tientjeh schreef:Ik vind het altijd wel een beetje vreemd dat mensen aankijken tegen een parcours van nog geen normale B hoogte. Terwijl er daarna gecrosst moet worden over vaste hindernissen die niet meegeven. Ik persoonlijk vind de parcoursen op sgw's in de B echt laag staan. Vooral als je ziet hoe sommige mensen rondrijden en daarna dus nog wel een cross in mogen. Als het iets hoger zou staan, haal de de stuntpiloten er ook wel tussenuit. Die zullen dan helemaal niet meer rondkomen.
Manic, dat is inderdaad ook een verschil. Hier in het oosten word er altijd wel redelijk aan de maat gebouwd.
Ik kom niet uit het westen, dus daar kan het niet aan liggen
Zoals ik zei, spring ik altijd eerst BB vooraf, omdat ik B in een keer (psychisch) zo hoog vind. Ik ben gewend dat het parcours ongeveer op BB niveau staat met een SGW. Hier stonden een aantal hindernissen, waaronder 8 en 9, toch bijna tegen de meter aan. (ok, 6 en 3 stonden wat laag)
Wat betreft de triple, dat zit idd vaak tussen de oren, maar alle oxers stonden toch een stuk uit elkaar. Dat ben ik zelfs niet op een gewone B wedstrijd gewend!
Het is niet erg dat het aan de maat stond (en misschien zoals je zegt, juist wel goed), maar ik was gewoon een beetje onder de indruk, omdat ik niet gewend ben om vanuit het niets (bijna) B te springen. Ik ben namelijk geen stuntpiloot, maar gewoon een scheiterd