[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:19

Je kunt je eigen toch aanpassen? Met de regiotrainingen, wedstrijden etc passen we toch ook allemaal ons schema aan ;)

Ik zou willen dat het hier in de buurt was want dan had ik mij eigen ook ingeschreven, lijkt mij echt een goede leerschool _/-\o_

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:49

amies100 schreef:
Je kunt je eigen toch aanpassen? Met de regiotrainingen, wedstrijden etc passen we toch ook allemaal ons schema aan ;)

Kan me zo voorstellen dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Zeker met werk. Het is hobby hoor, daar moet niet alles voor wijken. :D

Citaat:
Ik zou willen dat het hier in de buurt was want dan had ik mij eigen ook ingeschreven, lijkt mij echt een goede leerschool _/-\o_

Het lijkt mij zeker ook heel leerzaam!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:08

_Sim_ schreef:
gr_roos schreef:
Inderdaad Sim, plus dat het met 2 uur reistijd en fulltime baan niet echt makkelijk te combineren is.

Ook dat. Lijkt me ook lastig om steeds data te vinden waarop iedereen van de groep kan. En als je dan niet kunt, wat dan? Kun je dan een keer (privé) inhalen of in een andere groep?

Het zal vooral eerst in de weekend worden gehouden op zaterdag ivm licht. Maar spring en dressuur trainingen kunnen ook binnen gegeven worden. En als je niet super flexibel bent in wanneer je kunt dan raden ze ook af om mee te doen.. Alice haar wedstrijden gaan wel voor de eventing school daar omheen wordt getraind. Maar je bent met z'n vieren in een groepje dus dan kun je daarop afstemmen en je wilt verder komen in de eventing dus daar zou ik wel andere dingen voor opzij zetten. Iedereen werkt inderdaad dus daar word rekening mee gehouden qua tijden. Het is niet echt de bedoeling om in een andere groep mee te doen want ze selecteren echt op je niveau.

Tja de kosten... ik vind dat niet echt fijn om hier neer te zetten. :o Maar dat is inderdaad geen 'kattenpis'

Maar goed, We gaan het allemaal zien en beleven! :D :D

Eind deze maand krijgen we alles te horen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:14

Als je echt die ambitie hebt om verder te komen moet je er wat voor over hebben. Paardrijden is nu eenmaal geen goedkope sport en zeker goede instructie kost gewoon geld. Vind het mooi dat ze dit organiseren. SGW is gewoon erg in opkomst, de sport heeft er ook belang bij als meer mensen vanaf de basis door kunnen stromen naar een hoger niveau.

gr_roos

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:14

Oei je oordeelt wel heel makkelijk Elke, ik moet als alleenstaande fulltime werken en kan niet zomaar ff dag vrij nemen. Voor mij is het ruim 2 uur enkele reis vanaf stal. Om dan te schrijven dat je alles maar opzij moet zetten......

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:18

Dat is ook precies mijn gedachten susan! Ik miste echt structuur in mijn cross trainingen en als ik dan een aantal lessen achter elkaar had gepland dan zat ik steeds met anderen waardoor er niet echt een opbouw in zat. Dat gaat nu wel anders. Ik heb een sterkte/zwakte analyse moeten invullen en ook doelen moeten stellen voor dit seizoen maar ook voor over drie jaar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:20

gr_roos schreef:
Oei je oordeelt wel heel makkelijk Elke, ik moet als alleenstaande fulltime werken en kan niet zomaar ff dag vrij nemen. Voor mij is het ruim 2 uur enkele reis vanaf stal. Om dan te schrijven dat je alles maar opzij moet zetten......

nee zo bedoel ik het ook niet... sorry als het zo over kwam. Ik bedoel meer dat Als je de ambitie hebt om ergens verder in te komen dat naar mijn mening daar wel wat voor opzij mag gezet worden. Ik heb ook makkelijk praten hoor. Ik heb geen kinderen en alleen een vriend die achter mij staat, de reistijd heb ik natuurlijk ook niet zo lang! Ik kan ook geen dag vrij krijgen voor zoiets. Dat gaat niet in het onderwijs. Maar nogmaals, iedereen die mee doet werkt of gaat naar school dus daar wordt wel rekening mee gehouden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:26

Elke het klinkt heel gaaf en zeker dat meer planmatige werken en daarin begeleid worden

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:20

Hallo,
Gaat er nog iemand naar indoor SGW in Ermelo volgend weekend? Ik kan de startlijst namelijk nergens vinden.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:16

ellentje0 schreef:
Hallo,
Gaat er nog iemand naar indoor SGW in Ermelo volgend weekend? Ik kan de startlijst namelijk nergens vinden.

