[SGW] SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:42

jee sabine van je eigen pols valt niet mee maar aan de andere kant super nieuws dat Tenda goed loopt!!

Madelene, van jouw verhaal schrik ik ook, zo'n "kleinigheidje" als dicht eronder en dan zo naar vallen. Ik hoop dat jouw paard ook helemaal goed blijkt te zijn, ben benieuwd wat de da te zeggen had!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:47

Scum, goed resultaat Go jij! Go jij!. Grappig verslag ook Haha! Haha!.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:50

madelene schreef:
Hopelijk tot gorssel...(denk het niet maar wie weet)

Beetje ver weg om alleen een kopje koffie en een kletspraatje te doen schat ik. Krijg je al korting bij de masseur? Zie je ... in Gorssel of in Neede of ... Groeten Paul

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:23

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:25

lielle: ik stapte idd rond 11 uur het dress terijn op.
Na mijn cross zag ik jou staan bij de laatste hindernis (hartog balen)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:37

dan stapte ik achter jou aan, lange, slanke vos. Ik heb jou niet - bewust - gezien, maar ik neem aan dat ik al zonder paard was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:38

Sabine, fijn dat het met Tenda goed gaat en heel veel sterkte voor jou Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:39

Madelene, goed om weer wat van je te lezen.
Hoe had je andere paard gedressuurd? Hopelijk viiel de terugreis mee.

Sabine, ik hoorde zondag van de parcoursbouwer dat het al weer wat beter ging en dat jou pols de enige schade was. Hopelijk valt het mee. Ik heb zo staan balen met Marcella. 1 van de posters van de laatste hindernis ken ik en via haar zijn we op de hoogte gehouden.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de man die ze een oor aan genaaid hebben Knipoog Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:41

Sabine; ik wist niet dat jij nog een zus had. Crosst die ook?
Hopelijk hoeven ze niet nog verder aan je pols te gaan sleutelen Gelukkig gaat het goed met Tenda. Je was iig wel het gesprek van de dag, dus je bent inmiddels beroemd Knipoog

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:44

Ik had nummer 64

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:46

ik ff douchen en naar bed Dromen morgen om 5 uur gaat die rot wekker weer.
en ben pas om 20:00 weer thuis

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:48

lielle: ja je was zonder paard,je stond te kijken

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:20

Scum schreef:
Sabine; ik wist niet dat jij nog een zus had. Crosst die ook?
Hopelijk hoeven ze niet nog verder aan je pols te gaan sleutelen Gelukkig gaat het goed met Tenda. Je was iig wel het gesprek van de dag, dus je bent inmiddels beroemd Knipoog

Haha, nee ,mijn zus rijdt al 10 jaar niet meer mmar toen ik mijn sleutelbeenbrak 'moest' ze Tenda een beetje bijhouden, ze begon er wel weer lol in te krijgen en is toen verder gegaan op mijn 3 jarige waar ik ong 10 keer op had gezeten en nu heeft ze er 2 te rijden....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:34

retzster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:49

GvdT schreef:
Het verhaal van de ambulance die laat was kan ik wel verklaren
Er is een man zijn oor kwijtgeraakt toen zijn paard in paniek raakte in de trailer. Touw kwam om die man zijn hoofd terecht, zijn hals was kaal en zijn oor was eraf. Die is in het ziekenhuis eraan gezet. Dit gebeurde rond dezelfde tijd als de val van Sabine.

Ik was die man en was mijn oor niet kwijt hoor, hij was er wel bijna af.
Ik ging het paard de trailer in zetten en dook onder de voorste stang door. Vervolgens ging het paard er weer uit en ineens kreeg ik het touw om mijn nek en werd zo de trailer weer uitgesleurd. Mijn oor is ergens achter blijven hangen en uitgescheud. Aan de achterkant was deze helemaal los van mijn hoofd en er zaten nog meer scheuren in. In het ziekenhuis hebben ze mijn oor met 35 hechtingen weer op zijn plek genaaid.
Mijn hals en nek zijn verbrand en geschuurd door het touw. Ik was er bijna door gewurgd, scheelde niet veel. En heb dus heel veel geluk gehad.

's Avonds was ik gelukkig weer thuis. De huisarts heeft vandaag naar mijn oor gekeken en het ziet er goed uit. Het zal nog wel even duren voordat het weer allemaal genezen is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:51

Jee rezster, dat klinkt toch behoorlijk pijnlijk. Gelukkig dat het nog zo is afgelopen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:55

Oef, dat klinkt als een pijnlijk ongeval Scheve mond. Inderdaad, het had veel erger af kunnen lopen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:56

Dit was Loempia zijn 2e cross. Met dressuur was hij heel rustig, en lekker te rijden. In de proef gingen nog wel wat dingen wat rommelig, maar het was een fijne proef. (later bleek dat ik 1e stond met 210 punten Haha! ). Springen ging ook wel lekker. Met losrijden zag ik Scum en Bitwise nog Lachen. Ik had toen 1 balkje. Was beetje een dom balkje, hij kwam wel goed uit, maar het stond heel laag, en tja dan komen de balken nog wel eens.
En toen de cross Haha!.
Hij ging meteen lekker van start (hij snapte het al beter als in Westerbork Clown ). En hij ging echt super fijn. Alles lekker aanpakken. bij 2 hindernissen dat hij was terug kwam (het eerste witte hek, en aan het eind die ton op die heuvel) Beide hindernissen stapte die ook overheen Clown. Dat vond hij beter dan springen geloof ik Tong uitsteken. En toen bij de waterbak, water opzich vind hij niet eng. Die sprong ervoor ging goed, en toen dat kleine afsprongetje twijfelde die (stond stil) dus een weigering. En toen schoot hij meteen naar links, dus toen had ik op het water ok een weigering. Maar ik was dik tevreden Haha!!
Volgend weekend Gorssel Haha!.

