[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:05

Tga nog beetje warmer moeten worden. Tmoe + 13 zijn denk ik?

Dat is het plan om mee te doen :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:13

Leuk! Je laat me weten wanneer je moet starten, en ik kom supporteren. :) Als het zonnetje er maar bij is! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 14:17

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:28

Ai! De verkoudheidsversie is hier dichtbij in kortrijk. Niet zo gevaarlijk als de neurologische versie maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:25

Hou al die versies van rhino maar lekker daar waar ze nu zitten, ik hoef ze niet :+

PP: Waregem is toch ook al uurtje tuffen van hieruit. Toch al eindje als je dan wss 's morgens vroeg moet starten.
Het "werk" dat ik in het weekend soms doe is een bijverdienste. Ik werk af en toe voor een hostessenbureau voor een extraatje, en momenteel doe ik vooral opdrachten voor een bedrijf dat vooral grote sportevenementen doet. Mijn vaste stek ik op de thuiswedstrijden van RSCA (nee, ik ben geen supporter of fan). Ik ben altijd vrij om te kiezen of ik een opdracht aanneem of niet, en ik had niks staan op de 15e toen ze me vroegen. Als ik op voorhand weet dat ik wedstrijd heb, dan bekijk ik eerst hoe graag ik die wedstrijd wil doen :) Zo kan ik best goed evenwicht vinden, en voetbal is toch geen zomersport.

Maw, ik heb de hele dressuurkalender van HGVBB en HROV al in potlood in mijn agenda staan :))

Voor gras moet de temperatuur 8° zijn dacht ik.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:04

Dierenarts moest nog enkele gevallen doen, en ging pas laat thuis zijn om de resultaten te bekijken. 't Zal maar morgen zijn! Ik ben echt keibenieuwd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:33

Ooch, wel een leuke bijverdienste! Ja een uurtje is al ver rijden voor eens op jumping te komen.

Gisteren eerste springles gehad, pony deed goed haar best voor de eerste keer terug echt springen. Ze is nu al twee keer braaf geweest bij die lesgever, dat is al evenveel als al mn lessen samen die ik van S vroeger had :D. Of mijn paard heeft haar leven gebeterd of het klikte echt niet met S. Kzou nog eens moeten testen door bij S te rijden :Y).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 12:20

De uren van Baarle staan online. Staan toch wel heel veel belgen op de startlijst moet ik zeggen.
Zal wel een vroege dag worden... Het is een anderhalf uur rijden en De eerste om 9u en de laatste om 12u, dus ook weer snel klaar.
Ben wel een beetje zenuwachtig voor Cas.... Hoop maar dat hij niet te vervelend is. Gisteren heb ik he 2x gereden.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:34

Veel succes Daaphh! Voor mij ook 1u45 rijden, gelukkig moet ik maar rond half vier rijden ;) Ben wel heel benieuwd! En ze geven super goed weer uit voor dit weekend dus dat zou echt ideaal zijn. Al helemaal in crossstemming :D Hoop het ook voor je dat Cas een beetje zijn verstand gebruikt.

Hier momenteel een zeer brave pony, met af en toe een pittige uitspatting. Door omstandigheden was ik maandag alleen in de les (normaal delen we de les met een drietal ruiters, waaronder mijn vriend). De lesgever maakte ervan gebruik om eens fijn door te trainen. Na een half uur was ik al behoorlijk moe van het concentreren maar zoooo fijn dat de pony liep, al de aandacht voor je alleen is toch best pittig :p. Er zijn nog een paar stukjes gefilmd van het einde van de les (toen waren we beide helaas al een beetje minder scherp). Als ik op ze op de pc krijg toon ik wel eens een stukje als jullie dat tof vinden :) Geen spectaculaire dingen, een stukje gebroken lijn in galop, beginseltjes wijken en schoudervoor en overgangen draf-halt.

Jumping in Waregem klinkt als iets ideaal, "helaas" ben ik die dag op skireis, tzal voor een volgende keer zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:43

Ohh ja, wij zijn wel al fijn vroeg naar huis.Denk als het inderdaad zo mooi weer is we gaan bbq'en als we terug zijn. Hopelijk om cas zijn goede manieren te vieren :)

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:14

Veel plezier in BN, zondag lag het terrein er al supergoed bij, dus kan nu alleen maar beteren.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:40

Telefoontje gehad van de DA, en hij heeft de resultaten niet gezegd. Hij wilt ze met me bespreken in zijn praktijk... :s Toch maar een vies gevoel, ik heb dit nog niet gehad bij deze DA... Hij zei zo van: 't is wat moeilijk om over de telefoon te zeggen... Is 't moeilijk van uitleg of is 't slecht nieuws? :s Heb toch stress. Hopelijk is 't gewoon iets banaals! Morgen om 10u ga ik...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 00:04

Ohh wat vervevelend dat hij je niet een beetje kan vertellen... Nu geeft hij je zeker een ongerust gevoel!

