[SGW] Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DewiFoto

Re: Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:33

Gelukkig wel.
De 26ste oefencross in Heino.
Dan maar eens kijken of die dan voorzichtig met z´n voetjes er in durft.
En nee.. Die boomstam was niet echt mijn keuze.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:35

Dat is zowiezo al jammer want dan is hij geschrokken van het water omdat je hem overbluft hebt :) Mijn tip, met een ander paard wat 200% water proof is oefenen op een mooi water terrein. Kan niet zien waar je vandaan komt en of er dan een mooi terrein in de buurt is. Als je gaat oefenen nooit alleen gaan, juist met een ander water proof paard en dan vanuit rust en vertrouwen daar het water oefenen. Ik heb al bijna 3 jaar cross les met Zeus gehad, en 1.5 seizoen daadwerkelijk crossen gereden en heb afgelopen weekend voor het eerst ''de gok'' genomen om over de boom het water in te springen, ik wilde hem niet overbluffen al die tijd. Zeus sprong vol vertrouwen er in, en vertrouwen hebben is bij het water het sleutelwoord :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:36

(bedoel het niet als bla bla maar om aan te geven hoe belangrijk goede water training is, andere ruiters springen er veeel eerder in, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat het oefenen oefenen oefenen is :) )

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:38

Dewifoto jou heb ik nog zien rijden bij de waterbak, pony leek inderdaad een beetje stuurloos.
Gelukkig ben je wel blijven zitten. Veel oefenen, dan komt het de volgende keer vast goed.
Laatst bijgewerkt door marloes_s op 14-05-13 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:39

Bedankt voor de tip.
Ik woon in Raalte en rij in Marienheem.
Wauw. Ja dat vertrouwen is toch mooi.
Wel super dat die van jou er dan in sprong :)

En nee hoor, ik snap het wel. Die sprong wilde ik niet eens.
Volgens mij vind ik het net zo eng als de pony haha.
Ik ga gewoon weer oefenen.
Bedankt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:43

Heb al veel foto's van me vriendin kunnen vinden :) wm fotografie heeft altijd alles door elkaar staan... Best lastig. En site werkt ook niet echt super fijn. Maarja.

Bij de Trakehner stond weer een vrijwilliger die niet eens even vroeg hoe je met ging. Iemand die ken ging er af. En eerste wat vrijwilliger kwam doen was vragen om je startnummer...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:51

sanurie schreef:
Heb al veel foto's van me vriendin kunnen vinden :) wm fotografie heeft altijd alles door elkaar staan... Best lastig. En site werkt ook niet echt super fijn. Maarja.

Bij de Trakehner stond weer een vrijwilliger die niet eens even vroeg hoe je met ging. Iemand die ken ging er af. En eerste wat vrijwilliger kwam doen was vragen om je startnummer...

Hoezo 'weer' :roll: Ik ken die persoon wel die daar stond, laat ik het daar maar niet over hebben := Waarschijnlijk was diegene zo zenuwachtig om alles goed te doen en niet weer een eigenwijze ruiter te laten ontlopen, dat die iets minder sympathiek uit de hoek kwam :')
Verder wel alles goed met die vriendin van je :)?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 14:10

Sanurie dat vind ik een beetje een lompe opmerking over die vrijwilliger. Diegene deed haar best en ja misschien had ze het even moeten vragen maar zo een opmerking omdat iemand dat vergeet. ik weet niet of diegene crosst, hoe oud diegene was etc maar waarschijnlijk deed diegene gewoon heel goed haar best om te doen wat de organisatie gevraagd heeft en dus het rugnummer te pakken krijgen.

En helaas zijn er ook ruiters die het rugnummer (en ik oordeel ook niet over de ruiter want die ken ik ook niet) niet meteenuit eigen beweging aanbieden, dus waarschijnlijk wilde deze vrijwilliger haar taak gewoon correct uitvoeren.

Ik ben in elk geval blij dat zoveel mensen vrijwillig willen helpen en ook mensen die weinig ervaring hebben met crossen om voor ons zo een dag mogelijk te maken. dus waarom een onaardige opmerking maken alleen over het feit dat een vrijwilliger niet vroeg hoe het ging, in mijn ogen totaal onnodig zo een opmerking

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:26

Niet bot bedoeld naar de vrijwilliger. Maar diegene ging er best hard af. En ze stond nog op de grond. En ik liep met haar paard. Dus was er nog alle tijd voor dat nummer.

