[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:49

Proficiat met je BE Winnie *\o/*

Ik heb 2 weides die ik huur, de ene zit echt alles bij inbegrepen, bij de andere herstellingen van de draad en zaken als de bramen maaien. Dan 2 weides in eigendom. Dus voor 3 weides is (her)zaaien, maaien, vetten, kalken... voor eigen kost.
1 weide ga ik dit jaar laten kapotlopen en komend najaar eens grondig laten aanpakken. Het JKK komt daar nu verdomme al door de grond geschoten -:(-
In totaal zal het iets zijn van 2,5 à 3ha vermoed ik, maar slechts 1/3 is ook bruikbaar in de winter. Vandaar dat Icaro en Henkje op stal gaan. Icaro om door te kunnen rijden (nuja...) en Henkje omwille van zijn leeftijd.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:55

proficiat winnie met je BE! Wat jammer van je wedstrijd in baarle. Gek hoe ze aanvoelen hoe zeker je bent als ruiter en hoe ze daar van profiteren. Had ik met furrie ook. 1 keer rijden zonder veel zelfvertrouwen en poef had ik al een weigering aan mijn been. Was heel vaak met mes tussen de tanden rijden zoals ze zeggen.

Wij hebben ook onze eigen weide's en stal aan huis. 1 weide van ongeveer 1 hectare gebruiken we enkel en alleen om te hooien. De andere weide is verdeeld in 9 stroken die nog eens in 2 verdeeld zijn. Deze stukken zijn ook goed voor 1 hectare ongeveer.
Onze paarden zitten niet samen maar elk apart omdat stijn zijn paard erg dominant is.
Hij jaagt de andere paarden gewoon door de draad.
Wij werken met een doorschuif systeem waardoor we altijd mooi gras hebben voor de paarden. We hebben ondervonden dat ze de weide ook mooier "opkuisen" als ze op geen te grote stukken zitten.
In de winter gaan ze op een stuk die kapot gelopen mag worden. Dan gaan ze meestal een paar uurtjes op dat stuk met wat hooi en dan weer op stal.
Flush blijft zolang het kan 24/24 buiten. De andere komen sowieso snacht op stal of als het te warm is gaan ze overdag op stal en snachts buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:17

Ooit willen we ze wel aan huis of in ieder geval weide en woning geen 15 km meer uit elkaar.
Ik twijfel ook om 1 weide weer te verkopen of verhuren.

Vanavond springles *\o/* Aangezien de piste op stal nog een tijdje buiten gebruik gaat zijn heb ik besloten dat de paarden vanaf volgend weekend naar de weides gaan. Van daaruit is het makkelijker om ergens heen te gaan.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:04

florence123 schreef:
Jessol schreef:
Al een tijdje niet gepost, ik lees wel mee, maar reageren schiet er vaak vantussen. Maar wel een interessant onderwerp aangezien ik volgende maand naar een weide in eigen beheer ga. Ik had al gepost dat ik op zoek was naar iets anders en ik heb nu, zeker voor de zomermaanden iets gevonden. Omdat ik met Shadow ook niet veel meer kan doen is accomodatie voor mij niet zo belangrijk meer en aangezien ik ook financieel wat zou willen besparen is dit op het moment de juiste oplossing! Ik ga dit samen doen met een ander meisje die al wat ervaring heeft met alles doen in eigen beheer dus ik ben benieuwd.

In de winter is het stuk eigenlijk iets te klein om het begaanbaar te houden dus ik zal wel ergens moeten overwinteren en ik ben nu ook al wat aan het uitkijken. Ben echt op zoek naar iets basics voor in de winter, als ik maar in het weekend mooi kan wandelen en wil zeker een heleboel zelf doen!

Wij gaan nu trouwens naar de omgeving Munte, het ziet er daar super mooi uit om te wandelen. Als er mensen van de omgeving zijn en mij eens willen rondleiden?

Eventjes tussendoor: mijn paarden staan daar bij mijn ouders. Op 2minuten stappen van waar je staat. Ik wil gerust mee wandelen met Colorado!