Ik zal duimen voor je dat het toch nog meevalt!!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:04

Oei Hanne_SP, ik duim mee dat het echt gewoon iets moeilijk is en niets erg :s. Daar zou ik toch ook wel slecht van slapen... Had dan misschien liever gehad dat hij me niet gebeld had i.p.v. zo niets te zeggen!

Veel plezier/succes aan de deelnemers in BN! We hadden bij nader inzien ook beter ingeschreven, is helemaal niet zo ver van waar de paarden staan. Ik kijk al uit naar de foto's :) !

Van de training in M*inder*hout helaas geen gelukte foto's hier. Wel enkele filmpjes maar moet er eens werk van maken om uit te dokteren hoe ik dat online zet vanaf m'n ipad :p.

Prietpraat: ja, veranderen van lesgever kan vaak veel doen! Les je bij bekende (cross)ruiters, of lesgevers van b*loso daar?

Hier heeft de lesgever zelf eens op de 5j gestapt, gaf na enkele rondjes wel een verschil. Het ligt dus toch voor een groot deel aan de ruiter, stelt me wel wat gerust dat het met veel oefening nog goed kan komen met die dressuur ;).

Hier staan enkel nog 2 dressuurdagen op de planning deze maand! En voor de 6j misschien ook nog eens een indoor jumpingske om er terug in te komen. Wegens 0 dressuur ervaring moet ik starten in de B1, dat is echt de saaiste proef ooit en heel de tijd lichtrijden... niet mijn ding. Maar als m'n 6j een beetje zijn best doet hoop ik die snel door te zijn :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:48

't Rare is dat ik het echt niet gewoon ben van die DA! Ik erna zo vragen van moet ik iets geven of doen voor mijn paard? En hij zei zo van dat bespreek ik nog wel met je... Ik denk dat hij het wel goed bedoeld... Stel dat 't slecht nieuws is, dat hij 't liever persoonlijk zegt dan via telefoon. Of beter wil verduidelijken... Dat 'k mss met heel wat vragen ga zitten ofzo.
Nog niet gehad dat ik werd uitgenodigd is zijn praktijk om te bespreken. Normaal is da toch zoiets van: Ja dit en dat wat tekorten, daarvoor heb je supplementen nodig, die kan je komen halen in mijn praktijk. Maar nu was dat lijk niet zo.
Hopelijk is 't gewoon dat hij het in 't echt beter wil uitleggen, omdat 't wss wel belangrijk is?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:51

Dus er moet iets niet juist zijn dat alleszins, ben al heel content dat 'k bloed heb laten trekken!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:58

Nog 2 uurtjes bang afwachten... Komt wel goed Hanne, Shuddy heeft al zoveel doorspartelt, het is een taaie bok!! In ieder geval veel succes!

Daaph en PP veel plezier in BN! Nu het zo mooi weer wordt, heb ik ook beetje spijt om niet in te schrijven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:27

Succes straks hanne, ik duim mee dat het nieuws meevalt. Voor hetzelfde geld wil de da alleen uitgebreider onderzoek of een speciaal supplement dat duurder uitvalt en is op deze manier bespreken makkelijker.
En je weet dat je hier ook altijd op steun kan rekenen. Zolang shuddy geen zin heeft om op te geven doet hij dat ook niet.

Ik mag rond 10u mijn holter inleveren en dan een hartecho tijdens inspanning. Volgende week de uitslag, en die dag gaat de camionette ook binnen voor herstel. Dan kan ik er eindelijk weer invliegen als de cardioloog groen licht geeft.
Zondag ga ik een buitenrit maken en aan de weide werken zodat ze vanaf april weer 24/7 buiten kunnen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:07

Dankje voor de duimpjes!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:53

't Was een hele uitleg! 7 waarden te hoog of te laag. O.a. erythrocyten, monocyten, hematocriet, MCHC, alfa2, alfa2 abs, CK en LDH.
De DA wou dat 'k op de praktijk kwam om de hele uitleg te doen. ;) Het komt erop neer dat Shuddy te weinig bouwstenen heeft om spieren op te bouwen, ipv op te bouwen, worden ze afgebroken. Daarom dat hij vermagerde. Hematocriet kon je vergelijken met coureurs die doping nemen, dan is de hematocriet veel te hoog. Bij Shuddy is dat dus te laag. (moet tussen 350 en 500 zijn, Shuddy heeft 301) En in verband met de LDH kan dat spierverzuring opleveren (LDH moest onder de 700 zijn, Shuddy had 893). Gelukkig werkte ik niet veel met Shuddy, of het kon spierverzuring opleveren en 't kon miserie zijn. Hij moet meer eiwitten krijgen maar niet door middel van krachtvoer ivm zijn koliekgevoeligheid maar door luzerne en andere. Ook moet hij een vitaminepreparaat krijgen. Maar dat had de DA niet liggen, hij moest het nog bestellen bij de farmacie, dat is voor volgende week. Om het kort te zeggen, hij is conditioneel niet in orde voor de cross op dit moment. (DA heeft gezegd van ja hij is conditioneel niet in orde, maar is de vraag moet hij conditioneel in orde zijn? En ik zeg ja het zomerseizoen ga ik crossen rijden)
Dus dankzij mijn buikgevoel op tijd opgemerkt voordat het seizoen begint. :)
En ondanks dat hij precies een wormenbuik heeft, niets van parasieten in bloed of mest gevonden. :)

