[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:38

Fijn dat je zo'n mooie vakantie had Neesa!

En Mette, wat super dat het zo goed gaat op school en met Sjaak :)

Gaaf zo'n ritje Loesvan.

Oh Madelein, ik baal met je mee, wat een enorme pech. Je moet die Ed toch eens vertellen dat hij zuiniger op zichzelf moet zijn. Dit is echt niet leuk meer.

Zoals Ed echt jouw paard is, zo is Daimler dat van [naam]. Ze is gek van dat paard maar er zijn constant kapers op de kust. Simpel nee willen ze niet accepteren. Sommigen denken dat voor geld alles te koop is maar niet alles is voor geld te koop. De bedragen worden steeds gekker en ik snap er soms niets van. Nooit geweten wat we met hem in huis haalden.
Shetan zou eventueel weg mogen maar iedereen die hem zoekt op het net komt Daimler tegen en is dan alleen nog maar geïnteresseerd in hem.

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:08

Dierenarts is geweest. Hij loopt kreupel in draf en de buigproef kwam hij verre van door. Stok kreupel...
Dus nu heeft hij novocam per injectie gekregen en over 3 dagen moet ik dit oraal gaan geven. Dan 10 dagen rust en koelen ( hij mag gelukkig wel in een weitje staan) en dan contact opnemen hoe het gaat. Hij denkt aan de pees...
Baal enorm want hij is eigenlijk zelden kreupel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:16

Oei, dat is niet zo'n goed nieuws Madelein. Hoop echt voor je dat het allemaal meevalt. Sterkte ermee!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:57

Oh wat balen Madelein, veel sterkte!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:13

@ Mirthe: Wat een mooie foto's van Chall, kun je daar mooi rijden in Zeegse? Zag je nog in de cross in norg, zag er fijn uit!
@ Madelein: Jeetje wat zonde zeg. Jullie gingen net zo fijn! Hopelijk geneest het snel.
@ Loesvan: Leuk filmpje! Wanneer wil je BB starten? Hoe is jouw carambole met de mond/hoofd? Mijne kan nogal lomp/onrustig zijn met het hoofd. Als je er naast loopt en ze is wat gespannen, of in de trailer bijvoorbeeld, kan je zo een kopstoot krijgen :+ Onder het zadel gaat het steeds beter, maar ze heeft er wel een handje van om ineens een ruk aan de teugels te geven als het moeilijk wordt.

@Percy: Jeetje wat veel balken! Gefeliciteerd met 1e prijs en verjaardag van je dochter :)

@Neesa: leuk broekelo, heb ik 4 jaar geleden eens gedaan! Idd bodem wel wat zwaar, maar vond hem vooral erg lang voor een oefencross, bijna 5 km als ik het me goed herinner!

De nederlanders hebben het inderdaad geweldig gedaan op de WEG. Vooral goud van Jeroen en brons van de eventingruiters is echt geweldig!

Furby gaat heel fijn. Merkt wel dat ze door de 5 week vakantie best wel sterkte is kwijtgeraakt, maar dat komt wel weer. We hebben onze eerste echte dressuurles sinds tijden weer gehad. Ik ga nu naar een dressuurstal in de buurt toe en daar liep ze zo fijn! :~ Dus vanaf nu om de week daar heen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:24

Madelein, hè wat een pech weer. Veel sterkte!
Loesvan, galop heeft een mooi ritme. Leuk zo'n filmpje.
Xsiep, 5 km maak ik me geen zorgen. Emy is getraind voor 30 km met een snelheid van 11 km p/u door de endurance wat ik ook rij, rij iedere week 1 keer een buitenritten waar ik galop trainingen steeds in breng. Hoop alleen echt op een droge herfst, kan daar echt een flinke modder bende zijn :(

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:28

Vergeten dit er nog bij te zetten...
Xsiep, fijn dat het goed gaat met Furby. 5 weken is best een poos zonder werken. Denk dat ik het ook wel zou hebben als ik niets meer aan sport zal doen hihi. Fijn zo'n dressuurstal in gebuurt.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:32

@Neesa: Ooh dan komt dat helemaal goed! De meeste mensen die met hun jonge paard een oefencross willen gaan doen, zijn alleen helaas vaak niet zo goed getraind en dan is 5 km heel lang.
Hopen op een droge herfst inderdaad!

