[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:02

Gefeliciteerd QueenE en MissBay! Wat fijn dat het water goed ging, dan was je bootcamp niet voor niets ;)

Balen Theeglas, maar fijn dat het zo snel weer goed is!

Ik ben bezig met inplannen van trainingen en oefencrossen. Het idee is om in ieder geval richting de oefencrossen van Hilde van Eerden te gaan, misschien nog naar Putten. Weet iemand leuke sgw instructeurs/instructrices in de regio Twente? Als ik trainingen in kan plannen bij bv. het Teesinkbos, zou dat qua vervoer wel erg makkelijk zijn voor mij.
Ga nog even bellen naar Stal Drienerbroak want dat is mooi dichtbij. Het zou heel leuk zijn als zij weer een oefencross organiseerden dit jaar, maar heb er nog niets over gehoord/gezien!

Marije_Kaoma

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:09

Iedereen gefeliciteerd met hun fijne debuut!
Gaat er nog iemand naar de training in Ermelo volgende week?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:14

Saar, ik heb in het weekend van 3/4 een les gepland bij Hilde ende 17de is daar oefencross!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:34

Verdorie, dit weekend kan ik niet. Ik ga wel even mailen, maar de oefencross ben ik van de partij (mits de eigenaren dan kunnen rijden)! Leuk, neem mijn camera wel mee, kan ik nog even oefenen!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:51

Hoe gaat het bij jullie? Heb net gehoord dat ik in Vinkega kan starten (stond op de wachtlijst) dus dat word mijn debuut :D
En dan daarna nog Oenkerk en ik denk Norg, misschien Wieringerwerf..

Ben benieuwd hoe het zal gaan :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:47

Ik start zondag in Markelo. Maar een blik op het water en ik weet al dat 't 'm niet gaat worden. Nouja, we zien het maar als oefenrondje daaro... :D (B. deed er vorige week weer vreselijk vervelend op, morgen nog maar even oefenen weer)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:51

Vorige keer ging 'ie er ook in toch :j misschien verrast 'ie je wel weer :P

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:19

nooooouuuuu... vandaag cross gelopen en ik denk dat ik het al knap vind wanneer we tot de waterbak komen :D. en inderdaad, misschien verrast hij me. maar deze is wel echt spannend hoor!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:26

Hoe ging het MissBay? Wilde heel graag komen kijken en foto's maken, maar kwam helaas wat tussen. Was vorige keer Markelo ook al zo |o

Spannend QueenE! Gaat het goed op training tot nu toe?

Hier helaas iets van een pauze. Paard is toch niet helemaal lekker in orde. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar hij is wat dwars en opgefokt terwijl het zo'n koele kikker is. Wil dus eerst uitsluiten dat er iets aan de hand is. Wacht deze week nog even af (zijn ook iets aan het veranderen aan z'n voer, dus misschien heeft dat effect) voordat ik iets onderneem. Dus misschien de 17e richting Winterswijk voor de oefencross..

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:59

lief dat je aan me denkt! ging helaas niet zo. tot en met hindernis 9 wel gedaan, maar op 10 had ik de vierde weigering al te pakken. was te weinig aan het rijden en B. vond alles eng. gelukkig hebben we de foto's nog:
Afbeelding

Heb Maarsbergen afgemeld, wil pas op 6 juli in Ermelo weer starten. Of Oenkerk 27 juli, dat schijnt een relatief simpele cross te zijn. eerst maar eens flink ervaring opdoen, voor we heftige crossen zoals Snorrewind gaan rijden.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:33

Balen :(:) Wel mooie foto!!

Oenkerk is volgens mij niet heel heftig nee, heb daar 2 keer de oefencross gereden en weinig problemen gehad :) Daar heb ik wel geluk mee, de crossen hier in de buurt staan allemaal wel bekend als simpel en goed geschikt voor beginners :P

Training gaat hier (meestal) goed :P Is alleen niet heel veel mogelijkheid voor training hier in de buurt en de trainingen van SGW Noord kan ik vaak niet, dus dat schiet niet zo op :P Dus wil binnenkort nog even zelf op 't terrein bij de manege in Oenkerk gaan rijden (niet dezelfde als voor de wedstrijd ;) ) En dan gaan we er gewoon voor. Hij kan het makkelijk :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:54

Ah dat is balen zeg! De sprong op de foto is wel echt ruig. En die ervaring komt vanzelf, vorige keer ging het heel goed toch? Ik dacht altijd dat Snorrewind ook een fijne 'beginners'cross was, maar daar kom ik geloof ik op terug. Zag laatst een filmpje waarin ik toch een aantal hele flinke sprongen zag.