retzster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:00

Het is ook heel erg pijnig. Vooral die anderhalf uur dat ik op die plank heb gelegen vond ik heel vervelend. Ik kon me helmaal niet bewegen en alles deed me zeer. Ze dachten dat mijn nek gebroken was. Dat van dat oor wist ik eerst nog helemaal niet, hoorde ik later pas. Ze zijn er heel lang mee bezig geweest om het weer netjes bij elkaar te naaien, het kraakbeen was ook te zien.
Maar nogmaals, ik mag van geluk spreken dat ik er nog ben. En dat door alleen even een paard in de trailer te zetten.
Even rustig aan doen maar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:01

Jeetje retzster, klinkt heftig.
Weet niet of je naar Den Helder of Hoorn gebracht bent? In Den Helder hebben ze al ervaring, mijn moeder haar oor heeft er ook eens half naast gelegen na een laadongelukje met mijn eerste pony Clown Pony sloeg ineens achteruit, zo langs haar hoofd Nagelbijten / Gniffelen Was echt doodeng.

Gelukkig dat het er allemaal goed uitziet Ja En dat je verder niets mankeert.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:15

Kimdepim; Mooi dat je tevreden was, Ik heb een vraagje zag ik Westerbork dat jij je beenbeschermers helemaal had ophuld met flexbadages? Klopt dat, en hoeveel rollen heb je nodig voor vier benen?? Knipoog Vind het wel super mooi staan Knipoog

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 07:39

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:14

retzster, nu hopen op een spoedig herstel.

suus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:31

Lielle schreef:
ik denk dat er idd een probleem met de bodem was, en degene die ik zag vallen (nr 84) reed ook veeeeel te hard.

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste bezoek aan bokt, maar wel veel over gehoord. Ik hoop dat ik er een beetje mee om kan gaan (kom nooit op forums en moet nog van alles leren).
Graag wil ik wel even melden dat ik niet extreem hard het water in ging (ik was nr 84). hij ging er wel gretig in, maar niet te dol. dat heb ik wel van Michiel Brons geleerd. Ik was erg geschrokken, hij ging er perfect in en opeens was alles donker. Ik dacht zelf ook gelijk dat het door de snelheid kwam, maar mijn moeder zei dat ik er rustiger in ging dan menig ander. het water is echter diep, het gebeurde ook pas halverwege. daarbij waren er al 83 voor mij erin geweest en is mijn paard klein met echte ponyhoeven. We hadden puur pech, maar hij ging daarna gelukkig weer vol vertrouwen het water in. De laatste hindernis ging echter niet goed, ik was toch erg van slag. hij kwam er wel overheen, maar niet zoals het moest. Deze struikelpartij kwam voor mij echt op het verkeerde moment. Ik rij nu ruim een jaar L en met succes. Al 4 jaar volg ik de sgw trainingen bij michiel Brons en Rom vermunt. De B heb ik helemaal uit gereden en zijn we naar de L gegaan. Dit was mijn eerste keer in Wieringerwerf. (wel oefencross vorig jaar)
In het springparcours is hij de laatste tijd echter weer erg moeilijk te rijden. Hij is dan erg heet en loopt onder me uit (met weigeringen als gevolg). Dit springparcours was de slechtste tot nu toe en het gevoel is helemaal weg. Gelukkig kwam dat met de cross weer terug, en dan gebeurd er zoiets...
Mistral is super in de cross, maar erg moeilijk in het springparcours. Dit ging een tijd beter, maar sinds we in ede een plastic zeil onder de hindernis tegen kwamen is het weer terug bij af. (dit hadden we echter wel geoefend, maar helaas schrok hij toch) Nu ga ik maar een poosje oefencrossen rijden en blijf ik de trainingen volgen. Het crossen is toch onze lust en leven, daar wil ik niet mee stoppen.
We hebben er altijd veel plezier in en dat hoeft van mij niet in wedstrijdverband (hoewel het leuk is om winstpunten te rijden).
Endurance is nog een andere tak die ik graag wil gaan doen volgend jaar. We rijden nu ook veel buiten, in het bos en aan het strand. Dit doe ik samen met mijn moeder, ze heeft een tinker.
Verder hebben we nog een jonge tinker, een shetlander en een schwarzwalder fuchs jaarlinghengst.
het lijkt me leuk om af en toe op bokt te komen. Zo hoor je van alles en het ziet er ook gezellig uit.
groetjes,
suus

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:35

Suus; was jij degene met het fijne paardje (donkerbruin met zwarte manen) waaraan ik vroeg of het een Engelse volbloed was?

retzster, wat een nare gebeurtenis! Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje schuilt. Hopelijk herstel je voorspoedig.