[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:26

Snoekiej schreef:
Heb zelf eerlijk gezegd niet het idee dat ik te weinig eet. Ik zit gewoon vol nadat ik gegeten heb.

Dat kan wel ja, want je maag went snel aan minder eten, waardoor je snel het gevoel hebt vol te zitten. Dat betekent niet dat je ook daadwerkelijk voldoende hebt gegeten/voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Ik bedoel het niet rot of betweterig Snoek, maar misschien is het toch een optie als je serieus en verantwoord wilt afvallen (zegt iemand die zelf een crash-dieet heeft gedaan :o ) om je via http://www.voedingscentrum.nl wat meer te verdiepen in bepaalde dingen.
Laatst bijgewerkt door Sim op 27-01-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: edit: link aangepast. per ongeluk verkeerde link geplaatst.

Rosalie123

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:44

@Mo, ik zit op de NHL (Noordelijke Hogeschool Leeuwarden) en volg daar een lerarenopleiding (voortgezet onderwijs). We moeten dus stage lopen op een middelbare school (VMBO, Havo etc) of op het MBO. Hoop dat mijn stageschool een beetje dichtbij is!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:08

mo_van_dijk schreef:
Jee, mijn nieuwe trailer is echt sjiek :D

welke trailer heb je ?? barneveld is bij BK trailers toch ??

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:08

:(:) Voor Vief, Rowo, Mistid en Caroline.. Het gaat de laatste dagen precies niet zo lekker bij iedereen..
Snoekiej; Ik denk dat jij normaal eet hoor, ik bedoel niet te veel en niet te weinig.. :D

Vandaag is de veearts geweest, ik was er niet bij, maar had vantevoren al een verhaal gehoord dat het echt een prutser was..
Maar ze komen altijd voor de inentingen en ze doen de hondjes en de kat ook,
dus ons mam zei van ja laten we die gewoon komen en we zien wel.. ;)
Kreeg tie eerst die 'beugel' er niet in, en die viel de hele tijd uit, ons mam zei dat het leek of tie gewoon niet paste!!
Paard werd helemaal gek, aant zweten, had ie hem verdoofd, en uiteindelijk een uur in zitten prutsen.. :(
Was ie 'tevreden' .. Ik gelijk na school ernaartoe stond m'n beesiie helemaal versuft in zijn stal,
hij moest pijnstiller en dat 'moest' in een boterham met stroop van hem.. Maar hij lust dus geen boterhammen,
dus kregen we ook al niet naar binnen, ook niet in een appel... Uiteindelijk maar een papje voor hem gemaakt..
Mama had het echt helemaal gehad met die veearts, die hoeft echt niet meer terug te komen!!! :( :(

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:18

Dat is echt heel erg vervelend! Vooral als je vantevoren dacht dat het wel goed zou komen :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:46

Ik eet eerlijk gezegd nog veel minder :+
O: Brinta of wat fruit
T: vaak een chocola'tje omdat ik snel een suikerdip heb
M: Boterham of wat kwark met suiker.
A: Eet vaak wel hele grote porties avondeten. Vaak wat ik of mn moeder kook en dat is vaak niet mager :+
In de avond snack ik vaak nog wel een beetje samen met mn moeder. Chipjes of koekjes ofzo.

Ben er ook achter dat ik veels te weinig water dronk. Hooguit 2 glazen op een dag. Moet nu verplicht 8 glazen drinken en ben in een week tijd 2,5kg kwijt :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:53

Simmie, die link die je eerst had staan vond ik al zo raar :P Maar die van Voedingscentrum is echt super! Ik heb vandaag gewoon goed gegeten volgens de eetmeter! Moet alleen meer vezels eten.
Lekker zo'n veearts Marieke :\
Jeetje PB, jij eet wel extreem weinig. En dan nog snoepen ook :P Water drink ik ook veel te weinig. Op (hele) slechte dagen 1 glas, en normaal gesproken iets van 2/3 glazen. Verder drink ik ook niets anders, ik neem alleen soms chocomelk of thee.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:03

Goedenavond :wave:

Ik eet volgens mij ook te weinig. Als ontbijt meestal brinta, 's middags 2 broodjes en 's avonds avond eten eet ik meestal een half bord warm eten. En soms eet ik 's middags tussendoor ook nog 2 broodjes. Verder eet ik wel wat koeken en af en toe toastjes. Ik ben best veel in beweging en soms voel ik me ook wel heel slap, maar ik kan maar heel weinig tegelijk op, ik zit echt meteen vol. Drinken doe ik wel redelijk.

