Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:Ik moet erbij zeggen dat hij in de wedstrijd wel iets meer grondlijn had gekregen (ik meen met bloemen) maar dit soort hindernissen vind ik dus veel oneerlijker dan zoiets:
http://www.bokt.nl/wiki/Afbeelding:Smalletje.JPG
Lielle schreef:En nog een voorbeeld van een oneerlijke hindernis vond ik het smalletje van Neede vorig jaar. Dat was een lage sprong (80 cm) midden op een open veld met een front van een meter of. Op zich al niet erg logisch, maar het enge waren de armen die er aan de achterkant aan zaten (het was dus zeg maar een U die je vanaf de bodem aanreed). Op het moment dat je paard daar maar enigszins scheef springt, land je bovenop de balken en dan weet je niet wat er gebeurt. Die hindernis heb ik dan ook van de andere kant gesprongen, waarbij je tussen de armen afzette en een vrije landing had. Gaffels vind ik ook niet altijd even veilig. Grappige is dus wel dat dit soort hindernissen er voor de buitenstaander dus heel onschuldig uitzien, terwijl de massief ogende dikke sprongen veel enger tonen.
Nessa, ik ken ook zeker voorbeelden waarbij ik mijn hart vast houd.
Moniek, je geeft net zelf aan dat je niet wist dat paarden diepte beter inschatten dan mensen. Dan oordeel je dus over een sport (en afsprongen) terwijl je foutieve informatie gebruikt. Die coffin opmerking was maar een voorbeeld, het doet er niet toe wie dat zei want dat was niet in dit topic.
detour schreef:Moniek, wind je niet op, joh, nergens voor nodig, is toch leerzaam hier?...
Moniek schreef:nee soory ik ben je echt even kwijt.
als het alleen om het diepte gaat ja dat heb ik uitgelegd.
maar ik hier verder info gezet wat wel onderzocht is zoals bij voorbeeld de hoeveelheid botbreuken onderandere in de eventing.
Ik heb daar een link bijgezet die ook voor jullie leerzaam kan zijn.
verder berusten al mijn uitlatingen op persoonlijke ervaringen.
dat lijkt me nu niet bepaald foutieve informatie.
detour schreef:Moniek schreef:nee soory ik ben je echt even kwijt.
als het alleen om het diepte gaat ja dat heb ik uitgelegd.
maar ik hier verder info gezet wat wel onderzocht is zoals bij voorbeeld de hoeveelheid botbreuken onderandere in de eventing.
Ik heb daar een link bijgezet die ook voor jullie leerzaam kan zijn.
verder berusten al mijn uitlatingen op persoonlijke ervaringen.
dat lijkt me nu niet bepaald foutieve informatie.
![]()
Wat heeft het voor zin om je zo te verdedigen? Je kunt toch leren van elkaar?
Moniek schreef:Een fijn verhaal wat jij neerzet heb ik met oprechte intresse gelezen,ik snap je helemaal maar ik keur de sport niet goed.
Fijn dat je bij haar gaat lessen heb haar al een paar keer gezien ook aan het werk ze is niet mijn typemaar dat ter zijde.
Ik heb gewoonweg veel crosse'n gezien en ik werd er niet blij van.
Ik vind en blijf erbij dat eht te veel risico's zijn om het te doen.
en ja dat haal ik ook uit de hoeveelheid slachtoffers er vallen tegenover de andere takken van de paardensport.
Moniek schreef:prima dat jij dat vind.
misschien is het voor jou ook nuttig omdat artikel eens door te lezen.
Moniek schreef:Een fijn verhaal wat jij neerzet heb ik met oprechte intresse gelezen,ik snap je helemaal maar ik keur de sport niet goed.
Fijn dat je bij haar gaat lessen heb haar al een paar keer gezien ook aan het werk ze is niet mijn typemaar dat ter zijde.
Ik heb gewoonweg veel crosse'n gezien en ik werd er niet blij van.
Ik vind en blijf erbij dat eht te veel risico's zijn om het te doen.
en ja dat haal ik ook uit de hoeveelheid slachtoffers er vallen tegenover de andere takken van de paardensport.
Apple schreef:Zo is het meest gevaarlijke wilde dier voor mensen nog altijd het nijlpaard.