Oh wat fijn! Dat zie ik zeker zitten! Wij staan eigenlijk op de Hundelgemse Steenweg, niet ver van de Zoete Zonde. Wij verhuizen op 30 maart, dus ik wil hem een weekje op zijn plooien laten komen en het weekend erna wil ik graag al de buurt verkennen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:36

Jammer winnie, ik herken helaas veel van canch. Op training sprong ze ook altijd de pannen van het dak en op wedstrijd liet ze me al te graag in de steek... proficiat wel met je BE !

Ik heb vandaag voor de aller eerste keer weer op canch gezeten *\o/* . Ze was super flinkjes, ook beetje gedraafd. Tis gelijk een jong paard, zo wat wiebeligachtig . Maar direct mijn hand naar voor volgen, super zacht in haar mondje. Me so happy :D .

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 21:35

@PP: 'k Vond het leuk om er bij te zijn! :D

Hier in dit lentezonnetje ook een heeeeeeeeellll fijn ritje gehad. <3 Echt deze Luxor is zooo genieten! :D Dikke smile hier, na zijn moeilijke periode geniet ik hier dubbel zo van.
Flink zijn best doen, enthousiast zijn, ... oa stap-galop geoefend op rechte lijn en ging top. Er lagen drafbalkjes en hij was precies wel happy om die te doen. :+ Luxor heeft ook die ene hoek waar hij vaak drama maakt. Heel soms keek hij wel enorm maar liep er wel langs zonder weg te schieten en uiteindelijk kon hij op beide handen zeer ontspannen passeren. Daarna klein rondje buiten uitgestapt zo'n 400-500 meter ofzo en ook flink + liep niet gevoelig. En om te horen van iemand anders dat het er goed uit zag vandaag is ook heel tof! :D Al die dingen samen maken mijn dag, pennyyy. :+

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:10

Fijn dat Karin je toch een beetje een goed gevoel heeft kunnen geven!
Ze was echt wel heeel flauw! Nogmaals proficiat met uw BE!

Ik zag de foto’s op fb PP! Fijn dat je er terug op bent gegaan!

Dat zonnetje doet al veel hè Hanne! Geniet van de positieve periode!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:08

Hanne: ik kan me voorstellen dat je er deugd van hebt! Gewoon genieten, dan volgt dat springen ook wel.

Winnie: dat is balen! Ga je nog jumpings rijden dan? Zit het probleem enkel op trakheners in de cross of is ze haar algemene vertrouwen kwijt? Hopelijk komen jullie er snel uit. Kan je ze niet eens laten starten door iemand anders?

Pp: wat zalig dat je terug hebt kunnen rijden! Wat zijn de plannen nu met haar?

Hier vandaag genoten van een dagje Overpelt met Iskander. Dressuur was vrij goed, 1 bokje in de galop maar voor de rest een net proefje. Jumping was vlot foutloos en cross heerlijk foutloos rondgebold. Echt een groot verschil met zijn eerste crossjes waar hij nog hier en daar aarzelde. We werden 3de

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:32

Proficiat met je derde plaats!

Het algemene vertrouwen is weg, het maakt al niemeer uit op welk soort hindernis, maar ze blokkeerd wel nog steeds sneller bij water en grachten. Ik ga ze inderdaad eens laten starten door mn trainster. Normaal gezien 7 april in Etten-Leur, ik ben wel benieuwd. Ik hoop dat ze er wat vertrouwen uit kan halen. Ik ga zelf gewoon nog steed cross trainen en inderdaad misschien eens een jumpingwedstrijdje of dressuur meepakken. Zonder wedstrijden rijden vind ik soms nogal saai :o

Dus als jullie ergens een crosstraining zien passeren, mag je dat altijd doorsturen! In mei ga ik denk ik nog eens terug naar KD. Zij raadde aan om nu de moeilijke dingen wat achterwege te laten en gewoon veel gemakkelijke dingen te trainen waar ik 100% zeker van ben. En de moeilijk dingen pas oefenen als ik weer bij haar ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:56

Wel fijn dat KD zo meedenkt. Lijkt me enorm geruststellend om te weten dat je daarop terug kan vallen.

Proficiat met de 3e plek Florence!

PP, van jou zag ik mooie oortjes langskomen. Volgens mij was het onbetaalbaar qua gevoel, je straalt echt op de foto's.

