[SGW] [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re: [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:47

IS: Ik heb net even in je profiel gespiekt. Indian was echt een super gaaf dier. Gelukkig heb je een mooi veulen van haar!
Vief: Ach gut

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:50

Jammer Vief dat het tegenviel!! Volgende keer beter!! Ach gut

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:21

Vief: wat balen!!!! Je zou die leraren zo een ski in hun kont willen stoppen Knipoog.
Loes: Heb je al gekeken of het zadel goed ligt op Joeri? Ondanks dat het hetzelfde merk en soort zadel is kan de boommaat en zo natuurlijk nog anders zijn Knipoog.
Ollie: fijn dat Ultra in ieder geval weer de goede kant op gaat...

Ik ben net terug van het symposium. Een tas en heel veel boekjes en gadgets rijker Lachen. De Engelse spreekster was echt goed!!!! Het voedings advies voor tying up was ook zeer praktisch. Het kwam er zeg maar op neer dat je max 2,5 kg krachtvoer mag geven. De rest mag je hooi voeren. Om toch in de energie te voorzien bij hardwerkende paarden kun je olie bijvoeren tot max 100 ml per 100 kg paard per dag (dat vindt ik echt een berg!). Omdat in olie geen vitamnines en mineralen zitten moet je deze dus ook toevoegen. Het belangrijkste zijn Vitamine E en Selenium. Verder bij hardwerkende paarden ook dagelijks keukenzout toevoegen aan het voer.
Als iemand verder geinteresseerd is, dan pb maar want ik heb overal precieze waarden van e.d.!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:23

meld me Haha!

Ik heb Pablo een tijd lang 1 liter (!) olie per dag moeten geven maar dat kon hij niet waarderen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:26

Eén van onze paarden (Andalusier van mn moeder) zou volgens de dietist uit Utrecht ook olie door zijn eten moeten hebben... Minimaal 200 ml per dag...
We hebben echt alles geprobeerd, heel veel verschillende soorten voer, zemelen, noem maar op om het doorheen te doen, maar hij eet het gewoon niet. We hebben hem zelfs 2 dagen uitgeongerd en hij weigert eten met olie er in... Hij is zowiezo een moeilijk eter en moeilijk op gewicht te houden...

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:26

Goeie avond Lachen!
Wat een rotstreek zich Vief Ach gut!!
Floor, dank je voor je opmerking Lachen! Maar het is exact hetzelfde zadel, zowel de inches als de boommaat Knipoog!! Ben dus erg benieuwd morgen!
Maar ga denk maar weer, maar lekker mijn bedje in en morgen weer een dag.. (lig geloof ik heel de week al voor 10 uur in bed Scheve mond.. zal wel nodig zijn)
Doei!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:29

Ik ga ook maar eens naar m'n bedje toe dadelijk. Welterusten iedereen!!! Doei!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:29

Ben ik weer Vork .

Rowo; Wij hebben een eigen pensionstalling, en sinds een jaar wonen we er zelf nu ook naast. Bevalt me goed, kan nu zelf bepalen wanneer ik ga rijden, of het dan rustig/druk is Lachen.
JJ; Indian.. Lovers Ik vind het altijd nog moeilijk om er over te praten, en vaak krop ik dat dan op en dan komt het er echt ineens allemaal uit.. Gelukkig gaat het de laatste tijd wel beter, en ben ik zo ontzettend blij dat alles goed is gegaan en dat Bonny het zo goed heeft opgepakt.. Zij is nu een soort '2e Indian' voor mij. Ze kan Indian nooit vervangen, geen enkel paard, maar in haar zie ik zoveel dingen die Indian ook altijd precies deed.. Ooit kan ik me denk ik wel bij de beslissing neerleggen dat dit het beste voor haar is en dat ze echt niet meer kon.. Verdrietig Lovers

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:36

Hallow iedereen.. Ik ben net weer van 2 uurtjes lesgeven in Eibergen. Was wel weer lachen.
Ben wel ontzettend moe, kan ook niet anders. Slaap heel weinig. Was gisteren pas om 11uur thuis. Heb er in totaal 17 geknipt. Lag om half 12 te slapen, ben ik om half 5 wakker geworden na een doodenge droom (heb ik nooit). Ben maar de paarden eten gaan geven en me gaan douchen en me rustig klaar gaan maken. Sta je daar met je goede gedrag om 4.45 de paarden wakker te maken om te eten. Mijn ouders waren al wel blij, konden ze mooi ff een half uurtje langer liggen. Ik heb de tijden ook voor 4 febr. (marienheem) en 11 febr (heeten). Ben beide dagen tegen half 9 aan de beurt. Mooi op tijd. Lig alleen 1 febr. (Hengstenkeuring), 2 febr. (feest) en 3 febr. (feest) laat in bed.. en 4 febr. s avonds nog na bruins, verjaardag!! Wordt wel afzien, maar komt helemaal goed.
Mandy: doe jij nog mee in Marienheem???
Gaan er nog meer van hier 1 febr. na Den Bosch Hengstenkeuring?
Vief: Balen dat het een flop was. toevallig had ik vandaag iemand te knippen wie er ook met school na toe zou gaan, alleen was dat afgelast.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:37

