[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:40

Ah kak heb ook geen licentie -O- Dan maar niet.

Als ze in Deurle weer een occ of vrije cross doen die misschien weer eens meerijden als de zomer wat meevalt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:55

Ik herken uw verhaal wel een beetje Anthonius. Alleen hebben wij geen kind.

Maar ik werk ook iedere dag van 8 tot half 6. Daarbij volg ik nog 2 avondopleidingen. Eentje als leerkracht en eentje als ambulancier. Hierdoor ben ik 3 tot 4 avonden in de week weg en uitzonderlijk een zaterdag voormiddag. Wij hebben ook verbouwingen waardoor Dirk buiten alles doet en ik binnen. Ieder 2 paarden rijden,... Dirk denkt er ook aan om 1 paard te verkopen. Bij mij staat blits gewoon op een heel laag pitje. Af en toe rijdt een vriendin hem.
Nu het licht langer aanblijft heb ik wel meer energie om langer door te gaan. Maar in de winter was ik heel blij dat Jomo bij Sarah stond. Ik kreeg het niet gedraaid.

Qua internationaal staat nu enkel peelbergen en Arville op de planning..

Volgens mij kan je met LRV licentie wel de 60 inschrijven.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 18:45

Amaai Daaph, stevig!
Leuk die opleiding als ambulancier, was er ook in geïnteresseerd. :) Wat wil je nog wel doen later aangezien je 2 extra opleidingen volgt?

@Antonius: bij ons op stal ook 1x per week iemand die komt die alle stallen helemaal leeg schept. En de rest van de week gewoon uitmesten en zien dat ze genoeg stro hebben. De dag voor het helemaal leeg scheppen, worden de stallen niet gedaan. Momenteel 8 paarden en is ook het max. dat er kan staan. 't Zal wel schelen als die verbouwingen enzo gedaan zijn.

@Florence: Proficiat met je resultaat op wedstrijd! En mega schattige pup natuurlijk <3

Ik rij 1 juni een nationale endurancewedstrijd (CEN Beernem) en heb er al zoooooo veel zin in! :D Heel erg benieuwd naar die hele beleving op wedstrijd met die groompunten en vetchecks enzo. Heb ook al groom gefixt. :P Blijken ze toch belangrijk te zijn op zo'n soort wedstrijden. :P

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:59

Ik stop deze zomer als leerkrzcht. En ga de terug naar verpleegkunde/ambulancier. De opleiding als leerkracht maak ik gewoon af omdat ik nog maar 2 examens moet en dan mijn banaba heb. Ik vind het zonde om na bijna 2 jaar die 2 examens niet meer te doen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:30

Jij bent toch al als leerkracht gestudeerd daphne? Welke extra opleiding voor leerkracht doe je dan? Ga je dan aan het werk als verpleegster? Vanwaar de keuze ?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:40

Ja klopt. Ik werk ook gewoon als leerkracht. Ik volg de opleiding zorg en remediërend leren, voor Zorgcoördinator.

Voor ik leerkracht ging studeren had ik al verpleegkunde gedaan. Maar toen gestopt omdat ik naar Zuid-Afrika ging. En ik heb daar wel spijt van, leerkracht is echt een beroep wat je vol passie moet doen. En ik heb die passie niet Haha. En de ambulance bleef me altijd interesseren, dus dacht ik beter nu dan nooit.

Het is wel de bedoeling om eerst te werken als ambu en daarna terug de opleiding verpleegkunde met vervolgopleiding spoed en intensieve. Maar dat zijn nog lang vooruit plannen. Eerst zorgen dar ik van deze avondopleidingen afgeraak Haha

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 21:59

Idd, je moet zeker niet tegen je zin leerkracht blijven! Je plannen klinken in ieder geval interessant. :) Mijn interesse lag daar ook oa in ambulancier, spoed, ... Maar dat ligt mijlenver van het hetgeen ik nu doe. :+

