[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:57

Nee, is gevlucht in WOII en heeft eigenlijk alle banden met Friesland verbroken behalve wat familieleden, wilde ook de taal niet meer spreken enzo....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:58

Welke gemeente loop je stage bij Rosa?

Ik zal Beau eens even een knuffel brengen en daarna gaat mam mij naar het werk brengen. Wat een luxe :o dan hoef ik niet zo'n eind te stuntelen met m'n krukken, mag niet bij de winkel parkeren

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:58

Mootje schreef:
Nee, is gevlucht in WOII en heeft eigenlijk alle banden met Friesland verbroken behalve wat familieleden, wilde ook de taal niet meer spreken enzo....

Oke, heftig. Die taal is ook niet helemaal mijn ding, ze praten niet eens Fries, maar Weststelingwerfs. Toen wij hierheen verhuisden vanuit Leiden (ik was toen 8) dacht ik echt dat we naar een ander land waren verhuisd. :')

Mistid: gemeente Ten Boer (Jaaa, de bijna overstroomde gemeente). Behandel hier alle vergunningaanvragen en schrijf stukken voor de raad en voor het college van B&W en nog wat losse opdrachtjes. Niet helemaal mijn ding, zo'n bureaustoel + computer 8 uur per dag, maar wel hele aardige mensen.
Laatst bijgewerkt door Rosa_ op 08-05-12 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:59

Haha, Dat kan ik begrijpen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:01

Moo, ik vond de rest ook niet zoveel aan met dit paard moet ik eerlijk zeggen. Lange lijnen vond ik stom, longeren lukte nooit, met wandelen was hij irritant (bijten in touw, niet meewillen, aan de kletter slaan en gewoon elke grasspriet MOETEN proeven :roll: ) maar nu na de blessure vind ik het ernaast eigenlijk net zo leuk. Wandelen gaat de laatste tijd echt prima, dus dat doen we nu ook wel eens op onze stapdagen. De lange lijnen doe ik enkel in stap (moet van de DA als het even kan twee keer in de week grotendeels in stap trainen) en ik ben het vooral leuk gaan vinden omdat ik merk dat het ook echt helpt voor het rijden. Hij is na een lange lijnen dag altijd fijner in de hand en echt zoveel losser. Ik vind het ook wel fijn om te zien wat hij doet ipv enkel te voelen en te hopen dat mijn gevoel goed is.
Ik heb hem met het opbouwen ook veel aan de dubbele longe gehad, maar dat vind ik nog steeds niet leuk. Vies weet precies wanneer ik met de lijnen in de knoop zit en maakt daar misbruik van. Ik krijg hem aan de longe ook net niet actief genoeg omdat de zweep te zwaar is voor me :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:08

Rosa_ schreef:
Mistid: gemeente Ten Boer (Jaaa, de bijna overstroomde gemeente). Behandel hier alle vergunningaanvragen en schrijf stukken voor de raad en voor het college van B&W en nog wat losse opdrachtjes. Niet helemaal mijn ding, zo'n bureaustoel + computer 8 uur per dag, maar wel hele aardige mensen.

Oooh dat gat :D . Wij hebben de hele winter van het HTC gelest in Woltersum, dat ligt ernaast.
Kan me voorstellen dat het niet helemaal jouw ding zou zijn, want het lijkt mij ook niet echt leuk, hele dag op kantoor :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:17

Moggel

@ Joki wat een leuke foto's! Ferrose heeft een lekker fanatiek koppie!
@ Shanoek Denzel is echt leuk! Hij heeft zo'n lekkere puppy uitstraling <3
@ Evie ''leuk'' zeg 15 dagen naar Ibiza :+ wel fijn dat Bam dan zo goed gestalt staat, hoef je je geen zorgen te maken.
@ Noor en zijn ze uit het raam gevlogen? Wel lekker dat je anders thuis kunt werken!
@ Bianca wat onwijs vervelend dat de dressuur zo spaak loopt! En nog vervelender dat er geen instructeur is die jullie aan de gang krijgt.. Dikke knuffel voor jou
@ Karen wat balen zeg, vind het wel echt top dat de mensen het daar zolang hebben geprobeert. Maar wel echt klote dat het niet gelukt is. En wat ga je nu doen?
@ Rosa welkom! Ook wij hebben een Concorde en ook inderdaad dezelfde uitdrukking op het hoofd :) Heb even in je profiel gespiekt maar je lijkt mij een fijne ruiter die de paarden fijn voor elkaar heeft!
@ Annetje zo'n fluoriserende longeerzweep bij Di voza weegt echt helemaal niks, zijn die ook nog te zwaar?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:27

De vos komt eerst even op stal en ik heb een weitje voor hem gevonden met een heel mooi schuilstalletje. Dan komt er een paard bij van de eigenaren van Goldy. Dan maar de hele zomer de wei in en eind van de zomer maar weer kijken. We zijn nu net 2,5 maand verder eigenlijk dus hij heeft nog wel even de tijd nodig. Maar over 3 maand moet er toch wel wat verbetering in zitten....

Rosa, welkom!!!
Annetje, leuk aan de lange lijnen! Zie het mezelf met Bari en T niet doen maar ik vind het toch knap als mensen het kunnen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:36

Morgen!