Jeetje vief. Dat is balen Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben nu een film aan het kijken *LOL*

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:39

lielle: Woooooow 1 liter is echt giga veel! Ik vond een halve liter al veel!

Nickeltje: ik kan me voorstellen dat een paard dat niet lust? Jullie hebben wel opgebouwd neem ik aan? Vanaf 2 eetlepels per dag? Dr. Pat Harris zei dat bv paarden ook zout in eerste instantie niet lekker kunnen vinden.. Ze adviseerde dan de hoeveelheden te halveren totdat ze het wel opaten en dan langzaam aan opbouwen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:45

Ja, we zijn begonnen met 2 keer per dag 1 eetlepel... Hebben verschillende olie-en uitgeprobeerd, dure zonnebloem en maiskiem etc... Maar hij hoeft maar te ruiken dat er mogelijk een vleugje olie in zit en hij eet gewoon niet...
Als je dan het voer met olie in een emmer van een ander paard gooit en voor hem nieuw maakt, maar je hebt zijn emmer niet gewassen en die ruikt dus nog een heel klein beetje naar olie, dan hoeft hij ook niet...
Naja, dan maar niet...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:49

Dan heeft het inderdaad niet veel zin... Opzich kan je een 'normaal' paard dan gewoon meer krachtvoer geven. Maar als je paard dan ook nog gevoelig is voor tying-up heb je een probleem!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:49

als ze dat willen eten althans...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:51

Hij eet wel biks, na lang zoeken, er is maar 1 merk dat hij wil eten en hij eet daar geplette haver doorheen en zemelen...
Als je een keer wat lekkers wil maken en je doet er een appel in stukjes door of stukjes brood, eet hij niet... Terwijl hij die dingen wel los eet...

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:57

De ouwe van ons die laatst overleden is wilde ook nooit iets vreemds eten. Een stuk roggebrood/banaan, daar moest ie helemaal niks van weten.
Indian was precies het tegenovergestelde, die at echt werkelijkwaar ALLES! Zelfs luste ze ham, als je dat op een broodje had zitten at ze dat zo op! Verder ging er ook van alles in, chips, mars, medicijnen at ze zo uit de hand op en wormspuiten likte ze zelfs af! Natuurlijk kreeg ze al die dingen niet dagelijks, dat was niet zo gezond geweest.. Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:02

Nickje is inderdaad ook zo makkelijk...
Al eet ze geen broodjes waar boter op zit...
Wormenkuur gaat heel langzaam want die slobbert ze ook het liefst op uit de spuit... Heerlijk zo makkelijk. Ze krijgt ook geregeld na zware inspanning een flesje bier door haar eten... De anderen bij ons moeten daar niks van weten maar dat vindt ze ook echt heerlijk...

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:07

Bier? Ik heb wel eens gehoord dat meerdere mensen dat ook geven als hun paard gestresst is, ik heb het nog nooit geprobeerd. Misschien dat de pony van mijn zusje dat ook eens niet zo gestresst is voor concours Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:09

Nick is niet gestresst, ze is een koele Gelderse.
Na een zware SGW of zware training krijgt ze het door het eten om dr bloed iets te verdunnen en spierpijn tegen te gaan... Schijnt ook goed te werken in het voorkomen van dikke benen na zware inspanning, maar daar heeft ze nooit echt last van, dus daar zie ik bij haar niet echt iets van.
Ze vindt het erg lekker...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:10

Mijn vriendin heeft haar haflinger ook ooit allemaal rest bier gegeven... Het schijnt dat dat iets te veel was en hij daarna niet meer zo ontzettend recht liep.. Knipoog

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:12

Laat ik het bij Jack maar niet proberen, straks wordt hij nog alcoholist Clown

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:14

Haha!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:29

Ik ga maar eens richting mijn kamer.
Nog even tv kijken, douchen en dan ga ik wel slapen.

Doei!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:32

Ik duik zo ook onder de douche en dan slapies doen! Hopelijk deze keer zonder nachtmerrie Boos!
Ik verveel me te pletter.... (als in : heb geen zin om vast te geen leren voor mijn tentamen)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:11

1ee Cool