Ik ga er niet heen maar was ook al op zoek! M'n nichtjes starten wel!
Ik ga morgen naar de Meern. Al heb ik al zo lang niet een parcours gesprongen dat ik al happy ben als ik met een fijn gevoel foutloosa an het einde kom:)

En cool Elke! Zag het op facebook! Ik heb er zelf ook nog aan gedacht...als het vorig jaar nou was...toen zat ik nog op school! Nu gaat het niet meer lukken. Ben benieuwd naar je ervaringen!!

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:54

Het is alweer lang geleden dat ik een bericht geplaats heb, maar ik volg het wel topic nog steeds.. :o
Dus ik dacht, meld me maar eens weer...

Gaaf _Elke! Eventingschool! Succes! Dat leek mij ook super leuk, maar helaas vrij lastig te combineren met werk, en ca 2 uur rijden , ook best ver dan. Ik hoop binnenkort wel weer een keer te kunnen trainen in Biddinghuizen.

Ik heb nu in maart een crosstraining staat in Winsterswijk bij Hilde, en dan 15 maart de cross in Winterswijk! (BB opgegeven, om er eerst maar eens weer in te komen)! Morgen gaat de inschrijving voor Potdijk ook de deur uit! *\o/* Heb er wel weer zin in!

Alleen het springen van het springparcours gaat op moment iets minder... zucht.. ik maak me zo druk als ik een oxer tegen kom! En jammer genoeg kom je die tegen.. Het ging een paar keer goed mis en ben ik behoorlijk onzeker geworden. In de cross gek genoeg geen last van... Ik heb daarom het B parcours springen dan ook maar even op een laag pitje gezet, en met de springlessen weer onderaan begonnen, om hopelijk met het cross-seizoen, het springparcours weer stress-loos rond te kunnen komen! Wat een gedoe toch... := meer mensen last van?

Maar ja... het blijft gewoon leuk! :D

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:14

Elke gaaf hoor de eventingschool. Je moet er inderdaad iets voor overhebben om hogerop te komen. Niet voor mij weggelegd, maar gun het anderen wel.

Ik ben me nu aan het ergeren aan het feit dat ik al ruim driekwartier naar een ronddraaiend bolletje kijk om mijn inschrijving voor Etten-Leur weg te krijgen. Het wil gewoon niet lukken. :(

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:12

Sabertje wat waardeloos dat het niet werkt. EL sla ik over maar ik vrees voor chaam qua inschrijving volgende week

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:06

@Mare73
Ik zit ook met het gewone springparcours. Ik moet mijn winstpunt nog gaan halen in het springen en kijk daar best tegenop. Bij de crosstrainingen verloopt altijd alles soepel en kan ik mijn paard fijn aanrijden. Bij een gewone hindernis is dit helaas het tegenovergestelde :(
Ik neem gewoon nog stuk of wat lessen en hopelijk komt het dan goed :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:28

Idd vlieguren maken, dat is het enige wat werkt. Springen van een parcours is ook echt heel anders dan het rijden van een cross.

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:41

SusanH schreef:
Idd vlieguren maken, dat is het enige wat werkt. Springen van een parcours is ook echt heel anders dan het rijden van een cross.

Idd dat klopt, maar om elke keer zo in de stress te zitten voor een springparcours is echt niet fijn! Gelukkig staat het parcours bij een sgw lager dan in een normaal B parcours... Dat geeft voor mij minder iets minder stress!

