[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:05

Mogge,

Ik heb de halve nacht weer wakker gelegen. Heb er oa kiespijn bijgekregen, net eerst maar tandarts gebeld en die is tot 2-1 afwezig daarna huisarts gebeld voor een kuurtje en die is ook afwezig maar heeft gelukkig een vervanger. Ga maar even niet paardrijden vandaag. Moet maandag weer fris en fruitig op het werk staan en dat ben ik nog lang niet!

@ noor ik denk dat mijn 2 merries wel samen op het land kunnen. De schimmel zoekt nooit ruzie. Mijn ruin is link geworden dus dat gaat niet gebeuren. De drachtige merrie loopt normaal ook 2 tot 4 weken over. Ik laat haar wel 1e week maart openzetten want zij is dichtgezet achter.
@ Sim wij hebben hetzelfde gehad met een blomert van 3 jaar oud. Verrotte vloer. Zijn nu overgestapt op Bockmann. Hopelijk win je wat in de loterij

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:24

Goeiemorgen!

Sim, jee das toch best schrikken. Misschien moet ik de mijne ook maar eens wegbrengen. Begin januari toch niet nodig. Breng je hem dan gewoon naar een trailerboer?

Caro en Kim, beterschap :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:28

@ Caro: we hebben ook nog een hele lieve merrie op stal (van Myca @ bokt), die was een paar jaar terug ook surrogaatmoeder voor de veulentjes als hun moeder aan het werk moest :) En die staat normaal gesproken ook samen met Jer & Nudien op het land. Ach, eerst dat veulen er maar eens gezond uit!! Maar het zou wel fijn zijn als ze in een groepje lopen i.v.m. Nudine's (gebrek aan) sociale vaardigheden ;)
Beterschap!
@ TG: :j , gewoon naar een trailerboer!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:28

Onze Ifor heeft ook al een nieuwe bodem en laadklep.... Die hebben we 10 jaar geleden gekocht. Echt te zot voor woorden. Hebben toen nooit meer de importeur gebeld, maar die spraken we laatst en zei dat we gewoon contact met hem hadden moeten opnemen. Had gewoon niet gemogen en hij zou het wel regelen met Ifor zelf. Die geeft nl 20jaar garantie ofzo :+
Eigenlijk moeten we een neiuwe, maar ja ik spaar liever voor een vrachtwagen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:30

Mijn trailer is overleden, tenminste voor de reparatiekosten kon ik bijna een ander aanschaffen. Ben nu op zoek naar wat anders, waarbij een VW op C rijbewijs de voorkeur heeft.

Mijn trailer is van '97 en daar is de bodem nog goed van, is de eerste bodem, dus valt niet tegen....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:34

Roos, jij nog aanraders hier in de buurt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:47

Hmm. wij hebben ook een Bloomert!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:52

Ik heb een Bockman, ook 6 jaar oud denk ik? Toch niet druk op werk, ga wel even bellen vanmiddag.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:54

@ Noor mijn merrie leert haar kids al snel dat eten het leukste is om te doen, dan drammen en met 1 voorbeen omhoog staan. Alle 3 de levende veulens deden dit heel snel. De 1e stond met 3 weken moeders na te doen met het voorbeen. verder worden zij wel goed opgevoed. Als mijn ruin verkocht is kunnen de dames samen op het land maar dat gaat ben ik bang nog wel even duren.

Weet iemand touwen nog een goede zadelmaker in het noorden? Wil mijn zadels laten nakijken en eventueel op laten vullen maar heb dat nog nooit gedaan :o . Zat zelf te denken aan Hulsebos omdat mijn dres zadel ervan is.
Vind trouwens wel dat de APK ook wel op trailers mag komen. Wij laten regelmatig de trailer controleren en maken hem ook altijd schoon na gebruik qua mest enzo

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:16

Goedemorgen!

Gisteren geen tijd meer gehad om te reageren. De bijscholing liep een dik half uur uit. Toen ik thuis kwam nog eten, dus het is er even niet van gekomen. De bijscholing bevatte niets nieuws, maar was toch wel interessant. Het was weer eens wat anders als het standaard spring- en dressuurrondje. Het thema was balans (bij de ruiter).

