[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:03

Karen: Dank voor je pb'tje! De Burd ziet er ook mooi uit zeg :)

TeeGee

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:08

Wil je GG in de buurt houden Vief? Want anders is de Burd wel super mooi hoor en ook een stuk goedkoper denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:09

Die van ons loopt prima in de opfok. Die is 24/7 buiten, ook in de winter. Momenteel in een groep van 12 en in een hele gave wei waar hij lekker bergbeklimmen en slootjes kan oefenen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:22

Die van ons loopt bij Rob, in een gemengde groep van diverse leeftijden (oa ook Pablo). Bevalt super, er staan zelfs nog wat crosshindernissen om te wennen :D

Vief en Hilde gefeliciteerd!

Noor, goed gedaan. Nog 1 puntje, maar dat komt goed. (wel sportief trouwens om te melden dat er maar twee deelnemers waren, ik ken er veel die dat niet doen en dat vind ik echt intens kinderachtig)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:33

Hilde gefeliciteerd!
Noor: lastig zeg dat Nudine niet lief is in de stal tegen KJ met voeren. Hopelijk vind je een leuk landje dichtbij waar ze op kunnen.
Caro & Vief: hopelijk vinden jullie een leuke geschikte opfok.
Evie: fijn dat je dressuurles zo goed ging!
Karen: ik ben ook blij dat we hem laten komen hebben en dat we er nu bij Pancho zo snel bij waren. Nu liggen we er tenminste niet weer helemaal uit. Want Pancho vind stilstaan helemaal niks. Hij moest gisteren een dagje op stal blijven en wat was hij blij dat hij vanochtend er weer gewoon uit mocht naar de wei.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:33

TeeGee schreef:
Wil je GG in de buurt houden Vief? Want anders is de Burd wel super mooi hoor en ook een stuk goedkoper denk ik.

Daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Aan de ene kant zou het wel heel prettig zijn als hij een beetje in de buurt van mijn ouders zou komen te staan (omgeving Deventer). Maar aan de andere kant gaat een goede opfok toch ook wel weer boven een dichtstbijzijnde..

Lielle: Dat klinkt wel ideaal 8-) Zoiets vind ik ook nog wel een optie! Maarja, vind maar eens zoiets..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:39

TeeGee schreef:
Falicia staat bij deze opfok: http://www.deburd.nl/

Hier heeft onze kerel ook gestaan, en dat was super!!! Een aanrader wat mij betreft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:44

Vief, Rob heeft ieder jaar wel plaats voor veulens, dus dat is best te vinden voor je. Is dus Nijmegen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:51

JN wat ontzettend balen dat zowel de ANWB als de Forddienst niks wilden doen. 25 km fietsen wat een diehard
Sussie fijn dat ze weer allemaal gecheckt zijn en dat je weet waarom hij lastig was
Leuk ding Lau de Parco
Vervelend Noor dat Nudine zo onaardig op stal doet tegen KJ
Fijn EB dat je dressuurles fijn ging
Gefeliciteerd Hilde

Nou ik kon echt wel janken toen ik van Ferrose afstapte. Ik had gehoopt dat 2 dagen rustig aan zouden helpen, maar dat doet het niks. Zolang ze simpel vwnw mag lopen doet ze alles maar zodra ik haar iets hoger instelde en dan vroeg of ze ook nog haar achterbeen erbij wilde houden kwam ze tdh en iet 1x maar iedere keer dat ik het vroeg. Ik heb geprobeerd het te negeren, gewoon door te rijden en het dan iedere keer rustig te herstellen en als ze even braaf was weer vwnw te rijden maar het bleef dramatisch. Ik hoop dat morgen mijn trainer een oplossing heeft (het gaat zo k*t dat ik eigenlijk niet eens durf te laten zien) want ik heb die niet meer.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:59

Lielle schreef:
Vief, Rob heeft ieder jaar wel plaats voor veulens, dus dat is best te vinden voor je. Is dus Nijmegen.