Heb ik ook last van QueenE. Ben afhankelijk van vervoer en vind het heel lastig plannen zo, omdat ik niet mijn eigen plan kan trekken. Mag absoluut niet klagen hoor, want de eigenaren van paardlief zijn echt fantastisch, maar soms wilde ik gewoon zelf m'n E hebben. Dan rijd je ook makkelijker wat verder. Ik las een tijdje terug van een nieuw crossterrein in de regio Noord, zag er heel leuk uit. Zal even kijken of ik het nog kan vinden!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:20

@Saar: zeker geen beginnerscross voor paarden hoor! Wij kunnen best een B-parcours rondspringen, maar dit was toch echt te hoog gegrepen. En die sprong op de foto behoorde tot de categorie "makkelijk", er zaten intimiderendere dingen tussen... Potdijk en Renswoude waren veel betere inkomers.

@QueenE: dus Oenkerk wordt je debuut?

trouwens, tegenwoordig heb je geen E meer nodig als je maar 1 paard vervoert, volgens mij. regels zijn veranderd...

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:31

Nee Vinkega, Oenkerk wordt de tweede :)

Ik heb ook geen E, maar mag inderdaad met mijn vader zijn auto + eenpaardstrailer wel rijden, ligt aan het gewicht. Maar ik heb zelf een tweepaards dus dan moet ik een andere trailer lenen :P Meestal rijd mijn vriend gewoon.. Maar als het echt moet kán ik mezelf redden..

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:34

leuk QueenE! ik heb net een bevestiging gekregen, dus misschien zie ik je daar wel :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:57

Wij hebben (helaas?) een tweepaards ter beschikking, maar zelf een auto die uberhaupt niks mag trekken. Schiet heel lekker op :=

Het schijnt bij mij niet helemaal te mogen de laatste tijd. Paard van slag en rijden ging niet lekker. Dat gaat nu weer beter en wilde gister graag naar Snorrewind en volgend weekend naar Heino voor de oefencross, maar nu konden de eigenaren door omstandigheden helaas toch niet rijden. Daar ging de planning dus. Nu maar weer gemaild voor een lesje, is ook net zo leuk!

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:25

nou gister in oudkarspel was niet zo geslaagd. twee weken geleden in castenray liep ie heerlijk. gister liep ie heerlijk in de dressuur. 203 punten en een gedeelde eerste plaats :D toen het springen, foutloos. en nog steeds eerste. en toen de cross. er stond best een heftige dubbel voor het water. ik was al bang dat dat niet ging lukken maar ben erop gaan zitten van het gaat lukken. maar helaas hij trok zo hard aan op het water en toen stopte ie dat ik niet kon blijven zitten. ben in de bloembak gevallen. heb niks pijn gedaan alleen een paar blauwe plekken. volgende keer beter :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:26

Vandaag weer training gehad in Lelystad en het ging goed! Mijn instructeur is eerst een rondje geweest en daarna ik - geen gebok deze keer gelukkig ;) Zelfs door het water geweest achter de andere paarden aan.

Ben blij!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:33

Zaterdag bij Snorrewind wezen trainen. Paard was alleen wat onder de indruk van de wijnvaten en de waterbak, voor de rest overal ff laten kijken, opnieuw aanrijden en toen alles gesprongen. Reed stukje achter ervaren crosser aan, toen moest ik echt ff goed sturen wilde niet ook over de trakhener!
Dus denk dat ik wel een topper in de dop heb :j
Zondag naar Heino :j

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:15

fijn Roxxie! en gefeliciteerd met je verjaardag! heb je al een idee op welke wedstrijd je gaat starten?

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:19

Zijn er nog meer die 3 augustus naar Renswoude gaan?
Ik wil daar mijn debuut maken :)
De inschrijving is in ieder geval aankomende zaterdag geopend

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:59

Marije waarschijnlijk ga ik daar wel starten, misschien met het jonge paard ligt even aan hoe het verder allemaal loopt.
Met de E pony ben ik dan alweer een keer L gestart, heb ik geen wp's erbij dan kan ik daar starten en anders met het paard. Bodem vond ik erg fijn en niet te zwaar. Zware bodems vermijd ik liever nog totdat paardlief wat volgroeider is.

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 06:48

Oke leuk suikermeisje!
Ik heb daar de vorige keer gekeken en het zag er echt super uit :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:59

ha Marije, ik ga denk ik ook in Renswoude weer starten 3 augustus. vorige keer is me goed bevallen (was 2e keer sgw voor ons, winstpunt gereden). en ik ga eind juli naar Oenkerk.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:19

Ik heb een vraagje... het gaat nu best lekker in het bos met allerlei soorten boomstammen, en in de bossen achter helvoirt staan nog een aantal oude hindernissen van Outdoor Helvoirt... maar nu wil ik eigenlijk wel eens echt aan de gang, maar ik zou niet weten waar ik dat hier in de buurt moet doen... ik weet dat er in Baarle Nassau een terrein ligt, maar ik kan daar verder geen info over vinden.