[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:12

Lau, jouw haar groeit echt als kool!
Hoe heette het artikel? Ik kan het zo niet vinden op de site van intermediair!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:13

-O- auto gaat €500.00 kosten :\

Maar ja voor € 500.00 kan ik weer een jaar rijden en kan ik geen nieuwe auto kopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:17

Balen Marijke, maar dat valt toch wel mee? Jullie hadden er toch ook net nieuwe banden onder laten zetten?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:18

dat was Geert zn BMW.. die kost deze maand €400.00 en daar komt mijn auto nog overheen met €500.00

Daarbij was mijn jeep vorig jaar bijna € 900.00 dus ik had dit jaar op minder kosten gehoopt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:20

Hier ging dat helaas net zo Marijke. Ook voor 2 jaar terug 1100 gekost. 3 jaar geleden ook 800 en dit jaar gelukkig 'maar' 280. Maar ook heel wat achter elkaar dus.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:22

Ik heb mijn auto nu een jaar en heb al meer dan 5000 euro aan pech gehad O:)

muts_marijke

waardeloos he Jantine. Maar voor de rest rijd hij zooo fijn! Start altijd en loopt voor de trailer echt super.

muts_marijke

Mootje schreef:
Ik heb mijn auto nu een jaar en heb al meer dan 5000 euro aan pech gehad O:)

WTF???? Echt??!! :oo Waarom??

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:24

Wow Mo, dat is ook flinke pech! Hier hebben we afgelopen Juli de andere auto gekocht en ook al bijna 1000 euro aan gespendeerd helaas. Maar die loopt nu ook voor de trailer wanneer ik alleen met mijn paard op pad ga. Dat mag hij net trekken. Moet zeggen dat hij hem wel heel simpel wegtrekt en lekker rijd onderweg. Als ik verderweg moet, gaat de bus van mijn ouders voor de trailer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:25

Ik had mijn auto een week en toen een nieuwe voorruit: €1200
Aanrijding met reiger: €2400
Longlife beurt: €800
Kapotte brandstofpomp: €1200

Gelukkig waren de eerste twee posten voor de verzekering :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:29

Jemig wat een dure ''pech'' kosten zeg Mootje!

De pech is dus dat wij deze auto nodig hebben voor de trailer.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:30

Wilden jullie ook niet over naar een bus dan Marijke?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:35

Moet bijna wel met een kleine erbij he ;) Maar we moeten dan ff zien hoeveel we voor mijn auto weer krijgen. Op zich hoeft er niet nu een andere auto te komen want de kleine zal nog niet veel mee gaan op concours maar misschien als wij de cross gaan verkennen een dag voor de wedstrijd en het is in de buurt dan gaat hij/zij wel mee. En dan is die extra plek wel heel handig. Maar schoonouders hebben ook een auto voor de trailer (mag maar 1 paard in de 2paards trailer) dus voor nood hebben we dat nog.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:37

haha nouja, voor een tijdje terug had je het er toen over. Dus vandaar :D
Wij hebben zelf ook 2 station auto's waarvan er 1 een 2 paards trailer met 1 paard mag trekken. Vind dat wel ideaal hoor. Ben niet helemaal afhankelijk meer van mijn ouders. Al moet ik zeggen dat ik toch praktisch altijd hun bus meeneem.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:37

Pfffoe he, dacht dat wij pech hadden in december, kwam op 1400 euro.... spruitstuk lek... Maar ik klop het af, onze T5 doet het super, en dit was de eerste keer dat er echt kosten aan waren, in de 140.000 km die we er nu zelf mee gereden hebben.

Bij rijst het helemaal de pan uit Mootje. Maar ja, zo'n blauwe reiger geeft ook niet mee.... Zelf ook eens zo'n bakbeest op de grill gehad. En een keer een haas, dat was nog in het gulden tijdperk, kwam op 4000 gulden, zelfs de koplamphuizen waren stuk....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:40

hmm balen marijke!
Wij hebben een oude Volvo, goedkoop kunnen kopen een aantal x jaar geleden.
Hebben vorig jaar aan 1000 euro kosten gehad oid, maar dat was de distributie riem geloof ik
hebben toen ook nog een astra erbij gekocht voor <1000 euro. En daar was net onderhoud aan gedaan. En die heeft nog helemaal niets gehad, gelukkig. Mijn ouders betalen het maar goed is wel balen als het zo is.
Maar voor de crossen ver weg huren we een bus die de trailer met gemak kan trekken. Hebben een range rover gehad maar dat was errug duur! en ja die mocht de 2-paards trailer wel trekken maar mijn moeder huurt dan liever die bus dan voor de wedstrijden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:40

Is ook heel handig idd. Jantine maar wij moeten bijna altijd 2 paarden tegelijk meenemen.

oooh als ik dat hier allemaal zo hoor mag ik helemaal niet zeuren!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:50

Middag!!

