[SGW] SGW Dijkgatsbos/ W'werf 23 & 24 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sfranken

Re: SGW Dijkgatsbos/ W'werf 23 & 24 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:52

Ik heb er zin in. Ik heb in 70 minuten al mijn onderdelen gehad. (daar moet ik vijf uur voor rijden en overnachten Haha! Haha! )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:55

Rij jij daar in 5 uur heen en terug Sabine? Dat halen wij echt niet hoor!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:27

Scum schreef:
Rij jij daar in 5 uur heen en terug Sabine? Dat halen wij echt niet hoor!

Geen flauw idee. Was een grove schatting. Pap is van de tijdsplanning qua vervoer maar vond dit al lang genoeg klinken Haha!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:34

Ik hoorde dat er vorig jaar nogal wat mensen waren die alleen of gezamelijk met hun paard het water van dichtbij bekeken hebben. Weet iemand hoe het nu met de waterbak er voor staat?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:36

Hij staat er beter voor dan vorig jaar denk ik Tong uitsteken Tenminste, met de oefencross/les was ie prima te doen. Er zijn helemaal geen problemen wat betreft diepte of grip. Voor zover ik weet

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:36

Volgens Mot Mot is het bijna 3 uur rijden met trailer. En daar tel ik nog een half uur bij op (tanken, plassen, etc). En dat klopt altijd vrij aardig. Dus 3.5 uur (enkele reis).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:48

Kylyco schreef:
Ik hoorde dat er vorig jaar nogal wat mensen waren die alleen of gezamelijk met hun paard het water van dichtbij bekeken hebben. Weet iemand hoe het nu met de waterbak er voor staat?

Had niets met de waterbak te maken, weer een gevalletje van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Ik ben vorig jaar ook koppie onder gegaan en dat kwam omdat mijn paard schrok van haar schaduw in het water en dus struikelde in de landing.

Van een andere combinatie weet ik dat ze veel te hard het water inging en daardoor vielen, maar dat heeft meer te maken met de remmende werking van het water dan met de bodem.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:58

Ik start nu M HC met Sorry.. Ben opzich al voeg weer klaar !

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:56

GvdT schreef:
Kylyco schreef:

Had niets met de waterbak te maken, weer een gevalletje van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Ik ben vorig jaar ook koppie onder gegaan en dat kwam omdat mijn paard schrok van haar schaduw in het water en dus struikelde in de landing.

Van een andere combinatie weet ik dat ze veel te hard het water inging en daardoor vielen, maar dat heeft meer te maken met de remmende werking van het water dan met de bodem.

Tja ik heb het van mensen inderdaad gehoort die er bij waren. Was er zelf net bij wegens eigen blessures. Maar vroeg het me gewoon af. Aangezien daar toch (onnodige) commotie over was.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:18

Meeste mensen die ik zie vallen in t water komen gewoon veel te hard in.. (En altijd keihard roepen van niet natuurlijk...) Vanaf t 1e moment dat ik met cross in aanraking kwam is me geleerd rustig het water in te gaan, liever in draf terugvallen dan te hard in galop. En nog steeds in trainingen hoor ik de instructeurs schreeuwen dat het rustig moet..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:30

Jolienn schreef:
Meeste mensen die ik zie vallen in t water komen gewoon veel te hard in.. (En altijd keihard roepen van niet natuurlijk...) Vanaf t 1e moment dat ik met cross in aanraking kwam is me geleerd rustig het water in te gaan, liever in draf terugvallen dan te hard in galop. En nog steeds in trainingen hoor ik de instructeurs schreeuwen dat het rustig moet..

Helemaal mee eens.. Het water zorgt voor een terugslag in beweging wat er dus voor zorgt dat de voorbenen in het water blijven "hangen"..
Liever in draf er in. Ja

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:44

WolinLotte schreef:
Jolienn schreef:

Helemaal mee eens.. Het water zorgt voor een terugslag in beweging wat er dus voor zorgt dat de voorbenen in het water blijven "hangen"..
Liever in draf er in. Ja

ren zelf een keer heel hard de zee in... klap je op je smoel Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:58

Miky0 schreef:

ROFL Zie het helemaal voor me!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 21:07

Kylyco, op deze foto zie je haar al kijken. http://foto.evenementenfoto.com/wiering ... 825109.htm
het vervolg is dat ze een beentje verliest in de landing en daardoor koppie onder gaat.

De pcbouwer vond juist dat ik zo mooi het water aanreed en zeker niet te hard. Gelukkig stonden er meer mensen die meer ervaring hebben dan sommige hier en die verteld allemaal dat ze zo mooi inkwam.
Mijn paard heeft ook bodemvrees, kan vreselijk in paniek raken van haar schaduw en andere schaduwen.
Niet altijd even makkelijk in een cross, maar je leert er mee omgaan.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 03:43

Simmie schreef:
Miky0 schreef:

ROFL Zie het helemaal voor me!

Ik ook en ik spreek uit ervaring Haha! .. (lees: Portugal vakantie Bloos )

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:41

Haha, maak je het zelf ook eens mee.

Mij is indd gewoon ook aangeleerd altijd rustig in het water. M'n paard vond het alleen zo leuk laatst dat ie er groot insprong maar hij ging -gelukkig- wel gewoon rechtuit Knipoog Ik pak hem liever ook uit een draf/stapje desnoods. Heb je altijd meer controle Lachen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 14:44

Ik moet helaas mijn Z debuut nog even uitstellen. Denk dat ik nu hindernisjury wordt of wat anders vrijwilligs ga doen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:26

GvdT schreef:
Ik moet helaas mijn Z debuut nog even uitstellen. Denk dat ik nu hindernisjury wordt of wat anders vrijwilligs ga doen.

Ow wat balen Ach gut

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:04

was vandaag naar het bos nog even..
waren al aan het bouwen, heb echt respect voor mensen die Z springen, wat een hoogte *LOL*

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:33

gvdt: dat is wel balen zeg!

Nou ik zie het wel zitten, zou nog even oefenen van de week.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 08:58

Ik heb me er al bij neergelegd. Ik kreeg uitslag van een bloedonderzoek van mijn paard en dat was niet echt positief (Lyme) dus ik hield er al rekening mee. Gister naar een DA geweest en ze heeft er meer last van dan wat ze zo toont.

Neemt niet weg dat ik de proef al uit mijn hoofd kon. Texel is zeker haalbaar volgens de DA dus dan gaan we daar maar Z starten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:23

Mochten er nog mensen zijn die hinderniscontroleur/ poster willen zijn dan kunnen ze mij een pb sturen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:55

Roos, als het lukt mag je ons komen helpen met omzadelen. Het gaat nl. erg krap in de tijd worden als BW zich moet omkleden en ik kan Oro niet vastbinden.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:14

ladyzwien schreef:
Nou ik zie het wel zitten, zou nog even oefenen van de week.

Heb ik vandaag net gedaan Haha! . Weet het paard ook weer hoe die dingen eruit zien Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 15:32

Scum, gaat niet lukken. Ik ben poster, er hadden zich wat posters afgemeld en nu hebben ze er nog 9 tekort.