[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biem

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:30

Doei!
Net weer de hele dag gewerkt.. nu ga ik even een rondje rijden denk Lachen

Ilse: Wat balen zeg Ach gut

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:12

Ik meld me ook weer!!! Ben naar Kreta geweest, wat een feest zeg!! Echt een super vakantie gehad.

Andrea, ik schrok echt van je berichten... Ach gut Verdrietig

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:42

Lekker TG Haha! lijkt me nu ook wel lekker zo'n vakantie Ja

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:06

TG: klinkt goed die vakantie Haha!
Vief: gefeliciteerd met je vader!
Rowo: gefeliciteerd!

Gisteren ben ik weer op oefenparcours geweest. Heb nu 90 cm gesprongen. Ze was vrij druk maar ze begon best goed. Alleen 1 niet echt want ze schrok van een paar pillonnen die langs de kant stonden en toen kwam ze heel slecht voor 1, en dat was direct een beste oxer van 1m. Beetje raar maarja, we kwamen erover Clown 2 en 3 deed ze netjes. En toen 4, de dubbel. Daar schoot ze me langs de eerste. Had mn buitenhand en been er wel goed aan maar ze liep er gewoon doorheen. Daarna ging het wel goed. 5,6,7,8 ook. En toen de laatste, ze ging best hard en bij de laatste galopsprong ging ze opeens vol in de ankers en boem, daar lag ik dus op de grond Bloos Was ook wel mn eigen schuld hoor. Voelde me de hele dag al niet echt lekker dus zat er niet al te stevig op en ze ging ook gewoon echt te hard dus had haar veel meer bij me moeten houden. Tweede rondje ging eigenlijk heel netjes Lachen T blijft toch wel een beetje een apart beest. Zaterdag gaan we BB springen in Westerbork.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:19

Goeienavond,
Jammer hoor LZ Ach gut , hopelijk gaat de volgende keer wel goed.
Vief, geliciteerd!! Haha!

Nou, dikke pech voor Wootje.. Haar rechtervoetje zit nu in het gips!! Haar hoefzool was te dun en haar hoefwand ook, dus dat houdt geen ijzer natuurlijk!! (Teveel weggehaald in een kort tijd en de hoefwand te veel bijgevijld)
Bovendien was haar rechtervoetje ook echt pijnlijk, klopte helemaal... Blijkt dus dat mn smid haar vernageld heeft..
Bovendien had mn paard te kleine ijzers er onder zitten Boos! .
Toen ze haar ijzer er af had getrapt waren haar voeten natuurlijk erg kort, waarbij het niet erg opviel... Maar ben echt een beetje kwaad gewoon. Wolin mag voor 6 weken het land niet op en alleen op zachte bodem stappen, anders slijt dat gips waar je bij staat. We hebben haar al een andere stal gegeven, eentje waar meer te zien is en waar ze buurpaarden heeft.
Pff, maar ik ga maandag weg.. wil d'r echt niet achterlaten Ach gut !! (*zucht* Bloos )
Ik ben kwaad en verdrietig dat ze gewoon met extra pijn heeft gelopen. Maar voor ze naar de smid ging was ze al niet helemaal goed, dus het was iets wat niet heel erg opviel. Arm beessie.
Gelukkig is het wel iets wat gewoon weer helemaal goed kan komen. Ik ben een soort van teleurgesteld in mn smid, als jullie snappen wat ik bedoel, hij beslaat al 23 jaar die opa van mij en dat gaat gewoon al die tijd super.. Maar dit is niet iets van 1x zeg maar.
Mijn DA wil graag dat de smid hem belt.. ben benieuwd Hamer ..