En klopt idd over die 5 weken vakantie, het viel me nog 100% mee, dacht dat ik veel meer stappen terug zou moeten doen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:56

Siep: Dank je!
Als het goed is gaan we komend weekend BB starten. Ging de laatste paar keren met trainen weer zo fijn dat ik het nu wel aandurf, als ik d'r maar genoeg door laat galopperen.
Die van mij heeft dat ook wel een beetje. Aan de hand eigenlijk niet, maar onder het zadel idd wel als het wat moeilijk wordt, dan geeft ze wat rukjes aan de teugels. En als ze moe is wil ze nog wel ns gaan headbangen. Maar dit is gelukkig al n heel stuk verbeterd. Heeft ook gewoon met n stukje kracht te maken, want ze heeft er ook al zulke fijne stukjes tussen zitten.
Fijn dat het trainen weer zo goed gaat na dr vakantie!

Neesa: Dank je!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:14

Klopt, eigenlijk is het gewoon het missen van kracht. Als ze lang en laag mag is alles prima, maar iets opgericht, dan wordt het lastig. In het begin, toen ze net onder het zadel was was het echt heel erg, heb een hele tijd bitloos gereden, toen ze wat meer kracht had ging het steeds beter.

Vandaag gereden in het weiland en vriendin was mee om foto's te maken, dus even dressuursetje uitgeprobeerd:

Afbeelding

Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:13

Oooooooh oliebol nee madelein dat meen je niet!! Wat mega balen alweer bahbah. Hopelijk geen peesblessure ga echt hard duimen :(:(

Lees woensdag de rest bij!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:59

Ziet er goed uit Siep. Vijf weken vakantie kan ook weleens het hoofd van het paard leegmaken en als ze veel buiten staan bewegen ze toch nog wel gedurende de dag.

Succes dit weekend Loesvan in de BB. Waar ga je starten?

Ga zo [naam] van de trein halen. Ze heeft vanmiddag ook vrij gekregen van school om alles voor te bereiden voor morgen en haar paard nog eens te rijden. Wel zo handig als ze morgen in Ermelo moet presteren. We moeten hier behoorlijk vroeg weg. Ben heel benieuwd hoe zo'n dag verloopt.

Bedankt trouwens voor alle felicitatie's :)

Is Ed's been nog steeds zo dik Madelein? Zo dik was die van Shetan ook even maar dat is gelukkig weer helemaal goed gekomen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:34

@xsiep: leuke foto's!
@loes: Spannend! Succes komend weekend!
@Rianne: Dank je voor het duimen :)
@Percy: Spannend hoor morgen, succes!!

Met Ed zijn been gaat het nog niet zo lekker. Het is wel minder dik, maar in de peesschacht zit nog steeds vocht. Is echt heel goed te voelen nu dat het alleen daar zit. Hij loopt ook nog steeds kreupel in stap, in draf natuurlijk niet eens geprobeerd. Ik ga maandag bellen om voor volgende week woensdag een afspraak te maken voor een echo. Een paar dagen daarna gaan wij op vakantie, dus vind het wel fijn om zeker te weten of er iets stuk is. Dan moet ik namelijk ook een aantal mensen regelen die met hem willen stappen... Wat een gedoe!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:24

Leuke foto's Siep!
Dank je Percy, ik ga in Dinxperlo starten.
Fijn dat Caressa eerder van school kan om nog even te trainen. Succes in Ermelo

Madelein dank je!
Wat rot van Ed zn been. Hopelijk valt het allemaal nog mee.
Sterkte!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:27

Percy schreef:
Ziet er goed uit Siep. Vijf weken vakantie kan ook weleens het hoofd van het paard leegmaken en als ze veel buiten staan bewegen ze toch nog wel gedurende de dag.

Daarvoor was de vakantie idd ook gepland. Ze staat 27/4 in het land in een kudde :)

Succes morgen!

@Madelein: Jeetje wat vervelend zeg.. Echo is inderdaad wel een goed idee, hopen dat daar positief nieuws uitkomt!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:53

Xsiep, leuke foto's dat geel staat goed.
Madelein, echo lijkt mij goed om het te gaan doen, ga je toch fijner op vakantie. Wel vervelend voor jullie :(
Pecy, succes morgen!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:36

Hoop dat de echo mee gaat vallen. Bedankt voor de succes wensen :) Het is allemaal best spannend morgen en we moeten echt heel vroeg weg. Vanavond heeft ze nog even les gehad in dressuur. Springen en cross maken we ons geen zorgen over maar nu ze weer op school zit loopt Daimler te weinig dressuur en dat merk je meteen aan hem.

