[SGW] SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Re: SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:28

Ook in ring 3? Leuk, zien we elkaar dus zeker zondag. Fijn dat de voorspellingen goed zijn. Ik heb zelf niet meer durven kijken eerlijk gezegd. Een graad of 20 met een zonnetje zou idd ideaal zijn. Maar ik vraag mij wel af in hoeverre de bodem de regenval van de afgelopen tijd heeft kunnen verwerken... Voor jou ook een hele reis AntheaV, of niet? Ik ben een uur en drie kwartier onderweg denk ik. Maar daar heeft de organisatie rekening mee gehouden. Top!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:41

Ja ook in ring 3! Volgens mij ben ik dan zelfs na jou :D (lijkt me met 102 en 105)
Voor mij is het 2u rijden gok ik. Alleen ik moet M_I_R ook nog ophalen vanuit Aduard (bij Groningen) dus reken daar een uur extra voor. 3 kwartier rijden + kwartier om paard+zooi in te laden. Maar zelfs dan is het nog luxe qua tijden :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:55

Hou er dan maar rekening mee dat je 3 minuten eerder de ring in mag dan volgens de startlijst :D Ik denk dat mijn Vosje en ik de proef in een recordtempo afwerken als er pony's om de ringen crossen, mensen het parcours verkennen en hindernisjury's in enge gele jasjes op fluitjes blazen. Brrrr wat zie ik op tegen de dressuur. Paar dagen laag diep en rond oefenen en dan maar hopen dat ik m op die manier de gewenste figuren in de juiste gangen kan laten zien :+

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:05

haha oké, dan ga ik er op tijd op :D
Mijn paard zal alles er om heen ook wel veel interessanter vinden. Ben benieuwd. Ik ga van de week in de wei nog maar even een ring afzetten en wat proefjes oefenen. De dressuur in W'bork was echt dramatisch. Ik zie nu dan ook het meeste op tegen die dressuur :')

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:13

Heb net even op http://www.weeronline.nl naar de voorspellingen voor Markelo gekeken. Er zijn 4 droge dagen voorspeld in de komende 2 weken... donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Kans op neerslag is nog wel aanwezig, maar het wordt zondag misschien zelfs 22 graden.
Tja en wat de dressuur betreft: de ondergrens om te mogen springen halen we wel. Paard heeft gisteren met mijn bijrijdster een parcours van 1.10 m gesprongen, dus over het springen maak ik mij helemaal geen zorgen. En wat de cross betreft: ik heb na een training van Rob Janssen van afgelopen zaterdag mezelf voorgenomen om de hele cross in een handgalopje te rijden en de toegestane tijd dik te overschrijden. En dat natuurlijk zonder hindernisfouten. Wil wel voor winstpunten in aanmerking komen :P dus mijn doelstelling voor de dressuur is 175 punten bij elkaar rijden. Bouw dus nog wat marge in voor mislukkingen ;)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:21

Mijn doel is voornamelijk het springen doorkomen (wat vorig jaar al niet gelukt was) :P

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:22

mireilledons schreef:
...en dan maar hopen dat ik m op die manier de gewenste figuren in de juiste gangen kan laten zien :+

Als ik dezelfde jury heb als op mn vorige SGW is dan niet eens een vereiste hoor... :P waar ik moest stappen draafde ik, middendraf was galop enz enz en eindigde met 186 punten in de bovenste helft van het klassement. Denk dat de jury niet helemaal wakker was nog! :=

Maar hoe laat starten de ponies dan met crossen? Want ik moet vrij laat dressuren, dus waarschijnlijk ga ik er ook last van hebben. Zou dan wel net zo 'eerlijk' zijn als iedereen in ring 3 er last van heeft en niet alleen het laatste deel... Denk overigens dat mijn paard er niet echt op reageert, maar je weet het natuurlijk nooit.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:26

Mireille rijd je voor het eerst met de vos een cross dan? :)

Weersverwachting ziet er goed uit zeg :D
En hier in de buurt is niet echt veel regen gevallen dus dat komt wel goed, volgens mij kan de bodem nog wel wat hebben ;)

Never Mind: Springen komt vast goed, niet te zenuwachtig voor zijn! :) Daarna neem ik aan wel weer gewoon fijn het springen op andere wedstrijden door gekomen?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:30