Caroline: Jee wat balen zeg! Hopelijk kan je instructeur je paard een beetje doortrainen.
Lotte: Dat is echt vervelend aan zo'n nachtdienst. Hopelijk zit je snel weer in je gewone ritme.
Rowo: Heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat je dan alles weer opnieuw beleefd.. :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:06

Snoekiej schreef:
Simmie, die link die je eerst had staan vond ik al zo raar :P

Ja, sorry, was er niet helemaal bij. :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:10

Ik zie dat ik op een echte gezonde dag ongeveer 700 calorieën binnenkrijg. Dat is idd niet veel. Misschien toch wat meer brood gaan eten dan. Alles wat niet gezond is tikt echt behoorlijk aan zeg! Ik dacht dat iets ongezonds op een dag niet zoveel uitmaakte, maar dat valt behoorlijk tegen :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:25

Verrassend he? Als je je er echt in verdiept. Vaak denk je goed bezig te zijn, maar valt het toch tegen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:27

Jeetje wat eten jullie weinig zeg! Ik zou ook echt omvallen als ik een dag zou moeten volhouden op brinta en wat kwark.

Simmie: Dat brood is echt heerlijk he :)! Ik eet het ook heel vaak en verder ben ik helemaal fan van het brood van de Bakker Bart. Hebben heerlijk donker (bijna zwart) brood met pompoenpitten. Heel erg lekker :j En daarnaast ook helemaal niet zo duur. 3 broden (soort maakt niet uit) voor 4,95 :)

's Ochtends eet ik sowieso 2 bruine boterhammen (eigenlijk standaard met Nutella, heb ook altijd 750 grams potten, anders kan ik elke week een nieuw potje halen :+ ) Beetje thee erbij en soms wat vruchtensap. Deze week trouwens ook nog een glas Goedemorgen ontbijtdrank. 's Middags eet ik ook 2 broodjes en soms ook wel 4 (liefst smeer ik er weer nutella op maar moet van mezelf soms ook wat anders eten en dan is pindakaas wel een goede vervanging en soms een vleesje). Tussendoor eigenlijk altijd wel wat lekkers, of een appel/banaan/mandarijn en ga ook nooit de deur uit zonder een liga of andere granen-iets in mijn tas :) Avondeten schep ik ook goed op en sluiten het altijd af met een bakje vla, ijs, ander toetje. 's Avonds bij de thee snoep ik ook altijd nog iets en dropjes, chocolade en koekjes heb ik ook altijd wel in huis :) Geen idee hoeveel calorieën het zijn, meer dan genoeg lijkt me ;) Als ik erg druk/gestresst ben dan merk ik wel dat ik mezelf echt moet dwingen om te eten, dan hoeft het van mij nooit zo..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:32

viefdepief schreef:
Simmie: Dat brood is echt heerlijk he :)!

Zalig! Het liefst met Old Amsterdam kaas, maar die luxe gun ik kmezelf maar heel af en toe.
Meestal is het gewone kaas, kipfilet of filet american. Jammie jammie!

