[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:39

Spannend Antonius. Ze was voor elk moment uitgerekend zeker?
Ik ken niet zoveel van hengsten :p als ik al iets moet weten vraag ik iris om hulp :p Zij verwacht dit jaar een veulen van Chacfly en heeft al een eldorado veulen van eind februari :)
Die Char.isto ziet er inderdaad wel knap uit ( heb vlug even gespiekt :) ) Verschiet er wel van hoe die 3 jaarse er uit zien en wat ze al doen :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:26

Nog geen veulen Anthonius? Ik ken ook niets van hengsten... De enigste gekeurde hengst die ik ken, is die van Sarah.

Ik ben vandaag naar Gesves geweest met Jomo. Voor het eerst dat ze daar een cross organiseerde. Was wel leuk, niet echt iets speciaal maar wel mooi verzorgd.

Ik was best tevreden over het resultaat. Na dressuur was hij 2de op maar 0,4 van de eerste (La.ra). Jumping moet ik nog rustigere leren worden en de cross pakte hij echt super aan. 1 weigering, als ik die hindernis misschien anders had gereden was hij er direct over geweest. Mja Als.... hij staat ook nooit echt stil voor een hindernis omdat hij kijkt. Eerder dat hij mijn lijn niet snapt. Maar de rest was echt super! En super mooi compliment op het protocol.
Ik denk als ik beter in de jumping had gereden, dat we hoger stonden met dressuur.
Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 11:17

Super hé Daaphh! :D

@MF: I feel you tijdens deze ronde van vlaanderen weekend. :+ Luxor staat op een boogscheut van de finish, gisteren was het al een ramp om terug te keren. Vandaag ga ik gewoon niet naar stal. :') Miserie miserie. Maar goed, tis gelukkig maar een weekend. :P

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:53

Gaat er iemand volgend weekend naar Maarkedal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:18

Is dat die jump cross? Daar heb je B-brevet voor nodig zeker, zelfs als je lrv rijdt?

Vandaag oefenjumping 60-70 gestart. Bij het inrijden ernaast gelegen op de meest idiote en oncharmante manier :+ Hindernisje ging prima, 2 passen verder mistrapt paard zich. Op de knieën met neus in het zand maar hij raakt recht, ik hang ernaast. Net als ik denk "nu kan ik me opduwen" stapt hij opzij en daar lag ik :))

Parcours zelf vlot en foutloos. Weinig kijken en pakte heel snel vertrouwen. Juist verrassing op de dubbel, hij ging iets vroeger en harder af dan verwacht maar wel goed kunnen herstellen. Was zelf echter wel compleet buiten adem. Ofwel denken om te ademen in mijn parcours ofwel moet ik echt heel dringend aan mijn conditie beginnen werken.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:05

Ik ga ook naar M.aarkedal Maya :) in de 80 cm reeks.

Dit weekend nog eens naar Mere.ndree gaan crossen. Pony was heel flink. Gelukkig nog net voor het onweer terug thuis. Paar weken terug ook naar Z.utendaal geweest voor het weekend, net na de storm toen. Eigenlijk om in D.iepenbeek crossles te rijden maar die werd last minute afgelast door de regen op vrijdag. Nu in het bos rond Gen.k ook geen gebrek aan speelgoed. Ene dag een grote toer gewandeld (22km) met mijn vriend op de MTB en hier daar een boompje meegepikt. Soms van moeten want overal waren bomen over de paden gevallen. De tweede dag nog wat hindernissen van de cross meegepikt :-) nu kriebelt het wel om mij in te schrijven voor Genk haha. Mooi terrein, en al veel gehoord over de ambiance daar ;) ook nog een bijna val gehad omdat ik een hindernis iets onderschat had en pony overschat. Poef. Nu nog steeds beetje last van mijn lies :') hang-aan-1been-modus is niet ideaal.

@antonius, nog geen beeb? :-) "ze" wacht op beter weer waarschijnlijk!

@varekaj: klinkt alsof je toch een fijn rondje gereden hebt, ondanks je val(letje). Nog wedstrijden in het vooruitzicht?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:59

Klinkt als een fijne ronde!

Ohh Lene, zo in de buurt geweest. Ja in Genk liggen veel bomen om.. en ze hebben ze nog steeds niet opgeruimd...

Die jonge van u springt precies hard Anthonius. Die zal wel snel verkocht zijn!

Wij gaan naar Lummen en niet Maarkedal. Verwonderde mij dat ik kon inschrijven als niet lrv lid.