Dus Wootje heeft nu 'loopgips' Bloos , om haar hoef ondersteuning te bieden en dit dient even als ijzer.. Ze liep meteen heel anders!! Bloos! Maar eerst moet dit tot rust komen, voor we kunnen zien of haar collateraalbanden nog extra zijn beschadigt. Morgen is ze jarig, dus heel wat mensen stonden al in de wachtrij met hun gekleurde stiften om Wolin d'r voet onder te kalken..
Hangt een enorme kaart aan dr box met :"GET WEL SOON" Tong uitsteken
Mijn lieve merrie Lovers

Ik heb voor Wootje een groene vliegendeken, maar nog 7 andere mensen op stal hebben die.. Dus ik wilde even iets herkenbaars. M'n moeder heeft voor op de borst een grote drakenkop die vuur spuwt genaaid en op de staartflap een grote drakenstaart, vond het wel toepasselijk voor Wolin Bloos , er werd ook hartelijk om gelachen Haha! .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:35

Ik ben weer terug van de training!
Wat een mooie waterbak hebben ze erbij gemaakt zeg (in Renswoude dus)!
We hadden een mooi gevorderd groepje, dus we sprongen bijna alles maar 1 a 2 keer en gingen dan naar de volgende lijn. In het begin was het even wennen, want ik had voor het eerst een ongebroken watertrens in. Vorstin reageert er wel fijn op, maar voor mij was het even wennen dat ik ook echt los kon laten zonder dat ze gelijk als een speer ging.
We hebben veel lijntjes gedaan, en het halve terrein wel gedaan geloof ik Tong uitsteken In de nieuwe waterbak ook die heeuule hoge afsprong gedaan, dat was wel gaaf Haha! Na die afsprong gelijk het water uit en over het smalletje, daar sprong ze natuurlijk eerst langs.
Ik had alleen last op alle afsprongetjes, dat ik óf goed terug zat en mijn teugels heel lang werden óf ik werd naar voren gegooid en had mijn teugels dan wel nog goed. Was erg lastig, want we hebben een paar keer afsprongetjes met daarna gelijk een hindernis gedaan. Tips daarover zijn welkom Ja
Verder schrok ik nog 1x, toen we de schuine trakhener naast de sloot gingen, sprong 1 meisje recht op de boom af, ipv recht af op de sloot. Haar pony kwam bij de landing net met zijn achterhoeven op het schuine stukje van de sloot, en ze gingen allebei onderuit Scheve mond
Na de les heb ik nog even een sprintje getrokken op de steeple, dat was wel fijn Schijnheilig

Wat balen dat ze is afgekeurd Ilse! Hopelijk wordt ze later wel goed gekeurd zeg Scheve mond
Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader Vief!
Welkom terug TG Haha! Lekker bruin geworden?
Geen pijn gedaan Anthea? Jammer dat het eerste rondje zo moest verlopen, maar fijn dat de tweede lekker ging Lachen
Jemig Lotte, dat is balen zeg Ach gut Wat rot dat je hoefsmid het zo verkl**t heeft! Ga je hierna na een ander? Geef Wolin maar een knuffel van me Ach gut
Enne, ik ben wel benieuwd naar een foto van je deken Tong uitsteken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:18

Echt heel vies bruin geworden, was ook echt alleen maar zon en tussen de 35 en 40 graden Cool Pling

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:25

Oehh heel vervelend Cool

edit: Nu pas je wel bij je tuig Pling

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:50

TG: Heerlijk zeg! Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie Haha!
Lotte: Wat zul jij kwaad zijn zeg Boos!
Anthea: Fijn dat je lekker gesprongen hebt en leuk dat je van het weekend BB gaat springen in Westerbork Lachen
Ingrid: Lekker vakantie aan het vieren Pling
Snoekiej: Fijn getraind! Heerlijk weer ook voor Ja

Ik heb net lekker gereden. Mijn moeder heeft nog een poging tot foto's maken gedaan. Voordat mijn ouders opa en oma weer naar het station brachten kwamen ze nog even kijken (opa is mijn trouwste fan Vork
Toen Woll haar supporters zag staan, fokte ze zich behoorlijk op echt heel grappig. Durfde er eerst niet eens normaal langs te lopen Clown

Afbeelding
Even 1 foto spammen.. Vond hem zo leuk met die koetjes op de achtergrond Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:01