Citaat:
Ik eet het ook heel vaak en verder ben ik helemaal fan van het brood van de Bakker Bart. Hebben heerlijk donker (bijna zwart) brood met pompoenpitten. Heel erg lekker :j En daarnaast ook helemaal niet zo duur. 3 broden (soort maakt niet uit) voor 4,95 :)

Dat is ook een goeie! Die broden daar zien er idd heerlijk uit! Ga ik binnenkort ook eens proeven. :9

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:37

Kaas lust ik dan weer niet op brood, maar kan me goed voorstellen dat dat een lekkere combinatie is voor kaas-eters :D

Vind het echt een leuke actie van de BB. Vaak zijn de donkere broden die ik het lekkerste vind namelijk het duurste :\ En zelfs na een paar dagen in de vriezer zijn ze altijd nog heerlijk :)!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:51

Snoekiej, Lust je tomaat, sla of komkommer? Anders kan je dat ook op brood doen met smeerkaas of kipfilet.
Bianca, Dat klopt bij BK. Ik heb de Blomert Singapore, de nieuwe 1.5paards met zadelkamer.
Marieke, Balen zeg... De DA die mijn paard inent heb ik ook niet voor andere dingen
WL, Balen van je misgelopen dag. In een ritme kom je idd niet op deze manier!

Vanavond weer les gehad. Volgens mij begin ik het te begrijpen *\o/* Weer fijn balkjes gelopen en tempo-overgangen gemaakt. Binnenkort ga ik geloof ik ook 'echt' springen :D

Pff, ik ben echt moe. Mijn electrische deken staat al aan, dus kruip zo lekker mijn bed in :wave:

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:58

Wat is iedereen goed bezig zeg! ik ben ook weer aan de gang. Deze week rustig aan gezonder/minder eten en geen snoep meer. En na 20.00 uur niet meer eten. Alleen nog veel drinken.
Volgende week ga ik weer aan de sonja bakker en moet het weer hard gaan :P misschien niet helemaal de beste manier, maar voor mij wel erg effectief en alles wat in dat boek staat, vind ik lekker. Dus houd het ook beter vol

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:58

Allemaal pech hier in het topic.
:(:) voor Caroline, omdat ze nog 10-12 weken niet mag rijden. Snap wel dat je er flink van baalt, met mijn pols werd het ook weer overnieuw in het gips gezet, maar dat was toch korter.
:(:) voor Mandy, die alle verdriet overnieuw mee moet maken.
:(:) voor Vief, omdat die dingen heeft die ze liever niet op bokt zet.
:(:) voor Marieke, omdat ze een beetje vage vee-arts heeft.

Ik eet helemaal niet veel op het moment, mijn buik rommelt ook echt vaak.

Ik ontbijt nooit, kom ik niet aan toe. Ik kan tussendoor net de paarden voeren met mijn zusje.
Op school eet ik ook niet, omdat ik geen tijd heb tas klaar te maken en ik kan mijn geld beter uitgeven. Ik drink soms wat.
Als ik thuiskom zet ik de waterkoker aan en kleed me ondertussen om, en drink daarna een kop chocomelk (instant poeder van de Aldi :9 ).
Dan eet ik bij het avondeten, ligt eraan wat we hebben, maar schep meestal 2x op. Aardappels met extra veel groenten, omdat ik aardappels niet zo lekker vind (of ik meng het aan met appelmoes). En een vleesje.
's avonds 1 tot 3 glazen frisdrank, en net heb ik 6 broodjes gegeten (met kipfilet en rollade :9 en roomboter, anders is het zo droog), omdat we vrij vroeg warm hadden gegeten.
Kan dus ook wel wat meer..

Vandaag trouwens nog een leuke uitspraak om over na te denken meegekregen.
Het bit is nooit scherper dan de hand van de meester.
Vond ik wel een goede.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:02

mistid schreef:
Ik ontbijt nooit, kom ik niet aan toe. Ik kan tussendoor net de paarden voeren met mijn zusje.
Op school eet ik ook niet, omdat ik geen tijd heb tas klaar te maken en ik kan mijn geld beter uitgeven.

:? "ik kan mijn geld beter uitgeven"????

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:07

Ja, eigenlijk wel :o .
Op het moment krijg ik ook geen zakgeld en het paardengeld mag ik (als vanzelfsprekend) niet houden, dus kan ik beter zuinig aan doen met wat ik wel heb. Op school is het meeste niet te eten, ook niet echt voedzaam ofzo. Als ik niet begin met eten heb ik geen honger, maar als ik iets op school in de kantine koop blijf ik honger houden omdat het niet vult.

