[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:06

Putten zal dan volgende week ook wel niet door gaan... Het advies geldt toch voor de komende 14 dagen? Overigens goeie zaak hoor, dat alles wordt afgelast, voor zover ik begrepen heb, gingen er vorig weekend gewoon mensen uit het besmette gebied buiten de provincie op concours. En dat terwijl wij nog steeds 50 km van het gevaar afzitten en de stal op slot hadden. >;)
Overigens hadden we donderdagavond nét weer groen licht om op pad te mogen, zolang we maar de andere kant op gingen. Inmiddels zijn wij dus ook weer op slot.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:46

Rosalie123 schreef:
Anthea, die eerste training lijkt mij ook wel leuk. Vraag me af of dat op dat nieuwe crossterrein is, ben de naam even kwijt. Mirthe had daar volgens mij ook wel eens getraind, is dat niet ook vlakbij Gasselte?
Die in Roden kan ik sowieso niet meedoen, moet die zaterdag gewoon de hele dag werken. En ik had, net als jou, ook al de oefencross in Oenkerk opgegeven.
Edit: dat terrein is in Grolloo. Dat zal ze dan wel niet bedoelen....

Denk het ook niet, want dan zal ze wel Grolloo erneer hebben gezet. Ik vind het belachelijk duur als ik kijk naar prijs/kwaliteit verhoudingen, dus ik sla over.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:56

Wat ik heb begrepen is dat het besmettingsgevaar vooral groot is op indoor wedstrijden. De kans dat een van de crossen afgelast wordt is denk ik erg klein.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:28

Bij ons zijn de springwedstrijden ook allemaal afgelast. Jammer, maar je paard verliezen aan zoiets omdat je persé op cc wil, lijkt me ook niet erg prettig...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:35

Roxxiej, ik vind het onbegrijpelijk dat er nog wedstrijden door gaan, en ik vind het nog raarder dat er nog mensen zijn die het opzoeken. Maar het meeste vreemde is de houding van de knhs in dit geval......

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:37

Loetie84 schreef:
Putten zal dan volgende week ook wel niet door gaan... .

Ik ben daar pensionklant en wat jij zegt is veel te voorbarig. Er is nog NIKS bekend, dus wacht het gewoon even af !! Ze hebben contact met een paar klinieken en DA's dus de beslissing word zorgvuldig genomen. Aan paniek zaaien hebben we allemaal niks en als er op de "gerucht" stallen geen rhino is, is er niets aan de hand.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:41

De KNHS heeft aangeraden om dit weekend en volgende weekend alle wedstrijden en evenementen af te lassen. Dus wat dat betreft vind ik het niet voorbarig. Heb me zelf ook al afgemeld voor de oefencross onder het motto beter voorkomen dan genezen. Heb gisteren super fijne training gereden en ben klaar voor Chaam, mis dan liever een oefencross die ik anders voor de leuk zou rijden. :)

_NoorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:21

Op zo'n (oefen)cross komen toch combinaties uit het hele land af, ik vind dat toch een risico hoor. Maar ik neem aan dat ze ook in Putten en eventueel in Chaam (en misschien zelfs EL als het niet snel tot staan wordt gebracht/komt) de juiste beslissing zullen nemen.

Bianca, kun jij thuis wel gewoon crosstrainen of zetten ze eigenlijk alleen wat neer voor de oefencross?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:25

_Noor schreef:
Op zo'n (oefen)cross komen toch combinaties uit het hele land af, ik vind dat toch een risico hoor. Maar ik neem aan dat ze ook in Putten en eventueel in Chaam (en misschien zelfs EL als het niet snel tot staan wordt gebracht/komt) de juiste beslissing zullen nemen.

Bianca, kun jij thuis wel gewoon crosstrainen of zetten ze eigenlijk alleen wat neer voor de oefencross?

Ik kan idd gewoon trainen, staat niet super veel maar de wallen en de galoppeerbaan ed en hindernissen in de bak zijn op zich wel voldoende voor als het niet anders kan.....paard snapt dan wel wat de bedoeling is.
Ik weet dat ze bij mij op stal zelfs contact hebben met de kliniek in Bodegraven via hun DA weer, dus de klinieken houden zich met elkaar ook wel goed bezig. Daar heb ik wel vetrouwen in.

_NoorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:26

Ja, dus je kunt wel lekker conditietraining doen. Ik heb vandaag wat galoptraining gedaan in de bak, maar dat houdt ook niet over. :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:27

_Noor schreef:
Ja, dus je kunt wel lekker conditietraining doen. Ik heb vandaag wat galoptraining gedaan in de bak, maar dat houdt ook niet over. :+

hahaha...nee ik kan idd wel een sprintje trekken ja met 800 meter en 5 meter breed. :D

ik kan ook genoeg springen als het moet dus dat is wel lekker.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:12

texelse schreef:
Roxxiej, ik vind het onbegrijpelijk dat er nog wedstrijden door gaan, en ik vind het nog raarder dat er nog mensen zijn die het opzoeken. Maar het meeste vreemde is de houding van de knhs in dit geval......

Als die nieuwe gevallen er niet bij waren gekomen en het negatieve advies van de KNHS was er niet gweest, dan was ik vandaag ook gewoon op concours gegaan :o

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:15

maar je bent dus niet gegaan!!! en morgen gaan er nog steeds mensen wel!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:51

Ik.ook hoor rowo. Wij mochten dit weekend weer weg, was donderdag besloten. Vrijdag werd dat helaas dus teruggedraaid. Maar voor alsnog wegens gevallen die hier nog niet op VN staan. Mijn volgende 'uitjes' zijn 17 en 23 maart, hoop dat we tegen die.tijd weer de hort op kunnen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:55

texelse schreef:
maar je bent dus niet gegaan!!! en morgen gaan er nog steeds mensen wel!!

Haha, nee maar er valt hier in de omgeving ook niets meer te starten omdat alles is afgelast. Ook het concours waar ik heen zou gaan :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:43

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:54

_Sim_ schreef:
http://www.sgwalphenchaam.nl/ onder het kopje nieuws.

Volgens mij is nu de website overbelast. Zat lekker foto's van de hindernissen te kijken, maar nu doet de site het opeens niet meer := .

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:27

Aangemeld voor Markelo Snorrewind en al bevestigd. Ik hoop alleen nog wel even te kunnen trainen voor de Markelo Potdijk! DIt jaar nog niet aan crossen toe gekomen en begin m dus een beetje te knijpen...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:29

Ja, ik heb hetzelfde. In het beste geval als er geen nieuwe rhino gevallen bij komen ben je toch al zo een 2 weken verder waarin alles op slot zit, zeg maar. Misschien dat er in de week ervoor nog een lesje in te plannen valt, maar ik weet nou niet of het zo verstandig is om ongetraind the cross in te rijden met mijn paard. Daar hebben we beiden nou niet genoeg vertrouwen voor... :\

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:31

Putten gaat a.s. zaterdag ook niet door staat op de site. De nieuwe datum is 31 maart

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:32

Dat is de datum van Markelo Potdijk.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:39

manic schreef:
. Misschien dat er in de week ervoor nog een lesje in te plannen valt, maar ik weet nou niet of het zo verstandig is om ongetraind the cross in te rijden met mijn paard. Daar hebben we beiden nou niet genoeg vertrouwen voor... :\

Idd, ik vraag me dat ook af hoor. Vorig jaar wel veel getraind, maar toch de laatste twee wedstrijden onvrijwillig afgestapt. Dat is niet zo goed voor het zelfvertrouwen ;) Hopelijk kan mijn training 23 maart wel door gaan. Anders wordt het voor mij ook wel een uitdaging! Markelo ga ik sowieso wel een poging wagen, maar als Markelo niet lekker gaat weet ik niet of ik 'ongetraind' MB start... Aan de andere kant heb ik die vorig jaar ook gereden en gewoon uitgereden, dus misschien moet ik gewoon gaan en niet op zoek gaan naar excuses om me af te melden :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:42

Ik baal ook niet te kunnen trainen voor Chaam (voor zover die wedstrijd door gaat natuurlijk), maar ben blij met het vertrouwen dat ik meegenomen heb van het einde van vorig seizoen. Maar toch minder fijn zo :\

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:05

Die hartslagtraining in het noorden klinkt wel goed. Ga er even over nadenken

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:46

Oeff ook hier iemand die nog helemaal geen crosshindernis van dichtbij gezien heeft sinds Bathmen.. Sterker nog, mijn paard schrok van een stapel boomstammen in de berm in de polder! Draaide zich om en zette het op een lopen. Chaam rijden zonder training gaat m dus worden.
Als er nog trainingen zouden zijn en Chaam gaat door, kan ik waarschijnlijk nog niet eens het erf af. Bij ons zit de stal namelijk ook op slot sinds Woubrugge bevestigd werd. Ik kom het erf wel af, maar er niet meer op. Heel begrijpelijk overigens!