[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:49

Aach balen Antonius :(. Wel goed nieuws van Play, die zal idd in no time we zijn :)!

Jij liever dan ik MF :P . lopen ja, in de modder ploeteren, laat maar :P.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:24

MF: ik zou dat ook leuk vinden die mud edition. Ik heb de spartacusrun gedaan en dat was een paar keer door ijskoud water zwemmen. Ik vond dat wel pittig, achteraf ook goed verkouden van geweest.

Hanne: zalig dat je zoveel alleen en ver durft wandelen. Ik ben daar niet zo happig op om alleen te gaan. Die endurance zou ik ook nog graag met Colorado doen, dat is nen toffe om met te wandelen.

Fijn dat je goed hebt gereden PP! Wat zijn verder de plannen nog?

Antonius: Jammer dat je Waregem niet kan rijden, kan je Play niet nemen? Waregem staat niet moeilijk?

Ik ben met Ferro zondag nog eens gestart op jumping in Waregem, voor het starten gaf hij weer wat nukkig gebok met de handrem op, dan een volte gereden en een tik gegeven en dan vertrok hij wel. Het parcours zelf vond ik echter redelijk gejaagd. Ik denk toch dat er iets is, ga hem nu een week rust geven en misschien paar dagen ontstekingremmers en dan eens zien. Hij mankt niet, maar ik voel dat er iets is. Normaal trekt hij naar de sprongen en is hij een leeuw in het parcours. Nu is hij wat nukkig in scherpe wendingen en wil hij precies echt iets duidelijk maken. Ik hoop dat hij nog eventjes mee kan, hij is nu ookal niet meer van de jongste. Mijn vriend zei eerst al dat ik er hem gewoon moet doorrijden maar ik ken Ferro, ik kan er altijd op rekenen op wedstrijd en als er iets scheelt dan is hij zeer expressief.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:40

Klinkt als die van mij dit weekend Florence... Ook zo dat net niet gevoel. Springen ging eigenlijk beter dan anders dus had er echt een goed gevoel bij. Misschien iets te ontspannen? :o Maar dan in de cross en stom stopje op de 2. Hem dan eventjes doorgepakt en daarna ging hij wel (behalve ook nog een stomme langsloper op het water maar dat was meer mijn fout :Y) ). Maar toch met een ambetant gevoel gefinisht. Dit is niet zijn normale manier van doen... Had vorige week ook al in Merendree geoefend en dag nadien stond hij met een héél lichtjes opgelopen been, net boven de linkerachterkogel. Dit trok wel weg in de dagen nadien maar na zaterdag was het terug van dat (wel op alletwee, maar de ene trok beter weg dan de andere). Twijfel dus ook om er de dierenarts bij te halen of inderdaad eventjes enkele dagen ontstekingsremmers, aangezien ik toch geen wedstrijden gepland heb. En in juni is het onze trouw <3 met alle gedoe van dienst dus die weken zal er toch ook van rijden niet veel in huis komen :D

Had inderdaad Antonius nog gezien! Play sprong inderdaad wel ferm _/-\o_ Zo wippen! Cross heb ik niet meer gezien.

Ik vond je "andere" outfit ook mooi hoor PP. Fijn dat hij zo goed aanpakte! Die op het water had ik dus ook (de 14?) :z

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:46

Zo wij zijn dit weekend in waregem gestart.
Dressuur vonden we zelf best oke 1 keer versprongen in middengalop maar de rest was best goed voor onze vos :) Bleek dat hij 12de was na dressuur van 40 combinaties. Denk dat dit zijn beste dressuur plaats ooit was :)
Dan jumping hadden we al gezien dat er veel balken werden genomen. Normaal is dit 1 van de betere onderdelen maar hij had veel stress omdat hij goed geklasseerd stond na dressuur :) Met een klein gelukje ( hij had 1 sprong wel goed getiks) reed hij foutloos rond. Na jumping opgeschoven naar de 4de plaats.
Dan kwam de cross. Stijn had heel veel stress om te crossen wat hij normaal niet heeft. Maar nu hij goed geklasseerd stond hoopte hij natuurlijk dat alles goed ging :) en dat ging het ook op een paar puntjes tijd na was hij foutloos.
Bleek dat hij dan toch nog 3de is geeindigd :) *\%/* *\%/* *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:36

Proficiat Mila! Dat is wel gevierd zeker nadien?

Nog mensen op pad geweest dit weekend? Was echt prachtig weer,amai.