Dit weekend was het nationaal voor Dirk. Mooie 3de plaats. Hopelijk ook zo het ticket voor het EK in de zomer...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:20

Ik ga eens zot doen en ik ga ook naar Maar.kedal, niet echt VB maar we zien wel. Ik rij de 80!
Aftellen naar de baby idd :D. Hier doen de baby's het goed!
Toch nog fijn rondje kunnen rijden varekaj, dat is wat telt hè :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 03:24

Ik ben nog beetje aan het rondneuzen voor oefenwedstrijden de komende weken. Ofwel die in De Hoefslag in Zwijnaarde op 28/4 ofwel die van Lrv Kerksken op 1/5. Ga dan wel proberen om 2 rondjes te starten. Ofwel 2x zelfde hoogte ofwel 2 opeenvolgende, afhankelijk van wat er aangeboden wordt. Ga waarschijnlijk minder starten dan vorig jaar en eerlijk gezegd ook zonder verwachting. Hij gaat op dit moment heel goed en ik wil dat graag zo houden.

Ik voel wel dat ik een duik heb gepakt. Nek en schouders zitten vast en regelmatig eens een scherpe scheut als ik wat snel of fout beweeg.

Nog geen veulen Antonius? Maakt ze er een paascadeautje van :P

Leuk vooruitzicht PP! Start je met Winston?

@ Daaphh: als Maarkedal en Lummen op dezelfde dag vallen snap ik Wel dat er nog plek over is. Iedereen van deze kanten gaat ervan profiteren Dat het eens dichter bij huis is en Maarkedal is meestal toch ook een mooie cross naar wat ik hoor.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:13

Ja maar dat is vlp. Normaal moet ik naar de vlp wedstrijd gaan omdat ik geen lrv lid ben. Nu laten ze me toch starten bij de lrv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:33

Ik zou me daar geen vragen bij stellen en ervan profiteren :P

Eventjes informatief vraagje: welke stijgbeugels gebruiken jullie bij het springen? Ik heb nu van die lichtgewicht compositie stijgbeugels en voor dressuur voldoen die uitstekend. Voor springen wil ik echter andere. Bij een noodsprong of ietwat forse afzet durf ik met mijn rechterbeen nog wel eens wat controle verliezen en dan gaat die voet een eigen leven leiden. Zo heb ik nu 2x kort na elkaar gehad dat mijn voet dan te ver doorschiet (gelukkig niet volledig) maar ook dat ik hem niet direct terug goed krijg. Het gevoel dat die voet vast zit, dat is écht niet fijn...
Ik ben alleen niet echt thuis in wat nu comfortabele stijgbeugels zijn voor springen/crossen en in veiligheidsbeugels al helemaal niet.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 10:54

Ik heb BR Lorenzini beugels. PP heeft ook zulke maar van Schockemöhle. Ben ik zeker tevreden van. :j
In Ruitersweelde ook stijgbeugels gezien van Flex-on ofzo met pinnetjes, duur maar zagen er goeie dingen uit. Compositi idd veel te lichtgewicht voor springen. Heb die ook, nu niet meer gebruikt sinds ik die andere beugels heb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:59

Ik ga ze nu voorlopig vervangen door mijn oude klassieke metalen beugels, die zijn zwaarder. Het nadeel is alleen dat ik met mijn kleine smalle voeten daar compleet doorheen kan schieten, dus dat probleem blijft wel. Vandaar graag veiligheidsbeugels. Bij dressuur heb ik dit probleem niet meer.

Hanne, ga die van jou eens opzoeken. Ik moet toch nog om nieuwe beugelriemen, zou dat dan combineren qua aankoop.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:10

Ik heb idd diezelfde, voor mijn springzadel, super tevreden van. Ze zijn wel aan de prijzige kant. Deze zijn wel zwaar, maar dat vind ik net goed. Mijn dressuur zijn ook lichtgewicht aluminium, met breed voetbed wel. Deze zouden zwaarder mogen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:54

Zien er inderdaad heel fijn uit! Prijzig maakt niet zoveel uit, veiligheid wel.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:41

Ik heb freejumps. Kei content van. 3 paar haha

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:52

Varekaj: fijn dat je een goed rondje hebt gehad! Was toch ookal even geleden zeker?
De val moet je er maar bij nemen :P Ik gebruik jin stirrup ofzoiets? Als cadeau gekregen van mijn ex-vriend in mijn kleuren en met mijn naam op. Ik vind een breed voetbed echt fijn.

daaph: leuk dat Jomo zo goed vooruit gaat. Hij is ook al goed aan het verbreden precies.