Caro: sorry, ik weet alleen zadelmakers in het zuiden.
Sim: balen dat je trailer een verrotte bodem heeft! Wij hebben een Humbaur Carrus. Geheel aluminium. Speciaal voor onze merrie die altijd gaat staan plassen op de trailer. Houten vloeren kunnen daar bijzonder slecht tegen. Als we thuis komen haalt mijn vader de matten eruit en spuit hij de boel helemaal schoon.
Lau: de wedstrijd verliep dus wat anders als gehoopt. Gelukkig kon je erom lachen!
Evelien: leuk dat je nog een vestje uit de uitverkoop hebt kunnen scoren!

Het heeft flink gedooid vannacht en gisteren, dus met een beetje geluk kunnen we vandaag thuis rijden :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:28

TeeGee schreef:
Roos, jij nog aanraders hier in de buurt?

Ik ga altijd naar Vervloed in Halfweg ( naast de manege)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:02

Ik breng morgen de trailer naar Vervloed, nu nog even een auto lenen :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:04

Heee allemaal,

Paar dagen niet op bokt geweest maar dan is bijlezen niet te doen, volgens mij zijn het er meer dan 10.
Dus heb niet bijgelezen. Heb het een beetje druk gehad, dinsdag en woensdag zijn er vrienden van de vakantie hier geweest, 3 jongens dus was heerlijk druk hier. Was wel super gezellig. En gisteravond had me vader nog wedstrijd, was meer voor de lol. Ze gingen hun senioren 8-tal weer rijden want alle mensen die mee rijden in het 8-tal, rijden de 40+ wedstrijden hier in de buurt. Paar dagen had het gedooid maar helaas vriest het hier weer, en het is ook nog eens heel mistig. Vanavond maar weer nog de club om te rijden.
En morgen oudjaarsdag. En dan is me vakantie ook al weer bijna voorbij helaas. Gaat snel 2 weken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:26

Goede morgen!!
sorry niet echt goed bijgelezen vanavond maar :)

Zo paar gedaan, zit op getut en al, ga zo naar een cabare voorstelling..

Sim jeetje das niet lekker nee, maar spuit je je trailer met water schoon? dat schijnt ook niet goed te zijn voor de kit naden, en dan komt het in de bodem terecht.. Zo zeker naar de garage gaan waar je hem gekocht hebt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:58

Hoe staat het met de banenjacht, Corien?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:29

Ben weer terug van de huisarts. heb bijholteontsteking dus een weekje antibiotica. ik heb weinig aan mijn vakantie gehad helaas..

Net een discussie met moeders gehad. Zij vindt het ondanks de zadeldrukkingen die de merrie had onnodig om mijn zadels te laten nakijken. Haar argumenten zijn: deden we vroeger ook niet en volgens de zadelmaker waar ik mijn stubben hebben gekocht zit er een boommaat 29 in en dat past op alles. Ik heb er het geld nu niet voor dus we gaan maar weer verder discussieren. Moet er maar een gelpad onder doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:32

Caro, Balen van je AB en de discussie met moeders :(:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:41

Boommaat 29 is heel smal?????

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:42

TG, dat kwam ook in mij op. Volgens mij is boommaat 29 echt heel smal. Uk heeft zelfs al boommaat 32. En daarbij is Uk echt al een ponypaardje. Is het dan wel verstandig er nog wat bij tussen te leggen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:48

Ja, paardje van mn zusje heeft een 32 en TG heeft een 31 maar daarom heb ik ook een ander zadel besteld.

En inderdaad, met iets ertussen wordt ie nog smaller.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:58

Oro heeft ook 29. Dat is idd smal, want die heeft een hoge en dunne schoft.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:23

Caro, nogmaals beterschap. :(:)

Ik heb geen idee welke boommaat mijn zadel heeft. :o Hij past.
Maar er iets tussen liggen als hij al aan de smalle kant is, lijkt me niet verstandig.

Net in mijn lunchpauze boodschappen gedaan voor CP. Was iets meer dan gedacht, dus moest nog flink sjouwen terug naar mijn auto (die ik voor het gemak bij het gemeentehuis had laten staan). Maar we kunnen :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:42

Ik heb van 8 tot 13 voor de vereniging oliebollen gebakken, buiten voor de Appie... :brr:
Tenen bleken met het temperatuurpistool op het laatst nog maar 6 graden te zijn :+

Net lekker gedouched en ga me maar gauw weer warm aankleden.. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:50

Ai Vief, die tenen van jou klinken pijnlijk :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:03

Vief, Wat een koude tenen :o
Noor, Fijn dat de boodschappen is huis zijn gehaald!
Mijn paard heeft een maat 31 (wel iets verbreed) en een mt 32 van boommaat!