[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:38

@ rowo wat een brave beesten. Mijn ruin is altijd over de kook met vuurwerk en dat blijft vaak nog even nahangen. Heeft hij al zijn hele leven. Carbid schieten doen ze gelukkig niet in de buurt van de stal. Vuurwerk is waarschijnlijk ook de reden van mijn ongelukje vorig jaar. Toen waren ze half december al aan het knallen

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:44

Ik heb ook lekkere Oliebollen :9 Hier zitten ze ook ieder jaar in de prijzen! Echt heerlijk <3
De hoofdweg is hier ook wel goed, maar mijn oprit is echt een ijsbaan {x)

Jullie allemaal al wilde plannen voor vanavond?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:45

Ah kippen vangen... Ik ken er meer die dat doen. Verdient goed :j

Nou blijkbaar komt er een groot kanon deze kant op. Als ze daar mee gaan knallen ga k ze wel binnen zetten. Dat gaat echt absurd hard... je trommelvliezen knallen er dan bijna uit.
Enig nadeel is wel dat onze hond doodsbang is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:48

Wij hebben ook een hond die zo bang is Rowo. Hebben diazepam gekregen van de DA. Werkt super.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:48

Hier is het met knallen nog relatief rustig, Toby ligt gewoon heel rustig aan zijn botje te kauwen ;) Ik hou hem vandaag maar wel even wat meer binnen want ik weet niet of hij zo rustig blijft en ik wil m niet kwijtraken.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:50

Klopt idd wat jeroen doet voor werk. Hij vangt kippetjes. Nog een paar uur werken en dan eindelijk rust. Ben gebroken na zo'n drukke week.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:50

De hond bij mijn ouders krijgt straks het laatste beetje tranquigel van het scheren van Uk. die is ook zo bang voor het knallen.

Kippen vangen heeft mijn Jeroen ook een aantal keren gedaan, ondanks dat het wel goed verdient, stonk hij na 2x douchen nog naar die beesten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:54

Maar volgens mij testen ze neit alle oliebolkramen. Ze doen er maar een handjevol. Dus kan toch zijn dat ze de lekkerste missen.

Ik heb er vanmorgen eentje gehad die vond ik wat zout smaken. Wel lekker krokant maar iets teveel vet.
Vanavond krijg ik ze bij de buren ook.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:57

Bij ons zijn de paarden en hond over het algemeen behoorlijk rustig met het vuurwerk. Scheelt dat we behoorlijk achteraf wonen. De hond krijgt nog wel een beetje advocaat bij de brokken :).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:01

Hier ook hele brave paarden wat betreft vuurwerk. Mijn oude stalling lag bijna midden in het dorp en ze maakten daar niets van. OOk niet van het afsluitende vuurwerk van het dorpsfeest wat hemelsbreed 50m bij stal werd afgestoken.

Mijn nieuwe staling is wat dat betreft in een uitgestorven gebied, dus daar verwacht ik helemaal geen problemen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:24

Sorry allemaal. Ik ben slecht op de hoogte hier.
Ben door omstandigheden momenteel alleen. Daar heb ik het deze week wat moeilijk mee. Zal blij zijn als die k*t "feestdagen" voorbij zijn. Dan kan ik ook weer wat beter functioneren, misschien. En weer meekletsen.

Ik wens jullie allemaal een gezellige avond en het allerbeste voor 2011!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:32

Middag :wave:

TG, wat ontzettend balen dat de Kia Total loss is. :(:)
Hoe gaat het met de pups Mistid?
Wat lekker dat je thuis hebt kunnen rijden Sussie! Bij ons is de bak nog 1 grote sneeuwhoop, het zout heeft zijn werk dus niet gedaan. :(
Wat balen van je BB Vief, wel hele mooie jasjes weer!
Goed geshopt las ik door Corien, Laura en Evelien. :D
Marjan :(:) Succes met het weer gaan rijden.
Sterkte Heleen. :(:)

Ben laatste paar dagen druk geweest, te druk. Want nu heb ik weer koppijn en duizelig, irritant zo'n hersenschudding. Het ene moment voel je je prima en dan ineens niet. Je wordt meteen gestraft dus. Zou vanavond gaan stappen, dat maar afgezegd. Lijkt mij geen best plan, wil over 2 weken wel op wintersport kunnen! ;)
Hier zijn ze al vanaf vannacht 2 uur aan het carbid schieten... Ben het nu wel zat. Al die k*t knallen. Maar dat weet je bij ons in de buurt, het gaat nog wel tot morgenmiddag 5 uur door. Vero houdt zich gelukkig wel rustig, maar onze jack vindt het doodeng. Ligt nu ook te bibberen op mijn schoot. Onze labrador vindt het te leuk, die gaat er het liefst op af. Dus die houden we vandaag maar veel binnen. Hoop wel dat het hier echt gaat dooien, wil morgen (eigenlijk vandaag) toch wel weer longeren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:57

Onze hond hebben we vorig jaar ook zware medicijnen gedaan tegen het bang zijn. Hielp helaas voor geen meter. Hij heeft nu een bakje advocaat gehad :+

Ik zal zo nog eens ff bij de paarden kijken. Naast een paar honderd meter verderop aan de ene kant van de straat schieten ze nu ook nog ergens anders heel dichtbij met carbid :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:00

Heleen, Sterkte :(:) Hopelijk in het nieuwe jaar rustiger vaarwater voor jou!
Billy, Ik ben lekker alleen. Ik schijt in mijn broek van vuurwerk, dus ga liever niet de deur uit!
Sannn, Balen dat je je zo beroerd voelt.

