[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:52

Goh, in Genk zou ik de merrie graag L starten, dat is nog 4 maand, dus dan zal ze in totaal 8 maand terug aan het werk zijn, dat moet lang genoeg zijn om conditie op te bouwen voor dat niveau. Maar ik zou wel graag ervoor nog iets doen, ofwel OCC ofwel nationaal B, maar de mogelijkheden zijn dus vrij beperkt zoals ik al opsomde...

Jammer van je paard :(:) Ene van jezelf of voor eigenaars? Al nieuws wat hij mankeert? Altijd zo balen hé als er iets gebeurt!

Onder welke omstandigheden train je met Castor? Train je altijd alleen? Heb je mogelijkheid om samen in dezelfde piste te rijden met anderen en dan het wegrijden telkens opnieuw oefenen? Of heeft hij in een gewone piste geen last ervan? Doet hij dat ook aan de hand om bv op de wei te zetten?

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:15

Het paard is van mij maar wordt gereden door iemand anders :D. Nog geen nieuws wat hij mankeert. De DA zei om de Hoefsmid te laten komen, dus deze komt vanavond.

Castor train ik in een piste, met steeds verschilllende paarden erin ( moet steeds naar een manege gaan) hier is hij gewoon braaf. Ook in het bos rij ik. Kan van een groep dan wel gewoon weg stappen/draven/galopperen... Vind het echt heel gek dat hij op wedstrijd wel zo doet, dit zijn natuurlijk wel altijd een hele grote groep paarden.

Mont le soie is wel een leuke cross voor er terug in te komen. Maar misschien wel ver voor 1 paard. Tongeren is inderdaad zwaar, maar kun je niet rijden als een training? dus gewoon een rustig galopje ipv echt vol tempo? Diepenbeek is wel nog voor Genk, maar weet niet of je dat voldoende tijd vind.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:19

Hopelijk ook gewoon wat mistrapt zoals de mijne vorige week. Wel vreemd dat je DA direct hoefsmid aanraadt. Als het echt acuut is, zou een blein toch vreemd zijn?

Idd vreemd dat als castor gewend is aan andere paarden en ervan wegrijden, dat hij dan zo doet of wedstrijd. Ofwel verbetert hij met kilometers maken, ofwel wordt hij natuurlijk echt gevaarlijk. Denk je dat zijn gedrag voortkomt uit angst of uit stoutigheid? Als het angst is, zou het moeten beteren met de tijd, als hij stout is, zal je hem eens zwaar moeten overbluffen. Als je durft natuurlijk, ik ben daar geen held in :o

Diepenbeek valt af, 2 weken voor Genk, dus als ze zo kort op elkaar moet crossen, vrees ik voor de pezen. Ben nu wel wat bang geworden voor herval... Misschien moet ik mont-le-soie toch maar overwegen. Er gaan alleen weinig bekenden, dus das niet zo gezellig ;( of idd Tongeren gewoon rustig rondgalopperen... Moet er nog eens over denken. Heb nog tijd ook vooraleer ik moet inschrijven voor Zwijnaarde. Eens kijken hoe haar conditie is over enkele weken.

Als er nog mensen hun raad willen geven, graag!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:22

Ook omdat het ijzer afgetrapt is, dat het zosnel mogelijk terug moet aan gezet worden.
Ik ga wel naar mont le soie :P al ben ik geen bekende voor je :D
Castor is gewoon uit koppigheid heb ik het gevoel. ik geef hem nog enkele wedstrijden de kans om te verbeteren. Het is natuurlijk nog allemaal nieuw voor hem. En als het niet verbetert ga ik hem inderdaad eens moeten straffen ( goed straffen)
Voor de rest heb ik geen idee voor je met crossen. Ben niet zo bekend met comm crossen dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar peesblessures ken ik ook veel van, helaas...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:36

Waregem? Dat is normaal vrij korte cross en erg plat en geen mogelijk of lastige hindernissen in de B. Of komt fat te snel?

Hopelijk niet te erg met je paard! M'n vriend is gisteren met z'n moto naar daar geweest en heeft wat foto getrokken, maar enkel van de M en de Z.

Ik heb me al ingeschreven voor de OCC 80 Antonius, vorige week was opwarmertje, nu mag het de 80 zijn :). Khoop dat ze niet weer in de staak gaat tussen de jumping en de cross ( heeft ze echt altijd als de jumping en de cross aansluitend zijn :S)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:51

Jaa zag op facebook dat hij er geweest was :D

Hopelijk gaat ze niet staken!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:50

Ik ga naar Waregem met de jonge, maar komt inderdaad vrij kort voor de andere. Dan zou ik liever de week erop Zwijnaarde rijden, dan kan ik 80 rijden. Ideaal gezien kwam Zwijnaarde een maandje later maar ja...

Oei staken tussen jumping en cross? Zo raar.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:56

Ja tgeraakt niet in haar kopje :). Vanuit startbox geen probleem, maar aan één gesloten gaat dus niet. Krijg haar er na veel 5'en en 6'en wel door maarja :).

