[SGW] Oefencross Rijpwetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

star_l0ver

Re: Oefencross Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:14

is er nog iemand die foto's komt maken morgen. jammer genoeg kan mijn fotograaf niet mee.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:02

Ik kom foto's maken, maar niet van alle...
Aangezien ik ook help met het op en af tuigen van mijn eigen pony.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:02

En als het niet te hard regent...

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:00

Zo, goed en wel terug van de cross :-)
Oefenrondje was wel een goed concept, chill dat je alles kon oefenen! Jill ging achter een ander paard en daarna ook zelfstandig door het water, maar helaas tijdens mijn 'echte' rondje niet :-( Waar ik dan ook echt ontzetend van baal want verder ging het top!!
Puntje: er is GEEN alternatief voor het water, dus als je er langs rijdt ben je meteen gediskwalificeerd. Dit in tegenstelling tot vorig jaar, toen mocht je wel degelijk langs het water rijden zonder gediskwalificeerd te worden, uiteraard wel tegen strafpunten maar dat is logisch.
Al met al wel lekker gereden en goede stijlpunten gescoord! Morgen dus WEL door het water...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:25

Wat jammer dat je gediskwalificeerd wordt als je langs de waterbak gaat...

Fijn dat je lekker gereden hebt!

Het was een leuke middag, ben even wezen kijken.

Nu maar duimen op goed weer morgen!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:06

ook ik duim voor goed weer, gezonde paarden en een leuke sfeer.

Even een vraagje, is er een van de bokkers morgen waarbij ik de eerste keer kan aanhaken om door de waterbak te gaan? Pown houdt van water uit kranen en in plassen, maar vind het vaak de eerste 2, 3x in ''nieuw'' water wat spannend omdat ze de diepte niet kan inschatten. En dan hoop ik dat ze het in haar officiele rondje ook gewoon doet. En anders pech, dan maar gediskwalificeerd worden.
Op de andere hindernissen verwacht ik dat de rest zich op zich achter mij (of mijn zus) kan scharen. Pony vind zelden iets eng.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:11

Als je bij mijn pony in de groep zit, kan je wel achter haar aan.
Wij moeten om 11 uur in de 60 cm.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:19

Stal_fiore ik zit in de zelfde groep als jou pony. Hoop dat die van mij achter die van jullie aan kan met het oefenen van de water bak.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:42

Jury was idd een tikkeltje streng (maar wel eerlijk hoor), morgen hebben we een andere jury, zal even informeren hoe hij de waterbak gaat beoordelen.
Super leuke dag gehad, was helemaal te gek!! Morgen weer en hopelijk houden we t een beetje droog (we zijn geen mietjes he)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:44

Vast wel.
Gewoon even tegen Luna zeggen, die vindt dat wel prima.

Dit zijn ze trouwens:
Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:05

ik herken je van je topic, vind het er altijd leuk en vriendelijk uit zien. Ook ik zit in de 60 om 11.00, moeten nog even uitzoeken of zus of ik het losrijden doen (we starten beide in dezelfde groep, 2x oefenrondje voor hetzelfde paard is niet echt nodig in onze ogen, pown heeft dan alles al een keer gezien.
Fijn dat er iig een groepje is die elkaar kan helpen met de waterbak:)

Zoals ik al zei is iedereen welkom om achter mijn pown aan te komen op alle andere hindernissen ;)

@ stal fiore, is het een foto van vandaag?

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:06

Wil wel trouwens nog even zeggen dat ik het een erg leuk parcours vond dit jaar: de 'gang' was erg leuk en de hogere opsprong ook! Hulde dus weer voor de inspanningen :-) De sfeer op het terrein was ook weer erg gezellig!

Ik zit in het 10 uur groepje, dus lekker vroeg klaar :-) Wie nog meer?