Antonius: Play sprong in Aalter al totaal anders dan op zijn eerste filmpjes! Ik zou die niet wegdoen, zo een leukerd. Maar ik snap het wel, het is echt veel werk he.

lene: wat fijn dat je vriend meegaat crossen in de bossen!

Ik weet niet of ik nog recent gepost heb. De laatste wedstrijd was de derby in Heusden met Iskander, daar werden we 2de met 1 sec verschil van de 1ste. Is al het 3de jaar op rij dat ik daar 2de ben (vorige jaren wel met Ferro gereden), de eerste is telkens iemand aan wie de organisator lesgeeft :P Sorry maar ik vind dat wel hééééél toevallig. Zeker omdat de eerste 2 balken had afgesprongen en daardoor nog 10seconden heeft bijgekregen, ze reed wel snel.

Volgend weekend nog eens met Ferro op jumping in Waregem. Ik wou de 110 rijden omdat het even geleden is maar die dag was al volzet. Dan maar op een andere dag 1m05 starten, is weer een stapje lager maar ach, kan maar deugd doen voor het vertrouwen :)

Voor de rest hebben we er een leuke lieve puppy bij want onze poes is weggelopen en anders zat onze andere hond alleen. Deze leukerd zal binnenkort mee op stap Mogen naar de wedstrijden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:17

De laatste keer parcours in wedstrijdsetting was juni 2017, op ons eigen oefenterrein. Dat was zacht gezegd een kleine ramp. Wel foutloos, maar hoe...
Dan sporadisch eens in de les maar ook met grote tussenpozen en dan sporadisch tussendoor ook eens een oefencross op 60cm gereden in 2018. Ik moest ook serieus op mijn hoede zijn voor stops en langslopers.

Nu pakt hij veel enthousiaster aan en bij twijfel kan ik hem er toch makkelijker naartoe en overheen rijden. Zweep heb ik niet meer nodig, gewoon been en soms spoortje is voldoende. Juist in dubbels en een driesprong waarbij alles op 1 galoppas staat is het nog flink opletten. Hij heeft nog moeite met die afstanden en durft dan tussendoor krabbelen, met als gevolg dat het niet meer uitkomt.
Ook dressuurmatig gaat hij enorm de positieve kant op. Hem laten doorlichten en dat injecteren is tot op vandaag nog altijd het beste besluit ooit geweest.

Had de foto's van je pup al gezien, zo tof beestje <3

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:44

Denk idd dat je er heel goed aan gedaan hebt om hem te laten doorlichten Varekaj. Die van mij begon enkele jaren geleden ook te protesteren in het springen. Veel mensen zeiden rijd hem er door hij profiteert, maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte. Bleek toen een ontsteking op zijn spronggewricht te zijn, en nadat die behandeld was (ook infiltratie) had ik mijn enthousiaste pony terug :)

Nog proficiat met je 2de plaats Florence! Inderdaad wel een beetje een bizarre uitslag ;) sowieso al bizar dat je balken kan inhalen in tijd. Beetje barema C principe maar lijkt mij toch maar gevaarlijk met crosshindernissen. Er zijn altijd gekken die dan beginnen rondvliegen. Iskander is heel mooi aant uitzwaren ook vind ik!

Ik heb trouwens bow balance stijgbeugels. Rib uit je lijf maar superfijn voor de knieën en een heel stabiel gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:54

Ik kreeg al bij al reeds lang protest, dat voor mijn gevoel niet klopte. Je luistert echter ook naar je (meer ervaren) omgeving en daar zei iedereen doorrijden/hij profiteert/hij is lui/slof errond/sla of schop hem erdoor.
Hij is nu poepsimpel om te rijden. Soms wel nog eens beetje prutsen met aanleuning en wat stram op rechts, maar dat wordt stilaan beter en beter.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:33

Daapph: Jomo gaat goed hé seg!! Denk dat je naar Lummen kan omdat Maarkedal geen wedstrijd is, maar jumpingcross, dus geen klassement. Ofwel hebben ze erover gekeken :P
Dirk ook weer goed bezig hé! Heeft hij nog internationale plannen?