Zal zo even bijlezen, maar weet iemand hier hoe het zit met ex equo uitslagen bij de sgw? Zag dat ik in C'ray 64.40 strafpunten had en 6e ( net buiten de prijzen) en nummer 5 had ook 64.40 strafpunten en wel prijs. Niet dat ik er nu wat aan kan veranderen, maar wil wel even weten hoe dat zit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:39

Jantine :)

Citaat:
KNHS Eventingreglement
Artikel 316

3. Bij een gelijk aantal strafpunten is de winnaar degene met het minst aantal strafpunten in de cross-country. Is de uitslag dan nog gelijk, dan is de winnaar degene die in de cross-country de toegestane tijd het dichtst benadert.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:40

Rosa, toevallig. Ik werk bij een kleine gemeente die (hoogstwaarschijnlijk) gaat samenwerken met een grotere gemeente volgens het model Ten Boer - Groningen. Heb de burgemeester van Ten Boer laatst gesproken (ben secretaris ondernemingsraad, dus veel met die samenwerking bezig).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:45

Mootje schreef:
Jantine :)

Citaat:
KNHS Eventingreglement
Artikel 316

3. Bij een gelijk aantal strafpunten is de winnaar degene met het minst aantal strafpunten in de cross-country. Is de uitslag dan nog gelijk, dan is de winnaar degene die in de cross-country de toegestane tijd het dichtst benadert.

ik had daar ook al naar zitten kijken maar ze hadden beide dezelfde tijd gereden, jantine had alleen 8 punten minder in de dressuur maar die andere een balkje met springen. Naar mijn idee is het dan zo dat beide de 5e prijs moeten delen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:47

Waarom wordt daar de OR voor ingezet, Noor?

Hier heeft de OR alleen erdoor gekregen dat de lease-autoregeling in afgeschaft (waar al mijn collega's met lease-auto laaiend over zijn) en ze proberen nu door te drukken dat je vanaf 1-1-2013 maar 80 vakantie-uren mag meenemen... Het gros hier op de afdeling heeft tegen de 1000 vakantie-uren staan :oo

Kreeg gisteren een email dat de termijn voor het verkiesbaar stellen voor de OR met een week is verlengd door de CEO, want er had zich maar 1 persoon verkiesbaar gesteld. Ik voel mij iig niet zo geroepen :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:47

MM zo'n zweep ken ik niet. Toch maar een keer langs de divoza dus! Hier op stal kwam iemand al met het idee om een menzweep te proberen. Die schijnen ook lichter te zijn
TG zoveel kunnen we nog niet hoor. :P Ik ben voornamelijk bezig met wat inbuigen op voltes en rechte lijnen te lopen op de binnenhoefslag. Het lukt me nu eindelijk goed om op de binnenhoefslag te blijven en niet elke keer weer op de hoefslag uit te komen en er niet meer vanaf te komen. Heeft bijna 4 maanden geduurd, maar he, het lukt niet wel! Haha
TG ik hoop dat de weidegang de Vos goed doet. Mijn duimen draaien!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:57

Goed geregeld voor de vos, Karen.
Mootje, het is een adviesplichtig onderwerp en daarnaast gaan we het GO (georganiseerd vakbondsoverleg) ondersteunen bij het opstellen van een sociaal plan :) Ik vind het leuker dan gedacht, gaat wel veel tijd in zitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:59

Ik denk dat het in jouw branche ook een stuk minder 'hondenbaan' is :j
Sociaal Plan is toch een politiek correcte benaming van re-organisatie?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:00

Mmmm, met het sociaal plan gaan we er zoveel mogelijk uit proberen te slepen tijdens de reorganisatie :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:01

@ Noor balen van je knie zeg! Sterkte! Veel koelen!
@ Joki gave foto's!!
@ Evie Ibiza lijkt me gaaf! Ik moet er helaas ook 15 dagen aan geloven door Loek :(
@ Rosa welkom!
@ Magriet dat zijn echt heel veel cupcakes!
@ TG hopelijk gaat dat werken voor je Vossie!
@ BvW wat klote voor je.... Hopelijk komt er snel weer een stijgende lijn!

Ik heb vanacht zo mega hoofdpijn gehad dat werd er wakker van!
Iemand had tijdens de les zulke gave foto's gemaakt! Zodra ik m'n laptop weer heb plaats ik ze ff!
Vooral 1 over de surfplank is echt super vet!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:03

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:08

Mirthe: Och, Woltersum.. Dat is inderdaad écht een gat.
Marijke: Allemaal concorde's hier, wat grappig! bedankt voor het compliment. :)
Noor: Aah wat toevallig! Ik vind 'mijn' burgemeester zo aardig, echt een leuke vent. Ik heb laatst genotuleerd bij het evaluatieoverleg van het model Ten Boer-Groningen. Was heel erg leerzaam (onze secretaresse was ziek). Hoorde inderdaad al dat andere gemeentes er ook mee bezig zijn.
Annetje: Ik zou ook wel aan de lange lijnen willen en heb wel eens een poging gedaan, maar ik ben daar toch wat te klunzig voor. Het lijkt me wel heel fijn, denk dat je op die manier je paard goed kan verbeteren, mede omdat je het ziet ipv voelt.

tientjeh

Mootje en Bianca, bedankt!

We hadden allebei dezelfde tijd 5.24 en geen strafpunten in de cross. Dat zou betekenen dat ik dus ook een 5e prijs zou moeten hebben.

Mootje

Het sociaal plan staat dus lijnrecht tegenover het reorganisatieplan.... :)
Gave foto van jou en Max, Henny!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:14

Lijkt er wel op, Mootje. Maar nog niks officieel hoor.
Mooie foto, Henny!
Da's dan wel een beetje vreemd, Jantine..

Ik ga echt als een raket. Ga vaker thuiswerken. :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:14

Ik ga vooral als een raket als de baas er niet is :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:16

Hihi, dat is toch bijna altijd Ka?