Maar misschien was de vrijwilliger ook wel zenuwachtig over dat allemaal wel goed ging.
Maakt ook niet uit. Verder vind ik ze daar altijd fijn meedenken! Maar kan begrijpen als je als vrijwilliger daar voor eerst staat dat je dan net ff anders reageert.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:26

O jeetje. Ik heb er helemaal niet aan gedacht om mijn startnummer terug te geven zondag. Ik ben echter wel gelijk terug omgedraaid en terug gegaan naar de start. Er is bij mij verder ook niet om gevraagd...

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:34

miisshOrse, startnummer teruggeven?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:41

rugnummer bedoel ik :) (Toen ik uitgesloten werd)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 14:48

Dan weet je het voor de volgende keer misshorse ;) veel vrijwilligers vragen er niet om omdat bepaalde ruiters niet bepaald aardig reageren. Dus als je uitgesloten bent gewoon zelf je rugnummer aan de voorkant inleveren. A achter hoeft niet

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:26

oh oliebol, ik wist helemaal niet dat dat moest!
ik was ook uitgesloten op het water! moet dat alleen als je uitgesloten wordt?
was mijn eerst cross had geen idee... :=

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 15:58

Als je valt of teveel weigeringen hebt moet je je nummer inleveren, zodat voor iedereen duidelijk is dat je de cross niet meer mag rijden en je dus niet stiekem nog van alles gaat springen. Een les voor de volgende keer

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:10

Uitslagen staan online :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:13

Zie op de uitslagen dat ik net buiten de prijzen ben geëindigd. Ben ik toch best trots op :) Door alternatief op de punt en de volte teveel strafpunten voor de tijd gereden, maar zo hoort het natuurlijk ook.

Zie ook dat ik lang niet de enige was die onvoldoende had bij de ene hindernisjury. Bijna de helft zeg, wow..
Laatst bijgewerkt door AnkeVivaldi op 14-05-13 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:15

Ja dat zag ik ook al Anke, als je straks wat sneller gaat dan sta ik ook na de cross achter je ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:23

Ja maar zolang hij nog niet goed terugkomt op mijn hulp durf ik ook geen gas te geven. Ben meer aan het tegenhouden dan aan het voorwaarts rijden. Achja hopelijk komt het nog zover dat hij beter te sluiten is :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:25

Maar wat een uitslag zeg, heb echt werkelijk nog nooit zoveel stops en uitsluitingen gezien!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:36

Mijn vriendin heeft als 11e nog net een prijs gepakt. Hadden we niet verwacht dus waren al naar huis helaas!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:36

Klopt, veel stops op de waterbak en veel mensen met 4 weigeringen etc. Stijl vond ik wel goed beoordeeld. Als je zag hoe beroerd sommige door de cross heen gingen.. :x heb niet veel verlichte zit gezien :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:42

wow Anke das een mooi plekje wat je daar hebt! :D

Toch denk ik dat de 1e stijljury er ontzettend veel verstand van heeft. Die man is een begrip in de spring en eventing wereld :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:46

N0a schreef:
Klopt, veel stops op de waterbak en veel mensen met 4 weigeringen etc. Stijl vond ik wel goed beoordeeld. Als je zag hoe beroerd sommige door de cross heen gingen.. :x heb niet veel verlichte zit gezien :+

Ik vond de stijl ook goed beoordeeld. Al heb ik graag altijd commentaar als er een 5 op mijn stijlpapier staat.
Westerbork had ik nette stijlcijfers maar door de bochten enz. kon ik hem makkelijker bij elkaar rijden. Die lange stukken bij Snorrewind zijn wel dodelijk voor een heftig paard :P

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:49

AnkeVivaldi schreef:
N0a schreef:

Ik vond de stijl ook goed beoordeeld. Al heb ik graag altijd commentaar als er een 5 op mijn stijlpapier staat.
Westerbork had ik nette stijlcijfers maar door de bochten enz. kon ik hem makkelijker bij elkaar rijden. Die lange stukken bij Snorrewind zijn wel dodelijk voor een heftig paard :P

Denk dat je ook wel hoger had gescoord als het er wat beheerster uit zag :) komt vanzelf wel. Je ging in ieder geval wel als de brandweer :D *D
En je hebt wel een hele nette plaats er aan over gehouden. *\o/*