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:22

Mirie schreef:
Outdoor:

3juni
40cm

60cm
10.00 - Mirjam Verhoork & Ruben (mirie)
10.00 - Sanne vd Lubbe & B-date
10.00 - Wendy Ammerlaan & Yasir (lambiek_lief)
10. 00 - Astrid Bonten & Parava
11.00 - Luna Alves da Cruz met Angels Ditch Rosalinde (eigenaar pony, Stal_Fiore)
11.00 - Sandra Gijsman met Miss Beauty (heavenley)
11.00 - Lisa Haandrikman met Tica (star_l0ver)
11.00 - Nalin Maijenburg met High Fidelity Bian (LuffB)
11.00 - Jaizel Maijenburg met High Fidelity Bian (zus LuffB)

80cm
13.30 - Manon van Echten & Charlie Brown(xMnOn)

4 juni (begeleid springen outdoor)
Myrthe Prangel & Everest
[/quote][/quote]

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:27

Nou meiden, jullie treffen het niet vandaag zeg met het weer..... Moet nog even kijken of ik een fototoestel mee neem :P
Weet iemand (misschien heb ik er overheen gelezen, sorry) of en zo ja hoe laat vandaag de politiehondendemonstratie is??

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:35

Ben net terug van de oefencrosse. Vind dat mijn paardje zich super heeft gedragen. Voor de eerste keer buiten. Ze vond alleen die race auto's erg eng. Met in springen vond ze alles eng. Maar toen we ons rondje moesten deed ze het super. alleen had ze hindernis 6 gesloopt.ze ging er door heen in plaats van er over heen. Maar daar word ze niet warm of koud van. ben super trots weet niet hoeveelste ik geworden ben. We zijn meteen naar huis gegaan. Want ze kan niet lang alleen op de trailer staan en ik ben niet lekker. Was gisteren al niet fit.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:04

Niet gek dat je je niet lekker voelt met dit *piep*weer star_l0ver! Wel fijn dat je toch nog een lekker rondje hebt gereden! :-)

Voor mij & groom & hond was het inderdaad een beeeeetje een zure ochtend met die regen, met als lichtpuntje dat de waterbak uit het parcours was gehaald ivm de bodemgesteldheid. Ik hoorde later dat je er met stiften sowieso eigenlijk niet doorheen mag, dat heb ik dus gister wel gedaan :S Maargoed, dat scheelde vandaag weer een diskwalificatie :D Paardje was een beetje opgefokt door het weer, met het oefenrondje wilde ze alleen maar GAAN en begon ze te steigeren en doen als ze moest stappen. Ons rondje voor 't eggie ging top, uiteindelijk een mooie tweede plek met drie achten als stijlcijfer :-) BLIJ!

Wie heeft er trouwens gister foto's gemaakt? .......

Veel plezier nog voor degenen die nog moeten!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:08

Gelukkig werd het langzaam maar zeker wel steeds droger! Moet zeggen dat het weer me nog best meeviel!

Ook hier een blije en gelukkige amazone. Pown pakte het werk ontzettend goed aan, trok aan op de hindernissen zonder al te sterk te worden en heeft op een enkele weigering tijdens het oefenrondje op de kliko's geen enkele weigering gehad. Heerlijk. Ze was goed te sturen, goed te controleren en heb zelfs op een lange lijn heerlijk kunnen ontspannen en genieten van wat ik aan het doen was ipv druk bezig zijn met haar tegenhouden.
Vergat zelf even kort waar hindernis 10 stond, dus op die niet zo heel netjes aangereden, maar pown ging er alsnog voor. Op 11, de opsprong was het plan tijdens het parcours lopen om hem vanuit een rustige draf te krijgen, maar ik begon iets te laat met terug schakelen en pakte haar iets te weinig door waardoor het een rustige galop was. Even kort slikken en hopen dat ze niet zou glijden, maar met het grootste gemak waren we er alweer af en op. Ontspannen is de key geweest:D
Kreeg aan het eind van mijn rondje een complimentje van omstanders dat het zo netjes en gecontroleerd was. Jippie, dat is waar we aan hebben gewerkt (en met we is het voornamelijk ik:P Paard kan het wel, ruiter nog niet altijd even goed).

Na mijn start was het de beurt aan mijn zus om haar rondje te doen. Zaten fijn genoeg starts tussen om haar even uit te draven, te laten stappen en weer wat op te pakken, goed gedaan van de organisatie! Zus ging ook helemaal foutloos en ik moet het toegeven, ze reed nog net iets technischer en netter dan ikzelf.

Uiteindelijk ben ik 4de geworden met 3 zeven en mijn zus 3de met 3 achten. Een super prestatie voor onze familie pony die al 14 jaar bij ons is en al 23 jaar gelukkig door het leven gaat!

