[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:58

MM: Jeetje wat balen. maar wat raar dat je jury je laat stoppen, als het paard niet echt kreupel is.

Ik ga gezellig naar de divoza nu

andrea16

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:01

Auw JJ! Beterschap ermee

BT: gefeliciteerd met je prijs en ik vind het er goed uitzien op de foto's! Dat zou heel wat meer waard moeten zijn dan 172 punten...

RK: super van het foutloze rondje!
Balen van je dressuur

Onide: fijn dat het springen zo lekker ging!

Pina: gefeliciteerd met je winstpunt!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:22

We hebben net een paar pakken vlas gehaald om te proberen. Het was ook nog eens stukken goedkoper dan zaagsel, dus ik hoop dat het wat wordt.

Ik sta zeker open voor goede middeltjes tegen een losse hoefwand

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:35

mazzel dat het goedkoper was, dan hebje zeker een goed adresje!
ik zal even informeren naar dat middeltje..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:45

pinacolada: ja kreeg het ff heel snel mee maar ik herken je niet weer zomaar

ik ben vanmorgen net zoals RK gister ging...van mijn paard gedonderd
had concours in Oranjewoud. stuk of 85 starts, mooie parcoursen!! ik was net wat aan het inrijden toen een man naar me toe kwam. hij vond mijn schimmel erg mooi haha hoe die dat ook zei!! naja handeltje dus. meneer Zoer liep ook weer rondjes, maar heb hem ditmaal lekker ontlopen Muis was braaf. maar toen ik de ring in moest was het toch wel wat eng, publiek,tenten, en alles behalve de hindernissen ze riepen heel leuk om (vraag me af hoe ze daar aan komen...??) That's the way i am...oftewel MUis haha erg grappig!
ze was erg braaf verder, maar naar 3 toe,een oxer waar ik een mooie afstand op had, moest ze over iets drassig stukje heen,waardoor ze wat(denk ik) naar voren schoot waardoor ze veel te dicht onder de oxer kwam, ze vloog zo enorm omhoog dat ik haar in gene mogelijkheid kon uitzitten
dus daar ging ik dan haha, ik bleef even liggen, dus meteen allemaal mensen op me af...haha best komisch zal het er hebben uitgezien! maar ik baalde wel enorm. Muisje liet zich zo pakken, opgestapt, rondje gedraafd en toen de ring uit...wat niet ging,want ze durfde niet haha, dus andere kant eruit. op naar ring 2 waar een progressief direct op tijd parcours stond! ze sprong echt super! ik was waarschijnlijk door de val zo van mijn apropos dat ze zo geweldig krap en snel over die hindernissen ging dat ik op de lange stukjes eigenlijk te laat reageerde om aan te sporen...maar al met al heb ik toch nog een 2e prijs gewonnen dus ben wel trots op mijn Muisje...ze pakt het zo geweldig op!

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:12

Ha toch nog goed BT! Moet je al bijna M eigenlijk? Die Zoer geeft niet snel op als ie intresse heeft,
wordt gauw irri!

@ Scum: Heb even geinformeerd, het heet Daktarin, vloeibaar.
Je haalt het gewoon bij de apotheek, het is een middeltje tegen
schimmel. Dit smeer je er gewoon op. Werkt goed.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:13

ik vind het een hele irritante vent! neehoor heb met die val weer -2 behaald, dus ik hoef nog geen M

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:16

BT, oew hebje je geen pijn gedaan?
En wel goed dat ze toch nog super sprong gefelicicteerd met je 2e prijs!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:36

Bt, zulk soort vallen ken ik, heb ik ook al is gehad. Geen pijn gedaan hoop ik? Ik kon wel om mezelf lachen toen het mij gebeurde.
Iig nog wel gefeliciteerd met je 2e prijs!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:50

mooi dat je nog tevreden was bt, en gefeliciteerd met je prijs

ik ben ook ent weer terug van een wedstrijd
dressuur ging er lekker en had 183 en 192 1ste prijs :d
springen ging ook fijn, maar iets te netjes op hindernis 1 aangereden waardoor die te laxs was en toen had ik een balk, de rest ging wel goed, had 54 punten voor stijl en had ng een 3de prijs

was wel weer een goede dag

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:01

Ik ben helemaal beurs Maar heb wel even Uniek gereden, wat een lekker dier is dat toch
Losse wand is vervelend, wij gebruikten Hoef & Huid en Cornuscrine van de paardendrogist. Dat heeft super gewerkt.
Ik heb alles op vlas staan en vind het veel fijner als zaagsel.
BT: Knap gedaan een 2de prijs na een duikvlucht

Scum

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:19

JJ; is dat iets wat je erop moet smeren of wat je ze kunt voeren?

Het is namelijk dichtgemaakt met een zooltje en daarin is weer kit gespoten, zodat er geen troep meer in kan.
Ik hoop wel dat hij zo snel mogelijk weer goed loopt. Beweging was wel erg goed zei de smid. We mogen de komende paar dagen alleen maar stappen.

BT; gefeliciteerd met je prijs. Maar toch wel leuk als anderen interesse tonen in je paard tonen

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:21

De Hoef & huid geef je over het voer en de Cornuscrine smeer je op de kroonrand zodat de nieuwe hoorn van betere kwaliteit is.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:22

Een losse hoefwand? En dan over een paar dagen weer rijden?? Doe je goed. De gemiddelde losse hoefwanden die ik heb gezien kwamen er echt niet zo gezellig vanaf!

