[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:59

Doei!

Ik ben lekker druk met de studie bezig, loop ook een beetje achter voor Bewegingswetenschappen dus ik ben hard aan de studie Nerd

W.b. oefenterreinen, ik ben een kwartiertje op het paard onderweg maar dan heb ik ook een ideale situatie Bloos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:05

Corien, ik vind het strand echt niet saai Wow!
Wij wonen toch even ver weg ongeveer? Ik heb hier Moordrecht op 30/45 min zitten, en Nieuwveen is ook zoiets. Voor de rest zijn de terreinen vaak wel een uur rijden ofzoiets.

Zo, ik ben ook weer terug van stal. Over 2 weken komt de dierenfysio, eerder kan helaas niet. Ook is mijn zadel vandaag meegenomen, die wordt morgen op de rontgenfoto gezet. Ik hoop echt dat de boom niet gebroken is. Hij was ook wel een beetje zacht, dus misschien moet hij ook wel weer opgevuld worden. Het rijden ging in het begin echt heel slecht, vooral in de rechtergalop. Later kwam ze er wel lekker door. Als ze donderdag weer zo loopt, ga ik zondag geen wedstrijd starten of rijd ik M HC/ L2. Ik wil niet mijn debuut rijden als ik niet goed kan oefenen, en ik wil ook geen wedstrijd rijden als ze ergens last van heeft.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:50

Ik had net springles, ging fijn *LOL*.
Morgen kwart voor 8 op school zijn, dan met de bus naar Aurich.
Ben benieuwd hoe het daar zal gaan. Ben nog niet echt zenuwachtig, heb er niet echt zin in.
Nou kan ik dus ook niet rijden morgen Scheve mond , zijn pas laat terug. Maar het zal wel een gezellig dagje worden Ja We mogen ook nog even winkelen daar.

Straks eerst maar vroeg op bed Tong uitsteken.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:51

Nou Snoekiej ik hoop maar dat je boom niet gebroken is..

Corien, ga je crosstraining volgend bij Wendela in Ede?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:20

Misschien een domme vraag maar wat is eigenlijk de normale maat van beugels? Ik heb een paar mooie veiligheidsbeugels (Intec) gezien maar dat is 11.0 cm, en ik heb echt werkelijk geen idee welke ik nu heb...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:36

andrea16 schreef:
Misschien een domme vraag maar wat is eigenlijk de normale maat van beugels? Ik heb een paar mooie veiligheidsbeugels (Intec) gezien maar dat is 11.0 cm, en ik heb echt werkelijk geen idee welke ik nu heb...

Dat is ook echt zo'n vraag wat ik ook ECHT niet weet Bloos Als ik bij onze ruitersportzaak zeg dat ik nieuwe beugelriemen nodig heb weet hij precies wat ik nodig heb.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:42

Normale maat is dacht ik 12 cm. 11 cm zou ik zelf erg smal vinden.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:48

rowo: Haha inderdaad, dat heb ik ook altijd, zelfs met singels weet ik het niet Bloos

PB: Hmm, dat dacht ik zelf net ook. Ik zag ze ergens voor maar 45 euro maar dat is dus alleen 11 cm helaas.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:55

Zo had net de presentatie van m'n profiel werkstuk.
Gelukkig heb ik het overleefd.
Zag er echt tegen op maar het viel hartstikke mee.
Ik l*lde gewoon alles wat ik had geleerd aan een keer achter elkaar.
En ik had een 9,7 Haha! Telt niet mee maar ach, toch goed voor je zelf vertrouwen Haha!

