[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:12

Ken ik ja :D , erg fijn om bij te lessen :)
Maar hoe ging het?
Laatst bijgewerkt door Tiahastrona op 10-09-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:16

Het ging goed maar je krijgt de uitslag niet te horen. Die komt de komende dagen per mail. Er zijn natuurlijk maar beperkt plaatsen beschikbaar en we weten niet wat de anderen gereden hebben. Er waren nogal wat een en twee sterren eventers. [naam] is natuurlijk nog maar net een jaar bezig.

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:17

Nee, weet ik. Maar je hebt elf wel gevoel if je fijn hebt geregen of niet. Of het goed genoeg is hoor je binnenkort

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 05:24

Spannend hoor Percy! Foto's zien er goed uit. En het zou niet uit moeten maken of er sterren ruiters meerijden, want het gaat om het talent van de combi ;)

Koelklei met kranten schijnt dus warm te worden na verloop van tijd. Dit zegt de fabrikant zelf, en de dierenarts ook. Dus wel goed om de doorbloeding te stimuleren na hard werken ( nadat het eerst gekoeld is) maar dus niet goed bij een peesblessure. Dus ik ga het gewoon op de pees smeren, na het koelen, en dan lekker een tijd laten zitten :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:59

@Tia, goeie vakantie dus! Longeren is soms niet overbodig ;)
@Rianne, fijn dat dressuur en springen goed ging. Klaar voor de cross. Spannend!
@madelein, geen ervaring met klei. Nu door jou vraag al meer op de hoogte :) Interessant spul.
@Percy, ziet er goed uit en klinkt goed. Wat een goeie ervaring hebben ze mee gekregen. Als ze geselecteerd word zou top zijn, maar die ervaring heeft ze mooi mee genomen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:58

Hoi!

- Madelein mooie stills van Oudkarspel! Mooie locatie daar! En super van je eerste foutloze rondje! Maar wat is jouw paard onzuinig op zichzelf! Echt balen dat je elke keer weer stil ligt!
- Percy wat een dramadag tijdens het concours in Kaatsheuvel voor jullie. Wel goed van de eerste prijs! Leuke foto's van de Rabodag!
- Leentje Jan Oortveld geeft super fijn les!
- Simone ik heb niet echt daar gereden omdat Chall nogal fris was en ik m'n dressuurhoofdstelletje om had :+ maar het is echt een super omgeving waar je denk ik wel leuk kunt buitenrijden! Waar stond je in de cross? Heb je foto's gemaakt :+ ? Had er wel wat missertjes tussen her en der, Chall wist bliksemsbest waar hij was en zou dus bij die dubbel van hagen zo linksaf het zandpad richting huis opschieten :+
Waar les je nu? Fijn dat 'ie zo goed gaat! Die eerste foto is echt heel mooi!
- Tiahastrona met een L parcours heb ik geen enkele moeite maar met een B proefje al wel :') Gaaf dat je naar Normandië bent geweest!

Na de cross gebruik ik geen klei/ijs oid. Zo'n aanslag op de benen is een L cross nou ook weer niet. Chall heeft de dag na de cross wel af en toe wat vocht in z'n achterbenen maar dat is met nog geen 5 minuutjes stappen weg. Heb wel koelgel gesmeerd maar merkte weinig verschil. Ze verkochten precies hetzelfde spul bij de Action dus heb nog wel wat potjes staan maar doe er eigenlijk niets mee.

Ik heb maandagavond springselectie voor het jeugdstimuleringsplan van de regio gereden. Stond een dik M parcours en Chall liep er zo simpel door, alles paste. De scout die
ons van commentaar moest voorzien heeft 3x gezegd dat Chall echt een fantastisch paard is. Moest 1 lijntje overdoen voor het gevoel met m'n beugels een gaatje korter en daarbij iets sneller weer terug gaan zitten boven de sprong. Ben dat natuurlijk gewend van de cross, blijf na de sprong gewoon staan dan :+ . Nu ook aan het wachten op de uitslag.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:09

Ik lees alleen nog mee op dit moment. Wel leuk om alle vorderingen te lezen. Mijn paard is helaas al een lange tijd geblesseerd en mijn 3 jarige staat bij de zadelmak maker.