Er is nog oefencross in Brugge en Ingelmunster ook. En anders idd MLS. Die is wel alweer iets zwaarder van terrein dacht ik, maar niet zoals Tongeren.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 21:26

Ik vind brugge ook niet zo een makkelijke cross. Wel lekker plat.
Oke, ik ben misschien niet meer zo objectief omdat ik er zwaar gevallen ben.
Maar vind het toch een zware voor de eerste keer B

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:35

In mei is het Occ, dus minder zwaar, alleen vind ik de ondergrond daar beenhard als het een tijd niet geregend heeft dus voor de pezen niet de beste keuze. Tielt ken ik niet, iemand ervaring?

Al nieuws van je paard Daaphh?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:48

Tielt is leuk! Dat is op de terreinen van vin.cent Mart.ens. Plat ook. Staan wat fotos in ln profiel er van.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:51

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:51

Ik woon in deels nl, maar wil misschien wel eens in belgië starten alleen snap ik nog steeds niet hoe je dat moet doen en of het extra geld kost enz..
Studeer wel in België (diergeneeskunde in Antwerpen :P )

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:51

Ohh occ, geen ervaring dan mee.
Tielt ken ik niet.

Jaa, hoefsmid is geweest. This hoogst waarschijnlijk een blein. Hij was gevoelig op de tang. Toen hij het openmaakte kwam er etter uit. Dus valt nog goed mee. Woensdag komt de DA toch nog voor de zekerheid.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:01

Ah tielt is bij V.M., mijn frank was nog niet gevallen. Dat zou idd dan wel een goeie oefening zijn voor haar. Bedankt voor de tip!

Ninitjuh: heb je al een licentie? Met een KNHS licentie kan je ook inschrijven voor Belgische wedstrijden, maar hoe je dat doet, zal je eerder terugvinden bij Nederlandse ruiters. Bestaat er ook zo geen topic in het eventing gedeelte van het forum?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:28

Antonius schreef:
Ah tielt is bij V.M., mijn frank was nog niet gevallen. Dat zou idd dan wel een goeie oefening zijn voor haar. Bedankt voor de tip!

Ninitjuh: heb je al een licentie? Met een KNHS licentie kan je ook inschrijven voor Belgische wedstrijden, maar hoe je dat doet, zal je eerder terugvinden bij Nederlandse ruiters. Bestaat er ook zo geen topic in het eventing gedeelte van het forum?

ja ik ben startgerechtigd en heb dus een licentie! Ben ooit wel iets tegen gekomen maar daar kon ik nog weinig wijs uit :P wel gehoord dat in België de wedstrijden goedkoper zijn, maar ik moet wel extra betalen aan knhs geloof ik...

weet iemand nog een goede trainer die niet teveel vraagt per uur? Beetje dicht bij antwerpen/breda?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:29

Ga ik je niet mee kunnen helpen. Ben niet van die kanten..

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:43

Daaphh schreef:
Ga ik je niet mee kunnen helpen. Ben niet van die kanten..

jammer haha, toch bedankt :P
had een goede trainer afgelopen zondag maar die vind ik wel erg duur vandaar :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:18

deze link is als je een KNHS licentie hebt:
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/event ... in-belgie/

Voor een trainer kan ik niet helpen, woon ook stuk verderop. Wie heb je nu en hoeveel betaal je als ik mag vragen? Een goede trainer kost natuurlijk wel wat... Maar ik heb liever een goede trainer waar ik eens om de 2,3 weken les volg dan een goedkopere elke week als ik daar niet genoeg bij vooruitga...

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:08

Antonius schreef:
deze link is als je een KNHS licentie hebt:
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/event ... in-belgie/

Voor een trainer kan ik niet helpen, woon ook stuk verderop. Wie heb je nu en hoeveel betaal je als ik mag vragen? Een goede trainer kost natuurlijk wel wat... Maar ik heb liever een goede trainer waar ik eens om de 2,3 weken les volg dan een goedkopere elke week als ik daar niet genoeg bij vooruitga...

heb afgelopen weekend jan van beek gehad in zundert maar dat was bij een oefencross dus niet echt een les, maar had van iemand gehoord dat ie voor springles 35 per uur vraagt en dat eventing nog duurder is.. Maar tis meer dat ik het zelf eigenlijk gewoon niet echt op kan brengen naast m'n gewone kosten dusja kan ik het nog zo graag willen.. Mijn springinstructrice is trouwens ook niet duur en die is heel goed dus wil niet altijd alles zeggen :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:06

Voor iemand met zijn staat van zijn dienst vind ik dat zeer schappelijk :o

Ik neem af en toe les bij R*ik G*eirnaert, €40 per uur, maar ik probeer een half uur te nemen, dan rij ik zelf al los. Voor een springles vind ik een half uur eigenlijk wel voldoende. Hij komt wel bij ons op stal voor enkele uren lesgeven, dus dan is een half uur geen probleem voor hem. Of misschien kan je iemand zoeken om een uur te delen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:45

35 is hier goedkoop :) tis hier al rap 45-50€/u. RG maakt de paarden bij ons op stal zadelmak! Binnenkort zouden er twee moeten gaan :). Mijn paard is nog door iemand anders zadelmak gemaakt maar al degene erna door hem.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:46

Je kant Tielt trouwens al laten, ook al afgelast blijkbaar.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:48

Ja ik wil graag een groepsles maar ken hier niemand in de buurt die mee wil :( oei toch wel duur dan.. 50? Tim lips vraagt dat en die heeft toch wel een hoge status...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 13:37

Wij hebben springles van de club, lesgever kost 50 euro per uur. Mja voor ons is dat wel goedkoper omdat de club betaald.