Aan het eind vroeg een leraar om mijn mening over iets en toen gaf ik m'n mening,
en toen deed een andere leraar echt vet banketstaaf.
Stond ik daar op het poduim hele aula vol mensen en toen haalde die leraar me zo naar benede.
Dat ik onzin vertelde blah blah.
Ik zei tegen hem; 'meneer als u zichzelf zo perfect vind, en u zo zeker bent van u zelf dat u alles zo goed weet, dan mag u hier de volgende keer we komen staan en een presentatie houden'.
Hele aula klappen, ik schaamde me echt dood, kon echt wel door de grond zakken.
Was nog me engels leraar ook, wat een afschuwlijke vent vind ik dat.
Vanaf het begin heeft die al een vooroordeel over me.
En nu zat ie me weer af te z**ken waar de hele school bij was.
Vond ik echt te zwak van hem. Kan ik me dan echt aan ergeren Clown

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:57

Mooie reactie Ingrid!! Als iemand je zo enplein public at zitten afzeiken mag je daar rustig wat van zeggen. En dan is het beste gewoon rustig blijven en niet boss worden en zo'n reactie als die van jou geven.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:26

Goed gedaan ingrid! Inderdaad je hoeft je niet alles te laten zeggen. Wie de bal kaatst.............

Snoekiej: hoop voor je dat de boom van je zadel niet gebroken is

Voor het meerijden van een crosstraining moet ik ook gemiddeld 1,5 uur rijden. Ik denk dat ik 1 les van de noordelijke sgw doe en de rest in Roden rijd, dat ik maar een klein half uurtje met de auto.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:27

Vind ik ook!

Les ging lekker, maar nogsteeds dat stuitje. Nu zit mam te zeuren dat ik gewoon even niet moet rijden! Wat denkt ze wel niet? Dat ik als een sufk*t door het leven wil gaan? Oeps... Das wer wat ik juist af probeer te leren, zoveel schelden ed...
Ben veels te flapuit ook! Nouja, ik kan gewoon niet stil zijn, die moet je ook hebben.

Nu mag ik die crosstrainingen ook niet, waarschijnlijk alleen Biddinghuizen, maar die datum is nog niet precies bekend... we kunnen de rest niet, wedstrijden enzo

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:31

Mistid, anders ga je toch in Roden trainen, veel dichter bij en een fijn terrein (vind ik dan) Volgens mij zijn daar de lesdata nog niet bekend. Ben daar ook wel eens op zaterdagmorgen wezen trainen.

Sanne: heb je je borstel nog gevonden, deze lag nog bij mij in de auto van de vorige les. En ging het goed?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:32

@ Andrea: ik las beugelriemen, maar er stond beugels. Stom Gestoord Maar goed, dat weet ik dus ook niet.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:48

Even bijgelezen...
Laatste tijd nogal druk... Ookal heb ik een week vakantie!
Erg van dat paard zeg, Boos!

Zondag springwedstrijd gehad, met Quinten in het eerste parcours een weigering,
het was een gebroken lijn en na de hoek stond de hindernis ineens voor je neus, ik galoppeerde niet genoeg,,...
In het tweede parcours een balkje... Bloos
Met Excell was ik in het eerste parcours uitgesloten.. 1 & 2 gingen lekker...
Maar bij de 3 was hij weer hartstikke vervelend...
Dan weigert hij een keer, en dan kun je er met je sporen in prikken wat je wilt en met de zweep zo hard op slaan als je wilt, hij luistert toch niet! Boos!
2de parcours had ik 1 weigering was al een veel fijner gevoel... Lachen

Gister & Vandaag basiscursus gehad.. Dat is zoiets vanuit de lrv dat de ponyruiters les krijgen..
We hebben gister 1 uur dressuur gereden, half uurtje theorie, en nog 1 uur gesprongen... Vingers aflikken
Vandaag 2.5 uur theorie, 50 min dresuur, dan weer theorie, en nog even gesprongen...
Die lesgever was echt stom aan het doen, hij zat te zeggen dat wij niet vanuit draf ineens konden stilstaan!
En ik zo ja en waarom niet we zullen straks wel eens laten zien!!
Zei die ja als je draaft moet je eerste verzamelen en dan pas stilstaan...
Ik zei tegen hem ja wie heeft gezegd dat wij nog niet kunnen verzamelen??
Stond ie daar voor l*l!! Clown
Morgen laatste dag..