[edit] ik werk ook niet ofzo, krijg wel eens iets van mijn ouders&van mijn opa's en oma's, maar wil ook sparen voor een iPod, omdat mijn MP3's ermee gestopt zijn.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:13

Nou we het toch over eten enzo hebben..

Ik dronk ook te weinig. En als ik iets dronk was het yoghi tijdens de lunch en avond eten. En dan ook veel yoghi.
Op dit moment drink ik 's ochtends een glas goedemorgen drink (met vezels). En 'savonds met avond eten een glas multivitamine-drink. Verder water en thee.

O: Glas goedemorgen drink + Appel
L: 2 donkerbruine boterhammen met klein beetje pindakaas/pasta (lus geen vlees op brood := )
A: Wat mijn vader maar klaarmaakt :). Verschilt per keer, maar ik hou van avond eten :+:
's avonds rond 8 uur met de thee nog een sinasappel.

Kaas lust ik ook niet :=. Alleen als het gesmolten is (lees: tosti/pizza).

Mirthe: je kan toch gewoon iets eerder uit bed gaan en thuis brood smeren en mee naar school nemen := ?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:13

Avond!

@ Snoek: zo op het oog vond ik ook niet dat je (te) weinig eet, maar als je dan op maar 700 calorieën komt :oo ... Ik had dat wel hoger ingeschat!
@ PB: ik kwam er ook achter dat ik veel te weinig dronk overdag. Dan had ik 's avonds zo'n verschrikkelijke dorst dat ik de kraan wel leeg kon drinken. Gaat nu een stuk beter. Drink dus ook vele brandnetelthee en das ook goed voor de huid! :j
@ Mistid: niet ontbijten is nie goe hoor! Is een drinkontbijt een idee? Dan heb je in ieder geval iets binnen!
@ Simmie & Lotte: Dat brood van de Appie is inderdaad heerlijk! Helemaal met oude kaas, tomaat, komkommer en een beetje pesto :9

Ik zou 's morgens wat meer tijd moeten nemen om te ontbijten, maar dat bed ligt zo lekker hè. Ben erg van het warme eten dus die calorieën krijg ik sowieso wel binnen :+
Overigens kijk ik niet naar de weegschaal maar naar mijn kleren.. Jullie?

@ Mistid: zeker een goede uitspraak! En iets om altijd rekening mee te houden!
@ Marieke: verdoven voor een enting, begrijp ik dat goed? Beetje vaag inderdaad!
@ Mandy en Carolien nog even :(:)

Ik ben met Jer vanavond weer naar de binnenbak geweest. Hier regent en dooit het dus geen last van gladheid.
Het eerste half uur hadden we de hele accomodatie heerlijk voor onszelf. Hij liep alweer een stuk fijner dan gister. Vooral in draf had ik het goede gevoel van afgelopen vrijdag weer te pakken. In galop werd hij weer wat heet, maar ook dat ging lang niet slecht.
Daarna nog even Nudientje uitgebreid gepoetst, die is nog steeds flink aan het verharen. Ik zat er helemaal onder >;)

We hebben visite dus ga weer naar mijn wijntje :9
:wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:16

Noor: klinkt lekker, een wijntje :))

Ik heb vanavond even huppeltje gemaakt met Sofie. Die ging erg fijn :D. Gister in de dressuurles liep ze ook fijn.
Morgen even een dagje rustig aan (longeren ofzo).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:18

Nog eerder van bed ga ik niet trekken.
En vroeger erop lukt ook niet, ik kan dan niet echt (echt niet) slapen. In het weekend ontbijt ik meestal wel, of slaap ik uit.

Fijn dat het goed ging Noor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:24

Mistid, een boterham 'smeren' is 1minuut werk. Het is maar net wat je belangrijk vind!

Ik drink trouwens 2 á 3 liter per dag (thee). Vroeger 1 fles cola per dag :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:31

Of je maakt je brood de avond van tevoren klaar. Is het smorgens een kwestie van pakken voor je naar school gaan. Kan me ook niet voorstellen dat je ouders er niets van zeggen als je niet ontbijt en nagenoeg tussen de middag niets eet.....