[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:37

Middag :O

Ik zal in de trein straks eens bij gaan lezen :)

Het afstuderen van vriendje was echt heel erg leuk gister! :D Heerlijke dag gehad met prachtig weer. Vriendje is vanochtend met 3 vrienden naar Oostenrijk vertrokken en ik ben richting Deventer getreind. Nog maar even wat tijd in de jasjes steken en straks door naar Enschede. Vanavond nog met een studiegenootje eten. Wilde eigenlijk wel even de stad in, maar na alle bubbels van gister en weinig slaap weet ik dat nog niet zo helemaal :+

tientjeh

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:56

Middag!

Noor en Mistid, fijne filmpjes hoor! Ziet er goed uit!
Fijn dat je een leuke dag hebt gehad Vief!
Sim, jij gaat ook al een hoop gezellig dingen doen.
Vero komt er dus bijzonder uit te zien San? Ohja, ik zal nog een foto maken van de pad. Zal ik morgen doen.Was het al bijna weer vergeten.

Vanmorgen een paard wezen kijken met mijn zusje. Was helaas niet wat we zochten, dus zusje heeft er ook niet opgezeten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:10

@ tientjeh fijn dat het springen met Uk zo goed gaat. Jammer dat het paard niks was.
@ noor leuk filmpje
@ Mistid best ver weg dat trainingsterrein wat ze van plan zijn.
@ lautje wonen in Drenthe is wel lekker hoor! Kom zelf ook uit het westen en het bevalt hier prima!
@ evelien daar wil ik ook wel wonen!
@ sannn mijn merrie was toen ik haar kreeg niet gewend om in een 20*40 te lopen. Heel irritant met de bochten.

Ik heb vanmorgen met de 2 schimmels een soort van crosstraining in de bak gedaan. De ruin heeft heel weinig ervaring erin maar wat vond hij het leuk. Vond niks eng. Had hekje, slootje, hindernissen met veel takken, pallet met coniferen enz
Heb ook beeb bij drachtige merrie gevoeld een stuk voor het uier zag ik steeds wat bewegen en dat bleek veulen te zijn. Het leeft in elk geval. Van de week hadden mijn ouders het ook gevoeld. Erg leuk!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:12

Goeiemiddag!
Ik heb vandaag mijn eerste springles van Michiel gehad. Zat bij een ponytje (heel grappig beest) en een paard in de les. Les ging best fijn, Vorstin was 'normaal' heet, en niet zo debiel als in Baarle-Nassau. Ze sprong best goed. We hebben een paar parcoursjes gedaan. Dat is wel heel moeilijk, omdat het allemaal zo snel achter elkaar gaat. Heb haar tussendoor vaak weer helemaal naar stap teruggenomen. Ook nog wat omhoog gebouwd, maar dan merk ik dat ik het moeilijk vind om echt zo goed te blijven rijden. Dan laat ik Vorstin al snel te veel haar gang gaan, omdat ik bang ben dat ze het anders niet redt. Binnenkort weer lessen :D
Ga nu naar de verjaardag van mijn lieve neefje <3

Veel plezier Mootje!
Succes met de laatste dag Corien
Fijn dat Uk zo zijn best deed TIentjeh!
Veel plezier met dressuren Noor! Ik mag morgenochtend!
Leuk filmpje Noor!
Veel plezier Sim
Wat super Sannn!
Was leuk dus Vief !
Leuk zo'n crosstraining thuis Caro :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:17

Sannnn schreef:
Hopelijk valt het mee Texels en kan je toch naar EL!

Als ons vermoeden juist is, dan zal dat nietlukken, en is het cross-seizoen over voor het begonnen is. |(

Maar we blijven optimistisch hoor. De coupon voor Oudkarspel en Vlietlanden liggen klaar voor de post! :)
Zolang er niets definitief is gaan we van het positieve uit!

@Tientjeh: hoever gaan jullie op pad om een paard te kijken? Trekken jullie ergens een grens? of maakt het je niet uit. Dit logistiek onhandig gelegen eiland bepaalt bij ons nl. wel een grens, hoewel we best bereid zijn om een paar honderd km te rijden (enkele reis), voor een beestje waarvan we denken dat dat wel heel erg in de buurt komt van wat we zoeken. Maar Limburg en Zeeland, dat valt buiten de boot. En als we er eentje willen bekijken proberen we altijd langs de route daar naar toe nog wat paardjes te vinden die binnen de criteria vallen. En het is wel eens gebeurt dat degene waar we echt voor op pad gingen het niet werd, maar wel een andere "onderweg". En we hebben een keer een pony gekocht voor dochterlief, terwijl we die gingen bekijken voor ons buurmeisje.
Het leuke vind ik aan paarden kijken dat je zoveel mensen leert kennen, en iedereen heeft dezelfde interesse (meestal), en doet het weer op zijn/haar eigen manier. En overal leer je weer wat, en steek je weer wat op.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:19

Jee, Texelse, dat klinkt toch wel onheilspellend hoor! Ik hoop dat jullie vermoedens niet bevestigd worden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:25

Texelse, dat klinkt niet fijn!

