Gaat straks even kijken** Ben ook erg benieuwd naar de kosten er van.

Evony: Leuke leerzame week dus!
Lau: Fijn zo lief vriendje!

Vandaag veel andere zadels op Urban gehad. Maar eigenlijk lag toch ons eigen zadel het best. En een springzadel vinden word nog een hele klus ben ik bang. Hij is namelijk voor zijn schoft erg gespierd waardoor het zadelblad dan daarop ligt en dus naar achter word geduwd maar dan ligt het zadel veelte ver naar achter.
Ook hebben we er een meetstok naast gehad. Hij meet 1.61 :wow: , op paspoort staat 1.56,5 _O-

Hopelijk gaan de privélessen mij en Urban een stuk verder helpen!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:18

Sanurie, zadel hoort achter de schouder te liggen. De meeste mensen hebben het zadel te ver naar voren liggen en dus opende schouders, daardoor schuift het naar achter. Moet je maar eens op letten. :)

Lau, Bali is zeker geen straf! Het is alleen zo'n takke eind vliegen.

Ik ben lekker naar het bos geweest, we zijn 2,5 uur weg geweest en alleen maar gestapt. Het was gezellig en Caap vond het ook leuk. :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:25

EvelienH schreef:
Sanurie, zadel hoort achter de schouder te liggen. De meeste mensen hebben het zadel te ver naar voren liggen en dus opende schouders, daardoor schuift het naar achter. Moet je maar eens op letten. :)

Ons eigen zadel ligt ook achter de schouder. Maar we hadden een springzadel opgelegd en omdat zweetblad achter de schouder moest liggen kwam het zadel zo ver naar achter dat klopte gewoon totaal niet. En omdat ik momenteel zelf voor een springzadel aan het sparen ben, gaat dat straks nog een zoektocht worden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:27

Ben weer terug van Rob. In het begin ging het niet zo lekker, toen even schop onder mijn hol gekregen. Maar later ging het stuk fijner! Ook paar, voor mij, nieuwe dingen gedaan! Dit bit voelt ook fijn aan, alleen moet ik echt op mijn handen letten nu. Ga vol goede moed naar Barchem. :D
Paps heeft paar dingen gefilmd, ga dat eens even terug kijken.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 23-10-11 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:36

sanurie schreef:
Ons eigen zadel ligt ook achter de schouder. Maar we hadden een springzadel opgelegd en omdat zweetblad achter de schouder moest liggen kwam het zadel zo ver naar achter dat klopte gewoon totaal niet. En omdat ik momenteel zelf voor een springzadel aan het sparen ben, gaat dat straks nog een zoektocht worden.
Sanurie: wb je zadel, niet het zweetblad maar de punt van de boom hoort ca 2cm achter de punt vh schouderblad te liggen. al het leer van het zweetblad dat bij een springzadel ver naar voren gesneden is, wordt vanzelf naar buiten gedrukt door de bespiering en kan geen drukplekken oid geven.

Ter info: 2 cm of 2 vingers volstaat achter de schouder omdat het schouderblad maximaal 1cm naar achteren beweegt tijdens beweging, dit omdat het schouderblad alleen met spieren aan het lichaam vastzit en er daardoor minder beweging inzit dan bij de mens.

hoe ver een zadel naar achteren kan, wordt bepaald door de laatste rib. dit is de grens want de ribben dragen het gewicht vna de ruiter, voorbij de ribben dragen alleen spieren met alle gevolgen vandien.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:23

Hallo! Ik kom ook weer eens binnenvallen.
Sannnn wat voor bit had je er nu in? Wel goed dat het later fijn ging!
Ik zou eigenlijk niet weten hoeveel coupons ik nog heb. Iig bijna geen springcoupons meer.

Wij zijn vanochtend kampioen geworden!! :D Wel nog even spannend gemaakt, maar het is gelukt. Daarna W verder af geschoren en nu lekker thuis. Hoorde vanmiddag dat Simoncelli is overleden, was echt even in shock....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:29

Gefeliciteerd Margriet
San fijn dat je training goed ging
Lau is lekker verwend
Leuke foto Sussie

Ferrose heeft vandaag lekker een vrije dag gehad