Slim Siep om die pauze te geven. Ben ik altijd heel erg voor.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:54

:wave: Hallo, Ben ik weer. Ga proberen op iedereen te reageren, maar kan zin dat kan zijn dat ik iemand vergeet :o

Percy, Succes voor Caressa morgen. Ben benieuwd wat ze ervan vind en hoe het gaat +:)+ . Heftig weekend gehad met Kaatsheuvel, wanneer gaat ze M springen? Daimler gaat goed, bijna internationaal SGW. Heeft ze nog tijd voor nog een paard???? :D
Mirte, mooie foto's <3 . Z dressuur is makkie hoor, makkelijker dan L springen :j
Sanne, balen van Ed, hoop dat het mee valt. Daarna gewoon even tijd rustig aan doen Zou ik den, anders blijf je last houden. Wel netjes van je foutloze ronde +:)+
Loesvan, Fame doet het goed *\o/* . Lekker filmpje.
Rianne, gaaf Warhorse. Wil ik ook naartoe, komt binnenkort in Rotterdam, dus komt goed uit. Ik ben ook weer begonnen met school, ook van 8.30-17.15 ;(
Neesa, ook lekker vakantie gehad. Ik was in Normandië. Hier moest er ook de nodige energie uit bij Fa, dus eerst paar dagen gelongeerd. Morgen er weer op. Wedstrijdjasjes zijn er heel veel verschillende. Ik heb Kentucky voor dressuur (is langer), HH springen. Beide blauw. Gewoon even keer rondkijken op internet/winkels.
Leentje, binnenkort eerste cross, spannennnndddd
Siep, lekker even vrij gehad en nu dressuren :) . Mooie foto's
Mette, fijn dat Sjaak het goed doet en je het naar je zin hebt

Ik weer rustig aan beginnen, verder niet zo veel te melden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:18

jullie gaan snel!!

Loesvan: Fijn filmpje! heerlijk he als ze buiten steeds fijner gaan! Die van mij wordt ook steeds fanatieker, heerlijk! In het begin nog beetje met de handrem erop ivm spanning maar nu gaat ie steeds meer meters maken gelukkig :D

xSiep: Logisch dat ze wat minder sterk is na 5 weken vakantie, maar goed dat je haar de tijd geeft om weer bij te komen van alle indrukken. Super van je dressuurles!
Knap paard en mooi setje <3

Madelein :(:) :(:)

Percy: Hoe ging het vandaag?

Tia: Welkom terug, leuk gehad??

Nog maar een paar daagjes en dan de eerste cross van het seizoen whaa spannend!!! Maandag dressuurles en gister springles ging beide fijn. Morgen denk ik nog even beetje galoptraining en dan hoop ik dat het goed komt zondag :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:26

@thia: Ja had al het plan even rustig aan te doen met hem. Het is trouwens wel steeds een ander been nu he, eerst was het links voor, toen rechts voor, en nu links achter. Dus het komt niet doordat ik hem teveel belast heb. Ik ga eind volgende week 2 wk op vakantie, en voor daarna staan er alleen nog sgw's op de planning. Maar die ga ik dus waarschijnlijk niet rijden.
Super leuk dat je mee bent geweest naar de WEG! Nog wat van de gouden spring finale meegekregen of was je toen al terug? Was thuis al heel spectaculair, lijkt me daar helemaal geweldig.
@Rianne: Eerste cross? Je vergeet Ede :D
Waar ga je starten zondag? Succes vast!

Ik heb gister ea aan koel producten besteld, cooling klei ( 2 soorten, ice tight en ice cool van cavalor, iemand ervaring met 1 van de 2?) en Equi-N-Ice. Dat zijn bandages die geweekt worden in een speciaal goedje, en die draai je nat om het been. Door verdamping trekt het warmte uit het been. Als ik de site mag geloven werkt het super, schijnt ook veel in de eventing gebruikt te worden. Iemand ervaring ermee toevallig?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:39

Ja toen ik als groom werkte, deden we dat altijd na crosstrainingen en wedstrijden. Wij deden altijd eerst dat spul best dik op de benen smeren (waar ook de beschermers zitten). Dan een pagina krant onder het water houden en dan om het been heen wikkelen. Dan een onderbandage en inbandageren :)
Maar die bandages geweekt klinkt ook wel goed!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:46

Ede vond ik nog bij het voorjaar-seizoen vallen haha! Ik heb zondag in Gorssel!