@amies, misschien idee om eerst een bb-rondje te rijden, en daarna B rondje voor je winstpunt? Dan zit je al beetje in het ritme... Succes!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:42

Dank je Mare73! Inderdaad ik ga dadelijk eerst wat oefenwedstrijdjes rijden in de BB zodat we beide ervaring op kunnen doen. Jij ook veel succes met je oxers!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:42

Zo heeft mijn man het ook gedaan, en tip, als het binnen niet lukt wacht even tot het buitenseizoen. Dan zit je minder met moeilijke wendingen, en op gras is ook vaak vriendelijker gebouwd.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:43

Goede tip Susan! Bedankt :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:30

amies100, opzich is het rijden van een gewoon parcours, net als een cross parcours, gewoon meters en vlieguren maken. En opzich is buiten rijden wel een stuk fijner, door de ruimte blijft je ritme beter en daardoor kom je fijner voor de sprong. Maar wat ik me dan wel af vraag, heb je een idee waarom je in een gewoon parcours niet kan rond rijden? Kloppen je afstanden niet meer? Waarschijnlijk zit het dan tussen je oren, je wil de balk niet raken (cross geen balken) en daardoor ga je mikken op de afstand ipv gewoon simpel met ritme naar de sprong rijden. Wanneer je een gewone hindernis hetzelfde aan rijdt als een cross hindernis dan zal er niks anders gebeuren dan wanneer je een echte cross hindernis zou aanrijden. Dus, verstand op ritme houden en lijnen netjes uitrijden en recht voor de sprong komen en dan zou je zo foutloos rond kunnen rijden. En als er in de eerste stel parcoursen een balk valt...so what!? Komt vanzelf. Ik vind het rijden van een goed basis parcours wel echt van essentieel belang voor een veilige cross.

Ohja, ik bedoel dit natuurlijk niet gemeen, maar ik hoop hiermee je gedachte wat te prikkelen zodat je wel gewoon met vol vertrouwen een balken parcours in kan.

Verder ben ik vrijdag alsnog naar Ermelo (B) gegaan (kon thuis niet rijden vanwege vorst en kon er nog bij geplaatst worden), lekker rond gecrosst en was foutloos zonder tijdfouten, en mocht een mooie 3e prijs mee naar huis nemen:)
vorige week zondag in de meern(L) ook fijn gereden alleen had ik daar een pech balkje in het springparcours (ja, zoals hierboven aangegeven, ik was te veel bezig met mikken en te weinig met simpel mijn ritme behouden) en 3 seconde buiten de tijd in de cross. Maar ik zeg: ik ben klaar voor de L in het buitenseizoen!!!:)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:43

Je hebt helemaal gelijk M-Vainqueur! Het zit denk ik ook grotendeels tussen mijn oren. Mijn paard is best heet en tussen de hindernissen in een crossparcours kan ik haar altijd weer fijn terugrijden. De lijnen in een gewoon springparcours zijn een stuk korter en ik denk dat daar mijn probleem zit. En het is precies wat je zegt... So what als er een balk (of meerdere) vallen, ik mag van mijn paard ten aller tijden gewoon terug mee naar huis :D
En ik ben het ook met je eens dat het rijden van een basisparcours goed moet zijn! Hopelijk lukt ons dat nog voor oktober zodat ik veilig de SGW in Ysselsteijn kan rijden :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:47

Mvainquer wat netjes van je indoorcrossen

mijn vorige paard was altijd gedoe in het springparcours. Die kon vreselijk loeren en dan moest ik doodstil zitten in de hoop dat ze zou springen. Gaf ik op zo een moment been dan ging ze zeker staan. Heel tegennatuurlijk rijden. Ik heb lang geprobeerd om het op te lossen, maar heb het uiteindelijk opgegeven. Ik ben dan ook dolblij dat die ik nu heb in het parcours verandert in (zoals de vorige eigenaar het zo mooi zei) een machine. Ze kent maar 1 stand nadat de bel gegaan is springen en de balken laten liggen

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:43

Lastig die springparcoursen, ik heb ook als ik zelf ga mikken dat ik mee naar voren ga zitten en dan duikt het paard in balk bij wijze van. Dat doe ik echt helemaal zelf, want kan ook super fijn foutloos rond springen. Moet alleen wel altijd mijn tempo controleren anders wordt hij vlak. En verder dus stil zitten.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:05

Hoi hoi mag ik mij hier ook melden ?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:22

Tuurlijk, gezellig!

Ga je dit jaar voor het eerst crossen? :)