Wij zijn van de week ook naar Ammerzoden geweest. Ruim een uur en 20 min rijden. Dat is voor ons toch wel echt de max. We wilden evt ook even bij Edith Meuleman aangaan, maar die had op dit moment niet wat geschikts. Vandaag zijn we dichtbij huis geweest, dus dat het helaas niet wat was, maakt dan ook niet zoveel uit.

Dinsdag gaan we nog een keer naar Ammerzoden. Was echt een leuk dier, nog wel heel groen. Maar wel een fijn ingereden paard en braaf in de omgang. ( wat voor moeders ook belangrijk is, want zij voert ze altijd smorgens). Paardje is al volledig gekeurd. Dinsdag gaat pap en een instructeur mee. Dus als die ook enthousiast zijn, zal dat het paardje wel zijn dat onze kant opkomt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 16:34

Snotver, Jer heeft zich verstapt in de paddock (lees: compleet uit zijn panty gegaan) en is niet helemaal rad. Wedstrijd van vanavond afgezegd. Hopelijk is hij snel weer goed en kunnen we wel naar EL. Eerst drie dagen boxrust met alleen wat stappen aan de hand, arm paard.

@ Texelse: dat klinkt niet goed! :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:39

Balen Noor! EL is tegelijk met Markelo toch?

Heb net met zusje kortgesloten dat ik Maarsbergen ga rijden in de B HC en zusje in Ermelo nog B. Daarna neem ik hem weer helemaal over. Gorssel in de L HC en dan hopelijk weer in de M. Maar eerst weer flink trainen voor de M, zodat we er beiden met vertrouwen ingaan.

Hopelijk blijft Uk wel helemaal goed in orde. Had laatst het idee dat hij soms wat doorzakte in zijn spatbeen. Maar dat kan ook aan mij liggen. Eventjes aanzien nog, anders toch maar een keer foto´s van laten maken. Ze hebben toen gezegt dat het vergroeide spat was en vast zat, dus geen enkele invloed meer had. Dus weet niet of het dat kan zijn of dat het voor mijn gevoel zo is omdat hij maar wat loopt te sloffen. Als ik hem wat meer aan het werk zet, doet hij het niet meer. Zou het dan nog verstandig zijn om hem wat gelatinaat o.i.d bij te voeren?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:39

Texelse :(:) Hopen dat het meevalt.
Noor fijn filmpje! Gaat netjes het water in idd.
Mirthe ziet er goed uit! Waar was dit?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:41

Lijkt op een "oude kwaal", en dat heeft heel veel tijd nodig. Dus "brand is erger" maar wel heel vervelend.

Jantien, als je zo lekker centraal woont, dan heb je zoveel in je directe omgeving, maar ja, als wij uitgaan van een straal van pakweg 50 km, zitten we voor het merendeel in zee :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:58

Goh Noor, lees ik helemaal over de ladder in Jer z'n panty heen! -O-
dat krijg je als je zelf met je hoofd even bij wat anders zit

Drie dagen, tja, beetje weinig, maar wie weet, valt het mee. Zelf verstap je je ook wel eens en valt het na een uurtje kreupelen ook wel mee. En zelf vind ik dan rustig doorstappen prettiger dan stil staan :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:01

Wat balen Noor! Zo te horen is er wel een DA bij geweest? Hoop voor je dat hij snel weer te pas is.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:18

Goedemiddag!

@Noor: Filmpje zit er goed uit hoor !!! En zo te zien geen watervrees meer. Wel echt balen dat hij nu niet rad loopt. Hopelijk loopt hij over 3 dagen weer helemaal goed en kan je gewoon naar EL.
@Sannn: fijn dat je rondje BB zo goed ging. Nog even en dan begint het buitenseizoen weer!
@Mirthe: Leuk filmpje!!! Mooi crossterrein. Een soort doolhof van zandpaden met crosshindernissen.
@Tien: Super dat je rondjes zo goed ging en van je zusje ook. En mag je gauw weer op je oude niveau terug zijn.
@Snoek: Mooi dat de les goed ging, en vanzelf ookal staat het hoger, over tijdje gaat het vast makkelijker.
Meer weet ik even niet meer.

