[SGW] SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

asbadedas

Re: SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:03

@ RobineBoy: kijk even in het fotografentopic, daar hebben een aantal mensen al gepost dat ze foto's hebben gemaakt.

Zie trouwens op de site van eventingphoto alleen foto's van de M&Z staan. Diegene was er dus niet zondag?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:08

Hun kennende waren ze er zondag ook hoor. Even geduld en dan komen ze er vast snel op te staan. :)

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:10

Wie kan me naar het fotografentopic leiden? Ik heb foto's van zaterdag bij de waterbak, nr 93 t/m 133!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:11

sportview was er ook als ik hun site moet geloven. Vorig jaar kwamen de foto's er toen woensdag op te staan

topic:
[SGW] Fotografentopic 2012
Laatst bijgewerkt door Damelza op 18-06-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:11

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:27

Ik had even gevraagd aan eventhingphoto of ze er ook waren met de BB paarden:

Hallo Emma,

Dank je wel voor e-mail. We hebben gisteren inderdaad ook gefotografeerd bij de BB paarden.
Deze komen komen in de loop van de week ook online.

Met vriendelijke groet,
Arie de Vroet

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:28

Nou, dat viel me alles mee. Dacht dat paard wel spierpijn zou hebben, zo na z'n eerste officiële cross. Lekker buitenritje gepland, om die er rustig uit te werken. Nou, dat viel mee. Geen pas stijf gelopen, en had er flink zin in. Misschien was de hartslag van 44 bij de nakeuring toch een goede indicatie :+

Leuk al die foto's! Wat zitten er een sprongen in 't Z zeg := Ben blij dat we daar ruuustig naar toe kunnen groeien :P
Heb mezelf nog niet gespot, jammer genoeg. Arista fotografie heeft een complete serie van de meneer voor mij, maar helaas niet van mij. Ach, wacht eventingphoto en sportview nog rustig af :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:58

fatal_flower schreef:
smurffie schreef:
Nou komt niet vaak voor: ik kwam met een poedersuiker gevoel uit een foutloze cross.
Hindernis 1t/m3 gingen heerlijk na een stom springparcours van mij (te hard en daardoor 3 balken) na 3 haar even los gelaten en aan het einde terug gezet. Draai ik de hoek om en wil aanrijden staat het paard van de starter voor me voor mijn hindernis(keer nummero 4 dat medam dr naast lag: in de inspringring, na de finish van het springen en bij het inspringen op de cross ook al) dus kon ik niet anders dan haar omtrekken wat bijna fout ging.
Ondanks een foutloze rit kwamen we allebei er niet lekker uit, pony heeft super gewerkt en haar best gedaan maar was geweldig onzeker terwijl we normaal flink aantrekken op de hindernissen.

Ik kan je van de week hopelijk blij maken met foto's. Ik had een fotograaf bij me die ook wat foto's van jou heeft gemaakt. Ik krijg ze nog op dvd. Wat ik op de fotocamera heb bekeken zag er in ieder geval goed uit :)

Ik was degene die direct na jou startte en heb een deel van de cross (tussen 3 en 4) samen met een loslopend paard gereden, datzelfde paard dus. Mijn probleempjes zaten in dezelfde hindernissen: smalletje (zit tussen mijn oren) en de opsprong (kwam een beetje als een verrassing voor mijn paard, ook mijn fout). Resulteerde bij mij dus wel in weigeringen, maar daar kan ik een volgende keer wel doorheen drukken, moet gewoon wat overtuigender rijden. Door het water ging ze wel super goed, we gingen onder luid applaus die waterbak door en ze bleven klappen en juichen tot we weer bij de volgende waren. Dat was echt gaaf :) :o
Ik ben al met al best tevreden. We hadden ook nette stijlpunten (7ens) en voor en na de cross een hartslag van 60.

Ik zet de nummers van de combinaties waar we foto's van hebben van de week wel in het fotografentopic.

We hadden er een lekker weertje bij en het was weer top georganiseerd! Volgend jaar komen we weer terug :)

Dat zou in ieder geval al super zijn! Ik zag in het fotograven topic dat je ook foto's had van mijn vriendin die niet op bokt zit (185, met die zwartbonte tinker) dus ik zal je even een PB sturen! Super leuk!

