[SGW] SGW Ede wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: SGW Ede wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:54

Ik heb mijn zusje gevonden. Haha!

Leuke foto's Petra! Ik zal de link even aan haar doorsturen, ze is weinig online de laatste tijd maar ze wil vast wel even wat tijd vrijmaken om foto's te kijken! Haha!

Ze zaten overigens nog net in de prijzen, 7e waren ze. Lau had er een goed gevoel over, Tara liep lekker. Jammer van de twee balkjes in het springparcours, anders waren ze drie plaatsen hoger geëindigd maar hier was ze heel tevreden mee.

Ik was deze keer niet mee, moest vriendje groomen op zijn triathlondebuut - ook een soort SGW. Haha!

Afbeelding

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:48

Afbeelding
De waterbak was goed vol. Ik heb dus maar rustigaan gedaan. OK dan! Thanx Sjim!!! paard in beeld had ook al geen foto van mij! was bij MB ook al niet vastgelegd.... Verdrietig
Heb eindelijk een groen caphoesje dankzij Canter!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:30

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:15

Hey ik zit hier in dit topic alle verslagen te lezen, kom ik ineens een foto van mijzelf tegen Haha!!

Tara en ik hadden zeker weten een topdagje zaterdag.
Onze vorige wedstrijd in Westerbork werd helaas vroegtijdig afgebroken, omdat we 7 balken hadden met springen... Boos!.

Zaterdag ging het een stuk beter!
Dressuur ging redelijk netjes, voelde wel wat spanning en dat zei de jury ook. Kreeg nog een megacompliment van de jury. Hij zei: Meisje, wees zuinig op dit paard! Het is een paard met veel vermogen, hier kom je zeker weten verder mee! Het is een imponerend paard met een mooi oog erin. *TROTS* Haha!.
Hadden 184 pnt (ondanks een 0 voor halsstrekken, omdat ze dat ook echt niet had getoond.....). Stonden gedeeld 9e na de dressuur.
Over het springparcours ben ik zeer tevreden. Zo ongecontroleerd als ze in Westerbork was, zo geconcentreerd was ze nu Lachen.
Foutloos t/m hindernis 6. Op 7 iets controleverlies en tikte ze bovenste balkje mee. Op 9a kwamen we beetje scheef aan en ik wilde teveel corrigeren, waardoor weer een pootje tegen de achterste balk. Resultaat 2 balkjes.
Toen de cross in en die deed ze op haar duimpje. Ze voelde super aan! Heerlijk gevoel om een "Ret nr 2" onder je kont te hebben Haha!!
Ik vond de cross eerlijk gezegd wel een makkie, veel makkelijker dan de jaren ervoor.
Tara had ook nergens moeite mee.
Resultaat: foutloze cross en maar 9 seconden over de optimale tijd! Lachen

Er waren 7 prijzen en wat bleek: Taart en ik zaten gewoon bij de eerste 7! Een mooi roze lintje rijker Lachen.
Ik kan zeer tevreden terugkijken op een geslaagde dag.
Op naar Gorssel!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:41

Nog even snel mijn verslagje, had er echt geen zin meer na vrijdag maar door alle enthousiaste verslagjes toch maar even.

Dressuur liep goed maar maakte een vergissing tijdens het uit het hoofd rijden Rolleyes Toch nog 2e.
Springen ging wel, toch weer wat gemuts op weg naar de 1e, zag echt geeen afstand. 1 balkje, de rest ging wel. Trouwens nog leuke foto's gekregen van het springparcours van Sjaan
Afbeelding
Daarna de cross, was er helemaal zeker van dat alles hier goed zou gaan, geen diepe gaten, geen gekke hindernissen. Niet dus.
Op hinderis 7 de waterinsprong stond hij ineens stil, had het totaal niet verwacht omdat hij nog nooit moeilijk deed op het water. Rondje door andere plasje gereden en toen deed hij wel wat de bedoeling was. 2e water goed. Daarna op weg naar hinderis 10 a-b-c-d. Had van tevoren bedacht om er in een flink tempo op af te rijden om hem geen gelegenheid te geven om te stoppen. Plato dacht er toch iets anders over. In de allerlaatste galopsprong kijkt hij en stopt Boos! 2e weigering. Toch maar even laten kijken en toen ging het wel goed. Rest van de hinderissen ging wel okee, op hindernis 15 nog een keer een hapering maar daar was ik het gedoe beu en heb ik hem een flinke tik met de zweep gegeven. Cross verder wel uitgereden en na de finish was ik wel tevreden omdat we tenminste gefinisht waren.

Vraag me nu toch echt af hoe ik in godsnaam in Bathmen over die trakhener ga komen als ik een simpele cross zoals Ede niet eens foutloos uit kan rijden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:42

dat vraag ik me ook af Boos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:45

Misschien voor beide een kwestie van weer vertrouwen op bouwen? Of is het echt puur gemiep van je paard?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:47

op een dergelijk boompje stoppen is IMO volledig gemiep. Dat is een B hindernis, daar mag hij in het M niet op stoppen. Vertrouwen bij mij is geen probleem meer, en hij is niet gevallen dus heeft ook geen vertrouwensprobleem gehad.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:48

Hmmm echt vervelend. En met trainen springt ie ook gewoon alles?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:52

Ja, zonder problemen en een stuk lastiger dan dit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:55

