[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:27

rowo schreef:
Idd, voor de L ruiters op zaterdag die er problemen mee hadden, is het idd balen. Maar ja, volgende keer weer beter toch?

het is ook niet zo dat ik het spel oneerlijk vond. Zei ik het misschien verkeerd, maar kan me voorstellen dat je als ruiter daar zaterdag gesprongen hebt met weigeringen en zondag A en B element het gaas eraf is dat je dan wel baalt (en dan moet je natuurlijk toch were gelijk verder denken en positief blijven ;) ). Uiteraard is de groep L gelijk en staan zaterdag en zondag los van elkaar, maar vond het wel vreemd toen ik zag dat beide elementen geen gaas hadden. Dan vraag ik me af wat daar de reden achter geweest is.

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:29

Misschien was er wel geen reden, vond de crossbouwer het gewoon leuk om te proberen :+

Kan iemand mij een foto laten zien van hoe dat eruit ziet met gaas?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:33

Rowo, in het Gorssel hindernisssentopic staan foto's ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:33

Mo en Corien: Ik ken Mat wel een beetje en die kan nog wel iets wat ruig bukkend het water ingaan. Als je dan je arm naar schter gooit dan zit je automatisch meer terug. Ik doe het eigenlijk bijna nooit, maar dit was toch wel een voor het L flinke insprong. Dus was al een beetje voorbereid op een wapper (die er ook idd kwam :D ).
Doe het eigenlijk bijna nooit hoor. Als er een smalletje na staat heb je toch minder controle.
Meestal zit ik gewoon zo
http://94.100.122.228/751600001-7516500 ... _La7m.jpeg

Mo: Ik denk dat ik volgend jaar in Chaam pas M ga met Maat. Sommige dingen als smalletjes, etc. kent hij gewoon nog niet. Mar misschien in Bathmen, als hij echt heel erg super aanvoelt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:35

Noor, zoiets bedoel je?

Afbeelding

maar het werkte wel :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:35

@ mootje: oh ja tuurlijk :+ Ach t is maandag morgen en ik ben blond. Maar ik snap nu welk gaas je bedoeld.

@ pb: je hebt dus al weer M plannen. Pff, dat je daar al zo snel aan durft te denken (ielgh ENG) en helemaal met zo'n jong paard. Ik ben een eeuwige B ruiters :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:36

@ Lielle: inderdaad! :D (je ziet hem bij jou echt zitten hahaha) Heeft in Westerbork, Oudkarpsel en WW ook geholpen en had hem in Gorssel ook bij me (vond het ook een dikke insprong en wilde hem héél graag proberen!!), maar helaas ben ik daar dus niet gekomen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:37

Rowo, Zeg dit niet te hard, TG heeft dit ook gezegd en zij gaat richting het Z :))
PB, Vorige keer zag ik dag je ook zo zat bij Amati, maar met reden dus ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:39

@ mootje: ik weet van mezelf dat ik daar een veel te grote angsthaas voor ben :o

@ noor: succes vandaag. Idd een heel spannende dag! Sterkte!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:52

Noor: Heel veel sterkte met de spannende dag!!!
Rowo: Ik ben gelukkig (bijna) nooit bang in de cross. En Amati geeft eigenlijk zoveel vertrouwen. Als je op dat paard zit voelt alles aan alsof het vanzelf gaat. Heel anders dan Het, waar je constant op moet aanvallen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:56

Goeiemorgen!
@Noor: Hopelijk krijgt je vader een positieve uitslag van de MRI! Zal in elk geval voor jullie duimen :(:)
@Mootje: Fijn dat je paard zo lekker aanpakte met de crosstraining! Komt vast helemaal goed met jullie in Lisse en Princenhage!
@Rowo: Dat is wel erg fijn op maandag lekker vrij :D
@Kim: Gefeliciteerd met je prijs in Gorssel! Jullie gaan weer lekker zo te lezen! Zag op de startlijst dat ik je zaterdag misschien nog wel tegen ga komen ;)

Ik ben net alweer bij de fysio geweest met handje, was weer een behoorlijk pijnlijke bedoening..... nu even een ontbijtje naar binnen werken en zo richting Deventer voor een dag college en dan vanavond nog werken. Zal vanavond de paarden nog wel even in de molen gooien, doen ze nog wel iets, 3 dagen vrij is wel weer iets te veel van het goede :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 09:42

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:11

Goedemorgen!
Ik was zaterdag mee te groomen in Gorssel, het was echt een super mooie dag!
Nu maar even gaan leren want ik heb vanavond tentamen.

Rowo: Is idd lekker om op maandag vrij te zijn! (ben ik ook :D)
JN: Balen dat het nog steeds zo'n pijn doet bij de fysio

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:13

Goeiemorgen!
Ik moet straks naar Vorstin, DA. Daarna gauw naar college, daarna gauw eten en daarna gauw naar vergadering :P

Heel veel sterkte vandaag Noor! We duimen voor je!