Rob wilt alleen geen hengsten, heb hem vorig jaar gebelt over Floris. Leek mij ook ideaal maar hij wil geen hengstenveulens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:00

Jawel, wij hebben (hadden) ook een hengstveulen. Alleen worden ze relatief vroeg gecastreerd.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:24

Mijn hengst blijft zolang mogelijk hengst of hij moet zijn energie gaan verspillen in het hengst zijn in plaats van in het groeien. Wil hem het liefst pas in het najaar van zijn 3e laten castreren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:25

dat wil ik dus absoluut niet. Heb dat 1 keer meegemaakt en zie er de toegevoegde waarde niet van.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:34

Joki, :(:) Dat is niet leuk zeg... Je was toch ook bij een fysio/osteo geweest?
Karen/Texelse, ik denk dat wij dan echt even bij De Burd gaan kijken :j
Benthe, wat balen van je auto zeg. Wel sportief op de fiets geweest ;)
Lielle, daar kan ik idd ook niet zo goed tegen :n . Maar goed, liever laatste met 2 wp dan eerste met helemaal niks natuurlijk! :D

Ben niet vooruit te branden vandaag, weet niet waar ik moet beginnen... Ga maar even grote opruiming houden en dan een nieuwe to do-list maken :)

Edit: KJ wordt met 1,5 jr ongeveer wel gecastreerd hoor. Volgens mij gaat de energie dan meer in het groeien zitten (groter worden) dan in de balletjes...toch?

Edit 2: Zo kreeg ik met een Rondje Instructie van Gert v/d Hof nog een woeste blik van een mevrouw die zie afvroeg waarom haar 3jarige hengst zo lastig was. Ik zei toen (best zacht volgens mij) KNIP KNIP! Was ook het eerste wat Gert zei trouwens. Als hij die ballen niet nodig heeft, gewoon eraf halen.
Laatst bijgewerkt door _Noor op 06-07-11 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:35

Onze hengst is nu na 4 jaar ook nog steeds compleet. Het is de bedoeling dat hij naar de hengstenkeuring gaat, maar was de vorige 2 keer nog te pietepeuterig. Hij gedraagt zich keurig, liep tot vorige week samen met de grote dikke witte van "middelste" in het land, en wij hebben niet het gevoel dat we hem iets onthouden, of dat hij te kort gedaan wordt door het niet castreren. Nu wordt hij doorgereden, en ook dat gaat tot dusver probleemloos. Als blijkt dat hij niet geschikt is als dekhengst, dan zal hij alsnog gecastreerd worden denk ik. Zeker omdat het een D-pony is, en het niet handig is om voor kinderen om met een hengst op wedstrijden/clublessen te verschijnen.

toevoeging: strak plan Noor!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:48

Die van mij gaat niet naar de HK. Misschien dat hij ook wel eerder wordt gecastreerd. Dat hangt van zijn gedrag af en of hij lang in de opfok kan blijven

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:00

Ik heb geen verstand van opfokadressen.

Voor de insiders: ik heb 'm binnen en jullie hebben mail. :D ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:06

:D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:32

SIm das mooooi!

Arme KJ noor hopelijk is het land wat!
sussie fijn dat de paarden goed waren bevonden door de da :)
Kim das wel fijn dat je pa haar rijd! leuk snel foto's van je kamer dus!

NIet veel onthouden, heb niet veel te melden :o

Ga zo lekker een rondje buiten rijden.
Gister avond was echt te gek wat kan die gozer zingen (bruno mars)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:55

Zo een twee weken geleden is inderdaad de osteo geweest en die komt over 2 weken weer (maar ook volgens haar heeft ze geen reden om zich zo te misdragen, heb haar namelijk maandag nog gebeld omdat ze zich van het weekend al slecht begon te gedragen). Met springen reageert ze wel normaal. Ik heb vandaag ook mijn bit gecontroleerd of daar geen haken of scherpe randen aanzitten maar niks. Ik hoop dat ze snel weer normaal gaat doen want zo heb ik eigenlijk niet eens zin meer om op te stappen.