Gisteren voor het eerst weer 'parcoursje' gesprongen met Luxor 4 weken nadat hij naar de kliniek was geweest. En hij was zooo leuk! Heb zo'n 'druppel' gemaakt van hindernissen. Eerste sprong op middelijn en volgende sprong rechtdoor, gebroken lijn links of gebroken lijn naar rechts. (inspiratie gekregen door de les van J. Vans*pringel :+ Heb Winnie ook gezien! :D ) In totaal 4 hindernissen en verschillende combinaties mogelijk. Begonnen met balkjes tussen de staanders laten liggen op de grond. Ik was van plan om in draf te beginnen overal eens rustig over draven en de lijntjes gewoon eens rijden. Maar over de eerste balkjes draafde hij niet maar pakte al een sprong ('t was weer overdreven van Luxor omdat het maar balkjes waren. :') ) om dan verder te galoperen. :+ Hij had duidelijk zin! Volgende 'rondje' weer in draf begonnen en weer hetzelfde verhaal, dus de draf maar overgelaten en verder gedaan in galop. :+ Dan kruisjes gemaakt van alle hindernissen en dezelfde oefening gedaan. Ook dan verliep alles heel goed. Geen balkjes en geen weigeringen. :D 1 momentje wel dat hij zijn Luxortruc wou doen omdat hij iets zag maar gelukkig goed kunnen tegenhouden en verder gereden. Een overwinning. :P Hoger ben ik niet gegaan, wil/durf niet te rap gaan. :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:10

@Varekaj: denk dat je ik het nog niet helemaal duidelijk uitgelegd heb. Die L01 is echt het basisbasis lidmaatschap, geen wedstrijdlicentie. Volgens mij gelijkwaardig aan "lid zijn bij LRV". En dat ben je wel, toch? :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:18

PP: er staan hier 'maar' 3 paarden en 1 pony :+ . Maar ik haal elke dag de mest eruit + beetje bijstrooien. Onze stallen zijn 4,5 x 4,5, als ik niets eruit haal van mest, zou ik heel veel stro moeten bijgeven om telkens een propere bovenlaag te hebben. Eronder liggen nog rubberen stalmatten.
Momenteel doet mijn mama mijn strijk, gelukkig! Kuisvrouw heb ik al voor geïnformeerd, en heb zitten twijfelen, maar iemand vreemd in huis laten als ik niet thuis ben, voelt toch niet comfortabel voor mij :o en ik ken mezelf, nu als het vuil ligt kan ik ermee leven omdat het van mezelf is, maar als ik ga moeten betalen voor iets dat eventueel niet goed zou gebeuren, dan ga ik mij er dood aan ergeren ;)

Daaphh: ik ben zelf ook leerkracht van opleiding, maar na afstuderen geen dag voor de klas gestaan :n Wat je zegt, het is een roeping. Iedereen spreekt over het vele verlof, maar doe het maar hoor als leerkracht. Je bent meer aan het opvoeden dan lesgeven, als je een kind straft, heb je de ouders op je dak, je moet toch echt wel wat voorbereiden en verbeteren enzo... Ik vond het veel energie vragen, ik had er ook geen zin meer in.
Nu doe iets totaaaaal anders en heb er geen seconde spijt van gehad.
Verpleging, en zeker spoed, lijkt mij ook héél tof. Zeker als je mee op interventie mag, lijkt mij dat toch een adrenalineboostje te geven!
Wel groot gelijk om je banaba af te werken! Het staat toch altijd goed op je cv dat je bewezen hebt dat je een doorzetter bent, en dat je capabel bent om die studies af te werken.
Maar zeker chapeau voor jou om te studeren naast het werk en dan nog paarden... Lijkt mij een nog zwaardere combi dan wat ik doe.

Hanne: die endurance klinkt ook wel leuk, vooral die beleving er rond zoals je zelf zegt. Moet je dan ook zelf je route uitstippelen enzo? Dat zou voor mij al een dealbreaker zijn :+
Je training met Luxor klinkt héél positief, tof zeg!
Neut als ik ben, zou ik wel opletten met het niet bij jouw plan te houden en Luxor te laten bepalen. Als je wil draven over een balk, zou ik dat blijven herhalen tot wanneer hij niet meer in galop gaat en gewoon luistert. Want nu is dat onschuldig en is het tof dat hij zo enthousiast is, maar de volgende keer steekt hij in de galop mss nog een tandje bij en voor je het weet heb je geen controle meer. Maar ik ben een controlefreakje :evaw:

Varekaj: gewoon zelf informeren bij lrv of je kan deelnemen of niet. Zij moeten het maar uitzoeken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:36

Ik ga mijn licht er eens voor opsteken idd, denk dat het voor nog leden interessant kan zijn.

