[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:59

:wave:

@ caroline: jeetje dat is wel heel erg zuur zeg! Hopelijk kun je het met je paardjes oplossen!

@ mo: zo lang al? Is het een huurhuis dan?

@ benthe: bij jou zit het dus ook al niet mee met je hand? Lekker trouwens dat dit je laatste weekje stage is!

Hier gaat het allemaal niet zo lekker. Gisteravond is er alweer een 18jarige verongelukt in ons dorp :\ Ook al kende ik haar niet persoonlijk, alles komt weer boven; al het verdriet, maar dan nu voor haar ouders, broertje, vriend etc etc... Ik heb vrijdag een heel belangrijk tentamen, maar die wordt echt helemaal niks :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:02

rowo schreef:
@ mo: zo lang al? Is het een huurhuis dan?

Nee, nieuwbouw... Ik heb al zo ontiegelijk veel problemen gehad en de aannemer is zo enorm incapabel. Nu komt de fabrikant uit Belgie!

Veel sterkte, ik snap dat het weer erg dichtbij komt en weer alles bovenkomt :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:13

@ Rowo: hè bah, wat vervelend. Veel sterkte.
@ Mo: ben je klaar mee.. Maar het kentekenbewijs voor je trailer is dus wel eindelijk aangekomen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:13

*valt even binnen

Ik ben nog even heel druk met tentamens en andere dingen die spelen, die ik liever niet op bokt zet.
Maar dan weten jullie dat ik even niet zo fanatiek meeklets en alleen een beetje mee spiek af en toe :)

:(:) voor Mandy
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 27-01-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:18

Ja, vrijdagmiddag hadden ze eindelijk het kentekenbewijs binnen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:23

@ mo fijn dat je hem eindelijk kan ophalen. Jij had hem toch ook in december besteld? Ik had hem gelukkig binnen 2 weken. Van nieuwbouw hoor ik vaak veel ellende. mijn huisje is een oudje 1951 maar in 2007 voor mijn tijd deels binnen maar vooral aan de buitenkant volledig gerenoveerd.
Kan mij voorstellen dat je het nu aardig zat wordt.

@ rowo :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:25

Rowo, dat is echt rot zeg! Sterkte.
Vief succes en sterkte voor je andere dingen (voor zover je dat nodig hebt, weet niet wat er speelt maar als je het niet openbaar zet is het vast niet leuk).

He, eindelijk Mo!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:44

Begrijpelijk Mandy. Lijkt mij idd heel zwaar op die momenten.

Caroline: Toen ik vorig jaar een half jaar niet mocht rijden heb ik mijn paarden ook op rust gezet. Ze stonden echter wel veel buiten en werden af en toe gelongeerd. Toen ik weer mocht rijden heb ik na 3 weken weer een L cross gereden en 2 weken darna weer gewoon M.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:52

@Mandy: :(:) Kan me voorstellen dat alles weer naar boven komt! Kun je het op school niet aangeven in de hoop dat je je tentamen later mag maken?
@Vief: Succes nog even met je tentamens en andere dingen die er gaande zijn!
@Mo: Fijn dat je eindelijk je trailer op kunt gaan halen! Wel balen van je huis trouwens, hopelijk kunnen ze er nu dan toch eindelijk eens een oplossing voor vinden!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:01

Goeiemiddag!
Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest (gelukkig geen gaatjes!) en nu ben ik mijn moeder aan het helpen met haar werk.
Ik eet gewoon nog steeds 3-6 keer op een dag, maar gewoon alleen maar gezond. Hardlopen gaat goed. Of ik ook minder weeg weet ik niet, ik ben nu bij mijn moeder en die heeft geen weegschaal. Maar mijn broeken zitten al losser!

Voorbeeld:
O: twee bruine bolletjes met kipfilet
T: rijstwafel
L: twee bruine bolletjes met kipfilet en een gekookt eitje
T: een mango
D: wat de pot schaft, vb veel groente, 1 gekookte aardappel, stukje vlees

Wat een korting PB :wow:
Fijn dat je lekker gereden hebt Corien!
Balen dat je nog zo lang niet mag rijden Caroline :(:)
Lekker van je ventilatiekast Mo. Hopelijk kan je je trailer ophalen vandaag!
Jeetje Mandy, wat een pech! Heel veel sterkte :(:)
Succes Vief, en sterkte met die andere dingen :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:08

@ pb dat is wel heel snel. Ze staan bij mij ook gewoon in de wei. Thuis kan je nu niks. Op de manege zijn van de 3 binnenbakken 2 licht bevroren dus daar kan ik ook niks. Ik hoop dat het strax bij mij ook zo snel gaat.