Super Corien dat Bruno Mars leuk was

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:14

Hier ook geen verstand van opfokplaatsen.

Joki, hopelijk is Ferrose snel de oude.
Noor, ben ik met je eens over het knip knip!
Ka, Bari en het veulen doen het dus goed.
Sim plaatst berichtjes voor insiders, wat outsiders ook nieuwschierig maakt :+

Heb nog wel leuke foto's van Maarsbergen van eventingphoto.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.eventingphoto.nl/contents/me ... 624311.jpg

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:56

Joki: hopelijk is Ferrose snel weer de oude en kun je weer lekker rijden.
Noor: ik ben het ook eens met je. Wordt het geen potentiele dekhengst dan op tijd hakkie takkie weg zakkie. Die ballen zitten alleen maar in de weg.
Sim: outsiders zijn ook nieuwsgierig :Y)
Jantien: mooie foto's! Jullie staan er allebei mooi op.
Corien: lekker buiten gereden?

Vrijgezellenfeest organiseren is best leuk, alleen dat achter mensen aanbellen die niet op hun mail reageren is minder -O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:06

We hadden de perfecte pony gevonden voor mijn nichtjes, is hij net verkocht... Moeders is nu aan het bellen met Stal Ysselvliedt.
Waren helemaal weg van deze.
Afbeelding

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:12

Goeieavond,

@ Noor gefeliciteerd, nette punten joh!! Balen dat Nudine niet altijd even lief is tegen KJ. Ga je KJ houden Noor?
@ Annetje gaat veeeeel werken. Hoelang duurt de uitslag vh bloedprikken van Vies?
@ Shanoek lekker dagje gehad dus?
@ Anthea gefeliciteerd met je voldoende. Wat is er met jou enkel dan? Heb ik waarschijnlijk overheen gelezen.
@ Mootje niet zo lekker geslapen? :(:) Vind klote voor je. Nog 1 dag dan is er waarschijnlijk een hoop duidelijkheid.
@ Benthe dat is een eind! Wat een waardeloze rot service voor de auto!!! :(
@ Lautje is verbrand... pijjjjjjjn. Die Parco is :~
@ Sussie doen jullie altijd preventief paarden laten checken?
@ Evi heeft fijn gedressuurd. Als bij Zeus zijn kap er weer op zit gebeurd er wel weer wat en issie het zo weer kwijt. :wave:
@ Hilde GEFELICITEERD!!
@ Joki wat onwijs balen dat je zo'n rot gevoel over hebt gehouden van het rijden. :(:)
@ Noor en Lielle er zijn er zovelen die dat niet erbij vertellen, maar wel tegen iedereen lopen blaten dat ze 1e waren. Ken er ook een paar die lopen te vertellen hoeveel dressuur punten ze dan wel niet hadden maar niet erbij zeggen dat ze bijna onderaan stonden maar de jury gewoon hoog jureerde. :x |o Wie heb je dan voor de gek?
@ Jantine dat zijn inderdaad hele gave foto's!!
@ Lautje dat is inderdaad een gave pony.
@ Sim outsiders zijn ook nieuwsgierig :+

Ik heb niet heel veel te melden, Zeus was schoonvader aan het plagen en zijn been wordt dunner alleen onder het wondje is het nog harder. De rest is eigenlijk al heel mooi dun. Blijf gewoon koelen kleien en met gel smeren en wacht zeker tot maandag met erop gaan maar ben hier al wel blij mee

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:17

Fijn Marijke! dat het been van Zeus al beter lijkt te gaan!

Pff als ik die foto's zie, is het echt wel confronterend dat ik teveel kilo's aan mijn lichaam heb.