Ken het niet maar klinkt goed...ik heb zelf de ice vibes. koel elementen + tril dingen om de bloedomloop te stimuleren. Had het destijds voor mijn vorige paard gekocht toen die met een peesblessure stond en gebruik ze nu preventief na zwarte trainingen en wedstrijden. Rib uit je lijf, maar ben er erg tevreden over. En veel mensen die ook echt een paard met dik been hebben zijn er ook over te spreken las ik op bokt.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:58

Ik heb de ice vibes. Ook erg fijn. En makkelijk in gebruik, wel aan de prijs (maar heb ze al tijd en blijven mooi). Ik gebruik ze na als ik meer heb gedaan of als benen iets vol zijn/lijken.
Je kan ook 3 in 1 beschermers vullen met ijs, maar vind ik zo gerotzooi. :o

Ik vandaag weer voor het eerst gereden na vakantie, werd de klimop die over/in/op het schuurtje naast de bak verwijderd. Die werd met elektrische zaag los gemaakt, verder los getrokken en dan in de aanhanger gegooid. Was goede schriktraining voor haar. Ze vond het heel eng, maar kon toch nog redelijk normaal rijden. Gaat gelukkig elke keer stukje makkelijker *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:05

Hahahahha Rianne! Was juli toch? Nu begint dus jouw seizoen echt ;).

Ice vibes ken ik ook, stalgenootje heeft ze. Maar ze gebruikt de vibe functie nooit, onze dierenarts was daar ook erg sceptisch over. Is nooit bewezen dat dit werkt volgens hem. Dus vandaar dat ik niet zo happig ben op die uitgave ;).

Bandageren na klei heb ik ook gelezen, maar dan schijnt het na een aantal uur wel warm eronder te worden. Als je de klei onbedekt laat, dan kan je het 24 uur laten zitten schijnt. Op een gegeven moment koelt het natuurlijk niet meer, maar ze zeggen dat het ook niet warm eronder wordt. In die van cavalor zit ook nog arnica, wat ook weer goed is.
Ga wel wat vogelen en uitproberen de komende tijd. Categorie baat het niet, schaadt het niet :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:07

[naam] heeft van Jan geleerd dat je eerst koelt met water, dan de benen in het ijs zet en dat gewoon met icepacks van de apotheek. Na thuiskomst gaan ze dan in de klei met daar overheen natte kranten om het koel te houden en daarna pas de bandage's. Zo doen er heel veel het en wij nu ook.

Vandaag was echt super! Wel heel erg vroeg op maar je moet er wat voor over hebben. Bij het aanmelden kreeg [naam] een Rabo talentenplan jas en twee zadeldekjes van de Rabo.
Alles ging met twee tegelijk en om de een of andere reden hadden ze [naam] ingepland met een meisje die al 2 sterren rijdt. Bij de dressuur kwam [naam] terecht bij de moeder van Elaine Penn, een bekende van Tia volgens mij :D

Aardige vrouw en ze gaf wat tips waardoor Daimler echt beter ging lopen.

Begon met een kennismaking:
Afbeelding

En toen werd het rijden
Afbeelding

En daarna ging het door naar het springparcours. Na het eerste parcours werd ze even geholpen om meer de controle te houden omdat Daimler nogal de neiging heeft om zelf de leiding te nemen maar na een paar tips waren ze verbaasd hoe goed Daimler zich er in schikte dat hij anders aangepakt werd.

Afbeelding

En last but not least was er de cross.
Elaine Penn en Alice Naber-Lozeman vonden Daimler een heel leuk paard. Zo een vind je niet zomaar kregen we te horen en beiden waren enthousiast maar ja, de dressuur en het springen moeten natuurlijk ook voor elkaar zijn. We hebben geen idee wat te verwachten maar er is potentie en dat is al leuk om te horen.

Daimler in de cross:
Afbeelding

[naam] is nu in spanning, is het wel of is het niet maar ook al is het niet dan hebben we nog een leuke dag achter de rug.