Volgend jaar komen wij ook zeker weer terug, en dan hoop ik een lekkere rit te kunnen rijden. We rijden nu verder richting de keukenhofcross wat vorig jaar ook een groot succes was!
Blij om te lezen dat de meeste een fijne rit hebben kunnen rijden!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:02

Ongelofelijk!! Al 3 fotografen in het topic en niet 1 heeft mij op de foto! Whaha hoop is gevestigd op eventingphoto nu :D

gerdine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:11

wicked schreef:
Ik heb vandaag morgen starten in de B! Dressuur was zwaar maar toch goed gereden, we hadden 209 punten! Springen mooi foutloos gereden en toen de cross in! Het was pas zijn derde cross dus eigenlijk best spannend! Maar hij deed het super! We waren alleen wat te snel en omdat ik dat wist probeerde il heel rustig naar de naar de finish rijden en toen viel hij in draf! Dus vier strafpunten daarvoor en 1,5 voor de te snelle tijd.

En toen kwam de uitslag en toen hadden we gewonnen! Heel trots op mijn wicked! We hadden nr 56 trouwens! Hopenlijk heeft er iemand nog foto's gemaakt!?

Super! Heb je toch echt een cross paard! :p

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:34

smurffie schreef:
Nou komt niet vaak voor: ik kwam met een poedersuiker gevoel uit een foutloze cross.

Hindernis 1t/m3 gingen heerlijk na een stom springparcours van mij (te hard en daardoor 3 balken) na 3 haar even los gelaten en aan het einde terug gezet. Draai ik de hoek om en wil aanrijden staat het paard van de starter voor me voor mijn hindernis(keer nummero 4 dat medam dr naast lag: in de inspringring, na de finish van het springen en bij het inspringen op de cross ook al) dus kon ik niet anders dan haar omtrekken wat bijna fout ging.

Daarna was joy onzeker, kwam terug op iedere hindernis en we zaten er niet meer lekker in.
Op het water ging het niet soepel maar er is ons geen weigering aangerekend. Vervolgens stond er iemand heel hard te roepen dat ik moest stoppen. Was naar mijn idee niet de bedoeling dus reed twijfelend door, waarna bij de volgende hindernis niets gezegd werd dus ik gewoon door gegaan ben. Na mijn parcours en uit de uitslag bleek er inderdaad niets te zijn waarop ik had moeten stoppen dus waarom ze dat riep snap ik niks van :P. Bijna een weigering op die smalle hindernis naast de trakener en ook de opsprong ging niet soepel (kwam ze niet goed op).

Ondanks een foutloze rit kwamen we allebei er niet lekker uit, pony heeft super gewerkt en haar best gedaan maar was geweldig onzeker terwijl we normaal flink aantrekken op de hindernissen.

Terrein viel me alles mee overgens! Goed te rijden, veel fijner dan vorig jaar!

Stijlpunten waren trouwens totaal te behalen - behaalde punten waren je stijlpunten. Zo laag mogelijk was dus goed :)!

Die madam zal ik zijn! Sorry dat paard in de weg stond, was liever ook blijven zitten. Hoop niet dat ik je cross heb verpest!

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:46

Ik zal ook maar even een verslagje doen dan, van mijn bijzondere ervaring gister..

Ik was verschrikkelijk zenuwachtig, dit was mn eerste cross/spring ervaring op ander terrein dus het was voor ons beide nieuw. Voor mij overigens niet maar voor hem wel, en als combinatie ook. Het inspringen ging opzich goed tot we bij de oxer aankwamen en hij echt een reuze sprong nam, en ik helaas niet recht op zijn rug eindigde waardoor ik er naast gleed!

Het springpacours ging goed, na veel aanmoediging 1 weigering en 2 balken. Helaas sprong hij de laatste sprong ook anders dan verwacht en viel ik na de laatste sprong er ook af, dit was echt een blunder. Maar wel super blij en trots dat we de cross in mochten.

BIj het inspringen voor de cross vond hij de boomstam toch best eng, na hem 1 x gesprongen te hebben weigerde hij ongeveer 2 cm voor de boom en liet mij koppeltje duikelen over de stam heen. Dit was dus val nr 3. Allebei nog steeds ongedeerd.

We reden vol goede moed in een lekker tempo richting sprong 1, helaas een weigering. Nog een x aanrijden en hij sprong hem netjes. Tot sprong 6 ging het perfect, echt heerlijk. Helaas vond hij het toch allemaal een beetje te spannend en had ik op 6 weer een weigering waarna ik er weer afvloog. Einde cross dus en paard weg. In eerste instantie stapte hij, maar toen er mensen achter hem aan gingen rennen nam hij de benenwagen. (SORRY VOOR DE OVERLAST). Wel balen dat ik m niet af kon rijden maar wel super gaaf om meegemaakt te hebben.