Daaphh, geen schrik dat je dingen verleerd bent? Ik werk nu als sociaal verpleegkundige en zou stiekem wel graag terug de echte verpleging in gaan maar durf de stap niet goed te maken. Het is bijna 3 jaar geleden dat ik nog een spuit heb gezet of bloedafname gedaan. Dat zit zoooo ver in mijn geheugen... Mijn voorliefde zit wel bij Radiologie :P soms twijfel ik om iets te zoeken als medisch secretariaat. In elk geval zou ik terug meer de acute zorg in willen of toch ziekenhuis.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 16:18

@Antonius: Ik heb folders gemaakt voor de VLP Endurance en 1 van de troeven zijn de bepijlde lussen! :D Feel free to join 1 juni in de 20km! ;)

Vandaag een ritje gemaakt van bijna 8 km in 55min. Eerste 'langere' rit sinds de kliniek. En Luxor loopt goed! *\o/* Gemiddelde snelheid vasthouden is niet gemakkelijk/mogelijk door oversteken enzo + oriënteren bij nieuwe routes. Vandaag geen galop gedaan. In bepaalde km's zit ik al boven mijn toegestane gemiddelde snelheid (tussen 10km/u en 12 km/u voor de 20 km). Op de endurancewedstrijden zijn er overzichters dacht ik bij eventuele oversteken. Dan word je niet onderbroken in je flow + het terrein is er ook meer geschikt voor grotere lussen. Met wat korte galopstukjes kan je vlot je gemiddelde snelheid bijbenen indien nodig.
Ik gebruik Endomondo om mijn ritten te registreren en om routes op voorhand uit te stippelen gebruik ik afstandmeten.nl. Heb al een route van 20 km uitgestippeld als test binnen een maand ofzo. :D Vandaag dus een stukje van die route gedaan.

Oh ja! Terrein van CNC W-P gepasseerd en fotootjes genomen. ;) Heel vlak terrein zoals ik al zei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:43

Met endomondo kan je ook je routes uitstippelen als je "create my route" kiest. Je zet het kaartje dan op satelliet en mits inzoomen kan je dan zelf je route uittekenen.
Je kan de route opslaan onder eender welke naam (bijvoorbeeld oefenrondje 5km) en achteraf die ronde selecteren om te rijden. Nadeel: je moet alsnog je gsm bij de hand houden om te bekijken of je de route effectief goed volgt. Endomondo geeft geen melding als je zou afwijken. Dus om je afslag en oversteekplekken niet te missen moet je eigenlijk blijven kijken naar wat je stipje op je scherm doet.

Er bestaat een app waarin je ook je routes kan uittekenen en die op pakweg 50m voor een afslag vertelt "over 50m links afslaan" en dergelijke. Zou alleen even moeten opzoeken hoe die heet. In het topic van de endomondo-challange wordt die door een paar mensen gebruikt.

Om die reden heb ik nu mijn garmin smartwatch (maar nog niet gebruikt als gps :+ ). Ik kan mijn routes tracken en nadien omzetten naar endomondo, maar ook opslaan onder gpx-bestandjes. Zo kan mijn rit gedeeld worden en kunnen anderen ze ook gaan rijden.
Ikzelf kan ook een uitgetekende rit uitkiezen of opstellen, uploaden naar mijn uurwerk en dan kan ik op mijn uurwerk kijken ipv mijn gsm de hele tijd uit mijn zak halen. Bij een afslag of oversteek gaat mijn uurwerk trillen/biepen.

edit: bij create my route moet je wel de pc of laptop gebruiken, op mobiel werkt die functie niet.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 17:17

Goed dat ik 't weet! ;) Maar bij afstandmeten.nl vind ik veel gemakkelijker paden die geen officiële straat zijn. Zoals paden waar tractors over gaan om bepaalde weides te bereiken, wandelpaadjes, ... (bruine stippellijn bvb) Daar kan ik ook routes maken op laptop en openen op gsm. Op laptop vergelijk ik met google maps en gebruik ik street view om te kijken hoe de paden zijn.
Endomondo gebruik ik liefst puur om te registreren.
Vandaag wel een smal pad moeten nemen tussen 2 hagen en een houten brugje over. Deed ie dat toch wel superflink Luxor? :D Ondanks de kakelende kippen die bang waren van een paard die passeerde. :+
En gsm uithalen vind ik niet zo'n probleem (heb een heuptasje mee dan met gsm, hoevenkrabber en paardensnoepjes). Ben een genieter van mooie omgeving en leg het graag vast op beeld met de telefoon. ;)

