[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:43

@Neesa: Ja is zeker positiever dan een pees :). Tijd heb ik zeker.
@percy: Nee dat denk ik ook niet, maar ja je gaat het je wel afvragen als er zoiets op je pad komt. Een stalgenootje had een tijdje geleden nog tegen iemand anders bij ons op stal gezegd dat zij vond dat ik wel veel wedstrijden reed. Maar ja, de wedstrijden rekende ik ook als zware training. Dus als ik een dag wedstrijd had deed ik de dag ervoor en erna niet veel met hem. Hij liep max 4 dagen per week onder het zadel, en dan nog 1 a 2 dagen licht longeerwerk. Zou zeker niet te veel moeten zijn voor een 5 jarige in volle conditie.
Wel erg jammer dat we dit weer op moeten gaan bouwen volgend jaar.

Ik denk inderdaad dat wanneer jullie het vertrouwen krijgen van dit paard, dat ze voor jullie door het vuur zal gaan. En inderdaad, ieder paard heeft zijn/haar charme :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:44

Madelein, mensen aan de kant (sommigen dan) wijzen nog wel eens met een vingertje zonder er echt iets van te weten. Paarden op de leeftijd van Ed zouden dit aan moeten kunnen. Eigenlijk heeft hij nog steeds een luilekker leventje zonder dat hij te weinig getraind word. Het is gewoon stomme pech. Jij zorgt super voor hem.

Hoop inderdaad dat het met Free goed gaat komen. [naam] ziet het wel zitten. Voor haar vriendin is het wel even lastig, opeens is het haar paard niet meer. Ze wilde heel graag dat [naam] hem kocht maar nu het realiteit is, is het toch even wennen. Heel begrijpelijk.

Met Desje zijn we nog steeds aan het aanmodderen. Hij wil maar niet aankomen. Weer volledig bloedbeeld en weer dezelfde uitslag. Veearts heeft nu het vermoeden van Lyme maar het kan ook een andere infectie zijn. Afwachten maar weer op de volgende uitslagen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 05:16

@percy: Ja dat is zeker waar. Ik heb zelf ook niet het idee dat ik hem overvraagd heb.
Wat naar dat Desje zo blijft kwakkelen, sterkte!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:57

Sanne, Hoe is het met Ed? En wanneer ga je op vakantie en waarheen? {:}
Percy, Spannend dat Caressa weer een nieuwe heeft. Succes in Lisse +:)+ Desje is die bruine hengst toch?

Voor de rest: Nog wedstrijden of trainingen in de planning?

Over het wel of niet te veel doen zijn de meningen altijd verschillend. Bij mij werd daar altijd erg op gehamerd, ik doe dus vergeleken met de rest (volgens mij) een stuk rustiger. Heb vroeger heleboel "regels" gekregen, aan de meeste hou ik me nog steeds.

Ik verder niets in de planning. Heb vandaag erg fijn gereden :D . Volgende week komt de smid, neem ik stiftgaten, kan ik nog training(en) rijden.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:39

Percy, lastig geen duidelijk voor Desje, ziekte van Lym mmhhh klinkt niet oke.
Tia, wat fijn dat het rijden goed gaat.

Wij hebben in valreep in geschreven voor een oefencross haarle hier in de buurt as zondag. Kreeg deze als tip. Is een fijne cross om ervaring te doen denk ik, technisch niet moeilijk. Heb het zadel gekocht, volgende week binnen. Zo'n kans krijg je niet vaak.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:57

@thia: Ed gaat nog hetzelfde eigenlijk. De zwelling neemt nu wel af, maar hij loopt nog niet lekker. Voorlopig rust dus. Ik zie na de vakantie wel weer verder, of ik dan wat ga stappen met hem. Voor nu staat hij overdag op een weitje met zijn vriendin, en 's nachts op stal.
Ik ga morgen :D Manlief zit er al, en ga morgen dus alleen het vliegtuig in. Zal niet makkelijk worden want heb een beetje vliegangst hihi! We gaan naar Bonaire. Heerlijk!