Gisteren springles gereden. Op de middellijn 2 cavaletti's met 5-6 passen tussen en dan op ene diagonaal een rechte en andere een oxer. Doel: niet op de sprong focussen maar op regelmaat en ritme behouden. In het begin een driftkikker onder mijn kont, nadien enorm fijn gesprongen tot pakweg 1m. Complimenten gehad dat hij goed begint te marcheren en hele fijne galop :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:35

Wij zijn dot weekend naar Overpelt geweesr.

Jomos eerste officiële cross.
Dressuur bleef hij binnen de hekjes, liet zich ook goed rijden.
Springen ging opzich ook goed, alleen 1 hoek waar de winkels en het frietkraam stonden, keek hij naar waardoor ik hem omgedraaid heb en de hindernis opnieuw heb aangereden.
De cross ging vrij goed. Even wat kijkerig op de 2 daarna ging het goed tot aan het water. Daar keek hem heel hard. Maar eens hij er in zat, ging hem goed. Ik ben omgedraaid en heb de waterbak opnieuw aangereden en toen ging hem zonder te kijken. Omdat te bevestigen, toch nog een paar keer omgedraaid en noet meer getwijfeld. Dus opzich tevreden.

Hij heeft weer veel geleerd dit weekend, nog niet goed maar wel stappen in de juiste richting.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:57

Proficiat met je BE!
Ik moet geen huur betalen voor de wei, er is een bakstenen stalgebouw met opslag ruimte voor hooi en stro. ik zou ze gewoon dag en nacht willen laten rond lopen. ze kunnen zelf kiezen of ze dan op stal gaan of niet. Op het einde van de straat is er een pension stal met zeer goede buitenpiste die ik dan mag gebruiken.
Heb al veel miserie gehad met op pensionstal staan dus ben daar niet meer zo happig op :Y)

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:59

leuke foto's daaphh! elke keer een stapje meer inde goede richting +:)+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:11

Winnie: proficiat met je BE!! Wel heel zuur dat je niet fijn kan rondrijden met je paard... Evt eens bij KD laten staan voor een weekje om ze te laten rijden? Ik heb goeie ervaringen met K.obe C.amaert om weekje te trainen en dan hem eens cross te laten rijden. Ny gaat sindsdien in de cross als een echte machine!

Daaphh: Jomo ziet er goed uit hoor!!

Leuke berichten ook van alle anderen hier!

Ik heb niet veel te melden, thuis rustig aan het rijden. Fi heeft al een hele behoorlijke uier en ze is pas uitgerekend op 9 april, vraag me echt af of ze haar termijn zal uitdoen...
Ondertussen zijn we druk aan het kijken wie haar volgende partner mag worden :D
Heeft hier iemand trouwens een abonnement op clip my horse? Er is nu een hengst zopas goedgekeurd bij BWP en ik zou graag dat stukje film zien, maar om nu enkel daarvoor een abonnement te nemen, is gelijk ook zot...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:41

Leuke foto's Daaphh!

Proficiat Florence! *\o/*

Spannend Antonius! :D Eentje van Chacfly? Op stal ook eentje drachtig van hem. ;)
Aan welke volgende partners denk je?

Hier eergisteren nog eens balkjes gelopen, hij werd een beetje sterk in de mond. Vandaag een gewoon ritje en verliep weeral supergoed. Dus mss goed dat hij beetje sterker werd in de mond door het enthousiasme bij balkjes? :+ Dit weekend of volgende week eens een kruisje springen ofzo.

Ik denk dat het deze zomer behoorlijk rustig gaat zijn voor ons. Moet beetje centjes sparen. ;) Ik studeer bijna af, op zoek naar fulltime werk maar doe nu al jobke voor bijverdienste en valt ook te combineren als flexijobber later aangezien het meestal enkel avond/weekendwerk is. En ook op zoek naar eigen stekje vanaf ik vast werk heb. Ik kijk al rustig naar vacatures maar echt volop op zoek ben ik nog niet, want anders wijkt mijn aandacht te veel af van mijn eindwerk en die is nu toch even belangrijker. (+ weekendjes weg, + zus trouwt, + rekening van de kliniek, ...)
Ook vind ik het superstom dat je bij jumping bvb met een lagere (02) licentie al tot 1m in de pro tour kan bvb. Das al meer dan behoorlijk. Maar in de dressuur moet je al verplicht een (03) licentie vanaf het laagste niveau dat ik mag (mag geen subprovinciaal meer rijden) tot en met N4 amateur.
Voor die paar dressuurwedstrijdjes weet ik niet of ik speciaal een hogere licentie ga kopen...
Endurance voor de laagste klasse heb ik al voldoende aan L01 licentie. :+
Ga eigenlijk liever mijn geld spenderen aan op verplaatsing trainen en veel terreinen laten zien. Denk dat Luxor daar veel deugd van zou hebben zonder die wedstrijddruk.
Nuja we zien wel hoe het loopt, wie weet heb ik heel snel vast werk en mag ik mij gerust wa meer permitteren. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:25

