[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:27

Bvw: super!!!
Rowo: jammer.
Caro: balen dat je gewrichten zo opspelen
Marijke: wat super lief van Geert!
Joki: super dat jullie weer lekker rondspringen
Leliaardje: fijn dat de jonkies goed aangekomen zijn bij de opfok
Vief: leuke foto's van Woll! Die laatste := Zou zo een Vivre-actie kunnen zijn!
Danielle: fijn dat Tessa zo lekker rondsprong
Noor: heeft een drukke dag gehad!
Evelien: super gedaan! Gefeliciteerd met je prijs!
Mendy: dat was niet even lekker kijken dan.
Henny: sterkte met je nachtdienst
Margreet: mooi hoor!

Vanochtend Pancho gereden. En die had er super veel zin in. Ik was dus zo klaar, want alles ging vanzelf. Morgenochtend mag hij lekker mee naar het bos :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:59

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:20

ja ben benieuwd wat daar de prijs van gaat worden..
of achteraf betalen (per kwartaal ofzo) voor de aantal gereden wedstrijden zou wel fijn zijn haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:41

Ik heb een discussie met iemand. Ik ben Vasse gestart en start in oktober ook Barchem. Dan had ik toch niet ook nog eens Hattem en Diepenheim kunnen starten want dan zou ik er 3 achter elkaar hebben. Dit kon toch niet meer met het huidige reglement? Ik zit te zoeken maar kan het niet zo snel vinden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:44

Nee, Hattem, Diepenheim en Barchem vallen achter elkaar en dat mag dus niet. Je mag 3 wedstrijden per kalendermaand rijden en max 2 opvolgende weekenden

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:44

welke maand het is maakt niks uit maar je mag niet meer dat twee opeenvolgende weekenden een sgw rijden. Na twee keer moet er dus een rust weekend tussen zitten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:47

Dat dacht ik dus al. Ik werd volledig in de war gemaakt. Ik vond het niet zo snel in het reglement maar zag het in het wijzigingen stuk.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:27

Sannnn schreef:
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=22906&pCatID=&CatID=
Gaat dus door.. Heb nog super veel springcoupons. Dressuur moet ik nog even gauw opmaken voor eind dit jaar.

Hier hetzelfde... Je kunt toch wel coupons terug sturen? Ik heb echt nog heeeel veel springcoupons liggen en ook nog coupons van Scene. Zou zonde zijn als je er de openhaard mee aan kan gaan steken.

Ga je nog wel naar Barchem, Sann of ben je nog niet fit genoeg? Veel plezier morgen bij Rob.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:32

Ik hoop maar dat het goed gaat met mijn startpas... Heb me nl afgemeld bij mijn huidige vereniging per 1-12-2011. Dat staat al aangegeven op Mijn KNHS, maar de aanmelding van mijn nieuwe vereniging (waar ik overigens al lid van ben) staat nog niet vermeld.... Maar even in de gaten houden...
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-10-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:34

@ Evelien als het goed is kun je setjes van 6 terugsturen. Ik ga ook eens tellen want heb nog aardig wat dressuurcoupons en wrs ook wel springcoupons

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:38

caro29 schreef:
@ Evelien als het goed is kun je setjes van 6 terugsturen. Ik ga ook eens tellen want heb nog aardig wat dressuurcoupons en wrs ook wel springcoupons

naar wat ik heb gehoord mag ja ALLEEN setjes besteld NA 1 juli dit jaar in sets van 16 stuks terug sturen. Ik volg er een topic over hier op bokt.... ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:40

Ik ook en daar werd een keer gezegd dat je setjes van 6 na 1-10 mocht terugsturen. Zou je ook coupons mogen opsturen als je een startkaart heb afgemeld voor het nieuwe jaar?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:41

Pfoe, als ze dat ook nog eens willen controleren duurt het eeuwi
g voordat je wat geld terug krijgt. Ik heb niet zoveel vertrouwen in de KNHS :o

edit: Ik stuur gewoon alle setjes terug en ze kijken maar wat ze ermee doen haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:44

baal er wel van want mijn setjes zitten niet meer aan elkaar. (haal ze altijd los)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:46

Ik hoop inderdaad dat je coupons kan terug sturen want mijn springcoupons gaan niet hard, dressuur heb ik ook nog wel een zooitje liggen want die bestel ik per 32

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:48

Ik vind het vervelender dat je niet weet hoe duur het wordt. Nadeel van alleenheerser KNH is dat zij het zo duur kunnen maken als ze willen want je kan niet naar een andere bond. Ik hoop wel dat ze tijdig de tarieven laten weten zodat men nog tijdig de startkaart kan afmelden.

Ik ga gewoon ook een boel coupons terugsturen naar de KNHS en zie wel wat er gebeurd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:15

ik denk dat het knhs heel veel stress krijgt als wij massaal onze coupons terug gaan sturen :')

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:41

Ik vind dat de KNHS heel wat kosten op de rekening van de wedstrijrganisaties overhevelt. Als je voor een normaal dressuur-en springconcours alle coupons mag uitprinten, kun je maar vast een aantal cartridges en pakken papier aanschaffen of een kantoorartikelenwinkel als sponsor zoeken :( Onze concoursen hadden gemiddeld 400-450 combinaties en dan zowel paarden als pony's ... Dat wordt nachtwerk om uit te printen en dus echt niet doenbaar voor vrijwilligers. Concoursprogramma was een vooruitgang maar dit echt niet :n
Zij zullen de prijzen in 2011 wel weer omhoog gooien en zijn nu een hele hoop werk kwijt zodat ze met minder personeel aan de slag kunnen ...

