[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis_k

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:18

jammer wel maar ben wel tevreden hoor.mijn paardje deed super zijn best,alleen de ruiter liet een steekje vallen ha ha

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:28

1 voordeel: het zal je niet snel weer overkomen!

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:37

ha ha dat weet ik wel heel zeker.. Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:02

Achteraf kun je je zelf dan vaak wel voor de kop slaan! Op naar volgend jaar!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:05

Jammer van die misser Dennis!!
Helemaal rot als je daar dan pas na de finish achter komt...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:05

Maar wat als je een hindernis fout springt, terug gaat en dan goed springt? Dat mag zeker niet of wel? (ervanuitgaande dat je er op tijd achterkomt.)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:13

Dat heb ik in Maarsbergen gehad en dat is verrekend als een weigering, maar ik hoorde later van Lielle dat ze dat fout gedaan hebben en dat ik gewoon gedisqualificeerd had moeten worden ook al heb ik de hindernis alsnog goed gesprongen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:16

Okee, dank je. T is me zelf nog niet overkomen, maar was er wel benieuwd naar!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:21

In diepenheim heeft een clubgenootje dat ook gedaan .De M en Z hindernis gesprongen in een B cross. Ze is omgedraait en heeft de andere hindernis ook gedaan. Werd ook gerekend als weigering.

tweedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:43

Iedereen die fijn gereden heeft of prijs had: Gefeliciteerd, super!

Ikzelf heb ook een leuke dag gehad. Dit was de eerste cross voor dit paard en omdat ze heel erg kijkerig, niet dapper en ontzettend voorzichtig is waren we heel benieuwd of een SGW wel wat voor haar zou zijn. Maar omdat ze de tripalons best fijn aanpakte besloten we gewoon om het een keer te proberen.

Dressuur ging fijn. De jury vond het een mooie, vlot gereden proef, en na de dressuur stond ik eerste met 210 punt.
Springen ging ook lekker en simpel, foutloos dus.
En toen de cross, was echt benieuwd hoe ze het zou aanpakken, maar het ging boven verwachting. Hindernis 1 kwam ze nog even op terug waardoor de afstand niet helemaal naar wens was, maar ze sprong wel. Hindernis 2 ging ook nog een beetje voorzichtig. Hindernis 3 ook hoog erover en toen mooi vlot doorgegaloppeerd naar 4. Hindernis 4 en 5 gingen super, mooi doorgedrukt op 3 galopsprongen en toen begon ze het te snappen en mooi vlot naar 6 en 7. Na hindernis 8 wou ze zelf ook al wat harder galopperen en kon heel makkelijk weer terug nemen voor 9 en 10. Alles ging heel makkelijk en voor ik het wist waren we al bij het water. Rustig erin gereden, want dat vind ze soms nog spannend en dan wil ze even snuffelen. En halverwege weer aangedraafd en snel door naar de laatste 2 hindernissen, want zag al dat ik iets buiten de tijd was. Laatste 2 gingen ook super en dus foutloos gefinished! Wel 19 seconden tijdoverschrijding, maar daar had ik onderweg ook niet echt op gelet. Dit had ik echt niet verwacht! In het bos durft ze nooit zo hard te galopperen, want ze wil altijd alles zien en let overal op. En nu liep ze super door! Was super trots op haar en heb echt genoten van de cross!
Toch maar even gewacht op de prijsuitreiking en was tweede geworden. Toch jammer van de tijd. Maar ben heel erg tevreden voor de eerste keer! Was dus een geslaagd experiment om een keer mee te doen en ben van plan om volgend seizoen zeker nog een keer vaker te gaan!
Hoop ook dat ze nog wat geleerd heeft en ook wat dapperder is geworden en geleerd heeft dat ze niet altijd meteen terug hoeft te komen voor dingen die ze ziet.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:45

Nickeltje schreef:
Dat heb ik in Maarsbergen gehad en dat is verrekend als een weigering, maar ik hoorde later van Lielle dat ze dat fout gedaan hebben en dat ik gewoon gedisqualificeerd had moeten worden ook al heb ik de hindernis alsnog goed gesprongen...

Dat klopt niet. Je mag een fout herstellen. Mits je niet over een verkeerde hindernis springt en je dus alleen de hindernis voorbij rijdt mag je terug gaan en alsnog springen. Je krijgt dan wel een weigering aangerekend.
Dennis, dan heb ik je toevallig uit de verte over 'hindernis 4' zien gaan. Ik dacht nog: hier klopt iets niet Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:47

Tegenwoordig staat er in de regelementen dat "..het op straffe van uitsluiting is verboden om hindernissen van een andere klasse te springen..".
Foute hindernis springen en daarna je fout herstellen is dus idd uitsluiting.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:47

Gefeliciteerd Tweedle, dat is pas een mooi debuut!!