Dus komende tijd ben ik even uit de lucht! Succes allemaal met de wedstrijden en trainingen!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:35

Oh wauw Madelein wat heerlijk!! Ben wel beetje jaloers lijkt me zo gaaf. Je gaat natuurlijk wel met een minder fijn gevoel weg maar probeer het even los te laten en optimaal te genieten!

Neesa leuk de boscross in Haarle! Heel veel succes morgen!

Tia ik heb volgende week weer cross...in Neede :) zin in. Ben om half 11 al klaar met alle drie de dingen als t goed is..wordt een vroegertje.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:36

Leuk Bonaire, zijn wij vorig jaar geweest. Was super vakantie!!!!! Wat wil je allemaal gaan doen?
Zijn genoeg films om te kijken in vliegtuig, en dan lekker proberen te slapen, ben je er zo. Veel plezier!!!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:06

@rianne: probeer ik zeker :). Succes volgende week!
@thia: zo weinig mogelijk haha! Wij zijn een beetje verwend, dit is mijn 4e keer bonaire en de 13e keer van mijn man. Hij gaat er met enige regelmaat heen voor zijn werk, deze keer ook weer. Zitten in een grote villa aan de zee met zn tweetjes dus plan is vooral om lekker te relaxen ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:15

Heeel veel plezier in Bonaire!!
En succes in Haarle, dichtbij mij :)

Ik 4 oktober tripalon laren met ep!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:16

Ooooooh ik ben maar een heeeeeel klein beetje jaloers madelein!!! Haha

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:19

Madelein, een hele fijne vakantie! Je hebt een mooie plek uit gezocht. Hoop dat je daar het beetje los kan laten over Ed zijn been.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:27

Dank jullie wel!
Liefs!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:50

Beetje jaloers, ik ben stikjaloers :D Heel veel plezier in Bonaire Madelein! En ik wens jou toe dat Ed weer hartstikke goed is als je terug komt.

Desje is een kleine pony, een Welsh A die we ooit gewonnen hebben en toen aan [naam] cadeau hebben gedaan maar het is echt mijn vriendje. We hebben hem beleerd voor de wagen en hij zou tweespan moeten gaan lopen met Dreamer. Het tuig is er maar het zit nu even niet mee.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:04

Hihihi! Ik zal wat foto's posten als ik terug ben ;).
Dank je, ik hoop het ook! Hij krijgt in ieder geval alle rust de komende maanden dus hopelijk doet hem dat goed.

Jammer dat het niet wil met des. Hij klinkt trouwens heel schattig :)

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:56

Wat een geweldige paarden allemaal wil het ook graag maar zit er nog niet in ( mag geen pony)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:46

Mirthe wij dressuren bijna tegelijk in Neede (ben 10 min later) dus dan zie ik je vast nog wel bij het losrijden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:11

Desje is schattig <3 Hou van mijn kleine vriendje en ik hoop echt dat hij er weer bovenop komt.

En, hebben jullie elkaar nog gezien Rianne en Mirthe?

Spruitje 12: wie weet komt je droom ooit uit, ik hoop het voor je.

Onze Shetan had gisteren zijn aller allereerste cross.

Wachten op de veterinaire keuring met de gevaarlijke hengst :+
Afbeelding

Wat is dat?!!!!
Afbeelding

Geen idee hoe ik hier over moet
Afbeelding

Zo eigenlijk niet Shetan
Afbeelding

Hij heeft van deze actie wat schaafwonden over gehouden maar gelukkig niets ernstigs.
Laatst bijgewerkt door Percy op 22-09-14 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:22

Heerlijk vakantie! Ik ga zondag naar ibiza..ook goed vooruitzicht! Gisteren voor het eerst tripalon in bussloo gereden. Dressuur 2e geworden en foutloos met cross en springen! Ging super, met name achter mijn vriendin aan..als ze voorop liep sprong ze alles, maar stopte enkele keren spontaan halverwege en met geen mogelijkheid weer voorop of..had ze laats ook alleen in het. Leuk zo'n 4 jarige merrie! Hoop dit er snel weer uit te krijgen!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:09

Welk nummer was je bij bussloo? Ik heb je gezien als 't goed is :) Bij hindernis 6, de dubbelsprong.
Veel mensen hadden last van het water onder de hindernis, jij ook?
En super gaaf dat je naar ibiza gaat zeg!