Zo ik was vies maar voldaan uit Lunteren terug gekomen !!!
Meneer was super fijn. Hij deed alles nog fijner en makkelijker dan vorig jaar. Zoals greppels en ect.
ik heb ook wat nieuwe dingetjes gesprongen, en dat deed hij ook goed. En het water, meneer twijfelde geen enkel moment :D ik was zo blij. Heb vol vertrouwen in volgende week, dan debuut in Markelo.
En op het eind nog even in rengalop over het pad gegaan, heen en terug! Meneer zijn oortjes blijven naar voren staan, heerlijk is dat. Meneer heeft wel zich ergens aan geschaafd, op zijn achterbeen een klein wondje, gelukkig niks ergs.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 17:32

_Sim_ schreef:
Wat balen Noor! Zo te horen is er wel een DA bij geweest? Hoop voor je dat hij snel weer te pas is.

Ik heb haar even gebeld nadat ik hem op het harde en zachte op een rondje had gehad. Als hij na 3 dagen niet beter wordt of juist slechter, dan komt ze even langs.
@ Texelse: hij moet op stal omdat hij dus zo uit zijn plaat gaat in de paddock. Doet ie met enige regelmaat, dus vandaar maar even op stal. Het is niet anders.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:33

dat is het gekl**t, kon je ze maar even vertellen dat hij gewoon even rustig aan moet doen voor zijn eigen bestwil... maar ja, dat kan nu eenmaal niet. Ik duim dat het meevalt Noor.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:48

Jeetje Noor, dat is weer een onverwachte teleurstelling. :(:)
Hopelijk is Jer weer snel helemaal goed!

Ik lees even mee in jullie topic omdat ik als ex-stalgenootje van Noor/Jer/Nudine/Margreetw ontzettend benieuwd ben naar Nudines kleintje. En dit is (volgens mij) Noor's snelste informative high-way.

Verder vind ik het ook erg leuk om te zien wat jullie allemaal doen.
Ik durf/kan het niet meer door allemaal medische beperkingen van zowel paard als mijzelf, maar het blijft leuk om er naar te kijken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 18:03

Dit is wel een redelijk hotline ja, Myca ;) Veulentje zit nog lekker warm denk ik..
Ga er vanuit dat het allemaal wel meevalt hoor met Jer. Hij is ook verschrikkelijk kleinzerig. We zullen zien!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:10

Noor, je word in de gaten gehouden :+ :P

Straks nog even zoeken waar ook alweer mijn bruine schoenen met chaps liggen. Heb morgen onderling springwedstrijdje op de rijvereniging. Mag Uk weer aan de bak. Gister ook geweest, zusje en ik allebei 2 rondjes gesprongen. Morgen mag hij met zusje 1x L1 dressuur en een B parcoursje lopen en met mij ook nog een rondje springen in de B. Hij is er maar druk mee :+ Gelukkig heeft hij daar wel enorm veel plezier van!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:15

Ik hoop dat jullie vermoeden dan niet juist is Texelse, sterkte ermee!
Jee Noor, dat is ook goed pech. Hopelijk knapt Jer snel op en zijn die 3 dagen rust meer dan genoeg. :(:)
Klinkt goed Snoek, super dat er stijgende lijn in zit. Hoop voor je dat die zo doorgaat! :)
Is goed hoor tientjeh, dacht komt vanzelf. Heeft ook geen haast! Zal je zusje wel jammer vinden of niet dat je Uk weer helemaal overneemt straks, wel heel logisch. Hopelijk vind ze zelf snel leuke 2e Uk.

Ik heb een laptop! *\o/*

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:19

tientjeh schreef:
Noor, je word in de gaten gehouden :+ :P

Hahahaha Ik ben geen stalker hoor.
Alleen wel benieuwd naar naar de babyboom in onze oude stal :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:35

Noor en texelse :(:)
Jantien hopen dat het paardje nu wat word :)
Evelien mooi huis zeg!!

Zo cursus zit er weer op volgende week examen, had vandaag ook wat proefexamens (lees boek mag je gebruiken :+ ) dus twas wel lastig maar alles kan je letterlijk over nemen :)

Paard heeft met uit stappen vieze dingen ontdekt :=
Paard van een stalgenootje besnuffelt en merrie had een waterval uit der achterste :+ meneer vond het nog al h*rny en stond met zijn 5de been te zwaaien :o (das echt niet de danny die ik ken)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:42

Haha, Danny heeft nieuwe interesses. :D

Iemand hier een tip hoe ik wel wondspray op Vero's wond kan krijgen? Ze is heel goed in mij op tillen blijkt, krijg het niet voor elkaar.
Ben ik de enige die vanavond saai thuis blijft? Ouders zijn de hort op dus ik ga samen met m'n zusje SATC2 kijken! :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 26-03-11 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:44

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:56