Wow, Woods kan lekker showen Vief *LOL*

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:08

Wat mij net is overkomen Nors opkijken
Ik was na het rijden nog even aan het stappen langs de weg aan de hand, doe ik altijd ff droogstappen en beetje gras eten.
Stond ik in een zijweggetje in de berm, met me rug naar de hoofdweg. Komen er opeens 2 vrachtwagens echt keihard toeteren.
En ze bleven toeteren vlak achter me, nou ik schrok me echt al dood, en me paard flipte hem echt totaal. Helemaal steigeren enzo.
Ik weet niet meer met wat die me raakte maar werd tegen m'n hoofd geraakt dus viel achteruit op de grond, en paard aan de kletter weg was die.
Ik lag op de grond en het duurde echt ff voordat ik besefte wat er nou was gebeurt, dus ik ga zitten, die jongens van die vrachtwagens echt keihard lachen en toen reden ze verder.
Ik stond daar dus helemaal in me eentje in het schemer donker in de polder en nergens een paard te bekennen.
Ik wist echt niet wat ik moest doen, kreeg al allemaal nare beelden voor me, hier met al die snelwegen en spoorwegen.
Heb echt een kwartier rondgelopen maar zag hem echt nergens. Toen me ma gebelt, helemaal in paniek wist echt niet wat ik moest doen.
Die kwam wel helpen zoeken. Eigelijk toen ik net de telefoon had opgehangen hoorde ik vlak achter me z'n ijzers op het asfalt.
Ben dus heel stil blijven staan, dacht als ik me omdraai rent ie miss weer weg, en hoorde het eigelijk steeds dichterbij komen, verschijnt opeens dat hoofd van hem zo op me schouder.
Met die oren zo naar voren, heb hem echt een half uur staan knuffelen Haha!
Vond het zo leuk dat ie dat deed, dat ie gewoon uit zichzelf naar me toe kwam, en dat ie uberhaput terug kwam.
Het is toch ook een schatje Haha! , Nouja me pa gaat er nog werk van maken want zoiets vind ik echt niet kunnen, het had veel erger kunnen aflopen.
Oke dat je toetert kan best, maar dat je gewoon op die toeter blijft rammen als je ziet dat het paard er helemaal van flipt en dan ook nog gaat lachen.
Dan zit er in mijn ogen echt een steekje bij je los, zulk soort mensen moet je gewoon voor hun vrachtwagen leggen en der een paar keer overheen rijden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:50

Jemig wat een verhaal!
Wat een kl*** vrachtwagenchauffeur zeg! Die was echt niet goed bij zijn hoofd.
Wel ontzettend lief dat ze weer bij je terug kwam!
Het is gelukkig dus goed afgelopen!

Wolinlotte, wat balen zeg. Mijn vorige smid heeft er bij mijn paard ook een zootje van gemaakt. Zo erg zelfs dat hij 2 jaar geleden losse hoefwanden kreeg met een gekanteld hoefbeen. Mocht een half jaar zijn stal niet uit, omdat zijn hoefbeen dan verder zou kunnen kantelen.
Ik ga sindsdien iedere 6 weken naar Emmeloord, naar de smid. Er is geen enkele andere hoefsmid die nog aan mijn paard mag komen. Daar heb ik graag 4 uur reistijd voor over!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:09

ladyzwien schreef:
Ze is niet op foto geweest, dit was klinisch.
Het duurt nog langer dan 2 week maar dat geeft niet, heb geen haast. Ze moet 2 weekbox rust en dan weer opbouwen met trainen en als ze weer volop in training is dan weer keuren. na 2 week boxrust heeft het geen zin.

Misschien een domme vraag, maar laat je haar niet op de foto zetten? Bloos K zou dat tegenwoordig persoonlijk niet meer aan durven! Hier gaat alles op de foto!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:11

Viefdepief, mooie foto!!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:12

@Heleen: Ja, ik laat nu ook alleen nog maar de smid van de kliniek aan mijn paard komen. Je vertrouwd op de expertise van je hoefsmid, hij heeft echt mijn vertrouwen geschaad.
Wil niet meer dat hij Wo zijn voeten nog aanraakt. Ik rij inderdaad dan ook maar gewoon elke 6 weken met de trailer naar de kliniek voor een paar nieuwe schoenen.

@Vief: Shake it Woll Go jij! Go jij! Whoosh! , ziet er goed uit!!