mriell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:08

halloo.. Lachen

ik heb gister ook meegedaan by de DB pony's !
ik hoefde pas om 12.00 te dressuuren dus kon lekker rustig aan doen vandaag..
dressuur ging wel lekker, goed commentaar & was tevreden..
toen pony omgebouwd voor het springen & de cross..
springen ging lekker.. (moet ook wel als je normaal 1.20 springt en nu 80 cm Bloos Vork )
ondertussen had ik mn punten van de dressuur & dat was 182.. viel een beetje tegen maar ik mog niet klagen Lachen
toen controle by dierenarts en was goed.. hardslag 52..
toen de cross.. Haha!
en die ging toppie Haha! lekker snel en alles mooi achter elkaar doorgesprongen.. geen twijfelingen
& ook lekker hard het water door Haha! (waar ik er nog 1 heb ingehaald )
en uiteinderlijk was ik foutloos Haha!
wist men tijd toen nog niet maar dacht dat ik wel aardig snel was.. Lachen
toen nog ff langs de dierenarts.. hardslag 60 .. ze zei dat ie zo nog een x de cross rond kon Tong uitsteken
haha.. toen nog ff een tijdje bij de waterbak gekeken & om half 4 was prijsuitreiking..
had nog ff de voorlopige uitslag gekeken.. stond ik gewoon 1e Haha! Haha!
waren egt heeele slechte punten in mijn ring.. de andere DB ring was veeel hoger..
maar uiteindelijk een mooie 1e prijs Haha!
2 crossen gereden dit jaar.. ( heino & bathmen ) en 2x 1e Lachen

een geslaagd daggie dus en op naar volgend jaar Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:29

Simmie schreef:
Tegenwoordig staat er in de regelementen dat "..het op straffe van uitsluiting is verboden om hindernissen van een andere klasse te springen..".
Foute hindernis springen en daarna je fout herstellen is dus idd uitsluiting.

... ook zonder je fout te herstellen dus ... groeten Paul

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:56

uitsluiting klopt. ik was in ysselsteyn ipv de gastank de hindernis ernaast gesprongen, heb meteen doorgedraaid en de gastank gedaan maar idd niet als weigering gerekend maar meteen uitsluiting, dus toen heb ik het maar beschouwd als oefenrondje en geen winstpunten erbij in ieder geval ( wat ook wel ff lekker is als je volgend jaar nog in het L wil beginnen Haha! Haha! voordat je M zou moeten.) wat wel zonde was, was dat ik eerste stond na dressuur en springen daar wel goed ging met maar 1 balkje.

Nickeltje sorry Bloos maar kwartje is dan ff niet gevallen na de finish had idd lekker gereden, ben wel blij je te zien in hattem, je hebt er hard voor geknokt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 06:42

Net even de uitslagen gekeken en ik had over het hele weekend idd de minste strafpunten. Maar ze zullen we niet meer de beste combinatie over 2 dagen uitreiken, dat was eerder namelijk wel. Was wel leuk geweest natuurlijk Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:39

Maar ze zouden je toch bellen Mandy??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:17

Goed gereden zeg Mriell en tweedle Lachen
Gefeliciteerd!

Dennis je bent niet de enige geweest met een misser. Maar kan me voorstellen dat je er goed van baalt Ach gut Bij mijn sprongen was er iemand die bij de laatste hindernis de verkeerde sprong nam (had de rechter moeten hebben en hij sprong de linker). Zijn fans gilden toen nog dat hij de verkeerde had gesprongen en nadat hij door de finish was gegaan is hij omgedraaid en heeft hij alsnog de goede sprong genomen Clown Was ook wel erg sneu..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:27

TeeGee schreef:
Maar ze zouden je toch bellen Mandy??

Jupz en dat hebben ze niet gedaan... dus daarom denk ik het dat er wel niet meer zal zijn (of ik heb heel scheel gekeken op de uitslagen lijst)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:29

Anders mail je toch even; hoe je geeindigd bent?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:49

al meer bekend over de foto's? wie-o-wie?

heb al wel wat van vief Lachen maar ben benieuwd naar meer Lachen Lachen

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:45

rowo schreef:
Net even de uitslagen gekeken en ik had over het hele weekend idd de minste strafpunten. Maar ze zullen we niet meer de beste combinatie over 2 dagen uitreiken, dat was eerder namelijk wel. Was wel leuk geweest natuurlijk Knipoog

haha ja vorig jaar was ik dat in t L met Pasjha Haha! Ik werd eind november gebeld dat ik zo'n Rabobank Talenten pakket gewonnen had en ze het waren vergeten uit te reiken. Of ik t miss kon komen halen Clown ze hebben het toen nog opgestuurd! Wel netjes van ze!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:11

Foto's staan erop Lachen klik

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:44

uhm,... ik zie nix,.. alleen marienheem als laatste...
maar misschien kijk ik niet goed? Is het wel Paard in Beeld geweest dan?