Ik ben met Icaro een uitgezette wandeling gaan doen met een paar clubleden. Organisatie zei "het is maar 20km" dus ik had zoiets van, dit moet lukken.
Bleek het 25km te zijn en alle plekjes waar je normaal kan stoppen om wat te drinken bleken gesloten, had de organisatie geen rekening mee gehouden. Baantjes vielen wel wat tegen. Ofwel heel kort, ofwel echt smal. We hebben galop kunnen doen maar merendeel was toch stappen en best wat asfalt.
Gelukkig zat de sfeer onderling super. Icaro was moe bij aankomst maar niet om te zeggen compleet leeggereden.
Ideaal om dus de eigen ritten ook weer uit te bouwen :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:59

Dikke proficiat MF! Flinke opsteker zeker ook van dressuur :D! Wat is zijn volgende?

Fijn van je wandeling Varekej!

Lene, jammer dat de cross wat minder ging, ik moest ook wel rijden op hindernis twee gek genoeg, terwijl dat eigenlijk dezelfde wat als nr 1, zelf iets lager. En die stomme langsloper op het water had ik dus ook. Drukke tijden voor de boeg iig met de trouw! Spannend :D!

Hier niet veel vd cross gezien gisteren, vriendlief heeft accident gehad op de fiets gisterenmiddag dus ligt nu in de kliniek :/. Tvalt gelukkig wel mee.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:23

Het was een heerlijk weer ook dit weekend amai!

Proficiat MF! Hoe gaat het nu nog met Furrie? Kriebelt het niet om zelf terug op wedstrijd te gaan?

Varekaj: dat klinkt als een pittige rit. Zeker met dit weer was een tussenstop welkom geweest.

Hier denken we te weten wat er met Ferro aan de hand is. Vermoedelijk een spierscheurtje in zijn schouder. Het is begonnen als het zo koud weer was en hij zeer explosief bokte. Nooit mank geweest maar op rechts bij verzameling of in jumping wel wat verzet en niet soepel en sleept al eventjes aan. De dierenarts voelde daar ook en hij reageerde er op. Dan maar eventjes rust voor hem... hopelijk snel terug de oude

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:30

pp: we hadden ook wel een goed gevoel bij de dressuur maar ja dat hebben we al eerder gehad en viel het toen toch tegen :) Wij gaan volgende week naar Marchin en dan zal het wortegem petegem worden denk ik.
Hopelijk niks ernstig van uw vriend?

florence: furrie ja ik rij die wel maar nog niet terug op controle geweest. Heb me voorgenomen om ze eerst eens goed door te rijden en dan pas op controle te gaan. het is ondertussen al een jaar geleden en ondertussen al 3 keer op controle geweest. 1ste keer was er veel verandering maar nadien niet meer. dus nu wil ik gewoon weten wat ze nog zou aankunnen. Als ik nu op controle ga en tes slechter weet ik dat het te veel is. is het hetzelfde of beter dan weet ik dat ze het aan kan wat ik er nu mee doe. Ze hoeft nog een jaartje te overbruggen en dan mag mijn jonge stilletjes in gang.

ik duim mee dat hij snel weer de oude is :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 12:20

@Florence: Je mag altijd mee eh! ;) Vanavond een ritje op de planning van iets meer dan 10km wss. Wel met een vriendin nu. :P Raar maar waar voel ik mij vaak heel erg op mijn gemak op wandeling. Ook al is Luxor niet áltijd 100% op zijn gemak, met een onzekere ruiter zou dat niet zo gaan denk ik. Maar ik voel mij zeker en denk dat het daarom wel goed gaat die wandelingen met Luxor, je moet hem met vertrouwen voorbij enge objecten loodsen. :P
Gelukkig dat je gevonden hebt wat er scheelt bij Ferro, ik duim dat het snel over is!

@MF: Heb 't al gezegd maar proficiat eh! Vanuit Ruitersweelde zag de cross er goed uit. ;)

@lene: Heel veel plezier en succes met de voorbereidingen van je trouw. <3 Mijn zus trouwt ook begin juni. :D

Gisteren in Waregem in de M cross half uur stil gelegd. Rotational fall (mindere afstand, paard moest grabbelen) en paard vol op/over haar gerold. Récht voor mijn neus gebeurd. Heeft toch wel indruk op me gemaakt ze brrr... Ik denk dat da meisje heel veel geluk had, al weet ik niet hoe het nu met haar gaat. Weggevoerd met halskraag, rugplank, baxter, ... Maar toen was ze toch bij bewustzijn en leek de dokter toch wel rustig over haar toestand. Maarja uiteindelijk interne bloedingen ofzo zie je maar in het ziekenhuis.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:21

Oh echt Hanne? Weet je wie ?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 12:52

@MF: Ce*cile Wan*ders ofzoiets.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:13

klinkt me niet bekend maar zal inderdaad geen deugd gedaan hebben :( wel jammer is toch wel jaarlijks dat er een ernstige val gebeurd dacht ik :( nogthans dat de cross daar nooit super moeilijk staat vind ik.

ik ga ook vaak alleen wandelen al is dat met furrie niet altijd evident :) als ze het gedacht heeft keert ze haar om en is terug van waar ze komt. ze is ook erg bang van alles en nog wat. Plezant is het niet echt maar ja anders moet elke keer naar een piste gaan om te rijden...