Verder eik niet bijgelezen, was nogal verbaasd over scums uitspraak!

De SGWay of Life sticker is inmiddels gearriveerd en geplakt
Ik ga zo meteen fotos maken, moest eerst ff uitnodigingen maken
Hij is wel heel erg gaaf!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:37

Cd, ik ben heel benieuwd naar de foto's!

Lz, gefeliciteerd met je prijzen! Heel netjes gereden!

Ik ga zo nog even rijden op Oes, aangezien de galop nog niet echt wil vlotten ga ik vandaag maar even proberen te rijden met een spoortje. Ze wil nog niet 'normaal' galloperen met een nette stelling, het is meer zoiets van hard, of draf. Het is puur mijn been waar ze nog niet genoeg op reageert, maar ik denk dat ik met een paar keer met spoortjes rijden het oplossen van dit probleem wel wat kan versnellen.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:45

ik zal nu ff snel een foto voor het idee maken

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:05

FOTOS!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:21

Ik ben ook weer terug van concours

Met dressuur losrijden ging het wel goed, alleen toen ik nog even de travers wilde oefenen wilde hij een kant niet op en toen hadden we even wat ruzie.. (travers zat niet eens in de proef van vandaag maar goed) later liep ie wel weer fijn. De baan in. Halthouden ging weer voor geen meter. Hij kan gewoon echt niet langer dan 2 seconden stil staan.. Kon hem wel wurgen toen hij bij het derde halthouden hem weer peerde
Tweede halthouden ging wel fijn, had ik een 7 voor dus dat maakte nog wat goed
Middendraf en uitgestrekte draf gingen ook weer fijn 2x een 7
Maar nog wel heel veel puntjes die nog wel wat beter konden nog wel 6x een 5, 1x een 3 (keertwending waarin hij z'n ene been liet staan ) en nog een keer een 4 voor een moeizame boog in contragalop

Verder stond er als commentaar dat ik met meer impuls moest rijden. Dit heeft me veel punten gekost, verder vond ze hem taktmatisch wel heel goed Dus de volgende keer iets meer impuls dan maar
En we oefenen natuurlijk lekker verder op de lastige puntjes. Maandag weer concours

Toen nog springen. Was een lastig parcours lastige lage lijnen veel stuurwerk en een ongelijke bodem. Losspringen ging wel goed, sprong braaf. Toen het parcours in. Moest hem gelijk wel wat meer drijven, blijft toch lastig met Sam soms heeft ie echt zoiets van achh wat jij wil ik bemoei me er niet mee en moet ik alles zelf maar uitzoeken
Maar op de eerste van de eerste dubbel had ik een balkje, echt stom want het was gewoon een simpel stijltje, hij had best z'n beentjes wat meer in kunnen trekken

Maar voor de rest wel foutloos. Niet echt een fijn gevoel, maar vanaf de kant had het er wel netjes uit gezien. Er stond wéér een sloot in het parcours, dus na hindernis 10 even een rondje gereden en de sloot (1.5 meter lekker fel blauw, met een blokje van een muur ervoor) gesprongen. Ging echt heel braaf, hij keek er gewoon niet naar en sprong er normaal overheen
Ik was trouwens wel de enige die de sloot sprong zo ongeveer

Was trouwens weer commotie over de jury
Was de instructrice van het meisje dat met hele hoge punten gewonnen had

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:22

@ Carpe Diem wat is ie leuk geworden!!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:31

Klinkt goed vief!!

Hoeveel punten had je uiteindelijk?? bij dressuur dan ?

Gaaf dat ie gewoon de sloot sprong. Ik d8 altijd ook dat het heel moeilijk was, maar het blijkt best mee te vallen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:33

Eerst was het met Sam wel heel moeilijk
Maar hij heeft nu wel door dat ze toch echt niet bijten

Had met dressuur 181 punten

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:39

CarpeDiem schreef:
Een losse hoefwand? En dan over een paar dagen weer rijden?? Doe je goed. De gemiddelde losse hoefwanden die ik heb gezien kwamen er echt niet zo gezellig vanaf!

Tja, ik verzin zoiets niet zelf hoor. De smid zei dat het beter was om ermee door te rijden. Maar goed, we zullen wel zien.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:27

Misschien CD, omdat jij in een kliniek werkt zie je gemiddeld ergere losse hoefwanden dan anderen,
die er niet voor naar de kliniek hoeven? Is maar een idee hoor...

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:55

CD: Ik vind je sticker gaaf geworden!

BT: Gefeliciteerd met je prijs. En wel braaf dat Muis die ene oxer nog sprong.

Vief: Nette resultaten! Toch 2 winstpunten

Ik ben weer terug van de divoza, resultaat: Singel, martingaal, springzweep en dressuurknotnetjes, en ik was van plan laarzen te kopen, maar dat zijn ariat jodphurs met petrie chaps geworden, ziet er mooi uit en zit lekker (de chaps hadden ze alleen niet in mijn lange benen maat, dus die krijg ik over 2-3 weken)

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:58

Leuk man die sticker..stoere auto zo .

Mijn shet had 2de en 3de prijs vandaag op bixie..ben erg trots