Varekaj: proficiat met je foutloos ritje! Zolang je valt bij het losrijden, kan het nog geen kwaad :+

Lene: amai je bent goed aan het cross-trainen geslagen zeg! Genk is idd een hele leuke wedstrijd omwille van de sfeer, de leukste van allemaal vind ik. Goeie feestjes :P

Florence: iskander doet het ook wel top hé op crosshindernissen! Blijf je vooral jumping rijden met hem of zou je toch terug eventing starten?
Play wordt komende maandag gekeurd. Er heeft iemand interesse getoond in hem op jumping, dus hopelijk goedgekeurd bij de DA dan zou het mss snel kunnen gaan. Ik ga er ook geen 'fantasieprijs' voor vragen, want eens ik beslist heb om ene te verkopen, dan wil ik er ook geen maanden mee leuren.
Bij mij is het vooral die omschakeling van 4/5 naar voltijds. Je moet weten, ik doe alles alleen in het huishouden (we zitten al 3,5 jaar in de verbouwing dus man werkt daaraan in het weekend + onderhoud van terrein) , ik doe 9/10 dagen de stallen, zorg voor de dochter is 95% voor mij alleen en vroeger deed ik huishouden op vrijdag en reed ik sowieso de 2 paarden die dag. Nu is dat weggevallen, dus is het huishouden tussendoor of in weekend. Dochter is bijna 6, die heeft intussen ook een turn- en zwemuurtje, dus zaterdagvoormiddag is het rondrijden en tussendoor boodschappen doen. Dan af en toe wedstrijd en het weekend is alweer voorbij.
Het rijden voelt intussen als een verplichting aan, eens erop is het wel leuk, maar beginnen... En als ik klaar ben met rijden, stallen, eten geven is het +/- 21u30, dan heb ik ook geen zin meer om nog veel huishouden te doen, dan blijft dat weer staan...
Dus nu voor mijn eigen gemoedsrust moet ik van 2 naar 1 rijpaarden gaan en Ny is merrie en eigenlijk voor mij de perfecte eventer denk ik, dus die wil ik niet weg doen.
Ik wil ook weer wat tijd om gewoon eens op het terras te zitten kijken naar de paarden in de wei, in plaats van steeds te moeten rijden.

Enfin, einde klaagzang :Y)
Intussen is Fi nog wat verder aan het knutselen aan haar kind, ze was gisteren uitgerekend, maar het lijkt er niet op dat het voor snel zal zijn.
Hopelijk volgende week, want dan heb ik vakantie!
Komende zaterdag Maark.edal met Ny, zin in *\o/*

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:41

Fijn om alle leuke dingen te lezen :D Varekaj, zot he, dat verschil! Top van Jomo, Daphne. Proficiat Florence!

Hier is Genesis een maand naar iemand die haar even gaat doorpakken. Laatste 2 jumpings heb ik de grond gezien en ik heb gewoon de tijd niet om haar nu door te pakken met mijn stage... Julie is rond en gezond en Twenty doet het geweldig. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:22

Ik ben toch een paar dagen stijf geweest en het was nochtans echt maar een onnozele duik :+ Oud worden zegt mijn vent :')

Dat gejaagd herken ik. Ik werk maar halftijds en toch lijken mijn dagen eeuwig te kort. Zeker als mijn vriend thuis is en bijgevolg ook aandacht wil en dingen samen doen.
Ik verlies dagelijks makkelijk 1,5u à 2u aan reistijd naar de paarden, gewoon al voor de gewone zorg. Laat staan als daar nog les bij komt.

Voor een jumpcross, kan je dan ook inschrijven als lrv-ruiter en heb je dan een brevet nodig? Iemand die dat weet per toeval?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:13

Hoeveel paarden staan er in totaal zo Antonius? Lijkt me gewoon ondoenbaar :P. Hier opstal komt er twee keer per week iemand de stallen doen. Kan je ook niet iemand laten komen? Kost natuurlijk wel wat, maar zou voor u toch heel wat schelen qua tijd. En mss een kuis- en/of strijkvrouw inhuren ofzo :P.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:37

@Varekaj: voor zo ver ik zie spreken ze enkel van de licentie als voorwaarde. Maar jumpcross 60 zou mogelijk zijn met L01 licentie (das de gewone basisclub licentie) dus daar hangt volgens mij geen brevetvoorwaarde aan? Tenzij LRV die erbij voegt.

https://drive.google.com/file/d/1aERZ-I ... MAivq/view

en deze link zegt eigenlijk wat ik denk:
https://www.vlp.be/Brevettenwerking/Opl ... ik-nodig-/

Gewoon eens inschrijven en zien wat ze zeggen? :+ Mijn brevet staat niet eens in de database :D -O- (tis te lang geleden waarschijnlijk, hoewel mijn A er wel in staat en dat was helemaal in het stenen tijdperk). Heb nadien wel nog initiator en deel van trainer B gevolgd dus ze zullen t maar weten dat ik t wel heb :Y)
Laatst bijgewerkt door lene op 11-04-19 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt