[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:30

oke leuk! Dan gaan we die toch mee rijden denk ik! Puur voor de fun. Je kan er daar overal langs als het goed is, en 50-70 cm moet ie wel redden ;)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:47

ik bedoelde in Ermelo van de KWPN paardendagen :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:24

Oefencross kan je er langs, bb niet (als ik t goed heb)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 05:20

hmm das nog wel even iets om uit te zoeken dan. Ik heb eind vorige week de organisatie al een mail gestuurd met die vragen, maar geen reactie... Ach, anders wachten we nog even, kunnen we nog wat langer trainen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 07:46

anne3000 schreef:
ik bedoelde in Ermelo van de KWPN paardendagen :)

Voor de 5 jarigen is het een competitie, voor de 4 jarigen een aanlegtest zonder klassement, zie:
http://www.kwpn.nl/vsncup/

Ik had gister ff wat knulligs met Edelweiss. Had haar eerst gereden op het crossterrein bij de manege, ging super fijn, daarna lekker afgespoeld en op de trailer gezet. Had m'n andere paardje ook mee, die vervolgens van de trailer en opgezadeld. Was net aan het stappen, steigert Edelweiss en springt ze over de (voor)stang. Ik had de trailer bij het crossterrein geparkeerd, dus zag het gebeuren en zag dat ze daaran weer normaal ging staan. Dus ik dacht, mooi, rij ik rustig verder. Daarna ineens weer allemaal kabaal en gehinnik, weer over de stang, nu probeerde ze te draaien. Dus ik snel van m'n andere paard af, deurtje voor open, stang geprobeerd los te maken, inmiddels hing ze half over het middenschot, dus ik daarna de klep open gedaan. Draaide ze door over de stangen heen en sprong de trailer uit.. Ik even in tranen van de schrik, zie ik dat haar been nogal bloed aan de binnenkant van de pees. Gelukkig waren er wat menners, zij hebben m'n anderep aardje even vastgehouden. Ik de veearts bellen, met beide paarden gewacht op haar. Ze kwam gelukkig snel en met haar het been afgespoeld. Wond viel gelukkig mee, oppervlakkige snedes, hoefde niet gehecht te worden. Als het allemaal meevalt, kan ik haar morgen wel starten volgens de veeartse. Maar zag vanochtend dat het been wat dik was, dus zal het vandaag paar keer afspuiten en dan kijken hoe het morgen is.. Zou zo graag willen rijden morgen, maar moet wel kunnen, afwachten dus maar nu!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:01

Prachtig paard, Rianne. Ik vind hem al behoorlijk "paard" hoor in vergelijking met het scharminkel wat bij mij op stal staat :') :j

Daar kom je goed weg, Marije! -O-

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:07

_Rianne: Stoer paardje!

Marije: Dan zie ik je vast in Haulerwijk ja! :) Mijn schimmeltje heeft onder z'n buik en op zijn voorbeen een donkergrijze vlek. Veel donkerder dan ze verder is :+.
Jeetje wat schrikken van Edelweiss! Hopelijk zakt het wat af vandaag.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:13

Dat zijn altijd de minder leuke dingen met jonge paarden :( Waar had ze haar been aan open gehaald in de trailer?
Die van ons zat zondag helemaal vast in het hooinet, ik had die dan ook erg stom opgehangen. Helemaal omdat ik weet dat ie met zijn voor benen slaat als je het andere paard eruit haalt. Maar geen verwondingen gelukkig.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:31

Vanochtend stond ik naast mijn schimpie en ik geloof dat hij aan het groeien is (in de breedte). Werd tijd! :j :j Staat hier nu een week of 8 en was te mager bij aankomst.
Afbeelding bij aankomst op stal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :Y) :Y)

Zo, weer genoeg Penny foto's :D :D :')

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:34

morgen!

Marije wat schrikken en wat een pech! hoe is het nu?

Leuke foto's Rianne en Uk-eef! :D

hier door verhuizing wat minder nieuws. Wel vorige week een weekend met Epp naar het strand geweest. zn ogen vielen er bijna uit! Hij deed het echt heel erg goed, schrok een paar keer van de wind maar liep er zo over. Water was te eng, dat bleef naar hem toekomen natuurlijk ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:45

marije1987: Gatver wat schrikken zeg, gelukkig is het goed afgelopen! Die van mij heeft laatst ook zon soort stunt uitgehaald op stal, is gelukkig goed afgelopen zit alleen onder de schrammen.