Er is een nieuwe fb pagina waar cross liefhebbers lid kunnen worden om hun eventingspullen en paarden te verkopen. Slecht een paar uur online en al aardig wat leden. Zoeken op eventing sale

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:10

Spannend Mistid, jij en mijn dochter zitten even in hetzelfde schuitje dus. Hoop dat je door bent. Leuk is het toch om complimentjes over je paard te krijgen hé? Blij dat jouw Challenge een stuk braver en beter is dan de Challenge die ik vroeger had ;) Was mijn eerste paardenformaat paard en wat heb ik daarmee afgezien. Paardje daarvoor durfden mijn moeder al nooit te kijken maar met die heb ik ze helemaal grijze haren bezorgd. Toen ik zelf besloot die te verkopen waren ze behoorlijk opgelucht :D

[naam] is niet gauw tevreden over zichzelf Tia :) We zagen haar dressuurmatig wel verbeteren in de training en dat voelde wel goed.
Bij het springen waren de tips na de eerste omloop echt heel nuttig voor haar en ze was zelf ook verbaasd hoeveel fijner Daimler ging springen. Kan me alleen nog iets herinneren over de plek waar ze haar knie moest leggen en dat ze die losser tegen het zadel moest laten. Tijdens het parcours kwamen de aanwijzingen luid en duidelijk door de speakers maar dat ene stukje was even één op één.

Cross ging wel fijn maar Daimler schoot de eerste keer langs het smalletje waar hij over moest om de waterbak weer te verlaten. Dat had hij nog nooit gedaan. Daarna deed hij het alsof hij het al jaren deed. Weet eigenlijk niet hoe ze dat zelf vond gaan maar ze vond het wel een fantastische ervaring.

Oké Madelein, dierenarts en fabrikant zullen het wel weten natuurlijk. Wij doen wel natte kranten en het voelt eigenlijk daarna ook wel koel aan maar het is inderdaad voor na de training en ter voorkoming dat we het doen, niet als behandeling.

Bij de Action Mistid? Dat heb ik dan even gemist. Spul is best duur namelijk. Wij hebben de Stay Sound.

[naam] heeft er wel last van dat haar paarden doordeweeks maar één keer gereden worden. Met name Daimler is daardoor dressuurmatig wel wat lastiger te rijden maar de bijrijdster kan helaas maar één keer per week en goede, fijne bijrijders zijn bijna niet te vinden. Nu werd mijn man gisteren opeens ook weer enthousiast en vandaag zijn we bij de epplejeck een rijbroek voor hem gaan kopen. Hij gaat na al die jaren achter het paard (mennen is zijn passie) weer op het paard om zo Daimler te kunnen trainen :D Baal soms wel ontzettend dat ik het zelf niet meer kan maar dit is ook leuk.

Bij het plaatsen zag ik jouw bericht Caro. Wat balen dat je paard geblesseerd is. Bedankt voor de tip, ga gauw eens kijken daar!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:15

Percy: Gave ervaring en mooie foto's! :D

Mistid: Wat fijn dat ie zo simpel rondliep, en leuk van de complimenten!

Caro: Wat ontzettend balen zeg... hopelijk kun je gauw met de drie jarige aan de gang.
Bedankt voor de tip, heb me ook aangemeld.

*\o/* Ik heb mijn Propedeuse gehaald *\o/*

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:32

Wauw super Rianne! Gefeliciteerd :D :D

Bij de Action heet het Pferdemittel ofzo. Had koelgel van de EJ en dat was echt precies hetzelfde dan het spul dat we in de kast hadden staan voor spierpijn etc. Is dus geen klei maar zo'n groen smeergoedje.
Wat lief dat jouw man het rijden weer op wil gaan pakken om Daimler in vorm voor Caressa te houden. Vind het maar apart dat van de school maar 1 paard mee mag terwijl ze weten hoe serieus ze ermee bezig is.

Balen Caro, gelukkig staat Gio nu bij de zadelmakmaker!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:39

Er mogen meer paarden mee Mistid maar dan wordt het ook wel erg duur want er moet daar wel gewoon stalling betaald worden. Daarnaast zit ze daar met paard te ver weg om wedstrijden in Nederland te rijden. Daarom wisselen we af (ook om het voor de paarden goed te houden). Als het paard zondag doorgaat gaat die wel als tweede paard mee naar school omdat we thuis geen plaats meer hebben. En het is een merrie :+ Tweede paard krijgt zelfs korting op de stallingsprijs. Meer dan twee mag simpelweg niet omdat er dan ruimtegebrek ontstaat.

Klei die we hier hebben is wit en alleen bij eventingshops te krijgen. Epplejeck heeft die niet.

Tja, mijn man begint het denk ik stiekem wel weer leuk te vinden. Hij heeft vroeger best serieus gedressuurd maar is al een hele tijd geleden overgestapt op het mennen.

Gefeliciteerd Rianne *\o/* *\o/* Super!

