[SGW] [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:23

Nickeltje schreef:
Nick is niet gestresst, ze is een koele Gelderse.
Na een zware SGW of zware training krijgt ze het door het eten om dr bloed iets te verdunnen en spierpijn tegen te gaan... Schijnt ook goed te werken in het voorkomen van dikke benen na zware inspanning, maar daar heeft ze nooit echt last van, dus daar zie ik bij haar niet echt iets van.
Ze vindt het erg lekker...

Mijn Onassis krijgt om dezelfde reden een flesje oud bruin na sgw of cross-training!
En hij vindt dat heerlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:33

3e *LOL*

Raimaer heeft ook bier gekregen toen ze last had van haar nieren, ze vond het heerljk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:41

4 en ik lust geen bier........

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:18

5e Ja

Ik ben net een kwartiertje wakker. Was lekker het 1e uur vrij. Vandaag geen toetsen ofzo dus dat is wel fijn. Maar ik moet wel tot half 4 naar school (met een tussen uur Scheve mond). Dat is wel jammer.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:20

Simmie schreef:
4 en ik lust geen bier........

echt jammer want het is zo goed voor je, om te voorkomen dat je stijf bent de dag na de cross Knipoog

Ik lust het wel maar ik mag niet, moet altijd eerst nog naar huis rijden...

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:37

6e Ja

Bier lust ik ook niet, bleh. Alles gaat er wel in, maar bier, nee..
Straks weer tentamens om 10 uur. Ik ben het nu wel een beetje zat die tentamens, dat je telkens zo vroeg vrij bent is wel beter Lachen.
Morgen nog 1tje en dan eindelijk weer weekend Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:38

Hoi IS!
Had je nog leuke kadootjes gekregen gisteren?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:38

Nick; ik zou ook geen ruggeprik willen. Lijkt me ontzettend eng, en een lokale verdoving lijkt me nog minder. Dan krijg je echt alles mee wat ze zitten te doen. Ik zou dan ook voor een volledige narcose gekozen hebben. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen Knipoog

Vief; balen man! Dat ze dan niet naar die andere datum zijn uitgeweken! Dan hadden jullie nog beter naar Landgraaf kunnen gaan! Daar ligt tenminste genoeg sneeuw.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:48

MJ; Geld, waardebonnen voor H&M en Douglas, dingetjes voor in bad, geurtje. Vrijdag komt de rest van de familie Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:54

Gisterenavond had ik springles met Online. We begonnen op een rijtje in-uitjes. Dat ging echt voor geen meter. Ik zat te prutsen en kwam niet goed mee. En elke keer als ik mezelf voornam om het nu eens netjes te doen dan voelde het toch niet fijn.
Ik bedoel, we kwamen er wel elke keer overheen, maar het voelde gewoon niet soepel aan.

Daarna parcoursje : plankenstijltje, oxer, dubbelsprong en weer plankenstijltje andere kant. Begonnen op 70/80. En ik sprak mezelf even streng toe dat ik dit toch wel netjes wilde doen. En dat lukte Haha!

Daarna nog Bitwise met Kaatje. Daarna werd het omhoog gezet. Naar 90.
Fijn een rondje gesprongen met Online. En toen we klaar waren zei mijn instructeur: dit stong op 1 meter/1.10.
Ik zei: no way, anders had ik dit niet gedurfd. Dus meetlint uit de auto gehaald en ja hoor. Het stond gewoon op 1 meter Haha! En de oxer in de dubbel stond op 1.10 Bloos

Ik zag het ook pas toen ik Oro had afgezadeld en zelf voor de hindernis ging staan. Vanaf Oro leek het echt maar 90 cm.
Moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat de oxers smal stonden (dus niet 1m breed). Maar vond het toch wel goed van mezelf Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:54

IndianSummer schreef:
MJ; Geld, waardebonnen voor H&M en Douglas, dingetjes voor in bad, geurtje. Vrijdag komt de rest van de familie Knipoog

ha, je kan in ieder geval gaan shoppen zo te horen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:55

ha scum, dat is echt een goed teken, als de hindernissen kleiner lijken dan ze zijn! Echt leuk dat het zo lekker gaat!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:56

JJ; Dat ga ik ook maar eens even doen als de tentamens voorbij zijn Vork .

Ik ga nu maar even aankleden en alles, was gister ook 10min te laat op mijn tentamen Bloos

Doei!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:57

Scum; En wanneer ga je crossen Clown Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:18

Goedemorgen!

Scum: super van je springles!

IS: nu kun je weer lekker shoppen Tong uitsteken

Ik ben vandaag gelukkig vrij. Morgen helaas een presentatie. Maar dat begint pas om half 2 ofzo. En vanavond nog naar Tolbert, springen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:23

Ik heb al besloten dat ALS ik ooit B ga springen ik dan niet het parcours ga verkennen Bloos
Als je er zelf voor staat lijkt het een veel flinkere hindernis dan wanneer je op een paard zit. Is beter dat ik dat niet weet Haha!