Moest eigenlijk voor beoordeling les geven vandaag op school maar ging niet door, dus niet voor niks goed voorbereid, maar nu hoef ik het voor de volgende x niet meer te maken :)

Bianca: Erg netjes hoor!! Beide keren geen verkeerde punten bij je debuut!!
Pff 40 uur stage in de week, dat is goed veel!
Lau is druk met school!!
Tientjeh: Jonge opa en oma en zelf nog jonge overgroot opa en oma heeft kleine sem!! Mijn ene opa is al in de 70 :wow:
verder ben ik ook echt een buitenmens, en ook niet stilzit!
Noor: Zo vroeg is dat toch niet, ik heb op zondag al wel eens om 08.30 mogen starten :Z
Lau: Dat is een zeer blonde actie!!
Mirthe: Wat een m*gool !!!!
Ik heb zelf heel dik erg krullend haar en komt halverwege mijn rug, wil niet weten hoe lang het is als ik het stijl. Maar zo veel er af, nee echt niet. Ben zo'n 4 jaar bezig om het vanaf me schouders zo lang te laten worden.

Vanavond weer dressuurles, zo eerst paardje doen. Over tijdje kan ik weer eerst eten en dan naar me paardje :D
Hier heeft het trouwens wel hard gedooid vandaag, bijna geen sneeuw meer :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:24

hier ook bijne geen sneeuw meer :D

heerlijk dat het langer licht is, mijn paardjes staan nu even in onze oude bak, nog wel iets hard.
Maar paard loopt warempel ook weer op straat helemaal goed, dus het teren heeft al wel wat nut gehad, hoeven klonken ook wat harder toen hij liep. En de warmere temperaturen zal hij ook wel wat fijner vinden :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:24

Hoi hoi

Lekker he Sanurie dat het zo gedooid heeft!
Ik heb net heerlijk thuis in de bak gereden, Zeus was fijn! Wel is hij gruwelijk ritselig. Waarom weet ik niet?!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:58

hopelijk is de bak hier ook morgen weer begaanbaar. Zou tijd worden. Die winter is leuk, maar laat nu het voorjaar maar beginnen.

@MM: wij weten wat ons kleinkind wordt, nou ja, welk geslacht het is, wat het later wordt, dat blijft afwachten natuurlijk.. :D Maar ik zeg nog niets, ze moeten eerst zelf de gelegeheid gehad hebben om familie en vrienden in te lichten, ik zou het niet leuk vinden als iemand het al via via via mij zou horen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:01

@ Texelse je kan ook een klacht indienen bij de bond van verzekeraars en misschien kunnen zij ook advies geven. verzekeraars zijn soms erg :r
@ Bianca zitten toch goede cijfers tussen dus dat komt vast snel goed. Bull moet ook even wennen aan het Z denk ik. Vind het wel slim om even 2 dagen achter elkaar proeven te rijden. Leren zij vaak veel van.
@ Mirthe wat een idioot.
@ Mootje haar doneren is een goed doel. Ik moet ook weer naar de kapper. Ben 30-12 geweest en mijn pony hangt nu ver over mijn ogen ipv erboven. Volgens mij heeft de kapper er pokon ingesmeerd :(

Ik ben net weer naar de fysio geweest en heb nu tape op mijn been. Lopen gaat al een stuk beter. Morgen gaat schimmel aan de longe want dan zal de bak wel weer begaanbaar zijn. Moet conditie opgaan bouwen voor als ik wel kan crossen in april.
Pfff wat een auto kosten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:10

dank je voor de tip Caro. Het is er administratief een puinhoop. Ze gebruiken nu het 3e landelijk bekende incassokantoor. Die anderen hebben de klus weer terug gegeven zeker omdat wel bleek dat het niet klopte. Van meer klanten heb ik tenminste dit soort fouten gehoord. Nu hebben we ook 2 jaar niets gehoord, en opeens dus een brief met een hoofdsom en rente en kosten. Maar hoe die hoofdsom opgebouwd is?? Geen idee, maar dan kom ik ook nog met een "hoofdsom" van de nota's die ze niet uitbetaald hebben.. Bah allemaal negatieve eniergie....

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:15

Leuk Margriet, ik weet ook wat het wordt maar Paul en Suzan willen niet dat anderen het weten dus my lips are sealed; zelfs Noor weet het niet.

Hondjes eten en plassen, douchen en andere kleren aan en ga ik straks maar weer te rock 'n rollen. Het grote concert is op16 juni in de Parkschouwburg in Hoorn incl optredens van een professionele band, rock 'n roll dansers en streetdance. En ik doe ook mee in petticoat en getoupeerd haar.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:57

Nou lekker dan Mirhte.
Mootje dat is echt stoer als je dat doet!
Die auto's zijn altijd echt duur. Gelukkig kan Roelof alles zelf doen, maar de onderdelen zijn ook best duur.
Wat leuk Margreet.
Idd Margriet! Op naar het voorjaar.

Nou wij hebben vandaag een retourtje twente gedaan. Roelof wilde zien of hij het hele stuk al kan autorijden en dan moest ik even mee dat als het niet meer ging dat ik kon autorijden. Maar het is gelukt. Hij ligt nu wel weer lekker te slapen. Denk dat het nog wat teveel van het goede is.