@ snoekiej dat is nog wel te doen qua eten. Rijstwafel is ook een favoriet van mij vooral met kipfilet :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:12

Als je af wilt vallen is het juist zaak dat je voldoende eet om je lichaam/spijsverteringsstelsel aan de gang te houden.
Jij eet niet echt veel Snoek!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:17

Pff, die gasten zijn al weer weg, want ze hadden niet het goede gereedschap bij zich :( Nu moeten ze nog een keer terug komen. Net de schoonmakers op heterdaad betrapt van niet schoonmaken. Ik heb er foto's van gemaakt en opgestuurd naar de VvE, met welke ik gelukkig op goede voet sta }:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:34

Dus ik zou meer moeten eten? Vaak eet ik wel meer hoor. Soms een kopje bouillon, een paar rijstwafels (4 ofzo), een paar mandarijntjes. En de laatste dagen drink ik iedere dag wel een glas/beker chocomelk, dus dat is dan weer minder.

Daar ben je lekker mee Mo :(

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:45

Pfff, jij bent duur bezig PB :+

Dat is dan wel lekker, maar goed dat je ze op heterdaad betrapte, anders stond je daar als zij weg waren met ongepoetste spullen ;-)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:11

@ Snoek: dat ziet er gezond uit.
Bij mij ziet het er ongeveer zo uit:

O: Groot glas yoghurt gemengd met jus d'orange of yoghurt met musli van de Zonnatura (want die is zo lekker)
T: appel
M: twee bruine boterhammen (verschillend beleg, net waar ik zin in heb ;)) Ben niet zo'n broodeter.
A: ook wat de pot schaft bij moeders (nu kan het nog)
Verder drink ik veel water en (brandnetel)thee.
En op het werk snoep ik eigenlijk alles wat los en vast zit, vandaag kwam er iemand langs met kroketten..Ik werk hier nog geen 3 maanden en heb al zeker 6 keer gebak gehad ivm verjaardagen enzo..

Maar ik vind het maar knap dat je er zo goed op kunt letten én het hardlopen volhoudt! Ik moet mezelf elke week weer naar dat ene uurtje Zumba slepen ;)

@ Mo: wat een amateurs zeg... _-:(

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:40

@ Mandy, ik zag gisteravond nog op HvN dat ongeluk in Haaksbergen en moest toen al aan je denken.. Sterkte :(:)
@ JN. dus bijna klaar met stage! Heb je zo'n verschrikkelijke stage dan, dat je blij bent als je klaar bent?

Ik heb vanmorgen het tweede tentamen gehad deze week, nog één te gaan. Weet niet echt of ik ze goed gemaakt heb.
Ook zoiets stoms, we moeten a.s. maandag beginnen op stage, maar niemand weet nog waar hij/zij geplaatst is. Vind het wel vreemd dat we pas een paar dagen van te voren weten waar we heen moeten op stage. Op het MBO moest ik dat altijd zelf regelen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:00

Snoekiej schreef:
Dus ik zou meer moeten eten? Vaak eet ik wel meer hoor. Soms een kopje bouillon, een paar rijstwafels (4 ofzo), een paar mandarijntjes. En de laatste dagen drink ik iedere dag wel een glas/beker chocomelk, dus dat is dan weer minder.

Daar ben je lekker mee Mo :(

Ja, zeker 's middags! Je kunt makkelijk 4 bruine boterhammen nemen met mager beleg. Zeker als je zo veel hard loopt en in de kou op stal bezig bent. Zelf eet ik ook 4 bruine boterhammen (pain du boulogne van AH :9 ) en dat heb ik met het vele sporten en dagelijks 2 paarden doen echt nodig! Om je warm te houden verbruik je ook energie!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:08

Rosalie: Gewoon even bellen naar het studiepunt en zeggen dat je het gewoon wilt weten. Vaak als je maar belt en zeurt geven ze wel wat informatie.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:59

Jeetje Shanouk, k vind idd ook dat je niet veel eet en daarnaast best eenzijdig. Als je straks weer wat meer gaat eten komt het er direct weer 2x zo hard aan. Sowieso zou ik dan meer fruit eten en de lunch iets uitbreiden.