Als ik dan beelden zie zoals hieronder, doet het mij veel zin krijgen om te gaan wandelen. :D
Gisteren die route van 20km uitgestippeld en khad echt zodanig goesting om toch een deeltje te ontdekken. :+ Dit pad nog niet gedaan.
Afbeelding

Maar wel andere leuke. ;)

Afbeelding

Afbeelding

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:43

Leuke paadjes! Dat valt hier toch wat tegen. Drongengoedbos hier is net te ver voor een ritje van +- een uur en ook slecht voorzien qua paden. Mijn andere "vaste" rondjes in de buurt met zo veel mogelijk onverharde paden ben ik toch al wat beu gezien. Van de lussen in bulskampveld kan ik dan weer wel echt genieten :-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 22:14

@lene: ben ook snel beu gezien op routes. := Daarom volop aan het ontdekken. Aan de overkant van de Schelde ook mooie streek met de hoogtemeters (Koppenberg enzo), maar ik weet er niet efficiënt te geraken aan de overkant zonder te lang/te veel druk verkeer. Via kerkhove bvb is mij te druk te paard. Dusja ik blijf voorlopig aan dezelfde kant van de Schelde, nog genoeg te ontdekken. :+
Maar als ik endurance echt leuk zou vinden + ik heb binnen x-aantal tijd mijn eigen vervoer, ga ik me mss lid maken bij VLAR. Das toch ook een VLP-club maar wel met georganiseerde wandelingen/trainingen en da lijkt mij wel leuk :)
Maja we zien wel. :+

@Antonius: Ik vergat te antwoorden: ik snap wat je wilt zeggen over in draf blijven! :j Luxor is nog nooit zodanig voorwaarts geweest dat ik de controle kwijt was. En met de miserie die we gehad hebben in het springen, wil ik hem aanmoedigen en meegaan in zijn enthousiasme. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:43

Rondjes snel beu zijn is hier ook een probleem :9 Daarvoor is weides op verschillende plekken wel een voordeel, ik kan een hoop afwisselen. Zeker rondom Meldert is er veel qua mogelijkheden. En ook fijn dat er langere paden zijn voor een goed stukje galop.

Gsm pakken voor foto's is al iets, ben nogal een kluns en altijd bang om hem te laten vallen. Dus als het niet moet pak ik hem liever niet. Zou eens moeten kijken om zo een phonebungee aan te schaffen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:54

Hier een leuk rondje in Maark.edal gehad *\o/* ! Nul gesprongen en 1 langslopertje op het sprongetje op het water. Was on oplettend mr anders super gevoel. En ik vind het machtig terrein om te rijden <3 . Lene heb ik gezien en had goeie jumping, cross ook denk ik? Benieuwd hoe het bij antonius ging. Heb jij die rare uitsprong van het water moeten nemen? Kvind dat best raar afsprong uit het water :P. Twaren precies geen fotograven :(. Khad graag eens gezien hoe mijn rode tenu er uit zag :Y). Was wel niet te bedoeling maar winston verliest zoveel haar nu en wou mijn mooie blauw witte zadeldoek niet vol witte haren, dus maar mijn blauwe rode aangedaan met rode trui :P .

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:31

Was het hier vergeten posten maar ny woensdag kreupel uit de wei gehaald. Meteen Da gebeld, gelukkig slechts een blein, maar ijzer moest eraf+voet in verband dus vandaag vonden we wat te krap. Ze is vandaag wel voor het eerst na 2 dagen op de wei gegaan en ik zie er niets aan, dus denk dat Waregem wel lukt. Maandag controle DA.
Ik had donderdag Vlp gebeld en mocht gelukkig van paard en reeks wisselen, dus play mocht opdraven in de 80 :j
Tijdens losrijden even spannend, er hing een vlag te wapperen, maar na 5 minuutjes ontspande hij. Dan springen, enkele spandoeken hingen te wapperen, deed hij opnieuw efkens moeilijk, maar eens er voorbij was het over en hebben we een heel tof rondje foutloos gesprongen. Blijkbaar wel weer spectaculair want er zijn toch een aantal mensen bij mij gekomen :+
Cross ging ook foutloos, heel simpel op de hindernissen, niks twijfelen. Wel 2x onder de baan efkens moeilijk vooruit te krijgen, 1x in de bergop zag hij alleen maar grote hindernissen voor zich tussen gemaaid gras en moest hij eens kijken, en dan nog eens naast de tent waar diezelfde spandoeken hingen te wapperen van in de jumping. Als hij met wat ouder worden, zijn focus beter zal kunnen houden, wordt dit een heel tof eventingpaard, hij vreet de hindernissen echt op.