FJOEW! Pak van m'n hart. :) Tis niet in orde maar we weten het en belangrijkste van al, op tijd! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 12:04

Ohh dat is goed nieuws! Gelukkig iets wat allemaal op een bepaalde duur verholpen kan worden!
Ben blij voor je dat het niets ernstig is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:32

Hoog hematocriet wil wel zeggen dat er veel plek is om zuurstof en energie te vervoeren via de bloedbaan, en hoe meer zuurstof de spieren krijgen tijdens inspanning hoe beter. Tegelijk geeft dat veel opportunniteit om afvalstoffen (zoals melkzuur en CO²) af te voeren. Bij Shuddy is dat te laag en hij kan dus niet voldoende zuurstof en energie naar zijn spieren brengen tijdens inspanning en niet genoeg afvalstoffen afvoeren. LDH is denk ik cholesterol... Hoe hoger je (slechte) cholesterol, hoe meer je bloedvaten verstopt raken.

Dus, als ik het goed begrijp, heeft Shuddy al weinig eigen aanvoer van zuurstof en energie en wordt dat nog meer tegengewerkt door "verstopte" bloedvaten waardoor je dan verzuring krijgt, omdat de afvalstoffen van de spieren ook niet weg kunnen?

Daar kan je inderdaad gewoon aan werken :j Komt wel goed tegen de zomer meid, daar zijn genoeg mouwen aan te passen!

Mijn inspanningsproef was bijzonder :') In rust van 50 slagen/minuut tijdens inspanning uitschieters naar 115 en direct door naar 207 en gelijk terugvallen naar 97 en weer omhoog tot 150... Maar alles zu normaal zijn :') Voor zover ik de 2 mannen begreep die de echo deden en opvolgden heeft 1 van hen dit ook al gezien bij topsporters en zou het net immens in mijn voordeel kunnen zijn, maar dan moet ik gewoon algemeen meer trainen op kracht en uithouding.
Vond het maar vreemd, voel me ook slap nu. Afwachten wat de cardioloog ervan kan brouwen volgende week.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:58

Geod dat je een verkaling hebt hanne! Kzou de galopwandelingen en training dan nu wel achterwege laten, want da zorgt voor spierafbraaf als de conditie niet goed zit. Was de CK waarde te hoog?

Ik ga niet naar BN, heb me afgemeld:). In de periode eind maart-begin mei heb ik 6 wedstrijden gepland (als alles goed gaat), dat gaat al méér dan genoeg zijn.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:57

Hoh dat moet ik nog bekijken als ik terug thuis ben! Ken de waarden niet vanbuiten. :)
En idd die galoptraining en wandelingen laat ik even voor wat het is. :) Lekker op het gemak longeren en rijden in de piste met mss af en toe sprongetje, maar vanaf nu tot 2 weken gaat t heel rustig zijn. :) Maar 'k zie wel wat DA zegt als ik die preparaten en equitop myoplast enzo haal volgende week. 'k Ga dan vragen hoe ik nu moet werken met Shuddy. Want met die equitop myoplast moet je juist werken om die spieren er weer op te krijgen. Dit weekend ben ik toch niet thuis. Shuddy heeft rust nu al tijdje omdat 'k voelde dat er iets niet in orde was, enkel gisteren kwartiertje gelongeerd zonder hulpmiddelen, en hij liep zeer goed, schuimmondje enzo. :) Hij vond 't wel leuk. Dat was zijn enigste 'arbeid' van deze week. Ik rij al een week niet meer met 'm.
Voor nu ga ik al beginnen met dubbele portie luzerne vanaf vanavond. :j

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:34

Ik kom maar even binnenvallen hier :-)

LDH is niet cholesterol, maar Lactaat DeHydrogenase. Wat jij bedoelt, Varekaj, is LDL of HDL (High/Low Density Lipoproteins). Lactaat DeHydrogesase is de 'afvalstof' die wordt geproduceerd tijdens anaerobe training, en die ze ook testen in de lactaattest of nulmeting (voor wie de lezing van K.Donckers over conditietraining gevolgd heeft een tijdje terug in de ruiterschool). Interessante materie dus voor wie wat met crossen bezig is, amar helaas niet zo eenvoudig (zit een hele fysiologie achter).

Hoog LDH en laag hematocriet gaan in dit geval dus waarschijnlijk hand in hand.

Hopelijk kan je snel haar waardes herstellen Hanne en ga je een leuk cross-seizoen tegemoet (iedereen hier trouwens :-) )