Maar ja zoveel verstand heb ik er niet van :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:31

Goeiemiddag!
Ik mocht spontaan ineens het jonge paard op stal rijden, en toen ook gelijk nog balkjes gedraafd en een sprongetje! Echt leuk :D

Heb zelf eerlijk gezegd niet het idee dat ik te weinig eet. Ik zit gewoon vol nadat ik gegeten heb. Meer fruit & gevarieerder eten moet ik idd wel doen. Ik vind bijna niets gezonds (voor op brood) lekker :o Dus ik eet vooral kipfilet, en soms (light) smeerkaas.
Hardlopen doe ik trouwens nog maar 3x per week, en ong. 20 minuten per keer, dus ik beweeg echt niet zo superveel.

Jij eet ook gezond zeg Noor :)
Succes met je tentamen Rosalie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:47

Vief, Succes met alles!
Shanouk, Lust je geen osseworst/rosbief/fricandeau/filet american? Leuk dat je het jonge paard mocht rijden.
Rosalie, Succes met je tentamen. Slordig van die stage. Waar zit je op 'school'?

Jee, mijn nieuwe trailer is echt sjiek :D En mijn BP is ook binnen *\o/*

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:04

Das fijn Mo!!

O: 2 bruine boterhammen met hagelslag of cervelaat en een glas jus d'orange
T: time out koekje op school
M: twee bruine boterhammen met hagelslag of cervelaat op school
T: Banaan, manderijn of een appel
A: net wat moeders kookt, boerenmaaltijd met vlees, groente en aardappelen of net iets specialer zoals pasta, mexicaans of iets dergelijks

Qua drinken meestal AH frisse fruitdrank of ijsthee.

Net Gracia nog gereden, nou ze gaat echt met sprongen voorruit. Ze wordt iedere keer rustiger en constanter waardoor je echt kunt gaan rijden. :z
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 27-01-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:16

Goeieavond :wave:

@Caroline: Jeetje zeg, wat balen is dat! :(
@Benthe: Jij zit ook nog steeds op de pechstoel met je hand :(:)
@Mandy: :(:)
@Snoekiej: Sorry, maar ik vind dat wel echt ontzettend weinig en dat is ook echt slecht voor je lichaam. Het beste is om 3 keer per dag goed te eten en dit mogen best heel wat boterhammen zijn en heel wat fruit en wat betreft warm eten ook best flink wat groenten enzo.. vaak hoef je dan nog geen eens een tussendoortje.. Hier naast meer gaan bewegen... Wat je nu doet is heel weinig eten en veel meer bewegen en die combinatie is niet goed :n . En het ontbijt is je belangrijkste maal van de dag.

Pfffffff.... ik baal, heel mijn dag naar de knoppen.. Ik wilde niet gaan slapen, dan heb ik nog wat aan mijn dag, dus ik lekker vanuit mijn werk twee magazines gehaald om even lekker te lezen, werd om half 11 toch wel erg moe.. dus ik dacht; ik slaap twee uurtjes en dan lekker naar stal.. Ik heb heel mijn wekker niet gehoord en werd dus pas om 17.45 wakker :( !! Dat is dus ook het hele rotte van die nachtdienst.. je gooit je ritme om.. Dus moet nu zo naar stal, terwijl ik dat eigenlijk al gedaan wilde hebben... Je hebt ook gelijk niks meer aan je dag :\ .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:23

Mo, dat lust ik allemaal niet :o
Balen dat je zo lang geslapen hebt Lotte! Nu is je hele rooster idd weer door de war!

Vandaag tot nu toe:
O: drie boterhammen met smeerkaas (light)
T: -
M: twee boterhammen met smeerkaas, kop soep met een boterham om te dopen.
T: twee boterhammen met smeerkaas
A: pizza (wel 50% minder vet versie)

Het valt echt wel mee hoe weinig ik eet. Misschien had ik gewoon niet zo'n handig voorbeeld gemaakt. Bij mijn vader eet ik veel fruit (mango, mandarijnen of een banaan). Op sommige dagen (zoals vandaag) eet ik best veel brood. Als ik echt lekkere trek heb eet ik gewoon een paar rijstwafels, of dus fruit. Soep eet ik ook best vaak.