UK_eef: Ja is die ook hoor. Vandaag was de zadelmaker er en die zegt ook hij heeft ook al zo'n zelfhouding en loopt al zo mooi in balans dat ze het ook zou geloven als ik zou zeggen dat het een 6jarige was. (tot ze zijn mislukte pogingen tot de rechtergalop zag..ja das toch ook nog wel heel lastig. :+ )
Jou schimmeltje is ook leuk! Ziet er goed uit :j

Irene2: Wat gaaf dat je naar het strand bent geweest en dat ie zo braaf was! Helaas is dat voor mij aan de andere kant van het land -O-

Vanochtend zadelmaker dus langs geweest, springzadel lag goed dressuurzadel een bredere boom ingezet dus dat is ook allemaal weer in orde :) Arme paard mag vanavond nog een keer mee voor een buitenritje ,zal wel denken wat doe jij hier twee keer op een dag. :+

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:18

ja voor mij ook! (kom ook 'uut twente' ;))

maar we hadden een leuk adresje. was 2 uur rijden inderdaad..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:23

Irene2 schreef:
ja voor mij ook! (kom ook 'uut twente' ;))

maar we hadden een leuk adresje. was 2 uur rijden inderdaad..

Oh wat leuk een buurtgenoot :P Zie in je profiel dat je ook bij de oefencross in diepenheim bent geweest, ga je daar begin september ook nog heen?

edit: oh even heel offtopic, ben jij de irene die vorig met expo na het ruiterbal met melissa mee terug ging omdat je daar zelf niet meer toe in staat was? :o

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:54

met paard zeker nog niet. Zijn we nog niet aan toe :)

en over dat andere... ehhh... :') :') :') :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:12

Marije jeetje wat een pech! Dat is best schrikken als je dat ziet gebeuren. Hopelijk alleen wat oppevlakkige wondjes.

Hier nog een kneusje :( de 5 jarige had een dik been vanochtend en liep kreupel, geen wondje of iets, dus die blijft waarschijnlijk thuis. Tenzij het morgen ineens weer verdwenen is, maar ik ben er bang voor...
De 4 jarige was super goed te pas vandaag :)

Dag twentenaren! Hier nog eentje :P

UK_eef wat een gaaf dier heb je toch, ziet er zo sportief uit.

Rianne als er op zondag nog plek is voor individeel trainen in Diepenheim dan ga ik mss de ook nog wel. Zaterdag gaat denk ik niet lukken. 3 veulens in de veiling die dag.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:32

_Rianne: Leuk paard heb je!! Op wat voor zadel heb je een bredere boom laten zetten?
Anne3000: Fijn dat je parcours goed ging, en dat jou trailer avontuur goed afliep.
Marije: Balen van Edelweiss, hoe is het nu? Zou met kijken of je start kijken of je met "wond" door waterbak wil/kan.
UK_eef: Paard ziet er goed uit! En penny foto's zijn leuk :D
Irene2: heeft lekker op het strand gereden. Zit ik heel dichtbij, maar ben ik met dit paard nog niet geweest. Wil ik wel doen voordat weer minder wordt.
MM: Dik been, balen. Morgen naar Ermelo. Veel succes !!! *\%/* *\%/* *\%/*

Ik had vandaag weer les, ging erg fijn. Ze lijkt het allemaal beetje te gaan snappen.
Heb ander zadel gekocht, tweedehands stubben, waar nu kussen opnieuw van gevuld worden. Andere zadel groeit ze uit (helaas |( )

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:53

Irene2 schreef:
met paard zeker nog niet. Zijn we nog niet aan toe :)

en over dat andere... ehhh... :') :') :') :')

:') :') :') :')
Oke, nouja dan zie ik je vast een andere keer wel bij diepenheim denk ik!

MizzMontana: Oh wat balen van je 5jarige, hopelijk gaat het met koelen en stappen beter en knapt die gauw op! Wel fijn dat je vierjarige zo goed ging.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar zondag, omdat ik anders zaterdags weer dingen moet regelen op m'n werk. Even afwachten dus.