De pony's starten om 11 uur met de cross. Wat ik uit een eerdere post in dit topic begreep is dat het crossparcours gedeeltelijk langs de dressuurringen loopt. Mijn paard is zo hyper en heet dat het voor hem weinig verschil zal maken of ze direct langs hem komen galopperen of dat de ring wat verder van het crosspad ligt. De fluitjes en gele hesjes brengen hem sowieso in de hoogste staat van paraatheid.
Wel een fijn vooruitzicht Loetie84 dat er jury's zijn die niet zo heel streng punten. Ik heb dat nog maar weinig meegemaakt. Maar waarschijnlijk is het beeld dat jij neerzet ook gewoon die 184 punten waard terwijl het gevoel je wat anders vertelt. Bij mij werkt het kennelijk net andersom. Al mag ik niet klagen hoor, ik heb nog niet meegemaakt dat ik onder de 165 scoorde.
@Valyra: het is zeker niet onze eerste SGW, maar ik heb nog niet eerder in de buurt van het crossparcours mijn proefje hoeven rijden (Maarsbergen 2x , Vlietlanden, Lisse, Bathmen en Texel hebben we gereden).
Fijn idee dat het bij jullie in de buurt niet zo erg gesteld is met de bodem als bij ons in Utrecht e.o. Ik zou niet eens in het weiland kunnen oefenen vanwege de natte bodem (veengrond).

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:34

Dan ben ik net klaar met de dressuur :')

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:36

Valyra schreef:
Never Mind: Springen komt vast goed, niet te zenuwachtig voor zijn! :) Daarna neem ik aan wel weer gewoon fijn het springen op andere wedstrijden door gekomen?

Ik had er vorig jaar juist wel vertrouwen in, en daarna werd ik er steeds wel zenuwachtig voor :+
Daarom wisselde het ook, soms ging het heel goed en 2 weken later had ik dan weer 2 weigeringen ofzo.
Maargoed, ik ga gewoon proberen het gevoel van Markelo en Westerbork eerder dit jaar vol te houden :j

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:44

Bij mij is het ook kurkdroog, rij gewoon in de wei zonder stoten en nergens last van. Mijn land mag juist wel wat regen gebruiken :+ Maar het noorden is er ook heel gunstig vanaf gekomen met het weer vind ik. Wij hebben heel weinig regen gehad, terwijl er best vaak noodweer is voorspeld.
Maar mooi dat het in Markelo ook goed is met de bodem.

Over de dressuur maak ik me maar niet druk. Ik kan er de laatste tijd geen touw aan vast knopen wat een jury nou wil zien. Gelukkig maakt dat in Markelo niet uit, daar kom ik toch puur voor de cross :D
Had in W'bork een 4 op een keurige overgang draf-stap: niet progressief genoeg. Vervolgens op halsstrekken + teugels op maat maken een 8 terwijl paard kop recht de lucht in stak met op maat maken en ook nog eens gruwelijk naar buiten keek... Dat mag dus blijkbaar wel in de B

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:32

Net mail gehad dat mijn leerling ook mag starten. Ze stond als 1e op de wachtlijst! Nu ben ik daar voor 5 meiden, ze mogen allemaal achter mekaar. Hoe makkelijk :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:17

Ik vrees ook wat voor de langs galoperende paarden, maar na 210 in Castenray voor nog geen briljante proef denk ik wel genoeg speling te hebben. Springen is het doel rondkomen en bij voorkeur met rem. En cross hoop ik ook rond te komen en liefst ook zonder angst bij Ferrose

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:56

Ik heb net mail dat ik ring 2 van de pony's heb.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:59

He verdikkie :+
Daar ging mijn feestmuts

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:01

haha zie wel dat ring 3 ( de late versie) ook een bokker als jury zit!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:23

Hup Roxxiejj, feestmuts EN hawaiislingers dus!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:48

tientjeh schreef:

echte bokt-ring dus *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:37

oliebol, vergeten foto's te maken. Morgen zorg ik ervoor dat ik een aantal foto's heb :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:58

Loetie84 schreef:
tientjeh schreef:

echte bokt-ring dus *\o/*

Alle bokkers verzameleuuhhhhhhh *\o/*

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:20

Dan zie ik je zeker Jantine. Denk dat ik de dames wel voor moet lezen :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:21

Volgens mij moeten er ook nog wel aardig wat bokkers in ring 3 toch?
Als ik dat zo zie (en alle namen goed heb...):
Joki, mireilledons, AntheaV, M_i_R, sanurie, Loetie84, Roxxiejj, Watapatja en ik dus.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:51

Jammer dat ik niet ook in ring 3 zit :p Ik zit met het ene paard in ring 1 en met de andere in ring 2 ;)

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:19

Hmmm dan ben ik 1 van de weinige bokkers in ring 1..
Maar nu verwacht ik wel feestmuts en hawaislingers langs te zien komen! ;)