Ik had nog wel een vraagje met betrekking tot de tijd. Dacht iets op te vangen dat de optimale tijd niet meer in het oog was gehouden ivm de slechte bodemgesteldheid? Dus dat de ruiter alleen maar geplaatst zijn op hun rijstijl cijfer en eventuele strafpunten in het parcours zelf? Kan iemand ophelderen hoe dit zat?

Heb een paar foto's gemaakt van wat combinaties, maar wegens het zelf rijden, het familieuitje en de regen helaas niet iedereen op de foto kunnen zetten.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:13

@ LuffB: hulde voor jullie prestaties! Vwb de tijd: de ideale tijd was met 30sec verlengd ivm de bodemgesteldheid. Aangezien deze uberhaupt erg ruim was, bleven de meeste combinaties alsnog in de buurt van de originele tijd, dus volgens mij is het nu zo (althans zo begreep ik het) dat als je geen tijdstrafpunten hebt gekregen als je sneller was dan 3:50min.....

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:35

Dus als je tussen de 3.20 en de 3.50 zat had je geen tijdstrafpunten? Zoiets denk ik ook dat is gebeurd. Erg jammer, want dan doe je als combinatie je best om zo dicht mogelijk bij de tijd te zitten (ik zat op 1.48.47) en dan merk je dat er in dit geval geen voordeel uit te halen valt. En geloof me, deze tijd neerzetten was nog lastig. Over alle overgangen naar een volgend weiland maar gedraafd, na de lijn van de strobalen helemaal rechtsom in een verzameldgalopje, waar kon een langere lijn rijden. Ik denk dat als er van te voren aangegeven is dat de tijd is veranderd (wat bij het secretatriaat werd gedaan) deze tijd ook benaderd zou moeten worden of iig een poging. En als dat betekend dat je langere lijnen moet rijden ipv werkelijk crossen.. dan is dat weer een goede andere oefening voor jou en je paard.

Des al niet te min ontzettend blij met wat er neergezet is, nogmaals vond het een erg leuk parcours, hindernis 6 was voor mijzelf een grote uitdaging en hoorde tijdens de sprong dat de pown hem behoorlijk aantikte, maar ze deed hem, jiehoe! En verder heb ik lekker genoten. De rest is toch maar bijzaak:)

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:30

Echt balen van de regen vanmorgen :( ben nog steeds bevroren :\ Maar heb toch een lekker rondje gereden met maar een weigering op de op/afsprong. Maar ik ben super trots op m'n knollie want het was onze eerste keer buiten :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:08

super gedaan labiek_lief! Beviel het buiten?

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:40

Jaa, ik vond het buiten fijner want dan heb je toch meer ruimte. Alleen jammer dat t wel een beetje nat was.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:31

asbadebas, ik heb volgens mij 1 foto van jou van gister. Verder heb ik geen fotos gemaakt van anderen, alleen voor degene die ik het beloofd had (maar niet van bokt)
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:39

Wat was het een leuke dag. Maar koud... brrr! Hahaha!

Mijn pony deed het super! Tijdens inrijden wat twijfelend, maar tijdens het echte rondje top.
Helemaal foutloos. Helaas waren ze te snel (bijna 1 minuut), dus daar aardig wat strafpunten op gehad.
Terwijl ze in een net galopje met lange lijnen hebben gereden... maar ja.
Stijlpunten waren ook netjes, 2 zevens en een zes.

Vervolgens mee gedaan aan het ponyrennen.
Dit was voor pony de eerste keer... ze moest dus ook even doorkrijgen wat ze moest doen.
De eerste 3 starts daarom verloren, 1tje daarvan moest overnieuw vanwege valse start.
Daarna 2 gewonnen. Ze behaalden de 2e plaats.

Ik heb van een aantal foto's gemaakt, maar dat ga ik nu allemaal niet uitzoeken... sorry.
Morgen weer een dag.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:54

fijn dat iedereen zo'n leuke en geslaagde dag heeft gehad!

@ stalfiore, wij hadden bij een paar mensen voor ons de tijd opgemeten om te kijken hoe het rond te komen is. Daardoor ook besloten sommige stukken te gaan draven, om de tijd langer te maken. Deze stond inderdaad erg ruim!