Tiahastrona: Op mijn Kent&Masters dressuurzadel :) Ideaal met die jonge beesten, kun je heel simpel aanpassen. Wil misschien over een tijdje ook nog springzadel ervan aanschaffen, zit beter dan mijn prestige springzadel.
Super van je les! En wat balen van je andere zadel, vooral als die erg fijn is verder.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:25

Mijn zadel waar ze uitgroeit is een prestige, vind die echt <3 <3 <3

Kent en masters had ik ook naar gekeken, maar nog nooit op gezeten, dus weet niet echt hoe die zit.

Heb voor dressuur KN, voor springen voorheen pasier of stubben, nu al jaar of 5 prestige <3

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:15

ik heb een prestige dressuur en een prestige springzadel <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:23

Ik heb een WoW dressuur en een kent & masters springzadel. Erg happy met beide :)

Wat een verhaal van Edelweiss!!! Gelukkig alles met een sisser afgelopen. Weet je al of je gaat rijden morgen?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:23

Ik hoop dat ik in sept weer een sprongetje mag doen en misschien in oktober een oefencross in de buurt. Hopelijk is er tegen die tijd nog plek. Momenteel gaat het dressuurmatig erg fijn op het moment.

Zie leuke foto's voorbij komen en wat verhalen over wat kleine blessures. Hopelijk zijn ze allemaal zo weer fit!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 08:29

@UKEef: Gave schimmel en hij is al opgeknapt zeg :) Ben wel schimmelfan! Had gehoopt dat Edelweiss ook schimmel zou worden met d'r schimmelouders, maar vos is ook leuk :P
@Anne: Geen idee waar ze zich precies aan open gehaald heeft, we hebben niet echt scherpe uitsteeksels in de trailer ofzo, denk ergens bij een stang. Gelukkig is je hooinetavontuur goed afgelopen..
@MizzMontana: Balen van je 5jarige! Wel fijn datje 4 jarige goed gaat, veel succes alvast!
@Irene: Gaaf met je paardje naar het strand! :)
@Tiahastrona: Fijn dat je les goed ging! En een nieuw zadel las ik.. Wel jammer dat ze eruit groeit, was deze niet aan te passen? Ik heb momenteel een KN dressuurzadel bij de zadelmaker liggen. Had hem 2e hands via Marktplaatst gekocht, maar onderkant was slecht (scheuren in kussens etc), maar wel fijne (platte) zit. Nu heeft de zadelmaker een onderkant uit Oostenrijk bij de fabriek van KN besteld en deze zet ze er nu onder. Ben benieuwd naar het resultaat, volgens haar werd het wat apart, maar had het ook wel iets moois.. :+ Heb ook nog 2 Stubben springzadels, 1 bruine oude, waar ik altijd mee rij en een zwarte, die moet ik maar 's op Marktpalats oid zetten, gebruik hem nooit meer (was voor Winkie, moeder van Edelweiss, maar die heb ik verkocht 2 jr terug).

Ik weet nog niet of ik ga vanmiddag/vanavond.. Heb haar vanochtend weer afgespoten, was nog steeds wat dik. Ben nu aan 't werk tot half 1, ga daarna weer afspuiten en dan op het harde laten bewegen om te zien of ze goed loopt en dat ook nog testen met een beschermer eromheen. Ze is verder heel vrolijk, dus hoop dat het lukt! Maar wil haar ook niet (verder) blesseren.. Dus nog even afwachten..
Vroeg nog iemand waar het zat: het zit aan de binnenkant van de pees van het rechtervoorbeen.. Het is wel echt oppervlakkig, maar aangezien het wat dik blijft, weet ik niet zo goed wat ik er mee moet.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:09

marije1987 bij twijfel zeg ik altijd niet doen. Tis jammer maar ik zou persoonlijk dat risico niet willen nemen om het evt nog erger te laten worden. Hopelijk knapt ze alsnog snel genoeg op!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:05

Marije: Wat balen dat het nog wat dik is!
Caro: Hopelijk kun je snel weer springen en dan uiteraard crossen ;).
Tiahastrona: Fijn dat ze het wat gaat snappen.

Ik heb me opgegeven voor het BB in Norg :o (hoop dat er nog plek is) en de oefencross in Nijeberkoop.
Vanmorgen even op ons clubterrein gereden en ook was crosshindernisjes meegenomen. Ze vind het echt heel leuk dus ik heb me maar opgegeven en dan zien we wel :).
Eerst morgen maar even twee keer een BB parcours springen in Bergum.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:08

In Vasse is geen oefencross/BB ;(