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:10

Ik zag dat Antonius een veulentje rijker is in haar andere topic, proficiat!

Ik las ook veel goede crossverslagen van in Waregem, goed bezig iedereen!

Ik ben de wandelruiter bij uitstek, door de kapotte pony. :') Ik ga ook bijna altijd alleen wandelen, en probeer toch zeker 3 keer in de week op pad te gaan.

Hij is vorige maand verhuisd, hij staat nu op een paddock paradise in Munte, alles in eigen beheer, in een kleine kudde. Niet altijd even simpel maar het geeft mij super veel gemoedsrust dat ik alles in handen heb. In de winter is het daar jammer genoeg niet ideaal, dus ik ben nog op zoek naar winterstalling in de buurt. Moest iemand iets kennen? Wij hebben geen luxe nodig qua accomodatie, voor ons is luxe veel buiten staan en voldoende ruwvoer. :D

Afbeelding
Afbeelding

Maar om terug op pad te gaan was het ook nog even spannend. Dikje is heel gehecht aan zijn kudde en zou wel eens durven als een ongeleid projectiel wegcrossen. Maar hij is super flink! We beginnen dus aan onze ontdekkingstocht naar nieuwe paadjes want het is een super mooie omgeving.

Ik las ook iets over endurance. Ik zou dat dus super graag doen met dikkie, ik mis een beetje een "doel" nu we niet meer serieus aan de slag kunnen. Maar ik heb het gevoel dat ik die trainingen ook onvoldoende zou kunnen opbouwen aangezien hij niet verhard mag draven. Maar ik zou dat wel nog eens zien zitten, een wedstrijdje op het gemak.

Ik ben trouwens op je stal geweest, Hanne! Men vriendin is op zoek naar iets anders en doordat jij zo positief bent heb ik ze daar aangeraden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:21

Jessol: ik ben altijd kandidaat om te gaan wandelen. Mijn paarden staan op het hoogste punt van Munte bij mijn ouders :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:33

die endurance lijkt me mss ook nog intressant voor met furrie te doen. Wandelen is wel haar ding niet echt maar mss kan ze daar wel haar ei kwijt over de afstand. Alleen geen idee hoe zoiets werkt :) doe je dat alleen of met meerdere?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:55

florence123 schreef:
Jessol: ik ben altijd kandidaat om te gaan wandelen. Mijn paarden staan op het hoogste punt van Munte bij mijn ouders :)

Ik sta aan de Hundelgemse steenweg, niet ver van de zoete zonde! Ik ga in het weekend zoieso altijd op zwier dus je mag mij altijd op sleeptouw meenemen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:58

Iemand het VP van minderhout al gezien, straf dat ze geen geldprijzen voorzien voor de B maar wel 'natura prijzen' die wss allemaal gesponsord worden. En wel 40 euro startgeld vragen. Zou voor mij slechts aan het OCC tarief mogen zijn.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:45

Moh idd. Zag het ook net. Normaal doen ze daar geen b denk ik.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:03

PrietPraat schreef:
Iemand het VP van minderhout al gezien, straf dat ze geen geldprijzen voorzien voor de B maar wel 'natura prijzen' die wss allemaal gesponsord worden. En wel 40 euro startgeld vragen. Zou voor mij slechts aan het OCC tarief mogen zijn.

Ik heb het reglement er even bij genomen. Er staat letterlijk minima te verdelen prijzengeld met daarbij de tabel. Ze mogen extra geld- en/of naturaprijzen geven, maar volgens mij mogen ze zelfs niet zonder prijzengeld werken. Ik wil er nu niet voor klagen, want ik ga geen B rijden, maar ik hoop dat ze er wel klachten over krijgen! Op deze manier kunnen ze het prijzengeld helemaal afschaffen _-:(

Mila: dikke proficiat nog voor S.tijn, die zal wel in de wolken geweest zijn met zijn goeie prestatie!!

Florence: hoe bevalt het met samenwonen en de paarden nog bij je ouders? Krijg je het rond?

PP: hoe is het met je vriend intussen? Had hij veel na zijn val?