@Ingrid: Bloos! Wat een klootz*kken zijn dat zeg!!

Net nog even heerlijk smerig geMact, lekker fout, maar ging er wel in na vandaag.. OK dan!
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 24-07-08 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:14

Ik ken dat, wij kwamen ook ook 20 jaar lang bij die smid! Ging altijd goed...tot het echt flink mis ging! Boos! Kostte me bijna mijn paard! En arm paard, wat in volle sportconditie door een foutje van de smid ineens een half jaar op stal opgesloten moet.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:18

Jah precies, hij beslaat ons ouwe paard al 23 jaar en die staat echt super op de voeten, maar vind dit dus echt heel naar.. Ze was dus gewoon ontzettend slordig op de voeten gezet. Ik voel me ook echt schuldig tegen over Wolin, ík hoor er voor te zorgen dat haar voeten er goed bij staan en dat dit gewaardborgd wordt. Stond ook echt ff te janken daar.. Bloos Arme Wootje.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:20

Nou, veel sterkte. Geef haar maar een dikke knuffel! Vriendjes zijn?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:22

Zal ik doen Knipoog
Slaap lekker! Tijd om m'n bedje in te kruipen. Doei, doei

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:45

Goedemorgen Doei!

Wat een idioten Ingrid Scheve mond
Gelukkig dat je paard weer terug kwam!

Zo even wat eerder aan het werk. Kan ik vanmiddag naar Enschede!
Woll vermaakte zich gister ook weer prima in haar privé-zwembadje. Als je het dressuurzadel even wegdenkt is het toch al bijna een crosspaard? Haha!

Afbeelding

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:21

Goeiemorgen!
@Vief: Leuke foto's van Wol, ze wordt inderdaad al een crosspaard hoor!!
@Rowo: Filmpje ziet er goed uit. Volgens mij loopt ze nu zelf ook lekkerder door naar de hindernis en hoef jij wat minder te drukken?
@Anthea: Balen van je eerste rondje, maar wel goed van je 2e rondje!
@Lotte: Wat balen zeg van Wolin! Wat zul jij boos zijn op je smidt!!!
@Snoekiej: Fijn dat je training zo lekker ging! Ik ben benieuwd naar de nieuwe waterbak bij Gert.
@LZ: Balen dat ze niet door de buigproef kwam, hopelijk is ze snel weer goed en wordt ze dan wel goedgekeurd!

Ik heb gisteravond nog dressuurles gehad met Jipje, ging opzich wel fijn. Maar heb al enige tijd het probleem dat ik hem rechtsom moeilijk kan doorsluiten met mijn buitenteugel, en hier loop ik steeds meer tegenaan. Dus instructrice maar is even op Jipje om het te voelen, zij voelde het gelukkig ook. Dus wel weer even een bult huiswerk meegekregen Tong uitsteken
Zo maar is even beide paarden een sprongetje maken, daarna om 13.00 weer werken tot vanavond en dan is de dag weer voorbij.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:50

Goeiemorgen Doei!

Leuke foto vief Ja Woll wordt wel crosspaard, het water is iig al geen probleem meer Haha!

@ benthe: k vind dat soms ook wel eens fijn dat er iemand op de mijne gaat zitten.
Werk ze vandaag!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:57

goedemorgen

Vief: mooie fotp's wol is echt leuk Haha!
ingrid: jeetje gelukkig is alles goed afgelopen.

Zo de paarden hebben eten, en zal ze zo even buiten zetten. wat een heerlijk weer Haha!
Gister een fotoshoot gehad met mars, zijn echt super gave foto;s!! Laat ze zien zodra ik ze heb.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:11

We hebben 1,5 week terug een fotoshoot gehad met Sjoert, hij woont hier in de buurt.

Alvast een voorproefje Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:18

Goedemorgen!
Leuke foto's Vief en Rowo!

Ga zo maar eens me kamer opruimen en me tas inpakken.
Daarna even naar stal, als die niet buiten staat nog ff rondje met hem maken.
Maar hoop eigelijk dat ie buiten staat.
Dan alles inpakken en vanmiddag naar friesland Cool