Als mij dat zou overkomen zou ik echt boos worden. Het klinkt misschien erg hard, maar dan kreeg ie wel ff flink met de zweep. Misschien dat het bij jullie niet helpt maar mijn mening is dat een paard (mits er dus wel het vertrouwen is) dat ene uurtje per dag wel kan luisteren, hij kan zo'n 23 uur per dag lekker niks doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:01

Lag het maar zo eenvoudig Rowo...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:02

Ik weet het.... Konden paarden maar praten en vertellen waarom ze het niet deden.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:04

Bij Plato is wel volgens mij wel een kwestie van vertrouwen. Hij wil eerst de hindernis zien en dan springen. Dit voelde ik duidelijk bij hindernis 15, mijn gevoel zegt dat hij hier iets verwachtte en daarom inhield. Het is moeilijk te verklaren maar ik heb het gevoel dat hij het allemaal niet meer vertrouwt.
De smalletjes in het veld zocht hij zelf op, moest ik helemaal niet aan sturen, hindernis 13 precies zo maar die kan hij inschatten.
Ik ben er heilig van overtuigd dat het bij Plato geen aanstellerij is want daarvoor doet hij het spelletje te graag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:07

wat was 15 Ingrid?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:21

Ik heb hetzelfde alleen ben ik erop berekend. Ik denk dat paarden toch anders naar hindernissen kijken dan wij. En dat het gevoel tijdens zo´n cross natuurlijk toch anders is. Zo´n paard ziet alles voor de eerste keer. Dat kan voordelen en nadelen hebben. Schoffie springt altijd alles in de training. Maar idd zon boomstammetje voor een aflopende bodem, wilt ie in de echte cross wel eens stil staan. Ik krijg nu een beetje een id waar ik hem tijdens de cross extra moet motiveren met het zweepje...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:30

Hindernis 15 was die kronkelende slang oid na het 3e water in de laatste lus. Echt niks om op te kijken maar omdat ik effe flink doorgetrokken had na het water, verraste hij me bijna.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:54

Oefencross was ook weer erg gezellig om bij t helpen (en te minste droog&zonnig weer gehad, met je pluutje met wind is toch niet zo leuk..) K heb Amber, Tinkerfan, Laura, Elsemiek, Nienke en Gert herkend! Ja (Gert was echt té grappig Gestoord )
Vond dat het merendeel aan ruiters leuk reed, alleen bij de paarden was er een kreng van een vrouw, ze heeft het zover weten te brengen dat als ze een van haar paarden nog 1x zou slaan eruit gehaald zou worden!
Der was bij de paarden (nummer 140) iemand écht banketstaaf afgedonderd, paard in volledige paniek over t veldje bij 3 en 4 rennen.. mygod sta je daar met je fluitje en portofoon Vork Maar gelukkig zijn er niet veel afgevallen, de EHBO viel in slaap Knipoog

K ga volgend jaar echt wel weer helpen (niet vanwege de goede organisatie..) want dit is zo gaaf! Ja K kan echt níet wachten totdat ik een eigen paard, vervoer en genoeg geld heb..! (of natuurlijk ergens aan de slag kan Knipoog )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:59

Ja die pony rende hard door!
En er viel ook een meisje in het water.... Ach gut

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:09

Ik ben er zondags ook afgestuiterd Bloos
Paard maakte op 6 zo'n mega sprong dat ik mn evenwicht verloor en aan de zijkant hing. Daarachter stonden bomen dus (gelukkig) week paard uit naar rechts (anders was ik in de bomen geparkeerd) maar toen was ik alles kwijt en bam daar lag ik.
Heb nu een lekkere blauwe onderrug/kont.
Paard rende van schrik heel hard weg, mensen met een quad erachter aan om dr te vangen *LOL*

Maar toch vond ik t super leuk en zeker voor herhaling vatbaar Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:26

Nu ik Ibonn over die slang hoor... Ik vond het echt zoooo zonde dat na de 2e keer water de cross al af was. Voor de B maar 14 hindernissen waarvan 9 niet eens een hindernis was. Meende me te herinneren dat wij na het water eerder wel nog de kronkel richting de slang mochten rijden. Of heb ik dat mis?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:32

OoappeloO schreef:
Oefencross was ook weer erg gezellig om bij t helpen (en te minste droog&zonnig weer gehad, met je pluutje met wind is toch niet zo leuk..) K heb Amber, Tinkerfan, Laura, Elsemiek, Nienke en Gert herkend! Ja (Gert was echt té grappig Gestoord )

K ga volgend jaar echt wel weer helpen (niet vanwege de goede organisatie..) want dit is zo gaaf! Ja K kan echt níet wachten totdat ik een eigen paard, vervoer en genoeg geld heb..! (of natuurlijk ergens aan de slag kan Knipoog )

Ik dacht ook al jou herkend te hebben via het Pallas Tong uitsteken !

Is het niet aan te lopen ?
Ik ben met Fjordy ook lopend gegaan... Was flink stappen erheen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:45

Amber_ schreef:
OoappeloO schreef:

Ik dacht ook al jou herkend te hebben via het Pallas Tong uitsteken !

Is het niet aan te lopen ?
Ik ben met Fjordy ook lopend gegaan... Was flink stappen erheen.

K denk dat ik dan 3 uur onder weg ben (vzpaard staat Ede richting Ederveen) en zonder paard aankom, ze is namelijk nogal groot en druk Vork

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:09

*edit* je had hem zelf al gezien Clown

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:40

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Ik heb ook ff bij het springen staan kijken en daar werd een meid echt echt opzettelijk afgegooid van der paard, hij maakte echt gemene bokkesprongen zeg!
toch is ze er wel direct weer opgegaan, echt top Lachen