Wandelen is niet aan mij besteed, mijn kont doet pijn na een uur rijden :+

Smid heeft gisteren het ijzer terug opgelegd bij Ny, we zagen er niets meer aan, hopelijk blijft het goed nu. Vanavond kwartiertje rijden.
Had P.lay doorgestuurd via via voor verkoop, ze hadden me gevraagd nog te wachten met adverteren, als ik dit weekend niets gehoord heb, ga ik hem toch op FB zetten... Mijn reden van verkoop (tijdsgebrek) verbetert er niet op, dus heb niet veel zin om nog langer te wachten.
Vorige week heb ik hem eens in de 90 rondgereden in aalter, 1 balk in barrage, richting de witte tent bleef hij de rug wat vasthouden. Maar anders sprong hij weer heel machtig zoals de 2 vorige keren.

En ons veulentje doet het heel goed. We laten het alleen nog geen ganse dagen buiten. Fi blijft maar over en weer gaan op de wei, vaak gewoon stappen, maar toch, ze staat geen minuut stil. Dus veulen moet ook heel de tijd mee huppelen en na enkele uren is ze gewoon op. Ik zet ze nu 's morgensvroeg buiten van 6-7 en dan terug binnen, en dan wie het eerst thuis is 's avonds zet ze opnieuw buiten van +/- 17u-20u. Ik kan ze op gsm zien op camera, dus ze ligt overdag supervaak te slapen, echt nog baby :+: . Hopelijk niet te veel regen dit weekend! En straks controle om te kijken of Fi opnieuw gedekt kan worden. Alleen hebben we nog steeds geen definitieve hengst gekozen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:06

Ienemienemutte zou wat simpel zijn om te kiezen zeker :P
Ziet er op de foto's heel fijn ding uit! Mooie bouw, lange benen, wijze blik. Zou ze gaan schimmelen denk je?

Ik zou Play ook niet te lang vasthouden. Als ze hem willen weten ze je te bereiken en anders, first come first served. Of denk ik nu te makkelijk?

Gisteren avond 1 van 5 van cursusje zadelpassen. Doe het vooral voor mezelf om wat achtergrond te hebben en bezigheidstherapie :+
Alleen geen goeie moment, ben zo ziek als een hond door sinussen en ik denk combi met migraine. Paardjes krijgen hier dus wat extra verlof. Hoop om er na het weekend doorheen te zijn, voel mij juist een vod.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:28

Varekaj schreef:
Ik zou Play ook niet te lang vasthouden. Als ze hem willen weten ze je te bereiken en anders, first come first served. Of denk ik nu te makkelijk? .

Ja en nee :+
De persoon waarover de Viva via gaat, kent de moeder van play zéér goed en weet dus ook aan wie ze hem kan voorstellen en aan wie niet. Hij is braaf, maar wel sensibel en zeer vooruit. Je moet je hulpen goed kunnen doseren, dus absoluut niet geschikt voor iemand die weinig gevoel heeft of ‘bruut’ rijdt. Als ik hem gewoon te koop zet kan het zijn dat er 5 dagen na mekaar iemand anders komt rijden en daar is hij volgens mij niet geschikt voor. Dus in dat opzicht zou ik liever via via verkopen, maar dat zijn wel wat speciale klanten... weekend na 1 mei zouden ze kunnen heb ik net gehoord, dus we zullen het zien.

Ik heb het hier ook weer zitten trouwens, hoesten, snot, slijm... gezellig :roll:

Kogel is door de kerk trouwens, hengst is gekozen, hopelijk geraken we morgen aan sperma want fi is er klaar voor. We fokken met oog op verkoop als veulen, dus moest iets commerciëler zijn dan mijn eigen keuze die ik zou gemaakt hebben. We gaan voor heartbeat z!

Ons veulen houden we sowieso aan, veearts is er ook zeer over te spreken, mooi model, lijkt goed te bewegen en merrie +:)+ ik zie niet meteen een brilletje, dus ik vermoed/hoop dat ze bruin blijft.

Is het een privé zadelpasser of vanuit een organisatie dat er dat organiseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:55

Is zo een basic cursus via syntra. Was wel al leerzaam en met krijtjes op een paard tekenen levert natuurlijk altijd lollige dingen op :D Vanaf avond 3 mogen we ook ons eigen paard meepakken voor advies. Denk wel dat ik dat ga doen.

Snot, slijm, hoesten en hoofdpijn: check. Bij vlagen voel ik mij super en een minuut erna zou ik denken "nu val ik omver". Als er nu iets is wat ik kan missen als kiespijn is het dit wel.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:46

klinkt echt interessant varekaj!

gaat nog iemand naar Marchin?
Ik heb precies een beetje een deja vu gevoel als 2 jaar geleden :p het zal terug koud zijn en regenen :( 2 jaar geleden stonden we daar tot over de enkel in de modder...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:54

Ze spreken vooral van koud :brr: , niet zoveel regen. Maar aangenaam zal anders zijn. Ik ga op jumping!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:47

niet veel regen? hopelijk :)

succes :)