IS: ik ga iig in VP crossen (de oefencros).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:28

Scum schreef:
Ik heb al besloten dat ALS ik ooit B ga springen ik dan niet het parcours ga verkennen Bloos
Als je er zelf voor staat lijkt het een veel flinkere hindernis dan wanneer je op een paard zit. Is beter dat ik dat niet weet Haha!

ehhh toch is het wel handig om te weten in welke volgorde je de hindernissen moet springen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:29

Ik zal het dan wel vanaf de plattegrond leren Bloos
Echt, als ik het persoonlijk zie dan durf i khet helemaal niet meer.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:03

@ Scum: effe een tip voor het springen, probeer te vermijden dat je te lang losspringt over te lage hindernissen. Als je begint met een parcoursje van 50/60 en je bouwt dit op naar 100/110 cm lijkt het meteen erg hoog. Als je begint met losspringen over een kruisje en dan je parcours meteen op 80/90 zet, scheelt het meteen tussen de oren. Dit heb ik ontdekt met springles geven aan onze beginnende pony-springruitertjes. En het werkt voor mezelf ook goed om niet te lang te tutten op lage hindernissen.

Ik heb in juni een ruggeprik gehad voor mijn enkeloperatie en zou het zo weer doen. Alleen moet ik dan melden bij de aenesthesist dat het de dosis hoger moet Haha! Verdoving werkte nl niet zoals het hoorde, ik lag op al operatietafel maar had nog gevoel in mijn benen. De aenesthesist kwam net voor operatie langs ter controle en vroeg of alle oke was. Ik zei dat ik mijn benen nog kon bewegen en ze keek me echt aan van "dat kan niet". Ik zei "kijk maar" en sloeg met mijn benen gestrekt bijna tegen de lamp die boven de operatietafel hing omdat mijn knieen al wel verdoofd waren maar mijn bekken nog niet. Paniek en verwarring alom in OK en toen werd ik met tafel en al opzij en met mijn hoofd naar beneden gedraaid zodat de verdoving door de zwaartekracht naar mijn middel zou trekken. Dit is gelukt en ze zijn meteen met de kijkoperatie begonnen maar na een uurtje kreeg ik alweer gevoel in mijn benen. Toen heb ik een soort slaapmiddel bijgekregen en daar werd ik aardig draaierig van en daardoor ben ik het einde van de operatie een beetje kwijt.
Vond het wel gaaf om mee te kunnen kijken en de prik zetten deed helemaal geen pijn. Zou er zo weer voor kiezen omdat je vaak misselijk bent na narcose en na deze ruggeprik helemaal niet.

@ floor: ik voer Plato nu al weken olie (200-300 ml) over zijn normale voer (Derby compact + zemelen). Moet ik dan ook nog vitaminen bijvoeren?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:06

Persoonlijk lijkt ruggenprik me een prima optie, maar bij mn moeder was het 2 keer eerder gigantisch mis gegaan, en van de laatste keer heeft ze nu nog last...

Anesthesist kwam zelf met lokale verdoving, waar ze zich dus zelf op voorbereid had en ook helemaal zag zitten.
Het was voor haar dus best wel een klap te horen op ok dat de anesthesist die daar dienst had niet van plan was voor lokaal te gaan en als mam geen ruggenprik wou, dan maar algehele narcose. Op zich is dat prima, maar mn moeder was hier helemaal niet op voorbereid, ze heeft eerder algehele gehad en weet hoe beroerd ze zich daar door voelt en het was voor haar gewoon prettiger geweest als ze zich daar mentaal op in had kunnen stellen...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:19

Kan ik helemaal inkomen, is toch heel wat om je over te geven aan anderen en dan horen dat het anders moet dan afgesproken. Je hebt dan ook eigenlijk helemaal geen keuze meer.

MiriamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:28

Goedemorgen!

Scum: wat goed van je springles! Gaat helemaal goed komen in VP! Vroeger bij de ponies sprong ik Z en ging ik als het even kon ook parcours verkennen als het op B hoogte stond want anders durfde ik niet meer!

Ibonn: Wat een verhaal zeg! Lijkt me best eng! Trouwens wel lachen als je bijna de lamp van het plafond af schopt terwijl ze denken dat je verdoofd bent! Haha!

Nickeltje: Hoe gaat het nu met je moeder?

Gisteravond de hele avond aan Frank zijn admin gewerkt, dus weinig paard gezien. Vanavond gaan we bij Jan rijden en daar heb ik zin in!!!!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:37

goeden morgen freaks Haha!

gistere hebben mijn ouders onze nieuwe trailer op gehaald Haha! Pling ben echt blij dat we er nu 1 hebben Haha! Ja

en ik had dinsdags eigenlijk springles, maar me mama d8 dat het gistere was, dus waren we niet gekomen dinsdag naar de les, dus nu heeft jan geen tijd meer, maar heb nu de aankomende 2 weekenden geen wedstrijd, dus spring ik wel thuis en een oefenparcours in den goubergh ofso Lachen

Gistere lekker bij me vriendje geweest Lachen

ollie: jammer van je les Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:41

hee vieva, heb je sinds kort een vriendje of had je dat gewoon nog niet eerder gezegd?
Vertel vertel...

Lekker dat jullie nu een trailer hebben!

Ibon, klinkt niet lekker, als de verdoving nog niet helemaal werkt...

SGWollie, dus jij hebt gisteravond weer tegoed opgebouwd bij Frank Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:45

Wollie, ik heb haar vandaag nog niet gesproken (durf niet te bellen omdat ze misschien nog slaapt) maar gisteravond ging het aardig. Ze was ontzettend misselijk geweest van de narcose maar had daar medicijnen tegen gehad en ze had wat pijnstillers gehad verder, dus dat ging redelijk. Verder had ze voor de nacht niks mee gekregen, maar gelukkig hebben we een kastje vol met mooie pillen, dus ik heb één en ander gecombineerd voor haar waardoor het later op de avond ook pijnloos ging...

Vandaag moet ze naar de gipskamer en wordt er gips omheen gezet, gisteren hadden ze er alleen een verband omheen gedaan...