PP ik heb je van ver gezien, ik vond het mooi hoor met je kleuren!!
Ik vind het ook een heel leuk terrein! Qua hindernissen vond ik nu voor play zeer goed, maar had ik Ny in L gestart, zou ik wel teleurgesteld zijn denk ik, ik vond de hindernissen van zowel B als L niet op dat niveau.

Ik heb Lene ook gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:55

Goeie crossen gehad precies!
Bij ons is het weer heel goed meegevallen hele dag, daar ook?

Ik ben deze voormiddag meegeweest als schrijver voor de laatste winter indoor dressuur van de lrv. Het juryhokje stond echt op de meest ironische plek ooit: pal met een boompje op de A-C lijn :+ Mijn jury kon nog ietwat zien, ik zag als schrijver bij de middellijn een stammetje met 2 beentjes opzij :)) Wel echt super ontvangst gehad. Uit de wind, genoeg koffie, int zonnetje zonder verblind te worden en met een goed kacheltje! Hebben zeker geen kou gehad.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:16

Gelukkig is het maar dat antonius. En wow zo flexibel van de vl.p :P. Ik denk B wel leuk was mr idd L en M wss wat te gemakelijk. 80 was iig tchill ook met eigenlijk mr twee hogere sprongen. Maar dat vind ik niet zo erg, zo stress ik minder :P.

Ik heb het gisteren (en vandaag) bere koud gehad hoor varekaj :brr:
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 14-04-19 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:18

Vandaag lijkt me ook heel koud,voor zover mijn neus al buiten de deur is geweest :+
Gisteren viel me heel goed mee, zeker in het zonnetje. Maar zoals gezegd, qua jureren zaten we echt best luxe. Klein kacheltje erbij, uit de wind, zonnetje...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:53

gelukkig niks erg Antonius. inderdaad wel erg flexibel van V.L.P. Wie had dat gedacht :p

iedereen een leuk rondje gehad precies in maarkedal. Fijn. Is wel een leuk terrein daar he. Is practisch mijn achtertuin maar ik had andere plannen :)

Stijn is zaterdag op jumping geweest naar waregem. Hij had een mooi rondje. Een foutje in de barrage in 1m10 maar hij sprong eigenlijk wel goed. Dus best tevreden.

Ik zaterdag naar S.trong V.iking Mud Edition. Wat was me dat een ervaring maar wel tof echt. Ik ben overal zo stijf als een plank, serieuze blauwe plekken en een dikke knie maar ik zou het zo opnieuw doen denk ik :p haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:30

Chapeau dat je met dit weer vrijwillig in de modder gaat rollen :P Lijken me hele toffe dingen om te doen, maar dan bij 20-25 graden. Ik twijfel om me in te schrijven voor de air games in Puyenbroeck in oktober. Lijkt me ook hilarisch! Maar dan moet ik eerst iemand vinden die mee wil.

Iemand van de club stelde voor om op paasmaandag in Dilbeek een bepijlde wandeling te doen van 20km. Denk erover om mee te gaan. Icaro zijn conditie is nog lang niet top maar als we het rustig houden en tussendoor goed pauzeren moet het wel te doen zijn volgens mij.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:03

Helaas geen Waregem voor ons -O- , ny nog niet recht, nog steeds pulsatie en gevoelig op binnenzijde van hoef. Was nochtans voor mijn gevoel over dit weekend, maar de blein zal toch niet volledig weg zijn nog... niets aan te doen.
Wel goed nieuws voor play, die hebben we rx laten keuren en helemaal in orde *\o/*
Die kan ik binnenkort met een gerust gemoed te koop zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:16

Jammer van Ny, maar beter laten nakijken en het weten dan alsnog starten en meer slecht doen.
Volgens mij is Play binnen de week weg als je die te koop zet.

Nog geen veulen intussen?