Super leuke foto's hihi! Gave set heeft ze op!

Met epke ga ik nog 1 tripalon starten, in laren gld. Dus ik mag ook nog 1 keertje crossen :D

Ik heb sinds vandaag mijn startpas met sjaakie, ga dus 12 oktober voor 't eerst dressuur starten.
Lessen op school gaan afwisselend, soms loopt ie zooo goed en andere keren (zoals vandaag) heeft ie iets van: Bekijk het lekker en doet ie ze kop omhoog en kan ik er niks mee. Morgen weer springles van Jan arend, heel veel zin in! En 's avonds concour op school :)

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:15

Ik heb je wel zien zitten maar ging snel haha had nr 20 samen met vriendin v me (nr 21) zij ging voorop en gingen er foutloos overheen! Helaas ben ik nog op vakantie met Laren ( niet vervelend haha) wat voor school zit je mette?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:27

__Rianne schreef:
Mirthe wij dressuren bijna tegelijk in Neede (ben 10 min later) dus dan zie ik je vast nog wel bij het losrijden!

Gezellig :D ! Een gestoorde schimmel die alle grassprietjes ziet bewegen - kan niet missen :')

Gaaf Madelein! Lekker relaxen!
Oeps Percy, dat ziet er niet zo soepel uit! Heeft Caressa al uitslag?
Leentje ook een lekker vooruitzicht!!
Mette Jan Arend geeft leuk les! Heb ook een tijd lessen van hem gehad.

Hier niet zo veel te melden... Afgelopen weekend 6 crosshindernissen opgehaald voor op het crossterrein :D . Deze week ze een plekje geven en vlaggen op een aantal hindernissen monteren om een aantal mensen tegen zichzelf te beschermen. Er zit echt een huge puntjes-ding bij die echt heel erg breed is als je verkeerd aanrijdt dus daar moeten even vlaggen op voor de mensen die geen idee hebben hoe zo'n puntje werkt :+ . Er was ook nog behoefte aan vlaggen op de smalletjes dus daar ook even wat voor maken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:42

Ik zit op aoc terra !
Jan arend geeft echt super les inderdaad, vol rust alhoewel hij laatst met een balk achter me paard aanging hahaha hij wou nieeet meer vooruit :D

Okee als je een foto hebt herken ik je misschien :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:44

Over de talentendag weten we nog steeds niets alleen dat we het voor 4 oktober zullen horen. Die hindernis ging zeker niet lekker en wij vonden het super dat hij daarna gewoon doorging.

Wij hadden vandaag een uitnodiging in de bus voor de belofte training voor de tweede keer maar daar laten we haar dus weer niet aan mee doen. De springtraining wordt gegeven door onze buurman :D Kunnen we beter even het maisveld voor over steken ;)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:55

Percy, zo die sprong die shetan nam. Wat is hij toch groot zeg.
Leentje, zo ook lekker Ibiza. Je bent daar vast nu aan het genieten.
Mette, leuk dat je gaat starten met Sjaak.
Mistid, jullie crossterrein klinkt wel leuk :)

Wij hadden dus vorig weekend oefencross, krijg foto niet verkleind... Anders had ik voor jullie wel een beeldmateriaal geplaatst. Ze heeft par keer geweigerd, wel steeds terug gedraaid voor de 2de keer sprong ze steeds zonder weigering. Ik moet haar vastzetten onder me dat ze zo geen ruimte krijgt van twijfels, ze reageerd gevoelig op mij. We hebben weer veel geleerd.