Heb me ook opgegeven voor die pagina, leuk.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:22

Als ik klei gebruik is dit altijd groene leem, vind ik erg fijn spul (al is het om te smeren wel kliederboel :P

:wave: Caro
Gefeliciteerd Rianne
Hebben ze dat nu nog Mirte, denk je bij de Action?
Kunnen jullie niet doordeweeks longeren voor haar? Is ook niet iedeaal, maar als je 2 keer longeerd en ze zelf 3 keer rijd lopen ze toch 5 x

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:23

@mistid: Ja was super daar! Mooie lokatie is het inderdaad! Lekker grote bakken :). Ja hij is erg lomp en onvoorzichtig. Met rijden in de omgang totaal niet, dan is het echt een elegant en voorzichtig beestje ( zeker met mij), maar in het land of de paddock... pfff. Laat ik het maar op jong en onbezonnen houden...
Wat spannend zeg dat wachten!! Klinkt onwijs leuk, en is dus wel super goed gegaan als ik het zo lees.
@Percy: Wat leuk dat je man weer wilt gaan rijden :). Super! Tja met die klei, ik weet het ook niet hoor. Doe momenteel even alleen de dingen die voor mij goed 'voelen'. Kan me voorstellen dat het na uren warm wordt onder kranten en bandages, dus ook daarom even alleen de klei.
@Rianne: Wauw!!! Gefeliciteerd!!!!!! Daar moet op gedronken worden :D

Hier vandaag voor het eerst de Equi-N-Ice bandage gebruikt. Het is echt super spul!!!! De bandage voelt koud aan, je handen worden er ook koud van. Na 25 min om gehad te hebben was zijn been echt een stuk kouder dan het andere achterbeen. Niet ijskoud, maar wel duidelijk een stuk koeler. Er stonden een stuk of 4 stalgenoten omheen die het allemaal wel interessant vonden, en die waren allemaal enorm verbaasd. Ikzelf ook wel eigenlijk haha!
De bandage zit super, is vrij grof geweven waardoor het heel makkelijk om het been valt. Lijkt me ook super voor na zware training ( kan het ook goed voor gebruikt worden volgens de instructies). En geen moeilijk gedoe met water of icepacks of zo! Ik ben blij :D
Daarna een laag ice cool klei van Cavalor op de pees gesmeerd, en dat heb ik laten zitten. Ik haal dat er morgen weer af. Zit ook arnica in, dus zal wel goed zijn. Volgens mijn theorie blijft het been door de klei langer koud, doordat dat nog extra koelt en daarna droogt en dus afsluit.

Ik heb trouwens nog nooit eerder koel gel of klei gebruikt, koelde de pezen na het springen altijd gewoon met water. Maar het lijkt me wel handig voor op concours of cross. Alleen die pot mee en klaar. Die bandages zijn daar ook handig voor trouwens. Alleen een fles vloeistof mee en de bandages en klaar. Weer een hoop geleerd de afgelopen dagen :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:29

Heb even over Equi-N-Ice bandages zitten lezen (ken het nl niet). Lijkt me wel heel handig. Klopt het dat je ze meerdere malen kan gebruiken???? Want dan is het echt niet duur

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:35

Ik kende het ook niet thia! Had er zelfs nog nooit van gehoord.
Maar het, wat mij betreft althans, echt een aanrader.
Ik snapte het eerst niet echt, dus heb maar gewoon zo'n start pakket besteld. Je moet het zo zien:
Je krijgt dan een pakket met 2 zakjes met in elk 1 bandage ( deze kan je ook los bestellen). De bandages zitten in die zip lock zakjes. Als je ze koopt zit de 'koelvloeistof' ( alcohol met menthol) al in het zakje en is de bandage dus doordrenkt hiermee.
Als je de bandage gebruikt hebt laat je deze drogen, als je hem dan weer wilt gebruiken doe je hem weer in het zakje, doet een bepaalde hoeveelheid ( volgens mij 80 ml of zo) van die vloeistof erbij. Dan moet je dit even 10 min laten intrekken, en dan kan je de bandage dus weer gebruiken.
Is zeker niet duur nee!
En de bandages zijn heel grof geweven, je kan ze daardoor lang omlaten, volgens mij max 24 uur ( staat ergens op die site dacht ik). Ik vind het echt super!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:54

Tiahastrona volgens mij verkoopt de Action dat nog :)
Dat Equi-N-Ice lijkt me ook wel wat! Die deken ook want ik heb deze zomer een paar crossen gereden waar het smoorheet was.
Percy heeft Caressa al uitslag?

Ik kreeg net de uitslag van de selectie doorgemaild, ben geselecteerd :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:38

Gefelixitserd rianne!
En super mistid, goed gedaan!
Is caressa ook door??

Ik heb voor t eerst een meter gesprongen, echt super leuk! :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:02

Gefeliciteerd Mirthe :o *\o/*

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:56

Super Mistid, gefeliciteerd!!! :D

Goedzo Mette!

Ik heb paard al gewassen en gevlochten voor morgen en vanmiddag de cross gelopen... paar pittige lijntjes dus ben benieuwd. *D

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:09

Rianne: Gefeliciteerd met je propedeuse. Succes morgen!

Mirthe: Gefeliciteerd :D

Madelein: Super dat die koelspullen zo goed werken, hopelijk helpt het!