Nu is het hier lekker aan het onweren ... Boos!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:21

Goedemorgen Gaaaap !
Zo sportdag, hoe verzinnen ze het! Gelukkig in een sporthal!

Nat1503 schreef:
Mistid, anders ga je toch in Roden trainen, veel dichter bij en een fijn terrein (vind ik dan) Volgens mij zijn daar de lesdata nog niet bekend. Ben daar ook wel eens op zaterdagmorgen wezen trainen.

Ja, dat was ik ook van plan. Heel erg dichtbij, maar 10 minuutjes ofzo met de auto, dan wil mijn opa misschien ook de moeite doen om ff te kijken (woont in Alteveer, dorpje naast Rosalie, dus niet die in Gr.) Was er laatst met de springwedstrijd langsgereden, en vond het idd en mooi en goed terrein. Maar ik hoor van iedereen dat dat op woensdagaaf is? Dan heb ik altijd ponyclubles en wedstrijden, en we hadde nvorig jaar naar Dick gebeld en toen deed hij, laat ik zeggen, niet erg vriendelijk. Maar dit jaar ga ik daar zeker een keer heen! Hoop wel dat het voor Westerbork is, ff kijken hoe ze dat doet, want op de uitslaglijsten stond ze met de vorige eigenaar wel, en dan had ze de allerallersnelste tijd van die rubriek... ff wennen dus

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:39

Goed gezegd hoor Ingrid
Ik ga naar school Doei!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:43

Goedemorgen,
Zo, had gisteren mijn eerste autorijles, in het donker... Ging wel goed, heb niemand aangereden en kan 27 Maart al examen doen Haha!
@Nathalie: Heb de borstel gevonden! Had jij trouwnes helemaal in je eentje les? Bij mij ging het goed, hij gaat echt steeds beter springen. Alleen nog steeds hetzelfde commentaar hea: Ritme houden, niet te veel terug rijden en rechtop, rechtuit en nog een keer rechtop Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:08

Goedemorgen!
Het regent en waait hier weer lekker.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:48

Sanne: yep, ik had priveles, echt luxe!! Haha! We gingen harstikke goed, heel rustig sprongen we alles. In het begin moesten we op de volte een kruisje springen, Undercover ging de eerste keren erover of er 1.30 stond, Clown later viel het kwartje en kwam ze mooi rustig in. Heb gereden met ontspannen teugels en een glimlach. Dat zegt genoeg!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:57

Goedemorgen!
Ik ben alweer op stage. Trouwens over dat trainen in Roden, vorig jaar heb ik een een paar keer meegetraind op woensdagavond idd. Met een paar anderen erbij en Dick als instructeur, dus echt een lesje. Ik hoorde wel dat mensen op afspraak het terrein wel mochten gebruiken, zonder begeleiding van Dick. Ik weet niet hoe het dit jaar gaat. Maar we kunnen nu iig nog niet trainen, ten eerste hebben niet alle paarden nog ijzers waar we kalkoenen in kunnen draaien, ten tweede zou het terrein helemaal naar de filistijnen gaan!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:01

Ik denk dat we voorlopig echt nog niet op het gras kunnen trainen, het is echt veel te nat. Vorig jaar heb ik Dick opgebeld met de vraag of ik kon komen trainen, geen probleem en ik ben zodoende een keer op zaterdagmorgen geweest. Iemand van Roden reed toen ook mee en ik vond het erg leerzaam. Vandaar ook dat ik graag bij Roden wil trainen voor de cross, of dat nu op de woensdagavond is dat maakt mij niet uit.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:32

Mooi gezegd Ingrid! Haha!

Normale beugelmaat is 12 cm Andrea.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:02

Goeiemorgen!!

Gisteravond dus naar Emmen geweest, was dubbel 0 in het M en had een 4de prijs. Hij gaf echt een supergevoel dus helemaal tevreden. Nu hopen dat we nog worden gebeld voor de regio, sta 1e reserve.

Heb JN ook nog zien springen; zag er goed uit hoor!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:15

Doei!

Gefeliciteerd TG!