Daarom ben ik oa bij de lrv gegaan, of je nu 1 discipline start of 3, je aansluitingsprijs blijft hetzelfde. Anders is het wel kostelijk als je eens van een andere discipline wil proeven op wedstrijdvlak.

Er zijn blijkbaar toch weer gesprekken om vlp en lrv te laten samenvloeien, ben curieus wat het gaat geven.

Spannend Antonius! Speciale wensen voor de kleine in productie?

Hier is Icaro vanochtend weer op de weide gezwierd voor het zomerseizoen. Hopelijk geeft dat weer wat meer tijd om te rijden ipv te lopen prutsen en doen op stal.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:02

Heb het ook gelezen Varekaj, benieuwd wat eruit gaat komen qua fusie...

Leuk Antonius! Wie heb je op het oog?
Wij zijn vandaag ook op wat stoeterijen gaan kijken om te beslissen waar we Julie gaan laten bevallen. Super tof, al die kleine veulentjes <3
Hier zondag nog eens op wedstrijd, ben benieuwd haha

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:28

Hanne: geen chacfly, wel chaccato. We hebben getwijfeld tussen deze hengsten maar dan toch chaccato gekozen.
Om opnieuw te dekken willen we een leuke Cornet-zoon omdat we toch wel blij zijn ook met Ny dus terug die kant op. Ik heb Cornet's prinz gezien vorige week, bloedmooie hengst die zich ook al bewezen heeft, dus dat is grote kanshebber.
Ik wacht nog af of er een filmpje beschikbaar komt van comthago van de helle, pas goedgekeurd voor BWP. Daarmee zou ik teruggaan op het Carthago bloed dat er bij Fi inzit, en dan nog Lord erachter, dus bloed genoeg. Qua bloedvoering is dit 100% wat ik zoek, maar ik vind geen beeldmateriaal van hem...
Comthago VDL is ook nog niet afgeschreven, heel populair in NDL maar vind hem wat wisselend springen achteraan...
Mocht het veulen een hengstje zijn maar wel helemaal ons gedacht, is terugdekken bij chaccato ook een optie.

In welke richting zoek je werk?

Laurie: geen thuisbevalling voor Julie??

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:12

Interessant Antonius! Nee, geen thuisbevalling. We hebben er zelf geen ervaring in en zou het mezelf niet vergeven mocht er iets mislopen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 11:18

Spannend Antonius ;) Dus je wilt liefst een merrie?

Hoh ik kan veel kanten uit maar ik zoek op content creator, social media, video, ... Maar ik zoek ook naar paard. :P Daar is de kans op meer administratief werk groter maar de sector is wel heel leuk. ;) Bij Equitom zoeken ze bvb een medewerker, niet het 'leukste' jobje maar voor tijdelijk is het wel goed. ;) Maar te ver voor mij helaas. En nog ergens anders iets heel interessant in de paardensector tegen gekomen maar was in Limburg dus ook te ver.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:31

Laurie: groot gelijk, wij hebben het ook altijd uit handen gegeven, tis te zeggen, we waren er meestal wel bij (van zodra we telefoon kregen vlogen we ernaar toe) maar dan was er toch altijd iemand die er al zoveel geholpen had. Maar eens moet de eerste keer zijn, mijn buurman is fokkerij van 't m.erelsnest en ik mag hem bellen als het begint, dan komt hij meteen kijken dus durf het nu wel aan.
We hebben zelf ook birth alarm, camera marcheert helaas nog niet, dus wellicht zal ik in de camion slapen, staat vlak naast de stal dus dan ben ik er meteen als het alarm afgaat. Denk dat ik ze vanaf het weekend onder alarm zet.

Hanne: ja, een merrie blijft zeker. Die zou als alles goed gaat, dan over enkele jaren van Ny kunnen overnemen, en dan weer met Ny fokken, want tegen dan zal Fi te oud zijn. Een hengstje zou ik graag verkopen, maar mijn man doet graag zo vrijspringen en al mee, dus die zou liever houden tot 3-4 jaar en dan verkopen. Maar dan is het natuurlijk weer extra werk voor mij (ik doe bijna altijd de stallen en dan zadelmaken maken en wat doorrijden). Play zal binnenkort ook te koop komen. In de paasvakantie laat ik hem keuren en dan te koop zetten. Ik wil even wat rustiger aan doen, niet meer alle dagen tot half 10 bezig zijn met stallen mesten en rijden, soms eens dagje niet rijden, maar dat lukt nu niet. Ny 5x rijden en Play 3-4x, het begint te wegen. En dan zie ik al het werk op den hof qua onkruid en opkuisen enzo, maar ja, het komt er maar niet van.
Dus mochten jullie eens iemand horen die een leuk allround sportpaard zoekt... Zou hem wel eerst zelf laten keuren, zodat ik achteraf geen verrassingen heb.

Moest ik eens iets zien passeren van administratief werk in de paarden, zal ik aan je denken Hanne! Soms verschijnt op FB zo wel eens iets.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:09

Play zal wel zo de deur uit zijn :)!

Hier mag dua ook blijven omdat het merrie is, de hengst wordt ook verkocht. Beide zijn ook geboren ergens anders opstal, bij canch was het heel spannend, het birth alarm zat er nog niet op. EN GELUKKIG was er daar een late vogel aan het rijden op stal en voor hij vertrok ging hij even kijken naar de merries en veulens en Dua floepte er net uit :P. Hij heeft dan direct gebeld naar stal eigenaar. en die dan naar ons. Hij voelde zich mega schuldig. Moest dat die jongen daar niet geweest zijn dan had hij het pas smorgens gezien en canch haar nageboorte kwam niet af dus dat ging toch heel wat minder geweest zijn :/.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:50

Antonius, je mag via PB altijd wat basisinfo over Play geven, dan hoor ik eens in de club en onder mijn kennissen. Afstamming, leeftijd, maat... dat soort dingen. Je ziet hem wss liefst bij een sportruiter komen?
Denk ook wel dat die rap weg gaat zijn hoor.

Amai PP inderdaad chance dan! Ik heb onlangs puur toevallig een bevalling meegemaakt. Reed ergens langs en dacht, die ligt komiek in de weide. Gekeerd, zag de blaas dus direct geparkeerd en bij dat huis gebeld.
Mensen dolblij haha. Die bevalling ging heel vlot, op pakweg 2 minuten was alles gepasseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:56

Mensen hier die gestart zijn in Lille vandaag?

Ik heb me ingeschreven voor een oefenjumping volgende week, in 60-70. Hoogte zal geen probleem zijn, doel is hoofdzakelijk om gewoon vlot rond te rijden en de focus erbij proberen houden. Is wel ruim half jaar geleden dat we een echt parcours hebben gereden :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:44

Zo ik heb even een topic aangemaakt in afwachting van ons veulen :') ze ging op enkele dagen zo enorm vooruit, maar tis weer stilgevallen. Maar nu zit de spanning erin, dus we zijn er klaar voor!
Heb er alleen een dilemma bij gekregen afgelopen weekend :P Was met een vriendin meegegaan naar de hengstenshow van VD He.ffinck omdat zij wil dekken met Fon.cetti. Ben ik daar toch niet als een blok gevallen voor Cha.risto zeker <3 Een 3-jarige hengst wat ik eigenlijk niet wil want die moet nog alles bewijzen, maar hij heeft een bloedmooi model, type zoals ik graag zie en sprong abnormaal los door zijn lijf, gelijk in de voeten, prachtig over de rug, liet zich heel makkelijk bewerken... Hij heeft linksvoor een minimaal scheef voetje maar ok, als ik een Duitse hengst kies, ga ik ook niet naar de voeten gaan kijken, dus dat weet ik zelfs niet op voorhand...
Ik was eigenlijk zo goed als overtuigd om Cornet's prinz te kiezen, ook bloedmooi, bewezen, springt zoals ik graag zie, maar ja, die andere laat mij nu niet los :+ Dju :+