Ik heb vandaag BB en B gestart. Donderdag nog een een priveles springen gedaan en daar sprong ze toch super :~
Vandaag sprong ze ook heel erg fijn, ook tussen de hindernissen veel beter te controleren. T blijft nog moeilijk om het hele parcours hoofd omhoog te houden, maar dat komt wel, gaat steeds beter! Iedereen praat over haar als ik aan het rijden ben haha <3
Was nog 3e van de 40 ofzo, op stijlpunten :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:11

Gefeliciteerd Mistid. Super!!

[naam] weet nog niets, schijnt wel eens een paar weken te kunnen duren hoorde ze van een ander meisje die vorig jaar geselecteerd was.

Succes morgen Rianne!

Leuk dat het zo goed gaat Mette.

Die bandage klinkt wel interessant. Ga ook eens op google zoeken. Hoe gaat het nu met de brokkenpiloot Ed?

Vandaag weer eens springwedstrijd gehad. Shetan heeft de laatste tijd weinig gedaan, ook omdat hij zo jong en slungelig is maar het leek mij goed om hem weer eens mee te nemen ook al omdat hij volgende week een SGW heeft.

Gisteren had de bijrijdster hem gereden en ze vond hem sloom. Vandaag bij het losrijden was hij ook wat sloom en traag. Hij is wel vaker wat langzaam in het parcours maar tot onze stomme verbazing ging hij vandaag na hindernis een opeens lopen. Net alsof hij dacht: "joepie, een parcours". [naam] moest alle zeilen bijzetten om hem te kunnen houden en dat was natuurlijk niet bevorderlijk voor het parcours. Weet niet eens of ze drie of vier balken had maar Shetan werd in elk geval wel heel enthousiast, raar beest :D

We zijn naar huis gereden want de M zou pas om vier uur beginnen, dat werd tegen half zes. Het was een technisch moeilijk parcours en er bleven er maar weinig foutloos. Helaas waren er ook een aantal die moesten zandhappen. [naam] had drie balken, zelf baalde ze daarvan maar voor het debuut in de M en gezien het parcours vond ik het best goed.

Vermoeiend dagje. Om half tien op het terrein zijn en dan zo lang wachten tot de M.

Gaaf Siep, gefeliciteerd, mooi resultaat!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:22

Mistid: Gefeliciteerd, gaaf zeg!
Rianne: Jij ook gefeliciteerd met je propedeuse, super! En veel plezier en succes morgen in Gorssel.
Mette: Leuk!
Caro: Wat balen zeg! K heb me trouwens ook voor die fb pagina opgegeven.
Percy: spannend zeg, hopelijk is Caressa door.

Al die koelproducten heb ik trouwens nog nooit gebruikt, altijd gewoon met water. Maar misschien een idee om te gebruiken als ik wat meer met mn jonkie ga crossen. Altijd fijn om daar even ervaringen over te lezen.

Vandaag ben ik voor het eerst gestart met Fame. Was eigenlijk de bedoeling om BB te gaan springen, maar dit kon ik qua planning toch helemaal redden, dus toen ik hoorde dat bij onze club ook nog oefendressuur werd georganiseerd dit weekend heb ik me daar mooi voor ingeschreven.
Was alleen heel slechte voorbereiding, had nog nooit de proefjes gereden en ook nog niet binnen de bordjes geoefend haha. Maar Fame was super braaf en liep mooi d'r rondje. Commentaar was vooral de aanleuning, die was nog wat onrustig. En het was nogal een gewiebel tussen de bordjes haha. Verder zaten er fijne stukjes tussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn jullie paarden trouwens ook al zo aan het verharen. Die van mij echt vreselijk, t begint echt al een teddy te worden |( . Ben dus bang dat ik dr binnenkort kan gaan scheren, vooral als t zo warm blijft.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:25

Super siep, mooi rondje.
Gefeliciteerd met je prijs!

Percy: netjes hoor. K vind het knap voor een debuut. Vooral als het al zo pittig gebouwd staat.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:42

Rianne, succes morgen !!!!!
Ziet er netjes uit Siep, veel controle al :D
Vind het knap van Caressa Percy, ze heeft dit wel snel bereikt
Ziet er netjes uit voor eerste keer Loesvan, zeker met zo weinig voorbereiding.

Ik vandaag ergens wezen kijken voor springles, ga daar om de week naartoe (kunnen we ook eens wat aan ons springen gaan doen :o

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:19

@loesvan: ziet er heel netjes uit al!

@percy: idd knap debuut! Wat vervelend, zo lang wachten op de uitslag. Hoop dat ze geselecteerd is!

Hier idd ook al verharen :( heb wel snachts een deken op, en als het kouder dan 20 graden is ook overdag. Maarja ze staat dag en nacht buiten en dan speelt het licht ook een hele grote rol.