[SGW] Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:00

Zo leuk filmpje rianne! Op naar het M :D

anne3000

Re: Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:01

Kunnen we ook nog met iemand mee rijden (video) in het M? ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:23

MizzMontana schreef:
Dat is ook niet leuk nee.. ik zag zondag in de M nog iemand die gestopt werd op h 3 vanwege uitsluiting van de voorganger. Daar kwam de volgende ruiter ook wel heel snel achter aan! Jij zat toch bij die hindernis, hebben ze de volgende zo snel weer laten starten of heb ik iets anders gemist?

Er was een ruiter gevallen op 5B en de hindernis lag plat op de grond. Vandaar dat de rode vlag ter voorschijn kwam!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:23

Wat een leuke filmpjes allemaal! Ik krijg er straks ook nog een van mijn B rit, maar daar zijn er al genoeg van zie ik al :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:24

Anke, was dat een jongen? Wat gebeurde er op 5b? Was trouwens een afstand van niets daartussen

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:39

Wauw mooi filmpje Rianne! Leuk om het de L cross te zien inderdaad!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:40

Nou en Anke, alle cap filmpjes zijn leuk! :D
Horsemaniac, mooie strakke lijn gereden trouwens tussen 3 en 4 ;)

Haha idd Simone, zei al bij de trakhener, ik doe het alternatief, dat is alleen maar sneller en die andere doe ik volgend jaar wel als ik M ben haha.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:44

Tientjeh: Ja was inderdaad een jongen/man. Vervolgens hebben ze de hindernis slecht en snel opgezet en de eerstvolgende die hem aanraakte nam de hele sprong mee naar de vlakte
Wij hebben er ook wat van gezegd dat die afstand veel te kort was, wilden ze niks van weten. Zelfs de mensen die superrgecontroleerd inkwamen kwamen te kort op B. Hadden echt ongelukken kunnen gebeuren :n

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:11

Leuk om meer filmpjes te zien vanaf de helm :)
@Riannhuh: Het getik is niet dat de camera los zit, maar is volgens mij je capcover die tegen de behuizing aankomt. Al het contact tegen de behuizing word in volume 4 keer versterkt.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:15

Heb mijn capcam filmpje inmiddels ook van Finlandia, super bedankt weer Henry! _/-\o_ +:)+

Rij wel echt op mn dooie gemakkie zeg. Hahaha :') volgende week proberen er iets meer tempo in te houden. Maar paard was erg enthousiast, soms wat slingerig maar dat mag voor z'n eerste cross. Hij staat ook zo mooi te wachten in het starthok van 'Nou wat gaan we doen?'
Waterbak stond ik denk ik 2 seconden stil, klopt het dat je 3 seconden mag staan of ben ik gematst? :P

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:30

@Finlandia dat zou ook nog kunnen, had er niet eens over nagedacht dat het daarvan zou kunnen komen!

Mooie rit Anke, beeld bij de waterbak bleef voorwaarts, zoals het nu ging geen probleem voor de B :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:46

@rianne dankje! Ja klopt hij bleef wel voorwaarts. Normaal twijfelt hij bij water eigenlijk niet, weet niet wat het was maar ben blij dat die toch doorliep.

WM fotografie heeft bij mij een foto gemaakt op de sprong voor het water, saaiste sprong van de cross zo ongeveer als je het mij vraagt :=

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:11

muts_marijke schreef:
en ik weet van Missbay dat zij zelf 2 weigeringen had bij de cross, maar de jury heeft er 3 geteld maar dat toen niet verteld. Dus vandaar dat zij na 3 weigeringen door is gereden naar de laatste sprong :) Daar kun je ook niet altijd wat aan doen :)

ik heb trouwens ook niemand in de weg gereden, het staat bij mij ook op film. pas nadat ik B. bij derde keer aanrijden door de waterbak heen had gekregen, mompelde de jury door de walkietalkie 'drie weigeringen op 14'. was me dus echt van geen kwaad bewust... maar goed, ik was al lang en breed aan het uitstappen toen degene na mij kwam. hoop dat ik geen boze brief krijg, want wist het echt niet... (bij springen zie je ook zo vaak dat een paard even voor de hindernis wordt "gezet" en dan telt ook niet iedere pas terug, alleen de keren dat je aanrijdt...). zal er de volgende keer beter op letten!

zit hier trouwens wel met grijns van oor tot oor de filmpjes te bekijken.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 06:44

missbay mocht je wel een waarschuwing krijgen van de knhs, stuur me dan maar even een bericht. :)
Heb je gezien bij de waterbak en als toeschouwer waren die drie weigeringen ook wat onduidelijk.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 06:45

gave filmpjes komen hier voorbij! Leuk om de cross nogmaals te zien.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:26

die afstand bij 5 (voor de M) was inderdaad wel erg kort, als je die op de goede lijn nam stond ie op 6 meter en een beetje... flink voorwaarts had je er dus bijna een in/uitje van kunnen maken...