Even voor de duidelijkheid, normaal val ik niet zovaak hoor. Was een combinatie van stress, glad zadel zonder wrongen en een gladde broek. En daarbij ben ik ook niet echt een springruiter en doe ik dit ook niet wekelijks, maar gewoon voor de afwisseling.

Helaas heeft paardlief zich nog wel een beetje bezeerd met trailerladen, maar dit lijkt alles mee te vallen. Ik heb alleen wel aardig last van mijn rug haha. Volgend jaar misschien toch een paar crosstrainingen meepakken!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 05:43

Lieees schreef:
Het springpacours ging goed, na veel aanmoediging 1 weigering en 2 balken. Helaas sprong hij de laatste sprong ook anders dan verwacht en viel ik na de laatste sprong er ook af, dit was echt een blunder. Maar wel super blij en trots dat we de cross in mochten.

Bijzonder dat je nog wel mocht crossen. Een val betekent uitsluiting.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 05:48

_Sim_ schreef:
Lieees schreef:

Bijzonder dat je nog wel mocht crossen. Een val betekent uitsluiting.

Behalve als de val na de finish is...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 05:50

Kruidenpotje schreef:
Behalve als de val na de finish is...

Tegenwoordig niet meer. Een val is een val vanuit het oogpunt van veiligheid.
Kijk maar in de regelementen.

"Uit veiligheidsoverwegingen is het sinds 1 maart 2009 niet langer toegestaan om na een val nog door te rijden, vallen leidt nu direct tot uitsluiting."

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 06:50

"Bij een val van een ruiter in één van de wedstrijdonderdelen volgt uitsluiting. De
ruiter dient na een uitsluiting ten gevolge van een val op eigen initiatief de wedstrijd onmiddellijk te beëindigen. Indien hij dat niet doet, dient de combinatie zo snel mogelijk te worden gestopt en moet rapport worden uitgebracht aan de Federatievertegenwoordiger"

Ik denk dat een val buiten een wedstrijdonderdeel nog steeds gewoon mag, dus ook na de finish van het springen??

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:15

@gerdine ja bijzonder he!

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:32

Zoals ik het lees mag je inderdaad tussen de onderdelen door zo vaak vallen als je wilt :o) De vraag is of dat dat meer verantwoord is dan iemand die valt tijdens een onderdeel, maar goed. Fijn dat jullie iig allebei ongedeerd zijn Lieeees!

En ik sta ook bij niemand nog op de foto :-( Dus blijf ook nog even met smart wachten op de foto' s van eventingphoto en sportview! (blijkbaar ben ik te ongeduldig, haha)

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:53

Goedemorgen!
Ik heb zo een gave foto van Dyonne, zo maar even bestellen
Afbeelding

en nu ga ik kijken welke combinaties ik nog op de foto heb van het weekend

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:03

Het was inderdaad na de finish, en daarom mocht ik nog meedoen. Ik geloof dat je toch 1x mag vallen in je pacours en 2x is uitsluiting?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:11

Nee, vallen in parcours/proef/cross is altijd uitsluiting. Maar ik denk dat asbadedas gelijk heeft, en dat het alleen in de wedstrijdonderdelen Is. Los van of het verstandig is om nog te rijden na drie valpartijen.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:23

Nouja als, paard en ik nog heel zijn. Waarom zou het dan onverstandig zijn. Zoals ik al zij het was een combinatie van veel factoren, normaal blijf ik wel zitten.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:24

Kijk, vond deze zo leuk :D
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:28

omdat een valpartij (zeker als het een stevige is) toch een fysieke tik oplevert, die je reflexen en je herstellend vermogen beinvloeden. Vier keer op een dag eraf vallen vind ik echt extreem veel, dan kan het wel deels te maken hebben met zadel en rijbroek, maar de stressfactor die je noemt vind ik dan wel zorgwekkend.

Wat mij licht verbaasde is dat de cross niet werd stil gelegd bij een loslopend paard.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:36

Ja daar heb je ook wel gelijk in, maar ik wilde het niet opgeven. Het is toch logisch dat het spannend is om de eerste cross te rijden met een jong paard? Ik zat niet onwijs geknepen er op maar vond het gewoon wel spannend. 4x vallen is ook extreem veel ben ik met je eens, als ik het zou lezen zou ik ook denken dies niet wijs. Ben in het jaar dat ik hem heb verder nog maar 2 x gevallen.

Het werd geloof ik wel omgeroepen.. Dacht dat alleen de 2 paarden die na mij kwamen er last van hebben gehad, daarna hadden ze hem alweer te pakken gelukkig.