@ Rowo, het is een bijbaantje, maar ook wel echt voor de leuk :) Super van de crosstraining met Zetje!
Fijn dat hij zo lekker ging Mootje
Super van gisteren Kim!
Vervelend dat de fysio zo pijnlijk was Benthe

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:34

@ Mandy: fijn dat Zetje zo goed aanpakte trouwens :)
@ Snoek: succes bij de DA!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:37

Goedemorgen.
Pb: Mischien moet ik dan ook maar eens mijn hand naar achteren gooien, mischien kan ik dan beter terugzitten :)* . Ik probeer er elke keer aan te denken om terug te zitten maar ik wil er zo graag in dat ik toch weer voorover kruip en mijn paard meer in de weg zit dan help.
Lielle: Je ziet het mes inderdaad bijna zitten :D .
Noor: Mischien was het ook al een beetje opgebouwde spanning voor de waterbak, waar Jer op reageerd, of was het echt de sprong zelf? Als je nog een keer moeilijk water wilt oefefnen moet je hier maar komen rijden: we hebben hier in het bos een stromende rivier van zo'n 20 meter breed die je met je paard kan oversteken, er staan ook wat planten die je als insprongetje kan gebruiken.
Sterkte vandaag!
Jn: Vervelend dat je nog zo veel last hebt van je hand, die was een tijdje terug toch geopereerd?
Snoekiej: Succes bij de dierenarts!

Zit al een tijdje op school, heb net een opdracht van een comparitive commentary gekregen die ik nog even moet schrijven voor morgen :+ , ik was ziek toen de opdracht 2 weken terug werd uitgedeeld, even hard werken dus.

edit:
Lielle: Ik heb even in je profiel zitten spieken maar ik kon het niet vinden, dus zal het maar gewoon direct vragen: Wat voor afstamming heeft Raimaer eigenlijk? hij heeft zo'n aparte kop.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 13-09-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:39

Goeiemorgen!!!

Mootje: :o
Mandy, wow gave bak!!!! 8-)
Lielle, haha leuke foto!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

@ Evie: nee, dit was echt angst voor de sprong zelf. Hij vond hem gewoon echt eng! Maar kom graag een keer water bij je oefenen :D Hoe meer hoe beter!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:22

Noor, bereid je voor, wat het extra spannend maakt is dat de rivier ook wat stroming heeft, zelfs Bandido moet elke keer dat hij dit ziet weer even "blazen" naar het water :Y) :
Afbeelding
De brug is ook een leuke uitdaging, de meeste paarden gaan liever door het water dan over de brug := ...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:24

O, dat ziet eruit als een goede oefening. We hebben de laatste weken al wat bruggen genomen, maar deze zal Jer absoluut spannend vinden! Kun je die rivier helemaal oversteken?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:25

Wat een aparte brug! Waar is dat dan? Dit soort bruggen hebben wij ook hier in de polder, alleen dan zonder die gekke blauwe rib-kubussen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:30

Dit is in het Balijbos,daar heb je helaas nog geen fijne ruiterpaden (van die uitgesleten paadjes tussen het gras) maar in het westerpark (over het spoor en door de fietstunnel vanaf Balij) kan je heerlijk galoptrainen tussen de heuvels heb ik ontdekt. Je kan de rivier zoiezo helemaal oversteken in stap/draf, galop kan ook als het water niet te hoog staat. (meestal staat het water net niet tot aan de buik)

edit: water erg laag:
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:43

Balijbos in inderdaad niet heel paardvriendelijk :n
Ben je zaterdag op stal, of ga je niet kijken naar de clinic?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:54

@Snoekiej: Hopelijk voor jou ook positief nieuws van de DA en kun je weer verder met opbouwen!
@Evie: Wat een aparte bruggen bij jullie in de buurt! En ik ben ondertussen al 3 keer geopereerd aan mijn hand, maar beter wordt het nog steeds niet helaas en ik vrees dat dat het ook niet meer zal worden....

Ik zit nu weer braaf bij college en moet zo een mini tentamen maken geloof ik.... dus ga nog even wat doornemen :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:57

Noor: Hopelijk krijgt je vader een positieve uitslag van de MRI! Ook ik zal voor jullie duimen
Mootje: Altijd fijn als je paard lekker aanpakt tijdens de crosstraining! Komt vast helemaal goed met jullie in Lisse en Princenhage! Misschien dat ik je in Princenhage dan nog zie.
Rowo: Zo, dat is lekker op maandag vrij! Extra lang weekend!
PB: ik dacht dat je Maat bijtikte op de foto van de afsprong, maar dat was dus niet het geval.
Evie en Noor: dat is een apart brug. Water tot aan de buik vinden niet alle paarden fijn. Dus als je echt wilt trainen voor de cross zou ik daar niet doorheen gaan rijden als het water hoog staat. Ze moeten er juist op vertrouwen dat je ze ondiep water instuurd.
JN: vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat met je hand!
Lielle geeft het goede voorbeeld hoe je met het mes tussen je tanden moet rijden!
Snoekiej: drukke dag! Succes bij de DA!

Ik heb vanochtend Weltsieger gereden. Afgelopen zaterdag was hij zo vervelend dat ik eraf gekomen ben en mijn vader erop gezet heb. Meneer bleef maar trekken en daar waren mijn polsen echt niet blij mee. Gelukkig heeft het strafkamp van mijn vader en het bosritje van gisteren hem goed gedaan. Vandaag was hij nog wel onrustig met zijn hoofd en probeerde hij nog wel af en toe, maar het was er goed uit te rijden. In draf kan hij nog stiller in de aanleunig, maar in galop deed hij het heel goed vandaag. Dus toch tevreden afgestapt. Paard was niet tevreden want die was moe (stond heel zielig te kijken).