Wegens prive omstandigheden ga ik me afmelden bij mijn vereniging maar door dit gedoe gaat me de lol er helemaal vanaf en word ik niet meteen lid bij een andere vereniging. En zoals gezegd, je kan niet eens overstappen, er is geen concurrentiewerking of mogelijkheid als ruiter om te laten merken dat je er niet mee eens bent. Betalen of stoppen is het devies van de KNHS....

Ik stem voor een nieuwe paardensportbond :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 01:49

Even een ego berichtje van mij!
Het is hier super :D Leuke groep mensen, leuke nederlandse gids en mooie excursies!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 05:33

Pff alweer zo vroeg wakker, kan niet in slaap komen:s
Blijf gewoon liggen met de hoop dat ik nog in slaap val voordat me wekker gaat.

Vind het vsn de knhs ook allemaal zo duur worden. En als het me te duur wordt zullen er 2 van de 3 startkaarten afgemeld worden.

Leuk mootje. Veel plezier

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:54

Als je coupons terug stuurt die niet na 1 juli besteld krijg je geen geld terug, heeft iemand al geprobeerd. ;) ze weten dus exact wat jij waar en wanneer besteld. Ik baal ook best wel want had gewoon gelijk 1 hele bups besteld afgelopen winter, ik dahct kan ik gelijk 2 jaar voorruit en betaal je maar 1 keer admi kosten.......nou nu gooi je dus veel weg. Sommige eisen hun geld terug van de KNHS die zijn van mening dta het waarde papieren zijn want er is betaald voor coupons die weggegooid worden. Ik vind ook dat de KNHS er rijkelijk laat mee aan komt zetten en nu kan ik niet ineens in 3 maanden alles opmaken (sterker nog na 1 november ga ik pas weer springen of dressuren....) en ben ik ook nog op vakantie in december...)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:57

Goedemorgen!

Lees mooie en minder mooie verhalen uit diepenheim.

Ik lig lekker wakker te worden in bed en vriendje is sinaasappeltjes aan het persen en heeft de oven aanstaan voor broodjes <3

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:59

OEH lekker LAU doe mij ook zo'n ontbijtje op bed.. :P , ik ben nog wat wakker worden op de kazerne na 3 keer eruit geweest te zijn vannacht

Mooi voorbeeld van een berekening van iemand over de startpas:Ik gok dat de startpas rond de 65 a 75 euro per jaar gaat kosten.

Gegevens van de KNHS van 2010:
Aantal startkaarten: 69.065
Aantal starts: 796.258
Dat betekent gemiddeld aantal starts per startkaart: 11,53

Een startkaart paarden kost nu 44,10 (pony’s 21,90)
Een setje startcoupons kost 18,30
De heffingsbehandelingskosten zijn: 3,10

Aanname 1: voor iedere 11,53 starts zijn 16 coupons besteld geweest (coupons kwijt ed meegerekend)
Aanname 2: gemiddeld worden er 2 setjes coupons per factuur besteld.
Dan heeft de KNHS nu aan inkomsten per startkaart per jaar (paarden): 44,10 + 18,30 + 1,65 = 64,05 euro.

Ieder jaar wordt het altijd een bepaald percentage duurder. Stel dat is 3%, dan kom je op 65,97 euro. Nog een beetje erbij (afronden, extra automatiserings en overige kosten) kom je op 70 euro per startpas uit (paarden). Voor de pony's zal het dan wel iets rond de 55 euro worden.
Alles boven de 75 euro zou ik echt onverwacht veel vinden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:01

EvelienH schreef:
Ga je nog wel naar Barchem, Sann of ben je nog niet fit genoeg? Veel plezier morgen bij Rob.

Het is wel de bedoeling om naar Barchem te gaan, net als naar Bathmen. Hangt wel van vanmiddag af, bit/ hoofd etc. Al moet ik dat bit toch in de cross zelf uitproberen.. Voel me zolang ik niet teveel doe goed. Gaan misschien nog wel foto maken, op aanraden van EHBO van Hattem. Als de plek nog pijnlijk was na een dag of 5/6 moest ik er een foto van laten maken.

Ik vind het belachelijk van die coupons. Ik heb toen ik What zijn startkaart aanvroeg gelijk 32 coupons besteld voor dressuur en springen. Dressuur heb ik er nog 8 ofzo, maar springen nog 20- 25. Ik kocht ze met het idee dan kan ik even voort.. Niet elke keer die verzendkosten. Als ze het aan het begin van het jaar al gezegd hebben had ik er niet zoveel gekocht. Maar dat geld voor vrijwel iedereen. Dan na 1 juli vind ik gelul, niet echt vriendelijk t.o.v. hun leden. Terwijl zij hier fout mee zijn, dit idee moeten ze al heel lang gehad hebben...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:07

SANN @ met het starten in Barchem mag je de Myler wel uitproberen die ik heb liggen, die gebruik ik alleen met dressuur. Idd wat je zegt zal je het tijdens een wedstrijd uit moeten proberen, wat thuis fijn lijkt kan elders ineens heel anders zijn.