Ik ga richting huis :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:44

Mootje schreef:
Stop jij ze in bakken voor 't transport dan?

Yehesss :D Ik mag regelmatig achter de chickies aan :P, heb contract voor 10 uur per week (dus gemiddeld) nachturen gelden voor 150% weekenduren 200%. En uurloon is ongeveer 12 euro netto. (best leuk voor een student. Daarbij kunnen we per week ongeveer 35 uur maken, dus ik hoef maar ongeveer 1 op de 3 keer mee (en kan dus mooi plannen met paarden, school etc...) en vaak 's avonds laat, of 's nachts...

En het is goed voor de fitness en conditie...

nu weer wakker, ff lekker bijgeslapen..

Paarden staan hier nu ook 'verduisterd' wordt flink geknald, dus hebben voor de ramen planken zitten, binnen alle lampen aan, en keihard 3fm aanstaan...

En nu zal ik eens ff wat drinken pakken en ga ik bijlezen :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:45

_lautje_ schreef:
Jeroen zit iedere nacht achter de chickies aan :D Letterlijk

(van me hobby met beroep gemaakt ;) ) :7 :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:46

Billy, er zijn maar liefst 9 postcodes waar prijzen vallen, dus best kans dat ze bij mij EN bij jou komen. :D

Mooi K.. van de Kia, Ka! En de BMW van Marjan. :(:)
Ik heb een aantal jaar geleden onze hond ook een ietsiepietsie sedalin gegeven (was nog niet eens ter grootte van een speldenknopje) maar heeft wel (iets te goed) geholpen; hond lag de hele avond op apengapen.

Sannnn, wat jammer dat je er toch meer last van hebt nu. Misschien was 2 dagen achterelkaar toch wat veel.

Bij stal (buren) schieten ze ook met carbid. Doen ze elk jaar, maar de paarden verblikken of verblozen niet (behalve als je er op zit natuurlijk, want dan is het leuk om weg te springen :D .

Ik blijf heerlijk samen met hub lekker thuis. Lekkere dingetjes gehaald om te eten, Guido Weijers kijken.... lekker relaxed!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:08

Laura heeft een leuk concours gehad! (stuitergekke knol ;) )
Caro: wij voeren normaal 2/3 maand van te voren merrie brok, en ongeveer 2/3 weken voor de datum nog ontwormen.
@ Sim: onze trailer moest na 10 jaar nieuw bodem, maar na 2 jaar ging hij al iets rotten, bleek verkeerd afgekit, dus toen hadden we de nieuwe bodem al gekregen... (garantie) alleen dit was helemaal voorin, dus niet gevaarlijk, na 10 jaar hebben we die nieuwe bodem er zelf ingelegd.
@ iedereen: mocht ik de staatsloterij winnen(nouja, half, want dienke wint dan de andere helft ;) ) dan is er morgenavond feestje :P
@ Caro: zadeldrukking klinkt niet best, hier komt eigenlijk ieder jaar de zadelkerel wel langs, even de boel controleren allemaal...
@ viefdepief, jij had koude tenen zeg... 6 graden.. brrrrr
@ TG: total loss :( jammer zeg...
@ mistid: pups van wat voor honden?
@ viefdepief.. balen van je blackberry zeg!!
@ laura: lekker aardig van je moeder, eerst het jasje afraden omdat ze hem zelf wil (mooie streken :P )
@ Evelien en Corrien (EDIT) en viefdepief: ook flink geshopt!!!
@ TG, Evelien en nog wat: mascare heb ik geen verstand van..
@ Marjan: Balen zeg die vangrail-tik... Achterwiel aandrijving is niet handig met dit weer...
@ Rowo en de rest: ik heb helemaal niks (meer) met vuurwerk, vind d'r niks an, dat gepleer...

zooooo en weer bij...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:35

wij zijn ook thuis, en hebben vrienden te gast, dus ik duik snel de keuken in. Iedereen veel plezier en vooral een veilige jaarwisseling gewenst!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:43

De eerste pup is eindelijk geboren. Een bruine.
Het zijn Labrador X labradorXfriese stabij.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:50

Ik sluit me aan bij de mooie samenvatting van Weule!

Voor iedereen veel plezier vanavond en doe voorzichtig met vuurwerk! Verder wil ik iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2011 wensen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:04

Jeroen mooie samenvatting!! Sluit me hier bij aan!

Sim zou wel mooi zijn GOOOOOOOEDE avond u heeft 2 miloooooeeen ;) (gaston) _O-
Marjan :(:)

Weer flink geslaagd!!! heb echt 2 paar super schoenen echt vet :D mooie kleertjes.. zus lief mag vaker mee.. niet eens zo veel geld uit gegeven maar heb veel :D :o

Net paard gedaan, eerst buiten gespeelt met zijn merrie deed wel wat gek maar meer met zijn vriendin dan van de knallen _O-
Daarna even aan de longe meneer deed volgens mij mee met het nederlands kampioenschappen turnen, heb alle mogelijk heden kwa standen gezien.. moet zeggen hij kreeg goede scores van de dames van stal :=

nu even eten en dan douche en lekker chillen voor de TV :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:12

lekker bezig geweest corienn! Qua shoppen en buitenspelen met het paard..

En ook vanaf hier vast iedereen een goed uiteinde, en een gelukkig 2011!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:21

Goed geshopt dus Corien!

Vanaf hier ook iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling en een gezond, goed en sportief 2011! :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:38

Iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst en een mooi, gezond, succesvol 2011!!!