@ anke: wat het water is het dacht ik iets van: 'zolang er voorwaartse drang aanwezig is' of iets soortgelijks.., maar dat is wel ontzettend lastig te beoordelen. vorig jaar werd ons verteld dat je moest tellen 0-1-2 en dat het daarna een weigering was.
mooi filmpje trouwens!

nu was er na het watergat ook eigenlijk geen tijd om na te denken om te stoppen want dan was je al door de finish...

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:25

dank Sue, zal eraan denken :) (en nogmaals; normaal sla ik 'm nooit hoor! vond het heel erg om me zo kwaad te moeten maken, maar hij moest erin...)

het is met mijn werk inderdaad lastig oefenen op drie disciplines, omdat ik er maar 3-4x per week op zit. dan kan je net een keertjes springen, een keertje dressuren, keertje buitenrijden en soms op concours (of anders nog een keer dressuren). voor de rest rijdt mijn moeder hem door en dat is prima. ik heb ook een beetje het gevoel dat ik haar anders 'ons' paard ontneem... en ze is zo gek op hem, ze vond Markelo nog bijna leuker dan ik het vond (wat al onmogelijk is, want het was echt een topdag!).

maar goed, we blijven oefenen! B. wordt binnenkort 7 en hij is absoluut niet te koop. ons andere paard hebben we tot zijn 19e nog doorgereden in de sport (uiteindelijk zelfs galopappuyementen mee gedaan en wissels mee gesprongen), die is nu 23 en we zitten er nog 2-3x per week op en doen dan alleen wat hij leuk vindt (beetje dressuurmatig, en verder veel naar buiten). we hebben hem een tijdje met pensioen laten gaan, maar daar werd'ie alleen maar chagrijnig van en dus rijden we hem weer. zou mooi zijn als ik met de knappe B. ook zo lang door zou kunnen blijven gaan.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:36

leuke filmpjes ook trouwens! ik word altijd heel blij van jou Rianne (goedzooo! braaaaf!). wel knap dat je nog hard roept "pas op!", ik heb nauwelijk oog gehad voor de mensen langs de kant.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:43

Die flimpjes met helmcamera zijn echt geweldig! :D

Zo had mijn vader ook een beetje een idee wat ik aan het doen was en ik vond het ook leuk om te zien hoe de L cross was.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:51

Dankje MissBay, bij de eerste pony waarmee ik crosste praatte ik de hele cross aan elkaar, die had de aanmoediging nodig. Dat is nog een klein beetje blijven hangen denk ik, haha.
Als ik zie dat er nog mensen in de weg staan, ben ik altijd snel met 'pas op' roepen, mensen gaan daarvan altijd sneller aan de kant dan een fluitje.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:40

Voor de liefhebbers van foto's: ik zag op FB voorbij komen dat J.eroen S.poolder ook foto's heeft gemaakt zondag van de klasse M paarden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:45

Wij hadden bij 10 ook een vrouw die maar niet aan de kant ging, terwijl er 2 achter elkaar aan op 10 afreden. Mevrouw pas op *fluitje*, mevrouw aan de kant ze komen er aan *fluitje*, MEVROUW WEG DAAR HOE STAAT VOL ACHTER DE HINDERNIS!!! Krijgen we te horen 'jeetje, rustig, ik ben hier bekend hoor' (kouwe kak, rubberen jophurtjes aan en beige rijbroek, ja mevrouw, u staat zeker altijd direct achter een hindernis!). Vervolgens 1 van de organisatie er nog bij, dat ze naar ons moest luisteren, ging ze daar nog even op reageren.. Omg, sommige mensen zij ZOOO achterlijk!!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:51

inderdaad ja! alsof jij het leuk vindt om je zo te moeten opwinden over haar. en owee als ze onder een paard terecht was gekomen, naar wie was er dan gewezen over het vingertje?

ik ben trouwens niet zo'n fan van Sp.oolder. hij is duur en het duurt altijd ongelofelijk lang voor je je foto's hebt... maar goed, als er van iemand een toffe bij zit...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:55

Ik heb zaterdag ook mee gedaan met het paard van m'n moeder.
Was onze aller eerste cross.
Tevens ook ons aller eerste proefje en eerste parcourtje Hihi

Maar ze deed t goed!
181 dressuur punten
1 pech balkje in het parcours.
En 1 weigering op de paddenstoelen ( bang voor de kaboutertjes )

Ik was heeeel erg tevreden!!

Heeft er toevallig nog iemand foto's gemaakt?
We waren nummer 30

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:11

Nou de zoveelste :P *\o/*